Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet seçim kılavuzu ve bisiklet türleri

@Tasogare Yazdıklarınız teknik anlamda değil sadece benim gibi sizde bir şey düşünmüşsünüz bunun biraz daha teknik anlamda cevap bulmalıyız. 3 cevap'ta biraz iyi şeyler yazmışsınız mesela ham madde işçilik felan. Yalnız ben hala tam cevap bulmuş değilim.

@BağdatlıRuhi

700X38

@gokberk88

Telefon bisiklet kadar teknik sorun çıkarmaz. İkide bir akord yama yağlama felan bunlar kafa ağırtan şeyler. Kadro satış konusunda ise bu işi bu duruma düşüren yine bizler değilmiyiz?

@kaskreis

Telefon ihtiyaca göre alınır. 3 boyutlu oyun oynayan birisi için iyi bir işlemci ve beraberinde iyi bir görüntü sağlayan gpu'lu bir telefona ihtiyaç vardır. Dolayısıyla burda fiyatlar büyük rol değiştirir. Yalnız arada bir böyle Forum'da gezeyim youtube video izlerim günlük işlerimi halledeyim derseniz 400 TL'lik bir android telefon rahatlıklan bunların üstesinden gelecektir.

Şimdi merak ettiğim ise neden trek ile salcano karışlatıralamaz bile? Kadro açısından diyorsan kesinlikle haklısın fakat trek ve onun gibi üst düzey bisiklet markalarının böylesine kadro üretip arka aktarıcısına esk nesil bir altus yerleştirmesi BMW'ye tüp takmak gibi bir şey. Yani bazen düşünüyorum'da sanki milletlen dalga geçiyorlar. Al birini vur ötekine..

@Tolga Çelebi

Öncelikle yaratmak ALLAH'a mahsus üretmek dersek daha doğru olur. Konumuza dönecek olursak dediğinizde haklı olduğunuzu düşünüyorum konuda amacım bir mesaj vermek değildi demiştim ama konu ilerledikçe bu yorumların vesilesi ile herkes kendine konuda bir mesaj alıcak. Sorun şu ki biz gerçekten gereksiz yere mi bu kadar para veriyoruz yoksa satıcılar mı çok gereksiz paralar alıyorlar? Konunun asıl amacı'da bu ama tam olarak konu hala aydnlanmış değil.

Elbet konu ehli birileri daha detaylı birşeyler yazıcaktır die umut ediyorum.
 
Scudo
@Arseyus bu duruma düşüren bizler değiliz kadronun kalitesi bariz bir şekilde ortada. Kimse kalitesiz istemez bütçesi çerçevesinde alabileceği en kaliteli kadroyu ister herkes :) akor bozulması kolay kolay olan bir şey değildir ama siz ben çukura gircem gene de bozulmasın derseniz çelik bir jant yaptırıp binersiniz hiç bozulmaz. bisiklette hafiflik önemlidir bunu sağlamak için ya paranız olacak( titanyum)yada kas gücünüz olacak (çelik)
 
Merhaba, ilk sorunuzu bilemiyorum fakat etrafta gözlemlediğim ve araştırdığım kadarıyla lastik patlamasına ve jant akort ayarına alternatif çözümler var. Örneğin geçenlerde bir arkadaşımda şu bisikletten vardı ; http://www.hepucuz.com.tr/content_files/prd_images/umit/2656.jpg
Gördüğünüz gibi jantlar tel değil, daha farklı bi şekilde yapılmış (kolon jant diye okumuştum bir yerde) ve incelediğim kadarıyla ayar yapılacak bir kısmı yoktu ve ağırlığı da gayet idealdi.

Daha sonra lastik patlağına çözüm olarak uzun yıllardan beri kullanılan zırhlı lastikler var, eğer bir şey saplamazsanız veya lastiği yarmazsanız patlamayacak kadar sağlam. (mesela eski bisikletimde lastiklerimin patlamaması için iç kısma kalın bir çift taraflı bant çekmiştim ve bisikleti değiştirene kadar hiç patlama sorunu yaşamamıştım, sorunları çözmek size kalmış)

Ve bu arada en zor şartlarda dayanacak bir bisiklet üretmek istiyorsunuz fakat diğer sektörlerde düşünün bir de bunu, mesela bir araba, motosiklet veya tekneyi düşünün. Tabii ki bisikletin basit mekaniği ve diğer saydıklarımın karmaşıklığı bir değil fakat; bütçe arttıkça imkanlarınız da artıyor ve yeterince sağlam bir şeyler yapabiliyorsunuz. Yani asıl olay yapamamak değil de, fiyat olarak kullanıcıya yansımasında diye düşünüyorum.

