Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

Merhaba, yakın zamanda ikinci el bir bisiklet almayı planlıyorum ve bütçem ekipman harici 5000 TL. Bisiklet kullanmayı biliyorum fakat uzun yol tecrübem vs. yok. Boyum 185cm kilomsa 75. Şimdilik İstanbul içi düzenlenen turlara katılmayı planlıyorum ama uygun bisikletim olursa uzun yol da yapmak isterim (1. önceliğim uzun yol değil.) . Zorunda kalmadıkça bozuk yollarda sürmeyi planlamıyorum. Öneri de bulunursanız sevinirim.
 
Scudo
Arkadaşlar merhaba, bende yıllardır biniyorum bisiklete ama Sizin gibi prof değil şehir içi yakın yerlere ulaşım aracı olarak kullanıyorum. Şuan Kron xc 150 model var. İkinci el aldım, şuan değiştirmek istiyorum. Ümit yada Kron Carraro düşünüyorum sıfır almak istiyorum. Şehir bisiklet modeli düşünüyorum. Bütçe 6-7-8 gibi. Satıcılar takasa yanaşmıyor, ben takas istiyorum. Biraz fikir verebilir misiniz? Ümit magnatec nasıl? Yada şu daha iyi gibi, Saygılarımla
 
# spartiat #3930 merhabalar tekrardan butcem 10 - 12 ve ikinci el de olabilir, yeter ki prof olsun uzmesin beni , tam kadro boyu olsun. Yani neler kesinlikle olmasi gerekiyor onu söylerseniz cok minnettar kalırım
 
Ne kadar kalın?
Fitness bisikletleri yol bisikleti donanımıyla üretiliyor. Eski modeller 25-28 mm, yeni modeller disk frenliyse 32 mm destekliyor. Trekking bisikletleri 48 mm civarına kadar destekliyor.
42 mm olmasını isterdim.
 
# spartiat #3930 merhabalar tekrardan butcem 10 - 12 ve ikinci el de olabilir, yeter ki prof olsun uzmesin beni , tam kadro boyu olsun. Yani neler kesinlikle olmasi gerekiyor onu söylerseniz cok minnettar kalırım

Bütçe yettiğine göre 3x7'den daha iyi, kaset rubleli vites sistemine sahip olmasında fayda var.
Süspansiyonlu/düz maşa olması kişisel tercih. Bozuk yol, patika kullanımı olacaksa süspansiyonlu olması iyi olur.
Fren de kişisel tercih. HD fren gittikçe popülerleşiyor ama maliyetli; V fren hesaplı, basit, işçiliği kolay ama olumsuz hava koşullarında dezavantajlı. Önceki sayfalarda tartışmaları var.

Düz maşa:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Süspansiyonlu:
(link)
(link)
(link) (bu diğer yaygın 3x7 vitesliler gibi vidalı rubleli değil, kaset rubleli)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Resmi web sitelerindeki fiyatlar piyasa fiyatlarından yüksek, bütçe üstü gibi görünenlerin çoğu bütçe aralığında bulunabilir.

Genel bileşen ve işçilik kalitesi güncel olarak Carraro'da genelden biraz daha iyi; Mosso, Bisan, Peugeot, Bianchi'de bu arada; Kron'da ortalamanın altında; Corelli'de en altta diyebilirim.

İkinci elde aynı bütçe içinde daha iyi modeller bulunabilir ama doğru ürünü bulabilmek için sabır ve zaman lazım. En büyük kaynak olan sahibinden.com'da filtreleme ve kategorizasyon oldukça zayıf, doğru modele ulaşmak için kriterleri geniş tutup tek tek taramak gerekiyor.




42 mm olmasını isterdim.

Önce "Fitness Bisiklet" derken neyin kastedildiğini netleştirmek lazım. Yol kadrosu ve bileşenlerine sahip ama düz gidonlu "fit bike"lardan bahsediliyorsa lastik kalınlığı sınırlı, özellikle jant frenliyse. Trekking bisikletlerinden bahsediliyorsa 48-50 mm'ye kadar gider. Örneğin önceki sayfada bahsi geçen Giant Fastroad trekking, Sportive X ise fit bike.

