Bütçe yettiğine göre 3x7'den daha iyi, kaset rubleli vites sistemine sahip olmasında fayda var.
Süspansiyonlu/düz maşa olması kişisel tercih. Bozuk yol, patika kullanımı olacaksa süspansiyonlu olması iyi olur.
Fren de kişisel tercih. HD fren gittikçe popülerleşiyor ama maliyetli; V fren hesaplı, basit, işçiliği kolay ama olumsuz hava koşullarında dezavantajlı. Önceki sayfalarda tartışmaları var.
Düz maşa:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Süspansiyonlu:
(link)
(link)
(link) (bu diğer yaygın 3x7 vitesliler gibi vidalı rubleli değil, kaset rubleli)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Resmi web sitelerindeki fiyatlar piyasa fiyatlarından yüksek, bütçe üstü gibi görünenlerin çoğu bütçe aralığında bulunabilir.
Genel bileşen ve işçilik kalitesi güncel olarak Carraro'da genelden biraz daha iyi; Mosso, Bisan, Peugeot, Bianchi'de bu arada; Kron'da ortalamanın altında; Corelli'de en altta diyebilirim.
İkinci elde aynı bütçe içinde daha iyi modeller bulunabilir ama doğru ürünü bulabilmek için sabır ve zaman lazım. En büyük kaynak olan sahibinden.com'da filtreleme ve kategorizasyon oldukça zayıf, doğru modele ulaşmak için kriterleri geniş tutup tek tek taramak gerekiyor.
Önce "Fitness Bisiklet" derken neyin kastedildiğini netleştirmek lazım. Yol kadrosu ve bileşenlerine sahip ama düz gidonlu "fit bike"lardan bahsediliyorsa lastik kalınlığı sınırlı, özellikle jant frenliyse. Trekking bisikletlerinden bahsediliyorsa 48-50 mm'ye kadar gider. Örneğin önceki sayfada bahsi geçen Giant Fastroad trekking, Sportive X ise fit bike.
Fit bike'a örnek şunlar:
(link)
(link)
(link)
Eskiden daha fazla seçenek vardı. Butik satıcılardan yaygın olmayan bazı modeller görüyorum ama internette hiç denk gelmiyorum onlara.
Trekking modelleri daha yaygın, çoğu şu sayfalarda var:
- (link)
- (link)
- (link)
- (link)
- (link)
- (link)
- (link)
- (link)