GÜNCELLENMİŞ HALİ:
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım.
Hepinize huzur dolu günler diliyorum.
Yokuş çıkarken, en kolay pedal çevirmeye olanak tanıyacak olan bisikletleri Listelemek istiyorum.
Bu listede 24 inc den küçük olmayan, mümkün ise
katlanır bisikletlerin,
elektrikli bisikletlerin,
elektrik takviyeli bisikletlerin de olmasını ümid ediyorum.
Şimdilik amacım Eminönü ile Rumeli Feneri arasında linkte de görülen epey tırmanma da gerektiren 40 km lik parkuru kullanmak (link)
Yapabildiğim araştırmalar sonucunda elde ettiğim sonuç aşağıdadır. Hazırladığım LİSTEYE KATKILARINIZ, eksik bilgilerim, yanlış bilgilerim hususundaki uyarılarınız çok büyük önem taşımaktadır.
26'' katlanır mı yoksa 20'' katlanır mı? linkinden alıntıdır eger yokus performansi istiyorsan burada onemli olan kac vitesli olmasi degil, Vites kombinasyonlaridir. tekerlerin kucuk veya buyuk olmasi da okadar onemli degil. cunku ufak tekerde cok pedal cevirirsin, buyuk tekerde az pedal cevirirsin ve ayni oranda yorulmus olursun. bisikletle tur yapacagim diyorsan aynakol ve arka ruble oranlarini incele derim. Mesela senin alacagin bisikletin yokus performansi icin on en kucuk aynakol dislisi: 28 , arka en buyuk ruble: 28 ise 28/28=1 olur. Ancak Bu degeri , Espresso 26 jant oldugu icin, 20 ile oranlayip (26/20=1,3) çarparsak yani 1x1,3=1,3 oran olur. Vitesse d8 icin ise 52/32=1,625 olur. Yokus kabiliyetinde bu degerin kucuk olması lazım. Bu durumda Espresso'nun yokus kabiliyeti daha iyi oldugu görünüyor. Ama şimdi sen gelip de vitesse d8 e 52/34 compact aynakol koydurursan. Ozaman d8in yeni yokus performansi 34/32 = 1,06 olur ki bu da fevkalade bir yokus performansi demek olur. Espresso'dan daha iyi bir yokus performansi elde etmis olursun Ve 20" bisikletin keyfini de yasamis olursun ayni zamanda. Umarım yardımcı olabilmisimdir
Yol bisikletiyle yokuş çıkmak linkinden alıntıdır büyük ruble(Arka dişli)ve/veya küçük oranlı aynakol (crank shaft) da çözümdür.
iki yapraklı aynakol avantaj mı dez avanta mı?
1 - 2 - 3 yapraklı ayna kolların tasarımları ve kullanım amaçları farklı oluyor. 1-2 yapraklı ayna kollar artık genellikle enduro, freeride ve downhill bisikletlerde kullanılıyor, hatta chain guide için uygun olan kadrolar direk 2. dişliyi çıkartıp tek ayna yaprak aynakol'a dönüyor, sebebi ise hafiflik ve iniş için hız kazanmak ayrıca arazide zincir atması derdiyle uğraşmamak, hatta modifiye ile 1x12 yapılmış bir sistem görmüştüm pinkbike'da. Ancak 1-2 yaprak düz yolda idare etse de yokuş çıkarken eğer çok iyi bacaklara / kondüsyona sahip değilseniz sizi zorlar. 3 yaprak özellikle yokuş yukarı ve uzun yol koşullarında size inanılmaz bir esneklik / opsiyon sunuyor ve rahatlatıyor. Eğer ayna kolu değiştirmek istemiyorsanız @Edip Dinçer hocamın dediği gibi rubleyi değiştirerek hatta oneup firmasının ürünleriyle sadece rubledeki en büyük dişliyi değiştirerek biraz daha kolaylık kazanabilirsiniz.
Soru: Selam forumdaşlarım.2015 slx grupsetli bisikletin var. Aynakol fc-675 slx. İki yapraklı 28t 40t oranına sahip. Test sürüşü sırasında zorlandığımın farkına vardım. Hatta 3 yapraklı altus aynakolasahip 22-32-44 giriş seviye bir dağ bisikletiyle kıyaslama imkanım oldu.sanki altusa sahip bisikletle kendimi daha rahat tırmanıyor hissettim.acaba burada bir yalnışlık mı var?bu aynakolun değerini neden 28t olarak başlatmışlar? Yenit teknoloji gelan mı?