Fit bike'a örnek şunlar:
(link)
(link)
(link)
Eskiden daha fazla seçenek vardı. Butik satıcılardan yaygın olmayan bazı modeller görüyorum ama internette hiç denk gelmiyorum onlara.

Trekking modelleri daha yaygın, çoğu şu sayfalarda var:
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MaRZoCHi
Bütçe yettiğine göre 3x7'den daha iyi, kaset rubleli vites sistemine sahip olmasında fayda var.
Süspansiyonlu/düz maşa olması kişisel tercih. Bozuk yol, patika kullanımı olacaksa süspansiyonlu olması iyi olur.
Fren de kişisel tercih. HD fren gittikçe popülerleşiyor ama maliyetli; V fren hesaplı, basit, işçiliği kolay ama olumsuz hava koşullarında dezavantajlı. Önceki sayfalarda tartışmaları var.

Düz maşa:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Süspansiyonlu:
(link)
(link)
(link) (bu diğer yaygın 3x7 vitesliler gibi vidalı rubleli değil, kaset rubleli)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Resmi web sitelerindeki fiyatlar piyasa fiyatlarından yüksek, bütçe üstü gibi görünenlerin çoğu bütçe aralığında bulunabilir.

Genel bileşen ve işçilik kalitesi güncel olarak Carraro'da genelden biraz daha iyi; Mosso, Bisan, Peugeot, Bianchi'de bu arada; Kron'da ortalamanın altında; Corelli'de en altta diyebilirim.

İkinci elde aynı bütçe içinde daha iyi modeller bulunabilir ama doğru ürünü bulabilmek için sabır ve zaman lazım. En büyük kaynak olan sahibinden.com'da filtreleme ve kategorizasyon oldukça zayıf, doğru modele ulaşmak için kriterleri geniş tutup tek tek taramak gerekiyor.






Önce "Fitness Bisiklet" derken neyin kastedildiğini netleştirmek lazım. Yol kadrosu ve bileşenlerine sahip ama düz gidonlu "fit bike"lardan bahsediliyorsa lastik kalınlığı sınırlı, özellikle jant frenliyse. Trekking bisikletlerinden bahsediliyorsa 48-50 mm'ye kadar gider. Örneğin önceki sayfada bahsi geçen Giant Fastroad trekking, Sportive X ise fit bike.

Fit bike'a örnek şunlar:
(link)
(link)
(link)
Eskiden daha fazla seçenek vardı. Butik satıcılardan yaygın olmayan bazı modeller görüyorum ama internette hiç denk gelmiyorum onlara.

Trekking modelleri daha yaygın, çoğu şu sayfalarda var:
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
Maalesef pek seçenek yok aradığım (hayal ettiğim) bisikletten. Yol yarış kadro açılarına daha yakın ve kalın lastik takabileceğim bisiklet pek yok ülkemizde. Carraro sportive x Modeli bulunulabilir bisijletler arasında favorim.
( Gönül isterdi 27,5 jantlı ama çok şey istedim galiba) 🙂
 
Bisan Grand Tour 105 v fren yol bisikletinde 25mm lastik var. Üretici sitesinde bir bilgi olmadığından direk kendilerine sordum, 28, 30 takabilir miyim diye. Hani ellerinde bilgi vardır paylaşırlar ümidiyle. Yok tavsiye etmiyoruz, üzerindekini kullanın diye döndüler.
 
Sizce bisan mtx 7400 mü yoksa giant talon 2 mi?
 
Sizce bisan mtx 7400 mü yoksa giant talon 2 mi?
Eğer almayı düşünüyorsan Bisan MTX 7400'ün kadro yapısı nedeniyle kadro üst borusunun yerden yüksekliği biraz fazla. ben 1,76cm boy 80cm iç bacak boyu ile ilk aldığım 29 inç lastikli 19 inç kadroyu kullanmakta, daha doğrusu inip binmekte zorlandım. sonra mecburen 27,5 inç lastikli 17inç kadrolu olan ile değiştirdim. Senin yaşında birinin de benzer bir sıkıntıyı yaşayacağını sanıyorum. Büyük kadro yapısı akrobatik hareketleri de kısıtlıyor haliyle. Dediğim gibi almayı düşünüyorsan bisikleti yerinde incelemeni, boyuna ve kullanım amacına uygun olup olmadığını dikkatlice bakmanı tavsiye ederim. Giant Talon 2 hakkında bilgim yok.
 
