Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

selam herkese. aldığım bisikletin sele ayarını yaptım fakat gidon ayarı uygun mu değil mi anlayamıyorum. yardımcı olabilen olursa bisikletin üstündeyken çektiğim fotoğrafları atabilirim. teşekkürler şimdiden.
Atmanıza gerek yok, siz zaten kendiniz de anlarsınız. Bisikletin üzerinde 'dengede' durduğunuz sırt açısında eğer kollarınız gidona erişiyorsa gidon mesafeniz doğrudur. Kollarınızı bırakabileceğiniz trainer gibi bir düzeneğinizin olması gerekiyor. Seleye oturucaksınız, düşmeden kolları serbest bırakacaksınız, ne öne ne arkaya sırtınızın en rahat olduğu pozisyonda, bir de gidona erişirken sırt açınız aynı mı diye bakacaksınız. İşte, bu kadar.
 
Scudo
Atmanıza gerek yok, siz zaten kendiniz de anlarsınız. Bisikletin üzerinde 'dengede' durduğunuz sırt açısında eğer kollarınız gidona erişiyorsa gidon mesafeniz doğrudur. Kollarınızı bırakabileceğiniz trainer gibi bir düzeneğinizin olması gerekiyor. Seleye oturucaksınız, düşmeden kolları serbest bırakacaksınız, ne öne ne arkaya sırtınızın en rahat olduğu pozisyonda, bir de gidona erişirken sırt açınız aynı mı diye bakacaksınız. İşte, bu kadar.

selamlar çok sağol mesajın için fakat yol bisikleti olduğu için eğilerek tutmak gerekiyor ve ben ne kadar eğilmem gerektiğini anlayamıyorum..
 
selamlar çok sağol mesajın için fakat yol bisikleti olduğu için eğilerek tutmak gerekiyor ve ben ne kadar eğilmem gerektiğini anlayamıyorum..
Komşu, işte konu sizin esnekliğiniz ile alakalı. Aslında gidon mesafesi daha masum bir ayar, hemen ellerinizin uyuşmasından sizi uyarır. Oysa, bel yüksekliği diz sağlığınız için elzem.
Bikefit yaptırdığınızda yapılan yöntemi anlattım. Elbette ki, sele boyu doğru değilse olmayacaktır ama bunu zaten dizinizin zıt kaslarını her pedal döngüsünde ardışık kullanabilmenizden anlarsınız - yorulduğunuzda bacağınızın sadece tek tarafı yorulmuyorsa iyidir. Diğer bir deyişle, bisikletten inince dizlerinizin bağı çözülüyormuş gibiyse, seleniz çok yüksek demektir.
Gidon boyunuz doğru olduğunda şöyle oluyor: kollar serbestken, kendinizi 'zorlanmadan' dengede tutabildiğiniz eğilme pozisyonunda kolları öne atıp gidona erişebildiğinizde gidon mesafeniz de doğrudur.
Özetle, 'selenizin' doğru boyda olduğunu anlamak için belinize değil, 'dizinize' kulak vericeksiniz. 'Gidonunuzun' doğru boyda olduğunu anlamak için de kollarınıza değil, 'belinize' kulak vericeksiniz.
Herşey sizin esnekliğinizde bitiyor, ama yanlış ayarı yapmamanız için vurguluyorum; esnekliğiniz yetmediği için sele boyunda değişiklik yapmayın, sonra daha çok öne esnemeniz gerekir, hem de dizleriniz sakatlanır.
 
Komşu, işte konu sizin esnekliğiniz ile alakalı. Aslında gidon mesafesi daha masum bir ayar, hemen ellerinizin uyuşmasından sizi uyarır. Oysa, bel yüksekliği diz sağlığınız için elzem.
Bikefit yaptırdığınızda yapılan yöntemi anlattım. Elbette ki, sele boyu doğru değilse olmayacaktır ama bunu zaten dizinizin zıt kaslarını her pedal döngüsünde ardışık kullanabilmenizden anlarsınız - yorulduğunuzda bacağınızın sadece tek tarafı yorulmuyorsa iyidir. Diğer bir deyişle, bisikletten inince dizlerinizin bağı çözülüyormuş gibiyse, seleniz çok yüksek demektir.
Gidon boyunuz doğru olduğunda şöyle oluyor: kollar serbestken, kendinizi 'zorlanmadan' dengede tutabildiğiniz eğilme pozisyonunda kolları öne atıp gidona erişebildiğinizde gidon mesafeniz de doğrudur.
Özetle, 'selenizin' doğru boyda olduğunu anlamak için belinize değil, 'dizinize' kulak vericeksiniz. 'Gidonunuzun' doğru boyda olduğunu anlamak için de kollarınıza değil, 'belinize' kulak vericeksiniz.
Herşey sizin esnekliğinizde bitiyor, ama yanlış ayarı yapmamanız için vurguluyorum. Bikefit yaptırmış kadar iyi elbette olmayacaktır, ama genel itibârı ile söylüyorum; esnekliğiniz yetmediği için sele boyunda değişiklik yapmayın, sonra daha çok öne esnemeniz gerekir, hem de dizleriniz sakatlanır.

