Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

Herkese keyıflı forumlar; salcano cyc02 bır bısıkletım vardı ve gerek sabıt gerekse hareketlı tum kompenentlerını ;kullandığım 3-4 yıl ıcınde, bazılarını bırkaç kez bazılarını da pek çok defa degıstırdım ancak kadro ve masa olarak da kullanım ömrunu sorun acmamıs olsa da bıtırdı dıye dusunerek elımden çıkardım.. Piyasa malum ve genel olarak ıse gıdıp gelme ve hava şartlarının da elverıssız olduğu zamanlar kullanabıleceğim, salcano cyco02 ayarında bır bısıklet arıyorum.. Corelli goat 1.0 disk ıle karsılastım ve lıteraturde salcanodan belkı daha fazla bu bısıkletın gomuldugunu gordum.. Gerçekten de bu kadar kotu mu ki? Dediğim gıbı, yerler ıslak iken veya zaman zaman antrenman için değerlendırebıleceğim bir bisiklet olarak kullanamaz miyim?Butçem max 20 bın tl ve disk frenli olması ana kriterlerim.. Diğer konularda esnek olabilirim.. Farklı bır marka/model de olabilir... Düşüncelerinizi merak ediyorum açıkçası... Şimdiden teşekkürler....
 
Scudo
Herkese keyıflı forumlar; salcano cyc02 bır bısıkletım vardı ve gerek sabıt gerekse hareketlı tum kompenentlerını ;kullandığım 3-4 yıl ıcınde, bazılarını bırkaç kez bazılarını da pek çok defa degıstırdım ancak kadro ve masa olarak da kullanım ömrunu sorun acmamıs olsa da bıtırdı dıye dusunerek elımden çıkardım.. Piyasa malum ve genel olarak ıse gıdıp gelme ve hava şartlarının da elverıssız olduğu zamanlar kullanabıleceğim, salcano cyco02 ayarında bır bısıklet arıyorum.. Corelli goat 1.0 disk ıle karsılastım ve lıteraturde salcanodan belkı daha fazla bu bısıkletın gomuldugunu gordum.. Gerçekten de bu kadar kotu mu ki? Dediğim gıbı, yerler ıslak iken veya zaman zaman antrenman için değerlendırebıleceğim bir bisiklet olarak kullanamaz miyim?Butçem max 20 bın tl ve disk frenli olması ana kriterlerim.. Diğer konularda esnek olabilirim.. Farklı bır marka/model de olabilir... Düşüncelerinizi merak ediyorum açıkçası... Şimdiden teşekkürler....

20 binin altında bu var: (link)
Salcano'nun ayarında değildir tabii ama kimsenin sevmediği Goat 1.0 seçenek olabiliyorsa bu da olur.

0 olarak en makul hidrolik diskli modellerden biri bu, son gördüğümde 20 binin biraz üstündeydi: (link)
0 fiyatını bulamadım, ikinci elde böyle: (link)

Mekanik diskli olarak bir de bu var, 20 binin biraz üstünde: (link)

Bunların biraz üstünde de hidrolik diskli Goat 2.0 var.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Merhaba arkadaşlar Erdinç ben, 35 yaşındayım foruma yeni katıldım sayılır, bisiklete bi merak sardık öyle, sizler gibi tecrübeli arkadaşlardan öneri rica ediyorum. Trekking bisiklet bakıyoruz acaba ekteki kron tx 300 uygun mudur yada 15-18 bin arası daha kullanışlı bir bisiklet tavsiyeniz olur mu? Şimdiden teşekkürler.
 

Dosyalar

  • Screenshot_20240915-223236.png
    Screenshot_20240915-223236.png
    97 KB · Okunma: 15
20 binin altında bu var: (link)
Salcano'nun ayarında değildir tabii ama kimsenin sevmediği Goat 1.0 seçenek olabiliyorsa bu da olur.

0 olarak en makul hidrolik diskli modellerden biri bu, son gördüğümde 20 binin biraz üstündeydi: (link)
0 fiyatını bulamadım, ikinci elde böyle: (link)

Mekanik diskli olarak bir de bu var, 20 binin biraz üstünde: (link)

Bunların biraz üstünde de hidrolik diskli Goat 2.0 var.
Barış abi, çok teşekkür ederim 🙋🏻‍♂️ döktürmüşsun yine .. Sanki mantıklı olan rc500 .. HD tiagra, belkide bu kiyaslarda karar vermek için en güzel şey ama resmin bütününe bakınca, rc500 netleşiyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
O zaman ya arka göbek kaset ruble uyumlu olanla değiştirilip komple set alınacak. Veya biraz tasarruf için göbek olduğu gibi bırakılacak, kaset ruble yerine (link) kullanılacak ama oranı da kötü olur o zaman. Bir de ileride 8'li vidalı ruble bulmak iyice zorlaşabiilr, bu değişikliği baştan yapmak iyi olur.