Eğer almayı düşünüyorsan Bisan MTX 7400'ün kadro yapısı nedeniyle kadro üst borusunun yerden yüksekliği biraz fazla. ben 1,76cm boy 80cm iç bacak boyu ile ilk aldığım 29 inç lastikli 19 inç kadroyu kullanmakta, daha doğrusu inip binmekte zorlandım. sonra mecburen 27,5 inç lastikli 17inç kadrolu olan ile değiştirdim. Senin yaşında birinin de benzer bir sıkıntıyı yaşayacağını sanıyorum. Büyük kadro yapısı akrobatik hareketleri de kısıtlıyor haliyle. Dediğim gibi almayı düşünüyorsan bisikleti yerinde incelemeni, boyuna ve kullanım amacına uygun olup olmadığını dikkatlice bakmanı tavsiye ederim. Giant Talon 2 hakkında bilgim yok.

Mtx 7400 gittiğim yerde 27.5 jant Giant modeller iyi oluyor diye biliyorum o yüzden sordum iyiyse direk yarın Giant sipariş edeceğim.
 
Bütçenin önemi yok birkaç alternarif verilsin yeter ona göre alacağım. Konu acma yetkisi yok yardım edilir diye mesaj yazdım ancak sağlıklı iletişim kurulamıyor. Yardımlaşma ve dayanışma ancak bukadar zorlaştırılır
Decathlon RC100 kullanıyorum, tam olarak anlattığınız amaç için ideal bi bisiklet. Ucuz, basit, kaliteli, güzel sayılabilecek bi bisiklet. Eğer sert tırmanışları olan bi güzergahınız olmayacaksa tam bir fiyat/performans bisikleti. Ben de bisikleti aldığımda 103 kiloydum bu arada, boyum da 194cm.
 
  • Beğen
Tepkiler: evrendogan
Merhaba,
Gravel bisiklet sayfasına yazdım ama kimse dönmedi sanırım başlık yanlış olduğuı için dönüş yapmadı kimse iki kere yazma sebebim budur. O sebeple bu başlık altında tavsiyelerinizi bekliyorum.

Uzun zaman sonra tekrar bisiklet sürmeye başlamak istiyorum yaklaşık 20 gündür forumda pek çok konuyu okudum, bisiklet inceledim tercihlerimi de oldukça sınırladım.
Şehir içinde zaman zaman da patika yollarda kullanabileceğim bir bisiklet bakıyorum. Yol bisikleti gidonu beni hep korkutmuştu özellikle de yol bisikletlerinin ince teker olmasından dolayı cesaret edemedim hiç. Yola çok fazla odaklanmak yerine açıkçası biraz da keyif alarak sürmek istiyorum. Sürdüğüm şeyin güzel olmasını da istiyorum herkes gibi.Bu sebeple gravel almak istiyorum. İlk çekincem yol bisikleti gidonuna alışmak zor mu kullanabilir miyim? Ne kadar zor olabilir ki diye düşünüyorum ama yine de bunu sormak istiyorum.

Seçeneklerime gelirsek Bianchi GR0013 veya Carraro G4 hoşuma gitti, gönlüm de açıkçası bianchi den yana. Dediklerim çerçevesinde siz hangisini tercih ederdiniz? Lapierre 5.0 ve G6 da çok hoşuma gitti ama bu fiyat farkını vermeye değer mi, kendimi lapierre veya g6 için zorlamalı mıyım? Sonuçta acemi bir sürücüyüm bu farkı anlayabilir miyim bilmiyorum. Aradaki farka pek çok ihtiyacımı da tamamlayabilirim çünkü. Bütçem 40.000-45.000 civarı benzer fiyatlara başka önerilere de açığım.
 