valla galiba esnek olduğum için çok sıkıntı çekmiyorum ama bilemedim... bir de trainer düzeneğim yok. pedal yere paralelken pedal mili ile dizim nerdeyse aynı seviyede, ve en alttayken de ayak pençesiyle basarken hafif açılı. dizlerde ağrı vs hissetmedim fakat sırt ve kollarda biraz ağrı yapıyor bi de boynum ağrıyor ama o karşıya çok bakmaktan. o yüzden tecrübeli bi göz bisiklet üstündeki pozisyonumu görse daha net fikir verebilir diye düşündüm. açıkçası şöyle hissediyorum, sanki kollarım sürerken üst bedenimi taşıyormuş gibi.
 
valla galiba esnek olduğum için çok sıkıntı çekmiyorum ama bilemedim... bir de trainer düzeneğim yok. pedal yere paralelken pedal mili ile dizim nerdeyse aynı seviyede, ve en alttayken de ayak pençesiyle basarken hafif açılı. dizlerde ağrı vs hissetmedim fakat sırt ve kollarda biraz ağrı yapıyor bi de boynum ağrıyor ama o karşıya çok bakmaktan. o yüzden tecrübeli bi göz bisiklet üstündeki pozisyonumu görse daha net fikir verebilir diye düşündüm. açıkçası şöyle hissediyorum, sanki kollarım sürerken üst bedenimi taşıyormuş gibi.
Komşu, güzel düşünmüşsünüz de bu saatten sonra bikefit size yarar sağlarsa bile durup ne yapabiliriz? Yol bisikletiniz var, gidon mesafenizi değiştirdiniz diyelim, ama o da bir yere kadar fayda sağlasa, "Ben bunu bıraktım tur kadro ile değişmek istiyorum" mu diyeceğiz? Seleyi kesinlikle öne çekmek gibi ayarları bir bilene sormadan denemeyelim, sonra bisikletin dingil dengesi değişiyor. Kaza geçirtmeyelim size...
ayak pençesiyle basarken
Çok bilmişlik yapıp fazla da yorum yapmak istemiyorum, el elden üstündür tabii, sonuçta anlam yormak da istemiyorum ama söylemesem olmaz: bu pençe tabiri biraz bana biraz 'tiptoe' yani pedallarken parmak ucuna geçme yanlışına karşı uyardı. Pedallarken saat 6 konumunda parmak ucuna geçmeniz üzerine basılan bir nokta. Bilginize...
 
Komşu, güzel düşünmüşsünüz de bu saatten sonra bikefit size yarar sağlarsa bile durup ne yapabiliriz? Yol bisikletiniz var, gidon mesafenizi değiştirdiniz diyelim, ama o da bir yere kadar fayda sağlasa, "Ben bunu bıraktım tur kadro ile değişmek istiyorum" mu diyeceğiz? Seleyi kesinlikle öne çekmek gibi ayarları bir bilene sormadan denemeyelim, sonra bisikletin dingil dengesi değişiyor. Kaza geçirtmeyelim size...
ben gidona yaklaşmak için seleyi "pedal paralelken dizle pedal mili aynı hizada olacak" şekilde ileri almıştım. ne gibi bir sıkıntı yaratır bu? bisikletim 56 kadro boyum 176 kilom 63. bisiklet bana büyük farkındayım. o yüzden gidon boyundan şüpheleniyorum. fakat bacak boyum boyuma göre biraz uzun olduğu için seleyi fena olmayan bi yükseklikte kullanabiliyorum bu kadroda bile. benim çok büyük sıkıntılarım yok 30 40 km sürebiliyorum ilk yol bisikletim, 1-2 haftadır sürüyorum. fakat hem konforuma hem de uzun vadede sağlığıma daha faydalı şeyler olacaksa yapmak istiyorum.
 