Yerelde Claris ve Sora'yı tüm parçalarıyla satan yer var mı bilmiyorum. Parça parça toplamak gerekebilir. Şunlarda grupset denmiş ama ruble ve aynakol yok mesela:
Claris: (link)
Sora: (link)

Bence bu bisikleti olduğu gibi ya da sadece sorunlu parçaları hesaplı muadillerle yenileyip satarak başka bir Claris'li ya da Sora'lı bisiklet almak daha hesaplı ve kolay olur.
Sorunlu parçası şu anlık resimdeki kısım olabilir tam bilmiyorum, vites kolları ve arka aktarıcı tertemiz durumda sadece arada kablolar değişiyor ve aynakol kısmındaki kablo hep oynama yapıyor.

1726432404396.png

Barış abi bir de toplama yapmak istesem (link) buna göre hangi jant yada kadroyu almam lazım? (54lük)
 
...Barış abi bir de toplama yapmak istesem (link) buna göre hangi jant yada kadroyu almam lazım? (54lük)

Toplama çok mantıklı değil. Elde disk uyumlu güzel bir kadro olur, o zaman onun üstüne güzel bir set alınır. Ama çok az seçenek arasından uygun boyda ve disk uyumlu kadroyu bul, artık yerelde neredeyse hiç olmayan, yurtdışından getirmek de zorlaşan uygun maşayı bul, bu 105 seti al, jant seti al, diğer parçaları ekle derken zaten maliyet sıfır 105 setli bisikleti geçer, çok da uğraştırır.

Sorunlu parçası şu anlık resimdeki kısım olabilir tam bilmiyorum, vites kolları ve arka aktarıcı tertemiz durumda sadece arada kablolar değişiyor ve aynakol kısmındaki kablo hep oynama yapıyor.

321436 dosyayı görüntüle...

Kol, kablolar, attırıcıdan birinde sadece ayar sorunu bile olabilir ya da ön attırıcı konumu hatalı olabilir. Bence setin gerisinde sorun yoksa grupset değiştirme işine girmeye hiç gerek yok. Önemli olan sorunun nerede olduğunu bulmak. Parçalardan biri bozuksa sadece o değişir.
Ön attırıcı: (link)
Kolu: (link)

Bence yol bisikletinden anlayan bir bisikletçi bakmadan masrafa girmemek lazım.



Merhaba arkadaşlar Erdinç ben, 35 yaşındayım foruma yeni katıldım sayılır, bisiklete bi merak sardık öyle, sizler gibi tecrübeli arkadaşlardan öneri rica ediyorum. Trekking bisiklet bakıyoruz acaba ekteki kron tx 300 uygun mudur yada 15-18 bin arası daha kullanışlı bir bisiklet tavsiyeniz olur mu? Şimdiden teşekkürler.

Kron TX 300 olabilir, Kron'un sorunsuz modellerinden biri.
Mosso'daki dengi (link) (F/P oranı TX 300'den epey daha iyi), Carraro'daki dengi (link) (TX 300'den epey pahalı), Bianchi'deki dengi (link), Bisan'daki dengi (link) (TX 300'den daha ucuz).
Resmi fiyatıyla ya da daha ucuza doğru kadro boyunda bulabilirseniz Legarda 2327 MSM H bunların arasında en iyi seçim olur. Ya da Kron TX 300'ü resmi fiyatından 2-3 bin lira daha ucuza alabiliyorsanız o da olur.
 
Son düzenleme:
Merhabalar, forumdaki ilk mesajım, öncelikle herkese güzel sürüşler diliyorum.

Oğlumla ortak kullanmak üzere: Şehir içi pek bozuk olmayan asfalt ve beton yollarda, az eğimde (max. 15-20 derece tahminim) kullanacağımız bir fiyat/performans bisikleti arayışı içindeyim şu sıralar. Ben gençlikte çok bindim ancak yıllardır bisiklet kullanmıyorum, oğlum da arada bir kiralıyor. İkimiz de tam fit olmasak bile fite yakınız diyebilirim. Forumda arattım, farklı modelleri için yazılıp çizilmiş ancak bu model için bir şey bulamadım bu nedenle yeni bir post oluşturmayı düşündüm.

Araştırmalarımda şu an için Decathlon'un sattığı ve kampanyada olan Riverside 700 modeline yoğunlaştım. Özellikle birkaç sorum olacak:

1) Öncelikle bisikletin üzerindeki donanıma, parçalara bakınca şu anki fiyatı - 20.900 TL - anlamlı mı (fiyat/performans açısından)?
2) Sitede yorumlarda 11/40 dişlinin özellikle yokuşlarda pek iyi performans vermediğini, 11/42 olsaydı yokuşlarda çok rahat olacağını yazmış birkaç kişi. Yukarıda bahsettiğim eğimler için üzerindeki 11/40 yeterli olur mu sizce?
3) Lastikler yeterli mi yoksa sağlamlık adına kesin değiştirmek, takviye yapmak gerekir mi?
4) "Bu bisikleti alsanız bile kesin değiştirmeniz gereken şu şu donanımlar olur ya da şu aksesuarlara mutlaka ihtiyacanız olur" gibi bir yaklaşım var mı?
5) Ortalama haftada 1-2 sürüş (toplam 15-20K) yapacağımızı düşünürsek bu model bizi en azından 2-3 yıl idare eder mi?
6) Bir de bahsettiğim bisiklete alternatif olabilecek, piyasada önerebileceğiniz fiyat/performans ürünü birkaç farklı alternatif marka/model paylaşabilir misiniz.