Merhaba ilk kez bisiklet kullanacağım ve bu bisiklete e bike kiti takıp ayrıca selesini değiştirip işe gidip gelirken kullanmak istiyorum İstanbul'da yaşıyorum ve bulunduğum yer asfalt ve bozuk taşlarla dolu ve yokuşlu bir yer o yüzden teker olarak sağlam bir şey almak istiyorum araştırmalarım beni trekking tipi bisikletlere yönlendiriyor siz ne önerirsiniz aklımda ki bisiklet,kit seti ve sele bu acaba daha iyi bir öneriniz var mıdır teşekkürler
mossobisiklet.com/trekking-tr/legarda-2230-msm-h-tr
hepsiburada.com/west-biking-bisiklet-selesi-kirmizi-yurt-disindan-pm-HBC000052MLG0
alba-ebikes.com/products/alba-1000mid
 
Merhaba,
Gravel bisiklet sayfasına yazdım ama kimse dönmedi sanırım başlık yanlış olduğuı için dönüş yapmadı kimse iki kere yazma sebebim budur. O sebeple bu başlık altında tavsiyelerinizi bekliyorum.

Uzun zaman sonra tekrar bisiklet sürmeye başlamak istiyorum yaklaşık 20 gündür forumda pek çok konuyu okudum, bisiklet inceledim tercihlerimi de oldukça sınırladım.
Şehir içinde zaman zaman da patika yollarda kullanabileceğim bir bisiklet bakıyorum. Yol bisikleti gidonu beni hep korkutmuştu özellikle de yol bisikletlerinin ince teker olmasından dolayı cesaret edemedim hiç. Yola çok fazla odaklanmak yerine açıkçası biraz da keyif alarak sürmek istiyorum. Sürdüğüm şeyin güzel olmasını da istiyorum herkes gibi.Bu sebeple gravel almak istiyorum. İlk çekincem yol bisikleti gidonuna alışmak zor mu kullanabilir miyim? Ne kadar zor olabilir ki diye düşünüyorum ama yine de bunu sormak istiyorum.

Seçeneklerime gelirsek Bianchi GR0013 veya Carraro G4 hoşuma gitti, gönlüm de açıkçası bianchi den yana. Dediklerim çerçevesinde siz hangisini tercih ederdiniz? Lapierre 5.0 ve G6 da çok hoşuma gitti ama bu fiyat farkını vermeye değer mi, kendimi lapierre veya g6 için zorlamalı mıyım? Sonuçta acemi bir sürücüyüm bu farkı anlayabilir miyim bilmiyorum. Aradaki farka pek çok ihtiyacımı da tamamlayabilirim çünkü. Bütçem 40.000-45.000 civarı benzer fiyatlara başka önerilere de açığım.
Drop bar gidona alışmanın zor olduğunu düşünmüyorum hatta alışınca bazı konularda daha avantajlı olduğunu göreceksiniz.

İki bisikletinde bileşenleri iyi gözüküyor. İki bisikleti de yakından görmedim ve incelemedim ama şahsi görüş olarak ben Carraro alırdım. Neden belirtmek gerekirse Bianchi sanırım Peugeot dan miras kalan bir modele markasını basıyor. Carraro artık Türkiye’de oturmuş bir marka. Genelde ilk bisikletler eğer sürmeye devam edilecekse değiştirilmeye çalışılır. Bu sizde böyle olacak diye bir kaide yok tabi. İşte bu değiştirme işine girerseniz Carraro daha rahat ikinci elde satılabilir düşüncesindeyim.
Bütçenizi fazla zorlamayan modele yönelip ekipmana yatırım yapmanızda bence fayda var. Bisikletin üzerinde rahat vakit geçirebilmemiz için belki sele değişimi, rahat bir pedli tayt, forma, kask, eldiven, gözlük, kask ve pompa gibi ilk anda almanız gerekebilecek unsurlara para ayırın bence.

Edit: Fiyatları bilmeden soruyu yanıtladım. Sorduğunuz bisikletlerin fiyatları yakınsa Carraro eğer Bianchi hatırı sayılır daha ucuzsa onu tercih ederdim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Jingim
Drop bar gidona alışmanın zor olduğunu düşünmüyorum hatta alışınca bazı konularda daha avantajlı olduğunu göreceksiniz.