Ve 3. sorunuz içinse ben de asla bir cep telefonuna 4 bin lira verilmesine anlam veremiyorum, sonuçta en fazla 3-4 yıl kullandıktan sonra güncelliğini yitiriyor. Tabi kullanmaya devam ederim derseniz şu an hala tuşlu telefonları da kullananlar var, tercih meselesi olduğundan bir şey diyemem... Bir de bisikletlere bakın; yeni bir şey çıktığı sürece kendi bisikletinize ekleyebilme, benzer şeyler yapabilme şansınız var. Ve kolay kolay güncelliğini yitirebilecek bir şey de değil bisiklet. En fazla yeni ve sağlam bir kadro çıkar veya almak istediğiniz parça uyumsuz olur, fakat telefonla karşılaştırılmaz bu bahsettiklerim, umarım düzgün bir şekilde anlatabilmişimdir...
 
@Arseyus Telefon teknik sorun çıkarmaz demişsiniz,bisikletin göbeği bozulursa bunu ilk kez yapacak kişi bile değiştirebilir ancak , tecrübesi olmayan hiçkimse açıp da telefonun işlemcisini değiştiremez.
Salcano ya bak, kadrolarının ismi bile yok 700c yol diyor geçiyor, satış yapan yerler genelde mobilyacılar , ve tarım aletleri satan yerler,direk bisiklet işinde olan çok az salcano bayisi var , gerek satış esnasında destek , gerek satış sonrası destek, gerek markanın üretim satış ve pazarlama politikaları vb. Bu arada salcano market bisikleti de üreten bir firmadır.Mümkünse xt li salcano olacağına altus lu trek olsun, ayda 1 ayar çekeceğime haftada 1 çekerim, ama bindiğim bisikletin kalitesinden emin olurum, akıcılığını hissederim, önüne gelenin elinde olmaz, özel olurum.
Bu arada çatır çutur salcano kötülüyor deme , bende kullanıcısıyım, 2-3 sene önce bu işlerde tecrübesizdik,fazla paramız da yoktu, gittik city fun 70 aldık, şekil güzel , sorun çıkarmadı fazla.Altımdaki aletin ne olduğunu bilip ,sınırları zorlamadıkça da bir sıkıntı çıkarmaz,ancak ona xx1 set de düzsem o bir salcano dur , hiçbir zaman trek olamaz,yani 300 beygir toros yapsanda hiçbir zaman 150 beygirlik bir mercedes olamaz, olamayacaktır o her zaman torostur...
 
Telefona 4 bin Lira verilmesini çok mantıklı bulan ama bisikletlerin binlerce liraya satılmasına anlam veremiyor MUŞ.

Saçma sapan konu.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokberk88
eğer bisikletten para kazanmıyorsanız ben 70 bin liranın bisiklete de verilmesine karşıyım açıkçası. Bana göre taş çatlasın 10 bin lira verilir bir bisiklete. Biryerde okumuştum'' bisiklet kendinize yaptığınız bir yatırımdır '' telefonla kendinize nasıl bir yatırım yapabilirsiniz ki ?
 
@Arseyus

Zamanın aşındırıcı etkisinden kendini koruyabilen, hiç yıpranmayan herhangi bir şey olduğunu ben duymadım. Jant ayar sorunu da temelde bununla ilgili, sarsılıyor işte meret. Tüm yollar fayansla kaplansa bile yine bi sürü mikro sarsıntı olur, o lastik bir yerden sonra erir yine patlar, o göbek bir milyon km sonra yine dağılırdı çünkü sürtünme olmadan ilerleme olmuyor mekanikte.

Bunları bir yana bırakırsak bugünün bisiklet dünyasında zaman zaman benim de "şimdi bu pedala 299 dolar verilir mi, 1550 pounda jant mı olur ulan?" dediğim oluyor. Alabileceğimden değil zaten. Aracı kurum çok, biz ürünü ekranda görene kadar 8 - 9, parasını ödeyip evimize getirene kadar 10-12 el değiştiriyor kimi zaman. Fiyatlar da pek çok insan için (mesela ben) neredeyse erişilmez yapıyor en gözde ürünleri. En yüksek fiyat bandındaki ürünler bile niteliklerini yitiriyorlardır bir süre sonra bu kaçınılmaz.

Birkaç sene hiçbir arıza çıkarmayan bir bisiklet sanırım sadece sahibinin şanslı biri olması nedeniyle çıkarmıyordur o arızaları.