Kusura bakmayın biraz fazla soru sordum sanırım ama detaylı yazmak istedim, şimdiden çok teşekkürler destekleriniz için :)

Riverside 700 Özellikler:

- 10 vitesli MICROSHIFT H100 ruble.
- Tek aynakol yaprağı: 36 dişli aynakol yaprağı, 34 (8520740) ve 38 (8520741) dişli aynakol yapraklarıyla değiştirilebilir.
- Rubleler: 11 / 40
- Hızlı takılabilir KMC X10 zincir
- Arka vites aktarıcı: BTWIN imzalı MICROSHIFT RD M62-L
- Zincir atmasını önleyen halka
- Mekanik diskli fren
- SUNTOUR NCX SF20 yaylı, ön yükleme ayarına sahip amortisörlü maşa
- Alüminyum gidon boğazı
- 1 inç 1/8 alüminyum pivot.
- 63 mm hareket mesafesi.
- Daha fazla dayanıklılık ve kullanım ömrü sunan çift jantlı tekerler
- 60 TPI tipi Protect desteğe sahip lastik
- Lastik sırtında 3 mm kalınlığa sahip patlama önleyici güçlendirme, daha fazla rahatlık ve hafiflik sağlayan esnek kenarlar (SKINWALL), boyutlar: 700 X 38 (38-622)
- Ömür boyu garantili: kadro, gidon boğazı ve gidon. Yedek parçalar: 2 yıl.
 
  • Beğen
Tepkiler: MaRZoCHi
(link)

...Araştırmalarımda şu an için Decathlon'un sattığı ve kampanyada olan Riverside 700 modeline yoğunlaştım...

Neden? Sadece kolay bulabildiğiniz için mi, özellikle beğendiğiniz bir özelliği var mı?

...1) Öncelikle bisikletin üzerindeki donanıma, parçalara bakınca şu anki fiyatı - 20.900 TL - anlamlı mı (fiyat/performans açısından)?...

Biraz yüksek.

...2) Sitede yorumlarda 11/40 dişlinin özellikle yokuşlarda pek iyi performans vermediğini, 11/42 olsaydı yokuşlarda çok rahat olacağını yazmış birkaç kişi. Yukarıda bahsettiğim eğimler için üzerindeki 11/40 yeterli olur mu sizce?...

Yokuş çıkabilme yeterliliğini belirleyen sadece ruble değil, aynakol da önemli. Bu bisiklette 36 dişli aynakol var. Hız oranı 36/11 ~ 3.27, tırmanma oranı 36/40 = 0.9. Az sonra önereceğim diğer bisiklette bu oranları karşılaştıracağım.

...3) Lastikler yeterli mi yoksa sağlamlık adına kesin değiştirmek, takviye yapmak gerekir mi?...

Önceden kullandığım Decathlon lastiklerinden memnun kalmadım ama bundaki lastiği kullanmadım. Bunda peşin karar vermeyin, önce denersiniz, memnun kalırsanız devam eder eskiyince değiştirirsiniz, memnun kalmazsanız değiştirirsiniz. Zaten baştan değiştirmek isterseniz Decathlon'da değiştirmeye değer bir lastik bulma şansınız olmadığından sonra başka yerde değiştirmeniz gerekir, o yüzden acele etmeye gerek yok. Schwalbe Marathon'un çeşitli seviyeleri, Schwalbe Delta Cruiser, Continental City ailesinin üyeleri güzel.

...4) "Bu bisikleti alsanız bile kesin değiştirmeniz gereken şu şu donanımlar olur ya da şu aksesuarlara mutlaka ihtiyacanız olur" gibi bir yaklaşım var mı?...

Bisikletin kendisi :) Fazla ağır oldu belki ama değişmesi gereken şeyleri değiştirmek, baştan o özelliklerde bir bisiklet almaya göre çok pahalıya geliyor. Örneğin mekanik diskten memnun kalmazsanız, fena sayılmayacak bir hidrolik disk fren için 2K+ masrafa girmeniz gerekir.

...5) Ortalama haftada 1-2 sürüş (toplam 15-20K) yapacağımızı düşünürsek bu model bizi en azından 2-3 yıl idare eder mi?...

Eder, daha fazla da eder.

...6) Bir de bahsettiğim bisiklete alternatif olabilecek, piyasada önerebileceğiniz fiyat/performans ürünü birkaç farklı alternatif marka/model paylaşabilir misiniz....

(link). Bu hafta 2K küsür zam gelmeden önce F/P oranı daha iyiydi ama hala iyi. Belki zammı yansıtmamış bayiler vardır.