İki bisikletinde bileşenleri iyi gözüküyor. İki bisikleti de yakından görmedim ve incelemedim ama şahsi görüş olarak ben Carraro alırdım. Neden belirtmek gerekirse Bianchi sanırım Peugeot dan miras kalan bir modele markasını basıyor. Carraro artık Türkiye’de oturmuş bir marka. Genelde ilk bisikletler eğer sürmeye devam edilecekse değiştirilmeye çalışılır. Bu sizde böyle olacak diye bir kaide yok tabi. İşte bu değiştirme işine girerseniz Carraro daha rahat ikinci elde satılabilir düşüncesindeyim.
Bütçenizi fazla zorlamayan modele yönelip ekipmana yatırım yapmanızda bence fayda var. Bisikletin üzerinde rahat vakit geçirebilmemiz için belki sele değişimi, rahat bir pedli tayt, forma, kask, eldiven, gözlük, kask ve pompa gibi ilk anda almanız gerekebilecek unsurlara para ayırın bence.

Edit: Fiyatları bilmeden soruyu yanıtladım. Sorduğunuz bisikletlerin fiyatları yakınsa Carraro eğer Bianchi hatırı sayılır daha ucuzsa onu tercih ederdim.

Bianchi 39.000 carraro g4 45.000 tl civarında
Lapierre 5.0 ve G6 ise 60-70 bin bandında
Tam fiyat yazamıyorum çünkü çok değişken fiyatlar
 
  • Beğen
Tepkiler: evrendogan
Bianchi 39.000 carraro g4 45.000 tl civarında
Lapierre 5.0 ve G6 ise 60-70 bin bandında
Tam fiyat yazamıyorum çünkü çok değişken fiyatlar
Bu fiyatlarla alternatifler arasından Bianchi’yi alırdım.

İlk bisiklet olması ve bir çok konuda acemiliğinizi atacak olmanız sebebiyle daha ucuz model de seçebilirsiniz. Örneğin Decathlon Triban RC 500 lastik değişimi ile ( 36mm lastik destekliyor ) gravel olmasa da iyi bir giriş seviye Allroad bisikleti olabilir. Hız hoşunuza giderse de iyi bir yol lastiği ile değiştirebilirsiniz. Fiyatı da 19500 TL gördüğüm kadarı ile.
Neyi seçerseniz seçin beden ölçünüze uygun kadro boyu en önemli konulardan biri.
 
Bu fiyatlarla alternatifler arasından Bianchi’yi alırdım.

İlk bisiklet olması ve bir çok konuda acemiliğinizi atacak olmanız sebebiyle daha ucuz model de seçebilirsiniz. Örneğin Decathlon Triban RC 500 lastik değişimi ile ( 36mm lastik destekliyor ) gravel olmasa da iyi bir giriş seviye Allroad bisikleti olabilir. Hız hoşunuza giderse de iyi bir yol lastiği ile değiştirebilirsiniz. Fiyatı da 19500 TL gördüğüm kadarı ile.
Neyi seçerseniz seçin beden ölçünüze uygun kadro boyu en önemli konulardan biri.
Birkaç sene boyunca kolay kolay değiştireceğimi sanmıyorum, o yüzden alabiliyorken de iyi bir şey almak istiyorum malum ülkemizde fiyatlar maaşlara göre daha fazla artıyor. Bianchi hala birinci tercih gibi duruyor. Belki fırsatım olursa g6 veya Lapierre 5.0'a da bakacağım. ocak ayı gelmeden almak lazım fiyatlar yine yükselecektir muhtemelen. yardımınız için çok teşekkür ederim.
 
Herkese merhaba,

Benim sorum daha önce şehir bisikleti kullanıp yol bisikletine geçenlere.