Cevap: 2'li aynakol hafiflik için kullanılır. Zaten genelde yol ve fitness bisikletlerinde bulunur. Ancak son dönemde MTB için de kullanılmaya başlandı. Hatta, yanlış hatırlamıyorsam, Sram tek yapraklı aynakol çıkardı MTB için. 3'lü aynakol ise giriş tipi bisikletlerde ve tur bisikletlerinde kullanılır. Hatta yabancı forumlarda en küçük aynakol yaprağına "granny gear" (nine vitesi) deniyor
. Tur bisikleti için gerekli olduğu düşünüyorum, yük ile yokuş tırmanırken işe yarayacaktır çünkü.(yani aynakolu bir tur çevirdiğinizde arka tekerlek 0.875 tur dönecek) ki bu yokuş çıkarken gayet yeterli olur. Yok o da olmuyorsa, 36'lık bir ruble 0.777 (28/36)'lik bir vites oranıyla sizi daha da rahatlatacaktır.
BU veriler ışığında; bulabildiklerim içinde, yokuş çıkarken, en kolay pedal çevirmeye olanak tanıyacak olan bisiklet şimdilik
___10 -42 dişli ruble ( arka dişli )
___36 - 24 dişli aynakol ( krank takımı )
___24 / 42= 0,571
1- (link)
( aynakol (krank takımı) un en büyük dişlisini, ruble (arka dişli) nin en küçük dişlisine bölüyorum )
Bisiklet, pedalın bir turunda en çok: (27.5 inc x 25.4 mm=) 698.5 mm x (40 / 11=)3.63 devir x 3.14 pi sayısı=7 metre 96 cm gidebiliyor
___11 -36 dişli ruble ( arka dişli )
___40 - 30 - 22 dişli üçlü aynakol ( krank takımı ) Pedal
Bisiklet, pedalın bir turunda en az: 22 / 36= 0,611 devir ( aynakol (krank takımı) un en küçük dişlisini, ruble (arka dişli) nin en büyük dişlisine bölüyorum )
Bisiklet, pedalın bir turunda en az: (27.5 inc x 25.4 mm=) 698.5 mm x (22 / 36=)0.611 devir x 3.14 pi sayısı=1.34 cm gidebiliyor.
2- (link)
___11 -36 dişli ruble ( arka dişli )
___22 - 30 - 40 dişli aynakol ( krank takımı )
___22 / 36= 0,611
ağırlık: 13.32 kg
2- (link)
___11 -36 dişli ruble ( arka dişli )
___22 - 30 - 40 dişli aynakol ( krank takımı )
___22 / 36= 0,611
2- (link)
___11 -36 dişli ruble ( arka dişli )
___22 - 30 - 40 dişli aynakol ( krank takımı )
___22 / 36= 0,611
2- (link)
Pedalın bir turunda en çok: (27.5 inc x 25.4 mm=) 698.5 mm x (36 / 11=)3.27 devir x 3.14 pi sayısı=7.17 cm
___11 -36 dişli ruble ( arka dişli )
___22 - 36 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 36= 0,611 ( aynakol (krank takımı) un en küçük dişlisini, ruble (arka dişli) nin en büyük dişlisine bölüyorum )
Pedalın bir turunda en az: (27.5 inc x 25.4 mm=) 698.5 mm x (22 / 36=)0.611 devir x 3.14 pi sayısı=1.34 cm
2- (link)
___11 -34 dişli ruble ( arka dişli )
___40 - 30 - 22 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 34= 0,647
3- (link)
___11 -34 dişli ruble ( arka dişli )
___40 - 30 - 22 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 34= 0,647
3- (link)
( aynakol (krank takımı) un en büyük dişlisini, ruble (arka dişli) nin en küçük dişlisine bölüyorum )
Pedalın bir turunda en çok: (27.5 inc x 25.4 mm=) 698.5 mm x (42 / 14=)3 devir x 3.14 pi sayısı=6 metre 57 cm gidiyor
___14 -34 dişli ruble ( arka dişli )
___42 - 32 - 22 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 34= 0,647
3- (link)
___11 -34 dişli ruble ( arka dişli )
___44 - 32 - 22 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 34= 0,647
3- (link)
___11 -34 dişli ruble ( arka dişli )
___42 - 32 - 22 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 34= 0,647 Katlanabilir
3- (link)