Bu bisikletin aynakolu 40-26, rublesi 11-39. Hız oranı 40/11 ~ 3.64, tımanma oranı 26/39 ~ 0,67.
Riverside 700'ün hız oranı 36/11 ~ 3.27, tırmanma oranı 36/40 = 0.9 idi.
Hız oranının yüksek, tırmanma oranının düşük olması iyi. Her ikisinde de bu değerler bir tam tur pedal çevirdiğimizde arka tekerleğin kaç tur döndüğünü belirtiyor.
Mosso'da hız Riverside 700'den daha iyi ama size asıl lazım olan kısım olan tırmanmada Mosso belirgin daha iyi, rublesi daha küçük olmasına rağmen ikili aynakoldaki büyük ve küçük dişlilerle her iki konuda da daha iyi değerler sunuyor.
Riverside 700'ün aynakolu 34 dişliyle değiştirilirse (masraf) oranları hız 34/11 ~ 3.09 ve tırmanma 0.85 olur, hız daha kötüleşir, tırmanma Mosso'nunkine hala yaklaşamaz; 38 dişliyle değiştirilirse hız 38/11 ~ 3.45, tırmanma 38/40 = 0.95 olur, hız biraz düzelir, tırmanma daha kötüleşir ama hala her iki oran da Mosso'dan kötü olur.

X20'nin diğer markalarda karşılığı varsa doğrudan aklıma gelmedi ama Mosso, Carraro ve benzer markalarda daha düşük CUES setli ya da eski tip 2x ya da 3x aynakollu setleri olan alternatifler de var. Ama Riverside 700 fiyatına yaklaşık denk en iyi model bu X20. Süspansiyonsuz alternatifi biraz daha ucuz: (link) . Süspansiyonsuz isterseniz yine F/P olarak (link) de var, özellikle full Shimano olan halini bulabilirseniz.
 
Neden? Sadece kolay bulabildiğiniz için mi, özellikle beğendiğiniz bir özelliği var mı?
Detaylı yanıt için çok teşekkürler. Riverside 700 tercihimin özellik beğenme olarak bir nedeni yoktu aslında. Sadece arkasında Decathlon olduğu için güvenilirlik, servis vs açısından düşünmüştüm ve belki de görünümü şık geldiği için. Alternatif de bu nedenle sormuştum, piyasayı ve bu işin tekniğini bilmediğim için. Mosso önerdiğiniz modele de bakacağım, yaklaşık 2K bir fark var ama sonuçta hiç de az bir para değil bu meblağlar ve biraz daha fazla verip F/P olarak daha iyi bir model almak çok mantıklı geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Herkese selamlar iyi forumlar; hem bu forumda hem de herhangi bir forumda ilk defa yazıyorum, illa ki yanlışlarım olacaktır, şimdiden kusura bakmayın. 21 yaşındayım İzmir Ege'de okuyorum 1.70 boyunda ve 90 kiloyum. Motosiklet, araba, snowboard ve her türlü motorlu motorsuz araç sürmeyi severim bisiklet de istisna değil. Üniversiteye bisiklet ile gidip gelmek istiyorum, yol 8 km ve gerçekten çok yokuş, Bursa Teleferik taraflarını bilenler varsa yollar aynı, hatta daha kötü her caddede merdiven var burda, yürünmeyecek kadar dik yokuşlar, tüm yollar da çok dar, bütün evlerin önü 2 kat arkası 4 kat öyle diyeyim ben size. Arkadaşlarımdan aldığım yorumlar hep "bisikletle ölürsün, o yol çekilmez, yollar çok bozuk, çok yokuş" tarzı yorumlar ama hiçbirinin bisiklet tecrübesi yok. Motorsiklet ve araba ehliyetim var trafik okuma konusunda sıkıntı çekeceğimi zannetmiyorum yani öyle araba önüne atlamam, ters yönden gitmem, kontrolsüz dört yol ağzına girmem vesaire, zaten olduğunca kaldırımda kullanmayı hedefliyorum ancak kaldırım da yok emniyet şeridi de yok buralarda(düzeltme, zaten şerit yok yolda emniyet şeridi nasıl olsun) -bisiklet yolunu zaten kim kaybetmiş de biz bulacağız. Şuanda Özdilek AVM'de kron marka bisikletler var 6 bin veya 7 bin civarlarında, öğrenciyim, öyle büyük bir bütçem de yok. Yalnız, bu Özdilek'teki bisikletlerin tekerlekleri incecik ve arkada süspansiyon yok, yol bisikleti yani bildiğim kadarıyla. Bense sanırım dağ bisikleti seçmeliyim ya da trekking -nasıl kategorilendiriliyor bisikletler orasını da bilmiyorum dürüst olmak gerekirse. Yollar çok bozuk, çok dik; nasıl bir bisiklet seçmeliyim, bisikletle bu yol çekilir mi? Yorumlarınızı bekliyorum, herkese iyi forumlar <3 Evim Konak Belediyesi Aydın Erten Rekreasyon alanı civarında, Ege Üniversitesi'ne gidip geleceğim (yol hakkında bir fikri olur Google haritalara bakanların ya da İzmir'i bilenlerin.)
 

