Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet seçim kılavuzu ve bisiklet türleri

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/upload_2016-8-4_10-47-57-png.80564/

kadro dünyanın parası ,titanyum ,gerçi çizikler oluşur ,kadro dışında 10 yılda her parçası değişir,bu arada tekrar hatırlatayım,bu jantlar yandan esen ani rüzgara karşı sürücüyü riske atabilir,bi arkadaşım abd 'ye gitti,ve cannondale aldı, 15.000 gaymeye, ama bana söylediği, yüksek profilli jantlar adamı aynen düşürür dedi,aynı yukardaki jant benzeri ondada var.
 
Scudo
En basitinden hani yillarin kablosuz teknolojisini bisiklette gorunce agzimiz acik kaliyor vay be diyoruz. (En azindan sahsimca) Ama alt tarafi wireless bir sey artik neredeyse her seyde var. Ve baska cihazlarda gorunce o kadar garip gelmiyor. Ornek olarak televizyon k umandasi kac yillik icat. Ve uzerinde yukselt alcalttan cok daha fazla fonksiyon mevcut bisiklete gore ve fiyati hadi 100tl olsun fazlasi degil. Ki 15 liraya bile 20 fonksiyonlu kumanda bulunur. Bu olaydan dolayi ben, bir teknoloji ciktiysa ondan her kullanici yararlansin ama dayaniliklilik veyahut fonksiyonlarda rahatlikta ufak farkliliklar olsun. Yazik degilmi yani o kablosuz setler kac liradan basliyor. Ama oysaki ucuz bir teknoloji.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
Güzel mesajlar yazılmış biraz daha bakış açım genişledi.

Bazı şeylere değinmek istiyorum ben bisiklet neden pahlı olduğuna bir şey demiyorum sadece sorgulamak öğrenmek istiyorum ve neden pahlı olduğunu az çok anladım. Uzun yıllar sorun vermesin dediğimde ise elbette böyle şey mümkün değil hatta arkadaşlar konuda güzel örnek vermiş hangi eşya'da zamanla bir problem çıkmıyor ki. Benim merak ettiğim kısım dayanıklık hani mühendistler kafa yorsalar bisiklet dayanıklığını ve arıza problemlerini biraz daha iyileştiremezler mi?

Ayrıca telefon konusunda değinmek istiyorum. Ben ucuz bir android telefon kullanıyorum çünkü bu bana yetiyor ama x şahıs 4000'lik telefon kullanıyorsa eleştirmem adamın o telefonda yapmak istediği bazı işleri olabilir 3d oyun gibi daha iyi bir kamera veya daha iyi bir ses daha doğrusu tüm bu özellikleri bi arada istediği içinde olabilir. Yada kimileri güvenlik açısından iphone tercih edebilir yani telefona 3-4 bin verilmesi ihtiyaçla alakalı bir durumdur.

Kısacası konumuz neden bisiklete binlerce TL veriyorsunuz konusu değil sadece merak etmek sorgulamak öğrenmek için. Objektif olup fikirlerini döken tüm arkadaşlar'a tekrardan teşekkür ederim
 
Mühendisliğin bir alt dalı da optimizasyondur. Bu "birşeyleri iyileştirirken başka birşeylerden en az fedakarlıkta bulunma sanatı" diye de çevrilebilir dilimize.

Sağlamlığı artırırken ağırlığı da artırıyorsanız, ikisini de korumak için kullandığınız özel hammaddelerle maliyeti uçurmak zorunda kalırsınız. Yani mühendislik aslında denge bilimidir. İhtiyaçlara en uygun çözümü sunmak için çalışır.

Bisikleti tank gibi de yapabilirsiniz. Sonuç : en az 15 kg olur ve elinizde kalır.
 
Arkadaşlar elmayla armutu karıştırmayalım.

1) Nasa'nın Mars'a gönderdiği Curiosity'nin amortisör sistemi ve jant tasarımının AR-GE'sini bir bisiklet firmasından aldığını biliyor muydunuz? Biliyorsunuz Mars aracının Mars yüzeyine yukarıdan paraşütle indirilmesi, her tür arazi koşulunda ilerleyebilmesi vb. konularda çok dayanıklı olması gerekiyordu. Arkada milyar dolarlık bir yatırım var, hata affetmez olaylar bunlar. Bisikletteki AR-GE'yi bence fazla küçümsüyoruz! Mars Curiosity belgeseli ara sıra NG'de tekrarlanıyor. İzlemenizi öneririm.

2) Araç lastiği dünya şartlarında bulunmuş en ideal çözümdür. Daha iyisi olabilseydi, bugün onu kullanırdık. Mars projesinde lastik kullanılamadı çünkü Mars atmosfer basıncı lastik kullanımına izin vermedi, yoksa orada da bu kullanılırdı. Neden bisiklet lastiği dayanıksızdır? Çünkü enerjinin kaynağı insan gücüdür, isterseniz detaylı açıklarım gerisini. İnsan gücü değil de motor gücü kullanılsaydı ilk arttırılacak şey dayanıklılığı olurdu.

3) İnsan gücüyle yokuş yukarı daha hızlı ve daha az enerjiyle çıkmanın dünya üzerinde bilinen en iyi çözümünü şu an kullanıyoruz. Buna bisiklet diyoruz. Daha az güçle daha hızlı çıkılabilmesi için mevcut fizik yasalarına yeni yasalar eklememiz gerekiyor.

