Merhabalar,
Başlığı yeni gördüm herkes birçok öneri istemiş. Tabi ki herkese tek tek öneri yapmak mümkün olmadığı içinde konu biraz boş kalmış. Ben size seçim yaparken dikkat edebileceğiniz birkaç noktayı açıklamak istiyorum. Bunlara ve bütçenize göre bir seçim yapmak da size kalmış.Öncesinde market bisikleti olan sonra Carraro sportive 224 ve 227 ile işe gidip gelen aynı zamanda tur yapan biri olarak düşüncelerimi paylaşıyorum.
İlk başta kesinlikle söylemek istediğim "sağlam olur,malum yollarımız,sert kullanırım gibi" düşüncelerle dağ bisikleti almayın. Bugün alacağınız hiçbir şehir bisikleti ve yol bisikleti kasise, çukura girdiniz diye kırılmıyor. Mazgala girerim diye düşünceniz varsa zaten önünüze bakmadan gidiyorsanız dağ bisikleti ile de girecek bir sürü yer var merak etmeyin. O nedenle sürekli dağ (dağ derkende düz toprak yol değil taşlık arazi) sürüşleri,inişleri yapmayacaksanız dağ bisikleti almayın. Şehir bisikletleriyle giremeyecek zemini bulmak gerçekten zor mesele.Bu yüzden forumu incelediğinizde dağ bisikleti lastiğini inceltmeye çalışan bir sürü insan göreceksinizdir. Yani sadece sağlamlık olarak düşünmeyin, kullanım amacınızı düşünün.
Yol bisikleti satın almadım ama şehir bisikleti, yol bisikleti seçimi konusunda şöyle bir fark var. Yol bisikleti biraz daha spor araba gibi. Örneğin daha yüksek lastik basıncı ister ona uygun pompa almanız gerekir,benzinlikte şişiremezseniz. Lastikler,vites kolları,yedek parçalar her şey biraz daha pahalıdır. Sadece alıp sürmek isteyen biri için sıkıcı olabilir. Ama aynı zamanda hobi olarak da görüp bütçe ayıran biri için keyifli olabilir.
Özellikleri iyice inceledikten sonra benzer özellikli modelleri farklı markalarda seçerkende bütçenize göre tipi hoşunuza gideni seçin. Yani x vitesli, y özellikli bisiklet carraroda daha ucuzdur, meridada biraz daha pahalıdır. Bütçeniz varsa hangisi hoşunuza gidiyorsa onu alın.
Ön amortisör benim gözlemime göre bozuk zeminli bir yoldan belli bir hızda aşağı inerken kontrolde iyileşme sağlıyor. Onun dışında şehiriçinde ara ara konfor sağladığı noktalar oluyor ama olmasa da "neden yok, keşke olsaydı" demezsiniz.
Disk fren konforludur. Bütçenize uygunsa tercih edilmesini öneririm. Şehiriçinde doğru fren kullanan biri için v frenle arasında performans farkı olmaz, daha yumuşak olduğu için konforlu olur. Orta rakımlı bir dağdan inerkende v frenle arasındaki konfor farkı biraz daha artar,çamurdan etkilenmez. Isınma konusunda çok ekstrem durumları bilemem ama belli bir noktada v frende ısınır disk de. (Yorumum dünya turu yapanlar,yol bisikleti için olanlar hariç)
Ağırlık konusunda ise yol bisikleti alıp yokuş tırmanmayacaksanız çok takılmayın. Bir çalışma vardı şu an linkini bulamam ama düz yolda ağırlığın çok fark etmediğiyle ilgili. Başka bir çalışmada da düz yolda ağırlığın değil aerodinamikliğin daha fazla fark yarattığını ortaya koymuşlardı. Yani profesyonellik amacınız yoksa 1 2 kilo için fazla paralar vermeye gerek yok. Çünkü zaten giyeceğiniz ayakkabı, alacağınız kilit,aksesuarlar, hatta biraz fazla yemek, su içmek bile 1 2 kiloluk fark yaratacak etmenlerdir. Bunlar için yüksek miktarda paralar vermenize değmez.
Son bir öneride bütçeniz örneğin 2000 TL ise muhakkak 1500 TL lik bir bisiklet alın. Çünkü bisikleti aldıktan sonra göreceksiniz ki çok fazla ekipman var ucuzdan pahalıya. Çoğunda da orta fiyatlı ekipmanlar tercih etmek iyi olacaktır. O nedenle kendinize bütçede boşluk yaratın. Ha tüm parayı bisiklete harcayıp ekipman almazsanız ne olur, bisikletten aldığınız keyif düşer. Ucuz bir kilitle çalınma tehlikesi yaşamak, farınız olmadığı için gece çıkamamak, çantanız olmadığı için eşyalarınızı sırt çantasında taşımak, pamuklu kumaşlarla terlemek yerine belli bir bütçeyle tüm bu işleri daha konforlu hale getirebilirsiniz. Bana kalırsa bisikletiniz ne olursa olsun sizi rahat ettirecek olanlar bu faktörlerdir.
Teşekkürler...