Dosyalar

  • IMG_20240918_003058.jpg
    IMG_20240918_003058.jpg
    54,2 KB · Okunma: 14
  • IMG_20240918_002615.jpg
    IMG_20240918_002615.jpg
    28 KB · Okunma: 14
Son düzenleme:
Herkese selamlar iyi forumlar, hem bu forumda hem de herhangi bir forumda ilk defa yazıyorum illa yanlışlarımız olacaktır şimdiden kimse kusura bakmasın. 21 yaşındayım İzmir Ege'de okuyorum 1.70 boyunda ve 90 kiloyum. Motosiklet, araba, snowboard ve her türlü motorlu motorsuz araç sürmeyi severim bisiklet de istisna değil. Üniversiteye bisiklet ile gidip gelmek istiyorum yalnız yol 8 km ve gerçekten çok yokuş basmanenin çok üst taraflarındayım, Bursa Teleferik taraflarını bilen varsa yollar aynı, bütün evlerin önü 2 kat arkası 4 kat öyle diyeyim ben size. Arkadaşlarımdan aldığım yorumlar hep "bisikletle ölürsün, o yol çekilmez, yollar çok bozuk, çok yokuş" tarzı yorumlar ama hiçbirinin bisiklet tecrübesi yok. Motorsiklet ve araba ehliyetim var trafik okuma konusunda sıkıntı çekeceğimi sanmıyorum, zaten olduğunca kaldırımda kullanmayı hedefliyorum ancak kaldırım da yok emniyet şeridi de yok buralarda -bisiklet yolunu zaten kim kaybetmiş de biz bulacağız. Şuanda Özdilek AVM'de kron marka bisikletler var 6 bin veya 7 bin civarlarında, öğrenciyim zaten öyle büyük bir bütçem de yok. Yalnız, bu Özdilek'teki bisikletlerin tekerlekleri incecik ve arkada süspansiyon yok, yol bisikleti yani bildiğim kadarıyla. Bense sanırım dağ bisikleti seçmeliyim ya da trekking -nasıl kategorilendiriliyor bisikletler orasını da bilmiyorum dürüst olmak gerekirse. Yollar çok bozuk, çok dik; nasıl bir bisiklet seçmeliyim, bisikletle bu yol çekilir mi? Yorumlarınızı bekliyorum, herkese iyi forumlar <3 Evim Konak Belediyesi Aydın Erten Rekreasyon alanı civarında, Ege Üniversitesi'ne gidip geleceğim (yol hakkında bir fikri olur Google haritalara bakanların ya da İzmir'i bilenlerin.)
Bunu öneririm. Boyuna gore 26 jant sırıtmaz.Ayrıca jant küçük olduğu için rampada daha rahat çıkılır. Arka ve ön Fren pabuçlarini baradine 3 renk modeli ile değiştir. 250 lira eder. Arka tekere 14-34 lü dişli taksan ve Kilit alsan bir de yanına tamamdır. 7000 bin lira altı hazırsınız.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: TheKasap16
Dostlar herkese merhaba. Sizden bir tavsiye almak istiyorum. Boyum 185 ve yaklaşık 80 kiloyum. Dağ bisikleti almak istiyorum. Bütçem en fazla 20 belki 21 bin. Kendi araştırmalarım sonucunda Carraro Force 970C ile Bianchi Magma 27s Cues arasında kaldım. Bunlardan hangisini önerirsiniz yahut önerdiğiniz başka marka modeller var mıdır? Sizin de yardımınızla bütçemin el verdiğinin en iyisini almak isterim. Şimdiden teşekkür ederim
 
Bunu öneririm. Boyuna gore 26 jant sırıtmaz.Ayrıca jant küçük olduğu için rampada daha rahat çıkılır. Arka ve ön Fren pabuçlarini baradine 3 renk modeli ile değiştir. 250 lira eder. Arka tekere 14-34 lü dişli taksan ve Kilit alsan bir de yanına tamamdır. 7000 bin lira altı hazırsınız.
Çok teşekkürler hemen bakıyorum <3
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
...Yalnız, bu Özdilek'teki bisikletlerin tekerlekleri incecik ve arkada süspansiyon yok, yol bisikleti yani bildiğim kadarıyla. Bense sanırım dağ bisikleti seçmeliyim ya da trekking -nasıl kategorilendiriliyor bisikletler orasını da bilmiyorum dürüst olmak gerekirse. Yollar çok bozuk, çok dik; nasıl bir bisiklet seçmeliyim ...