___11-46 dişli ruble ( arka dişli )
___30 dişli aynakol ( krank takımı )
___30 / 46= 0,652
4- (link)
___11-46 dişli ruble ( arka dişli )
___30 dişli aynakol ( krank takımı )
___30 / 46= 0,652
4- (link)
___11-46 dişli ruble ( arka dişli )
___30 dişli aynakol ( krank takımı )
___30 / 46= 0,652
ağırlık: 13.58 kg
4- (link)
___11-36 dişli ruble ( arka dişli )
___42 - 32 - 24 dişli aynakol ( krank takımı )
___24 / 36= 0,666 Katlanabilir
5- (link)
___11-36 dişli ruble ( arka dişli )
___38 - 24 dişli aynakol ( krank takımı )
___24 / 36= 0,666 Katlanabilir
5- (link)
___10 -50 dişli ruble ( arka dişli )
___34 dişli aynakol ( krank takımı )
___34 / 50= 0,680
ağırlık: 9.2 kg
6- (link)
___10 -50 dişli ruble ( arka dişli )
___34 dişli aynakol ( krank takımı )
___34 / 50= 0,680
6- (link)
___11-32 dişli ruble ( arka dişli )
___22 - 32 - 44 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 32= 0,687 Katlanabilir Elektrikli
7- (link)
___11 - 32 dişli ruble ( arka dişli )
___22 - 32 - 44 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 32= 0,687 Katlanabilir
7- (link)
( (link) )
___11 - 32 dişli ruble ( arka dişli )
___22 - 32 - 44 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 32= 0,687 Katlanabilir
7- (link)
___11 - 32 dişli ruble ( arka dişli )
___22 - 32 - 44 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 32= 0,687 Katlanabilir
Ağırlık: 14,2 kg
7- (link)
___11 - 46 dişli ruble ( arka dişli )
___32 dişli aynakol ( krank takımı )
___32 / 46= 0,695
8- (link)
___11 - 34 dişli ruble ( arka dişli )
___42 - 34 - 24 dişli aynakol ( krank takımı )
___24 / 34= 0,705
9- (link)
___11 - 30 dişli ruble ( arka dişli )
___42 - 32 - 22 dişli aynakol ( krank takımı )
___22 / 30= 0,733 Katlanabilir
10- (link)
___32 - 11 dişli ruble ( arka dişli )
___42 - 34 - 24 üçlü aynakol ( krank takımı )
___24 / 32= 0,750
11- (link)
___14 - 28 dişli ruble ( arka dişli )
___22 - 32 - 42 dişli üçlü aynakol ( krank takımı )
___22 / 28= 0,785
12- (link)
___14-34 dişli ruble ( arka dişli )
___48 - 38 - 28 üçlü aynakol ( krank takımı )
___28 / 34= 0,823
13- (link)
___28 - 14 dişli ruble ( arka dişli )
___42 - 34 - 24 üçlü aynakol ( krank takımı )
___24 / 28= 0,857
14- (link)
___28 - 14 dişli ruble ( arka dişli )
___42 - 34 - 24 üçlü aynakol ( krank takımı )
___24 / 28= 0,857 Katlanabilir
14- (link)
___28 - 14 dişli ruble ( arka dişli )
___42 - 34 - 24 üçlü aynakol ( krank takımı )
___24 / 28= 0,857 Katlanabilir
14- (link)
___32 - 11 dişli ruble ( arka dişli )
___48 - 38 - 28 üçlü aynakol ( krank takımı )
___28 / 28= 0.875 Katlanabilir
15- (link)
___28 - 14 dişli ruble ( arka dişli )
___48 - 38 - 28 üçlü aynakol ( krank takımı )
___28 / 28= 1 Katlanabilir
Ağırlık: 13,8 kg
(link)
___28 - 13 dişli ruble ( arka dişli )
___48 - 38 - 28 üçlü aynakol ( krank takımı )
___28 / 28= 1 Katlanabilir
16- (link)
___25 - 11 dişli ruble ( arka dişli )
___48 - 38 - 28 üçlü aynakol ( krank takımı )
___28 / 25= 1.12 Katlanabilir
17- (link)
Notlar:
Sedona
Ben de ilk aldığım bisiklette mekanik disk fren sistemi vardı.Ben görünüşe aldanıp almıştım.Gerçi ozamanlar bisikletforum ile tanışmamıştım bile.Diyeceğim o ki burada kullanmış kişilere kulak ver ve önerileni iyi oku.Sonradan da pişman olma.