ben gidona yaklaşmak için seleyi "pedal paralelken dizle pedal mili aynı hizada olacak" şekilde ileri almıştım. ne gibi bir sıkıntı yaratır bu? bisikletim 56 kadro boyum 176 kilom 63. bisiklet bana büyük farkındayım. o yüzden gidon boyundan şüpheleniyorum. fakat bacak boyum boyuma göre biraz uzun olduğu için seleyi fena olmayan bi yükseklikte kullanabiliyorum bu kadroda bile. benim çok büyük sıkıntılarım yok 30 40 km sürebiliyorum ilk yol bisikletim, 1-2 haftadır sürüyorum. fakat hem konforuma hem de uzun vadede sağlığıma daha faydalı şeyler olacaksa yapmak istiyorum.
Fazla öne çekerseniz, manevra yaparken takla atarsınız, özetle. "Çok birşey olmaz". 😁
 
ben en iyisi biraz daha binip sınırlarımı zorlayayım o zaman daha net ortaya çıkacak sıkıntı.
Boyun ağrınızdan endişe etmeyin, dizlerinizden endişe edin. Giderse ilk oralar gider. Tabii, söylemekle de olmuyor komşum, dikkat edin kendinize. Bikefit, alırken satıcının yardım etmesi çok önemli.
Fazla öne esnediniz çok birşey olmaz ondan - en fazla nefesiniz kesilir - ama bisikletin dengesi fazla öndeyse, affetmez.
 
Boyun ağrınızdan endişe etmeyin, dizlerinizden endişe edin. Giderse ilk oralar gider. Tabii, söylemekle de olmuyor komşum, dikkat edin kendinize. Bikefit, alırken satıcının yardım etmesi çok önemli.
Fazla öne esnediniz diye nefesiniz kesilir en fazla, çok birşey olmaz ondan ama, bisikletin dengesi fazla öndeyse, affetmez.
gidona fazla yüklendiğimi hissediyorum zaten kollarımdan doğru. valla dengenin önde olmasına yarıyor bu hissiyat da sanki. bir de gidon boğazını biraz daha aşağı almıştım iyice öne yüklendik galiba. bi düşüneceğim dediğiniz denge olayını.
 
seleye fazla yüklendiğimi hissediyorum zaten kollarımdan doğru. valla dengenin önde olmasına yarıyor bu hissiyat da sanki. bir de gidon boğazını biraz daha aşağı almıştım iyice öne yüklendik galiba. bi düşüneceğim dediğiniz denge olayını.
Seleyi öne çekerseniz, elbette öne atar sizi.
seleye fazla yüklendiğimi hissediyorum zaten kollarımdan doğru. valla dengenin önde olmasına yarıyor bu hissiyat da sanki. bir de gidon boğazını biraz daha aşağı almıştım iyice öne yüklendik galiba. bi düşüneceğim dediğiniz denge olayını.
Komşu o denge olayını yapın ama yine de sıfır ayarlarına da dikkat edin. Bisikleti agresifleştirip sonra dertsiz başa dert almayın. Siz daha hiç kaza geçirmediniz diye tahmin ediyorum. Bir sıfır öndesiniz varsayın ama averaj üstünlüğünüzü kaybetmekten endişe etmezseniz çok daha kötüsü başınıza gelebilir. Şehir bisikleti ile düşmek ile aynı değil, Andy Schleck kalça kemiğini kırdı. Çoğu trafik kazası da böyle sonuçlanıyor ama mesele şu ki, sizin takım desteğiniz, yaralanınca derdinize koşan helikopter ambulansınız olmayacak... inanın durduk yere abartma heveslisi değilim. Bisiklete başlarken, ayar ile kondüsyonu birbirine karıştırmamanızı öneririm. Bol bol pedal çevirin ama sağlam bir zeminde sporunuzu icra etmeniz tahmin ediyorum konudaki hepimizin isteği olurdu. Takım yarış bisikletlerini bırakın profesyöneller sürsün.
 
Seleyi öne çekerseniz, elbette öne atar sizi.

Komşu o denge olayını yapın ama yine de sıfır ayarlarına da dikkat edin. Bisikleti agresifleştirip sonra dertsiz başa dert almayın. Siz daha hiç kaza geçirmediniz diye tahmin ediyorum. Bir sıfır öndesiniz varsayın ama averaj üstünlüğünüzü kaybetmekten endişe etmezseniz çok daha kötüsü başınıza gelebilir. Şehir bisikleti ile düşmek ile aynı değil, Andy Schleck kalça kemiğini kırdı. Çoğu trafik kazası da böyle sonuçlanıyor ama mesele şu ki, sizin takım desteğiniz, yaralanınca derdinize koşan helikopter ambulansınız olmayacak... inanın durduk yere abartma heveslisi değilim. Bisiklete başlarken, ayar ile kondüsyonu birbirine karıştırmamanızı öneririm. Bol bol pedal çevirin ama sağlam bir zeminde sporunuzu icra etmeniz tahmin ediyorum konudaki hepimizin isteği olurdu. Takım yarış bisikletlerini bırakın profesyöneller sürsün.