Yol bisikletleri onlar değil, şunlar (sadece örnek, şeklen görmeniz için: (link) ). Özdilek'te gördükleriniz süspansiyonlu trekking bisikleti, size lazım olan da o. Dağ bisikleti alırsanız tek avantajınız daha kalın lastik olur, çünkü o fiyat seviyelerindeki dağ bisikletlerinin parçaları trekking bisikletlerininkiyle aynı.
Yokuşların dikliği konusunda sizi kurtaracak olan iki konu var: dişli oranı ve ağırlık. Kullanacağınız bisiklet ne kadar hafif olursa o kadar rahat yokuş yukarı çekersiniz, dişli oranları ne kadar tırmanmaya uygun olursa da o kadar rahat pedal çevirirsiniz. Hafiflik için aluminyum kadro tercih edebilir, bagaj, çamurluk, park ayağı gibi ağırlıkları kullanmayabilirsiniz.
Düşük bütçeye uygun trekking bisikletlerinin dişli oranları neredeyse standart: 48-38-28 aynakol, 14-28 veya ender olarak 14-34 ruble. 14-28 rubleli olanlara bazen başka parça gerektirmeden 14-34 takılabilir ama çoğunda arka attırıcının da değişmesi gerekir.
Düşük bütçeye uygun MTB'lerde ise bu 48-38-28 aynakolun yanı sıra 42-34-24 ya da 42-32-22 aynakollu modeller de var. Ruble seçenekleri ise trekking bisikletleriyle aynı, 14-28, 14-34.
En küçük ön dişli ne kadar küçülür, en büyük arka dişli ne kadar büyürse o kadar rahat yokuş çıkarsınız.

...Şuanda Özdilek AVM'de kron marka bisikletler var 6 bin veya 7 bin civarlarında...

Özdilek'teki gördüğünüz Kron modelleri özelinde şunu eklemek istiyorum: Kron'un giriş seviyesi modellerinde (21 viteslilerin tamamında) hatalı bileşen seçimi var. 3x7 bisikletlerde 6 vitese uygun arka attırıcı kullanmaları vites sorunlarını beraberinde getiriyor. Bütün markalar içinde bunu sadece Kron yapıyor, sebebi sadece maliyeti düşürmek olmalı. Bu nedenle o modelleri alırken arka attırıcının değişme masrafını da fiyatın üstüne ekleyip karar vermek gerekiyor. Neyse ki hem çok büyük bir masraf değil, hem 14-28 rubleyi yokuş performansı adına 14-34 ile değiştirirken bu büyümeyi destekleyecek bir modelle değiştirilebilir. Yalnız fiyatlar oldukça iyi. Tam model öğrenebilirseniz daha net yorum yapabilirim.

...bisikletle bu yol çekilir mi?...

Bisiklet yokken aynı yokuşu tabanvay ile çıkacaksanız, en kötü ihtimalle yokuşu çıkamadığınız yerde bisikleti yanınızda yürüterek çıkarsınız. Bence her türlü çekilir, özellikle alıştıkça daha da rahatlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: TheKasap16
Bunu öneririm. Boyuna gore 26 jant sırıtmaz.Ayrıca jant küçük olduğu için rampada daha rahat çıkılır. Arka ve ön Fren pabuçlarini baradine 3 renk modeli ile değiştir. 250 lira eder. Arka tekere 14-34 lü dişli taksan ve Kilit alsan bir de yanına tamamdır. 7000 bin lira altı hazırsınız.
Başka alternatifler var ise başka önerilere de açığım, zorlarsam 9 veya 10 bin TL'ye kadar çıkabilirim.
 
Dostlar herkese merhaba. Sizden bir tavsiye almak istiyorum. Boyum 185 ve yaklaşık 80 kiloyum. Dağ bisikleti almak istiyorum. Bütçem en fazla 20 belki 21 bin. Kendi araştırmalarım sonucunda Carraro Force 970C ile Bianchi Magma 27s Cues arasında kaldım. Bunlardan hangisini önerirsiniz yahut önerdiğiniz başka marka modeller var mıdır? Sizin de yardımınızla bütçemin el verdiğinin en iyisini almak isterim. Şimdiden teşekkür ederim

Neden biri 29", diğeri 27.5"?
Carraro (link)'nin Bianchi'deki karşılığı (link),
Bianchi'deki (link)'in Carraro'daki karşılığı (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: TheKasap16
Yol bisikletleri onlar değil, şunlar (sadece örnek, şeklen görmeniz için: ). Özdilek'te gördükleriniz süspansiyonlu trekking bisikleti, size lazım olan da o. Dağ bisikleti alırsanız tek avantajınız daha kalın lastik olur, çünkü o fiyat seviyelerindeki dağ bisikletlerinin parçaları trekking bisikletlerininkiyle aynı.
Yokuşların dikliği konusunda sizi kurtaracak olan iki konu var: dişli oranı ve ağırlık. Kullanacağınız bisiklet ne kadar hafif olursa o kadar rahat yokuş yukarı çekersiniz, dişli oranları ne kadar tırmanmaya uygun olursa da o kadar rahat pedal çevirirsiniz. Hafiflik için aluminyum kadro tercih edebilir, bagaj, çamurluk, park ayağı gibi ağırlıkları kullanmayabilirsiniz.
Düşük bütçeye uygun trekking bisikletlerinin dişli oranları neredeyse standart: 48-38-28 aynakol, 14-28 veya ender olarak 14-34 ruble. 14-28 rubleli olanlara bazen başka parça gerektirmeden 14-34 takılabilir ama çoğunda arka attırıcının da değişmesi gerekir.
Düşük bütçeye uygun MTB'lerde ise bu 48-38-28 aynakolun yanı sıra 42-34-24 ya da 42-32-22 aynakollu modeller de var. Ruble seçenekleri ise trekking bisikletleriyle aynı, 14-28, 14-34.
En küçük ön dişli ne kadar küçülür, en büyük arka dişli ne kadar büyürse o kadar rahat yokuş çıkarsınız.