Ben ilk aldığımda güzeldi, görüntüsü vardı.Bisikletin ne olduğunu bilmeyen insanlara filan "aa motor freni var bisiklette" gibi laflar çok oluyordu.Ama kullanım olsun, performans olsun berbat düzeyde.Bir süre kullandıktan sonra da V frene geçtim ve rahatlık varmış dedim.O kadar fark var ki V fren ile mekanik disk fren arasında.Mekanik disk fren için üzerine para vermek çok saçma.Ama yeni maşa aldım ve kullandığım maşa da V fren pivotu olmadığı için idarelik eski mekanik diskleri taktım ama çıkartsam bile fark etmiyor, tutmuyor gibi birşey.Arka V fren, o da mekanik disk olsa ne yapardım Allah bilir..
Demem o ki; bisiklet alacaksan mekanik disk frenli bisikletlerden uzak dur.Paran yetiyorsa hidrolik disk fren al.Ama yoksa da V fren al, baradine pabuç tak ve rahatına bak.Disk eğilmiş, balata bitmiş vs bir derdi yok, bakımı kolay ve ucuz.Hidrolik olsa neyse de mekanik fren için değmez.
arkadaşım mekanik frende kötü degil hem avantajı var hemde dezavantajı bir kere şunu söylüyeyimki bir dag bisikletinde en kötü fren v frendir sebeplerine gelince adı üstünde dag bisikleti inişide var çıkışıda var çıkışda bir şey yok peki inişde ne yapacaksın sürekli bir virajlı uzun inişde oldugunu düşün sürekli fren yapıyorsun 1papuçlar ısınır aşınır2 papuç kendi yapıştıgı yüzeyden sıyrılabilir3jantı ısıttıgı için dolayısıyla lastikde ısınır aşırı ısınma lastigin patlamasına sebebiyet verirki bu en tehlikelisidir bu yüzden mühendisler düşünmüşler ve disk fren icat etmişler 4 ıslak yada yagmurlu havada bisiklet kullanıyorsan lastik papuçlar ıslanınca janta temas eden yüzey kuru havada oldugu gibi tutarmı! gelelim makanik kısmına tek dezavantajı var bence oda fren tuturmak için aşırı güç harcaman hidrolikde ise daha yumuşak ve kontrollu fren ama dezavantajı hortum patlaması diyelimki bir arazide etrafında çalı çırpı bol sende bunlara temas ediyorsun ve bu temas ve takılmalar hortumu zedelerse yada aşırı ısınmada vida birleşimleri hortum birleşmeleri olan yerlerde bir sızıntı olabilir yada düşe kalka bir yol alıyorsan bu düşmelerde bisikletin hortumları zedelenmişse bir kaç sert frende patlama ola bilirbuda dezavantaj demektir sonuç kendi görüşüm güvenlikde disk fren konforda hidrolik disk fren derim hepinize bol pedallı günler dilerim
mekanik kötü diyen arkadaşlarım bu frenlerin de belli modelleri ve belli kaliteleri olduğunu biliyordur umarım
2010 model 711D üzerinde shimano acera mekanik disk fren seti var ve gayet de yeterli performans sunabiliyor..
bütçene uygun olan bisiklet bu olacaksa sorun yaşamazsın derim kardeşim..
ama tabi ki hidroliğin performansının çok daha yüksek olduğunu, V frenin disk frenden daha hafif olduğunu ve sadece şehir kullanımı için daha uygun olduğunu bilmende fayda var
(link)
(link)
Bisiklet taşıyıcıları hakkında