peki bu denge olayı ile ilgili bir yorum yapsam. bisikletin üst borusu seleye doğru alçalıyor, aslında dengeyi arkaya kaydırıyor biraz. doğru mu?
 
peki bu denge olayı ile ilgili bir yorum yapsam. bisikletin üst borusu seleye doğru alçalıyor, aslında dengeyi arkaya kaydırıyor biraz. doğru mu?
Komşu, bisikletin üzerinde dengede durarak siz pedal çeviremeden bu dediğim dengede durmayı deneyemezsiniz. Arka aktarıcıyı askıya alan bisiklet kaldıraçlarında pedal çevirmeyi deneyebilirsiniz, trainerlı antremanı deneyebilirsiniz. Bir şekilde dengede durabilmeniz lazım, öne arkaya belinizin nasıl yüksüz durabildiğine bakmanız lazım. Ondan sonra belinizi bükmeden kollarınızı öne atıp gidona erişip erişemediğinize bakmanız lazım.
Bikefit ücreti gözünüzde büyümesin. Bundan on sene önce yoğunbakımda 1 hafta yatmak, şimdiki hesapla iki bikefit parasına geliyordu. Size sağladığı imkan, sağlığınıza kıyasla gayet ekonomik. Ben size bikefiti anlatmaya çalıştığımı hissediyorum ama karar sizin elinizde.
 
Komşu, bisikletin üzerinde dengede durarak siz pedal çeviremeden bu dediğim dengede durmayı deneyemezsiniz. Arka aktarıcıyı askıya alan bisiklet kaldıraçlarında pedal çevirmeyi deneyebilirsiniz, trainerlı antremanı deneyebilirsiniz. Bir şekilde dengede durabilmeniz lazım, öne arkaya belinizin nasıl yüksüz durabildiğine bakmanız lazım. Ondan sonra belinizi bükmeden kollarınızı öne atıp gidona erişip erişemediğinize bakmanız lazım.
Bikefit ücreti gözünüzde büyümesin. Bundan on sene önce yoğunbakımda 1 hafta yatmak, şimdiki hesapla iki bikefit parasına geliyordu. Size sağladığı imkan, sağlığınıza kıyasla gayet ekonomik. Ben size bikefiti anlatmaya çalıştığımı hissediyorum ama karar sizin elinizde.

hocam türkiyede olsam bikefit'e gidebilirdim fakat almanyadayım ve burda fiyatlar 150€dan başlıyor. bisikletin 1/3'ünü bikefite'e verme şansım yok maalesef :(
 
hocam türkiyede olsam bikefit'e gidebilirdim fakat almanyadayım ve burda fiyatlar 150€dan başlıyor. bisikletin 1/3'ünü bikefite'e verme şansım yok maalesef :(
İyi o zaman, siz paraya endeksli düşünmeye devam edebilirsiniz... ne istediğinizi size şöyle söyliyim; kendi bikefitinizi yapmaya çalışıyorsunuz.
 
Herkese merhaba, ben Peugeot T11 şehir bisikleti kullanıyorum ama yokuş çıkarken zorlanıyorum, 26 aynakolda çıkıyorum genelde. İçten içe yol bisikletine geçmek istiyorum aslında, Bisan Grand Tour'u takip ediyorum ama 34/50 aynakol beni zorlar mı diye endişe ediyorum? Birde bu durumda iken acaba yol bisikletine geçmekten ziyade Bisan All Trail 30/46 aynakola sahip gravele mi geçsem daha mantıklı olur? Bisiklet kullanımında bagaj+çanta ile işe gidip gelmeyi de planlıyorum yol bisikleti bu iş için dezavantajlı olur mu?

Cevaplar için teşekkürler.
 
Şehir bisikleti ile bayırda zorlanıyorsanız. O bayırı yol bisikleti ile çıkamayabilirsiniz ilk etapta. Sonuçta bisiklet sürmek bir spor. Kondisyon arttıkça daha rahat sürebilirsiniz. Arka ruble ne kadar büyürse ön ayna kol ne kadar küçükse yokuş çıkman rahatlar. Ön ayna kol ne kadar büyürse arka rublenin de en küçük dişlisi ne kadar küçükse hızın artar tabi çevirecek bacak sende varsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahim00
hocam türkiyede olsam bikefit'e gidebilirdim fakat almanyadayım ve burda fiyatlar 150€dan başlıyor. bisikletin 1/3'ünü bikefite'e verme şansım yok maalesef :(
İpad üstünden ayar yapmanıza yarayan uygulamalar vardı. En azından 1 büyüktür 0 diyerek ayar yapabilirsiniz.
 
Geri