Özdilek'teki gördüğünüz Kron modelleri özelinde şunu eklemek istiyorum: Kron'un giriş seviyesi modellerinde (21 viteslilerin tamamında) hatalı bileşen seçimi var. 3x7 bisikletlerde 6 vitese uygun arka attırıcı kullanmaları vites sorunlarını beraberinde getiriyor. Bütün markalar içinde bunu sadece Kron yapıyor, sebebi sadece maliyeti düşürmek olmalı. Bu nedenle o modelleri alırken arka attırıcının değişme masrafını da fiyatın üstüne ekleyip karar vermek gerekiyor. Neyse ki hem çok büyük bir masraf değil, hem 14-28 rubleyi yokuş performansı adına 14-34 ile değiştirirken bu büyümeyi destekleyecek bir modelle değiştirilebilir. Yalnız fiyatlar oldukça iyi. Tam model öğrenebilirseniz daha net yorum yapabilirim.



Bisiklet yokken aynı yokuşu tabanvay ile çıkacaksanız, en kötü ihtimalle yokuşu çıkamadığınız yerde bisikleti yanınızda yürüterek çıkarsınız. Bence her türlü çekilir, özellikle alıştıkça daha da rahatlar.
Çok teşekkürler hocam sağ olun, baktığım modellerin bilgilerinin fotoğrafını çekmiştim, ektedir. Bu arada cehaletimin kusuruna bakmayın tetik gibi diyerek tanımlayacağım, bazı vitesler döndürerek atılıyor bazıları tetik gibi, bunun önemi farkı nedir, biri diğerinden daha iyi ise değiştirmek zor veya masraflı mıdır?
 

Dosyalar

  • IMG_20240914_193948.jpg
    IMG_20240914_193948.jpg
    62,6 KB · Okunma: 15
  • IMG_20240914_193955.jpg
    IMG_20240914_193955.jpg
    86,7 KB · Okunma: 15
Merhabalar, forumdaki ilk mesajım, öncelikle herkese güzel sürüşler diliyorum.

Oğlumla ortak kullanmak üzere: Şehir içi pek bozuk olmayan asfalt ve beton yollarda, az eğimde (max. 15-20 derece tahminim) kullanacağımız bir fiyat/performans bisikleti arayışı içindeyim şu sıralar. Ben gençlikte çok bindim ancak yıllardır bisiklet kullanmıyorum, oğlum da arada bir kiralıyor. İkimiz de tam fit olmasak bile fite yakınız diyebilirim. Forumda arattım, farklı modelleri için yazılıp çizilmiş ancak bu model için bir şey bulamadım bu nedenle yeni bir post oluşturmayı düşündüm.

Araştırmalarımda şu an için Decathlon'un sattığı ve kampanyada olan Riverside 700 modeline yoğunlaştım. Özellikle birkaç sorum olacak:

1) Öncelikle bisikletin üzerindeki donanıma, parçalara bakınca şu anki fiyatı - 20.900 TL - anlamlı mı (fiyat/performans açısından)?
2) Sitede yorumlarda 11/40 dişlinin özellikle yokuşlarda pek iyi performans vermediğini, 11/42 olsaydı yokuşlarda çok rahat olacağını yazmış birkaç kişi. Yukarıda bahsettiğim eğimler için üzerindeki 11/40 yeterli olur mu sizce?
3) Lastikler yeterli mi yoksa sağlamlık adına kesin değiştirmek, takviye yapmak gerekir mi?
4) "Bu bisikleti alsanız bile kesin değiştirmeniz gereken şu şu donanımlar olur ya da şu aksesuarlara mutlaka ihtiyacanız olur" gibi bir yaklaşım var mı?
5) Ortalama haftada 1-2 sürüş (toplam 15-20K) yapacağımızı düşünürsek bu model bizi en azından 2-3 yıl idare eder mi?
6) Bir de bahsettiğim bisiklete alternatif olabilecek, piyasada önerebileceğiniz fiyat/performans ürünü birkaç farklı alternatif marka/model paylaşabilir misiniz.