Ben Giant Fastroad şehir bisikleti kullanıyorum. Genel olarak çok memnunum ve ilk defa bu bisiklet sayesinde 50 km sürüşler yapabildim.(Daha önce dağ bisikleti kullanıyordum ve onlarla bu mesafe mümkün değildi).
Ancak şimdi daha uzun sürüşler yapmak istiyorum, özellikle bayırlardan daha az korkarak rotalar oluşturmak istiyorum ve bu nedenle ful karbon endurance bi yol bisikleti almayı planlıyorum.
Bu noktada ben gibi şehir bisikletinden yol bisikletine geçmiş kişilere sormak istiyorum, bu geçiş sonrası gerçekten çok büyük bi değişiklik fark ettiniz mi? Yoksa verilen paraya değmez mi? Bunu birilerine sormam gerekiyor çünkü malum 45k'lık bi harcama olacak benim için bu değişim. Yol bisikleti ile de amacım daha uzun kilometreler yapabilmek ve bayırları daha rahat tırmanabilmek.
Teşekkürler.
 
Herkese merhaba,

Benim sorum daha önce şehir bisikleti kullanıp yol bisikletine geçenlere.

Ben Giant Fastroad şehir bisikleti kullanıyorum. Genel olarak çok memnunum ve ilk defa bu bisiklet sayesinde 50 km sürüşler yapabildim.(Daha önce dağ bisikleti kullanıyordum ve onlarla bu mesafe mümkün değildi).
Ancak şimdi daha uzun sürüşler yapmak istiyorum, özellikle bayırlardan daha az korkarak rotalar oluşturmak istiyorum ve bu nedenle ful karbon endurance bi yol bisikleti almayı planlıyorum.
Bu noktada ben gibi şehir bisikletinden yol bisikletine geçmiş kişilere sormak istiyorum, bu geçiş sonrası gerçekten çok büyük bi değişiklik fark ettiniz mi? Yoksa verilen paraya değmez mi? Bunu birilerine sormam gerekiyor çünkü malum 45k'lık bi harcama olacak benim için bu değişim. Yol bisikleti ile de amacım daha uzun kilometreler yapabilmek ve bayırları daha rahat tırmanabilmek.
Teşekkürler.

Şehir bisikletinden yol bisikletine geçtim. Sizin gibi daha uzun ve daha hızlı sürebilmeyi amaçlamıştım. Yol bisikletine geçince aradığımı buldum, sizin de bulacağınıza inanıyorum. Geometrisi ve lastik inceliği sayesinde, daha uzun yolu, daha hızlı ve daha az enerji harcayarak gidiyorum. Bisiklet hafiflediği için yokuşları da daha rahat tırmanıyorum. Şehir bisikletim de duruyor. Onun da ayrı bir konforu ve rahatlığı var. Uzun yol yapacaksam ve/veya performans istiyorsam yol bisikletini kullanıyorum. Bagaja eşya koyacaksam, kısa mesafe ise veya etrafa bakınarak günlük kıyafetle sürüp keyfime bakacaksam şehir bisikletini kullanıyorum. Bence verdiğiniz paraya değecek, aradığınızı bulacaksınız. Bunlar benim tecrübelerim, yine de son kararı kendiniz verin, selametle.
 
Şehir bisikletinden yol bisikletine geçtim. Sizin gibi daha uzun ve daha hızlı sürebilmeyi amaçlamıştım. Yol bisikletine geçince aradığımı buldum, sizin de bulacağınıza inanıyorum. Geometrisi ve lastik inceliği sayesinde, daha uzun yolu, daha hızlı ve daha az enerji harcayarak gidiyorum. Bisiklet hafiflediği için yokuşları da daha rahat tırmanıyorum. Şehir bisikletim de duruyor. Onun da ayrı bir konforu ve rahatlığı var. Uzun yol yapacaksam ve/veya performans istiyorsam yol bisikletini kullanıyorum. Bagaja eşya koyacaksam, kısa mesafe ise veya etrafa bakınarak günlük kıyafetle sürüp keyfime bakacaksam şehir bisikletini kullanıyorum. Bence verdiğiniz paraya değecek, aradığınızı bulacaksınız. Bunlar benim tecrübelerim, yine de son kararı kendiniz verin, selametle.
Çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Geri