4) Bisiklet her tür hava-yol koşulunda ve her tür hızda kullanılıyor. Her tür darbeyi alıyor. Telefon sadece elde kullanılıyor. Hangisinin daha dayanıklı olduğunu karşılaştırırken tasarım amaçlarını unutuyor muyuz nedir?

5) Neden bisiklet bileşenleri sorun çıkartıyor? Zincir atıyor, vites-fren ayarları bozuluyor, vb. 2016'ya geldik daha iyi bir çözüm bulunamadı mı? Cevap basit; insan vücudunun güç üretim mekanizması değişmediği için bisiklet bu halde. Bisiklette yapacağınız her optimizasyon insan gücünün sınırlı enerjisinin boşa harcanması anlamına gelir.
 
@Bahadır Gürel Her yerde ince bilgiler paylaşmanızı görmek güzel bişey hocam. Geçen konuda olduğu gibi yazılarınızı anlamakta güçlük çekiyorum demiştim galiba bunun sebebi hala bir çok konuda bilgi sahibi olmamamdan dolayı. Sanırım şimdilik bunlara kafa yormak yerine önce bisikleti ve kendi yapımızı tanımamız lazım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
@Arseyus

Estağafurullah, benim yazdıklarım karışık oluyor. Astronomi yüksek lisanslı biri olarak konuya atladım doğal olarak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
@Bahadır Gürel Hocam daha önce yeni başlıyanlar için bir makaleniz varmı yokmu bilmiyorum yani denk gelmedim galiba. Müsait bir zaman da bisiklete yeni başlayanlar için nerden başlanmalı nasıl beslenmeli gibi bir makale yazarsanız mutluluk duyarız.
 
2 bisiklet düşünün. Biri hibrit şehir bisikleti diğeri dağ bisikleti. Bunlar hafif yokuşlu bir yoldan inerken hangisi daha hızlı gider? ve neden?

Sorunun cevabı önemlidir arkadaşlar.
 
Agirliklar esit ise tekeri ince olan.
 
@bsklt07
Bunu biraz detaylı açabilirmisiniz acaba.

@SOZUAK Başta sorun bende diyordum bugün yine bir mtb'ci son sürat beni yokuşta geçti. Daha öncede böyle bir şeylen karşılaştım. Çocuğun gidonu tutuş şekli yol bisikletiçileri gibiydi belli ki antremanlı bir çocuk. Ne yaptıysam çocuğa yetişemedim uçtu gitti.

İşin tuhaf yanı ise ne zaman böyle bir durumla karşılaşsam enerjimin bittiği ana denk geliyor hep yoksa normalde mtb'ci birinin aynı şartlarda beni geçmesi mümkün değil. Hala bu durumun enerjimin bittiğinden mi yoksa çocuğun antremanlı olmasından yada benim lastiklerin biraz sönük olmasındanmı bilmiyorum. Normal de 85 psi destekliyor 55 60 la geziyorum belki bundan da olabilir.

İyice kafam bozuldu bu konuya :)
 
Hibrit bisiklet geçer veya dağ geçer diye kesin bir şey söyleyemeyiz çünkü ortada hızı etkileyen faktörler var. Normalde şehir bisikletinin geçmesi lazım ama seni geçtiyse bir kaç seçenek var elimizde:

1- Bisiklet + sürücünün toplam ağırlığı senin + bisikletinin ağırlığından fazla olduğu için yokuş aşağı daha iyi hızlanmış olabilir
2- Eğilerek rüzgar direncini azaltmış olabilir
3- Sen farketmeyip te bisikletinin lastikleri ince olabilir
4- Yokuş aşağı inerken pedal çeviriyor olabilir

Ama her şey eşit olduğu takdirde şehir bisikleti daha az asfalt sürtünmesi ile karşılaşacağından dolayı daha hızla iner (diye düşünüyorum).
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus ve SOZUAK
@Arseyus dag bisikleti yani egime alışkın oldugu icin
 
Bisiklette kullanılan vites, göbek takımlarından oturuş pozisyonuna, tekerlerden sürücünün kilosuna kadar birçok etmenin bir araya gelmesiyle oluşur. Tabi iş sende bitiyor, adeleler sağlamsa sende uçarsın :D
 
@BağdatlıRuhi

Ağırlığı benden ağır olduğundan eminim.
Evet eğilmişti rüzgarı kesmişti.
Lastikler emin olmamakla beraber mtb lastikleriydi.
Aslında yokuş değildi hani suyu dökersin ya aşağıya doğru iner öyle hafif eğilimli bir yol.

Ben şunu düşünüyorum.

Enerjim bitikti.
Lastikler şehir lastiği olsada 85 psi olmasına rağmen en fazla 60 psi olduğunu düşünüyorum yani lastikler tam şişmiş durumda değiller.
Karşı tarafın ağırlığı daha fazlaydı.
Son olarak ciddi bir yarışa giremedik zaten trafik vardı dolayısıyla buda etkilemiş olabilir.

@isasntrk

Herşey kas değil bence. Bana sorarsan en önemli şey nefestir. Nefesin bittimi sende bitersin kaslarda biter.
 
Sartlar esit olsa ince teker ama elbette kisinin kilosu bisikletin agirligi ivmelenmeyi etkiler. Normalde esit sartlarda esit hizda yokus asagi baslanirsa ve hava surtunmesi de esit ise tekerleri ince olan ve tabiki lastik basinclari olmasi gereken degerde ise yol bisikleti avantajli olur. Bir suru nokta var arkadaslarin da bahsettigi gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
@Arseyus e tabi komple bir şekilde fit olman çok iyi sonuçlar verir. Sonuçta bisiklet komple bir spor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
Geri