Kusura bakmayın biraz fazla soru sordum sanırım ama detaylı yazmak istedim, şimdiden çok teşekkürler destekleriniz için :)

Riverside 700 Özellikler:

- 10 vitesli MICROSHIFT H100 ruble.
- Tek aynakol yaprağı: 36 dişli aynakol yaprağı, 34 (8520740) ve 38 (8520741) dişli aynakol yapraklarıyla değiştirilebilir.
- Rubleler: 11 / 40
- Hızlı takılabilir KMC X10 zincir
- Arka vites aktarıcı: BTWIN imzalı MICROSHIFT RD M62-L
- Zincir atmasını önleyen halka
- Mekanik diskli fren
- SUNTOUR NCX SF20 yaylı, ön yükleme ayarına sahip amortisörlü maşa
- Alüminyum gidon boğazı
- 1 inç 1/8 alüminyum pivot.
- 63 mm hareket mesafesi.
- Daha fazla dayanıklılık ve kullanım ömrü sunan çift jantlı tekerler
- 60 TPI tipi Protect desteğe sahip lastik
- Lastik sırtında 3 mm kalınlığa sahip patlama önleyici güçlendirme, daha fazla rahatlık ve hafiflik sağlayan esnek kenarlar (SKINWALL), boyutlar: 700 X 38 (38-622)
- Ömür boyu garantili: kadro, gidon boğazı ve gidon. Yedek parçalar: 2 yıl.
Eğer illaki amortisör maşa olsun istemiyorsanız bence (link)alın.
Dostlar herkese merhaba. Sizden bir tavsiye almak istiyorum. Boyum 185 ve yaklaşık 80 kiloyum. Dağ bisikleti almak istiyorum. Bütçem en fazla 20 belki 21 bin. Kendi araştırmalarım sonucunda Carraro Force 970C ile Bianchi Magma 27s Cues arasında kaldım. Bunlardan hangisini önerirsiniz yahut önerdiğiniz başka marka modeller var mıdır? Sizin de yardımınızla bütçemin el verdiğinin en iyisini almak isterim. Şimdiden teşekkür ederim
Neden 27.5 jant seçtin bianchi için? Magma 29S daha iyi olur yani 29 jant 970C muadili olarak.

Dağ bisikleti seçmenin özel bir sebebi var mı? Yani gerçekten dağ yollarında mı kullanacaksın? %80 asfalt ve bozuk toprak yollarda kullanmak için dağ bisikleti alma.

Kesin dağ bisikleti alacağım diyorsanız carraronun daha iyi modeli olan daytona 920 alın bütçeniz yetiyorken 48 kadrosunu bulabilirseniz.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: RoadRun
Neden biri 29", diğeri 27.5"?
Carraro Force 970C'nin Bianchi'deki karşılığı Magma 29S,
Bianchi'deki Magma 27S'in Carraro'daki karşılığı Force 770C
Hangi markanın hangi markaya karşılığı ne bilmiyorum açıkçası. Birkaç online satış mağazasında filtrelerim sonucu bu ikisine kanım kaynadı. Kadro boyunu kendime uygun alırsam 27.5” jant ile 29” jant uygun olabilir diye düşündüm. Uzun zamandır aktif bisiklet kullanıcısı değilim o yüzden farkı kıyaslayamıyorum
 
Çok teşekkürler hocam sağ olun, baktığım modellerin bilgilerinin fotoğrafını çekmiştim, ektedir. Bu arada cehaletimin kusuruna bakmayın tetik gibi diyerek tanımlayacağım, bazı vitesler döndürerek atılıyor bazıları tetik gibi, bunun önemi farkı nedir, biri diğerinden daha iyi ise değiştirmek zor veya masraflı mıdır?

Modeller tahmin ettiğim modeller çıkmadı. Bunlar Kron'un çelik kadrolu şehir bisikletleri.
(link)
(link)
Bunlarda bahsettiğim hatalı arka attırıcı seçimi yok, kullanıkları (link)'in tek sorunu 14-28'den büyük ruble desteklememesi. 15.7 kg ağırlığıyla normal bir trekking bisikletinden 2 kg kadar daha ağır, o da kadrosundan kaynaklı. Nomad ile Aria'nın farkı, birinin erkek bisikleti de denen step-over, birinin kadın bisikleti ya da unisex kadro da denilen step-through kadro olması.
Bunların süspansiyonsuz 3.0 modelleri de var:
(link)
(link)
Süspansiyonsuz modellerin 1 kg daha hafif olması beklenebilir ama 15.55 kg ağırlık belirtmişler, arada 150 gram fark var, üstelik süspansiyonsuz olanların jantları da tek kat, daha da hafif olmalıydılar. Demek ki ya süspansiyonlar fazla hafif, ya düz maşalar fazla ağır.

...Bu arada cehaletimin kusuruna bakmayın tetik gibi diyerek tanımlayacağım, bazı vitesler döndürerek atılıyor bazıları tetik gibi, bunun önemi farkı nedir, biri diğerinden daha iyi ise değiştirmek zor veya masraflı mıdır?

Tetikli/mandallı/kelebek denilenler daha iyi, daha kullanışlı. Değiştirmek zor değil ama masraflı. Shimano'nun en ucuz mandallı modeli ST-EF41 şu anda 1000 liranın biraz üzerinde (örneğin (link)). Çin malı tetikliler var, beraberlerinde gelen misina gibi vites telinde kalitesi az çok belli oluyor ama bir bisikletime onlardan taktım, gayet güzel çalışıyor, şu: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: TheKasap16
Geri