Salcano ve Trek meselesine gelirsek, biraz adil olmayan bir kıyaslama olur en hafif deyimiyle. Salcano tahmin ediyorum ki sadece İyalyanca bir çağrışım yapabilmesi için konulmuş bir isim. Yani 'velespit' gibi, 'bisiklet' gibi avrupai bir tını versin diye. Trek ise şimdi nasıl desem, isme çok takılmamış da grand prix kazanmaya, en iyiler arasında birinci olmaya kafayı takmış bir üretici. Yani satış stratejileri apayrı bir kere, kabalaştırırsak ikisi de bisiklet üreticisi ama ürettikleri şeyler birbirine benzese de bu benzerlik ikisini ayrı ayrı sürene kadar sürer. *kafiyeli oldu :) *

Bunların hepsi bir yana, aslında sizin dilediğiniz şeyleri ben de diliyorum içimden. Bana kalırsa da telefonlar sadece yirmi lira falan olmalı (belki bu sayede elden ve gözden düşerler), en iyi bisikletler de sadece birkaç yüz lira olmalı. Sadece bir aylığına böyle bir kampanya olsa (migroslarda 399 tl'ye Belderia degil de Canyon, Specialized satılsa) da forum da iyice şenlense. Herkes istediği bisikleti alsa, hayırlı olsun demekten yorulsak. Performans, tur, antrenman, kadans, teknik, beslenme konularında yine konuşulur ferah ferah.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
@hlksnrr

Saçma sapan olan neymiş? Gerekçelerinide yazarsan bizi aydınlatmış olursun.
 
Yeri geldiğinde 70 km/s üzeri hızlarda canınızı emanet ettiğiniz, yerden gelebilecek her türlü şoka dayanıklı olmasını, bunu yaparken mümkün olan en hafif, en az esnemeye, en iyi aerodinamiye ve en yüksek titreşim sönümleme özelliklerine sahip olmasını beklediğiniz bir aracın mühendislik çalışmasını aşırı derecede hafife alıyorsunuz.

Üzerinde 100 kg üzeri bir sürücüyü sorunsuz taşıyan karbonfiber bir kadroyu boydan boya kesecek olsanız çoğu yerde cidar kalınlığının 1mm civarında olduğunu görürsünüz. Yukarıdaki tüm beklentilerinize cevap veren böyle bir ürünü seri halde üretebilmek için gereken arge çalışması ve yatırım maliyeti milyon dolarları bulur.

Çok benzer bir sorunu üretim yapan bir şirket yöneticisi olarak ben de yaşıyorum. Bazen müşteriler ürün fiyatlarını duyduğunda "ooo, o da ne, kaç kilo demir var bunda" gibi tepkiler alıyorum. Peki o kadar kilo demiri o arkadaşların önüne koyduğumuzda aynı ürünü üretebiliyorlar mı? :)

Bisiklet alırken yaptığınız seçim ile araba alırken yaptığınız tercih birbirine çok paralel. Bugün en uygun fiyatlı araba ortalama 40.000 TL civarındayken, üst düzey bir araç için kapılar 200.000 TL'den açılıyor. Her ikisi de sizi istediğiniz yere götürüyor mu? Öyleyse ne gerek var üst düzey diye bir gruba? :)

Karşılaştırmada kullandığınız 70.000 TL etiketli bisiklet ile F1 araçları aynı klasmanda. Yarış kazandırma amacı ile profesyoneller için üretiliyorlar. Siz o bisikleti alıp haftasonu sahil gezmesi yapabilirsiniz elbette ama fiyatından şikayet etmeye hakkınız olmaz.
 
@Arseyus

Ne zaman fizik kuralları değişir, o zaman dediğiniz şey olur.
Eğer yukarıda dediğiniz şeyin olmasını istiyorsanız ya elektrikli bisiklet ya da motosiklet almanız lazım.
Bisikletin mantığının çok dışında düşünüyorsunuz. Bisikletin amacı yavaş gitmesi ve efor sarfettirmesidir. Buradaki binlerce insan bisikleti hızlı olduğu için yavaş olduğu için kullanıyor ki böylece çevremizle daha çok ilişkide bulunabiliyoruz.

Bozulmama konusuna gelince, mekanik bir ürün elbette bozulacak. "Bunun bozulmayanını yaptık" diyebilecek kimseyi tanımıyorum. Mekaniğin doğası bu.

Mühendislik konusunda da, eğer bir ürün yüzyıllardır geliştirilebiliyorsa onun arkasında zaten yeterince güçlü bir Ar-Ge vardır. @Sadettin Z. 'nin dediği gibi bu kadar hafife almayın bisikletin arkasındaki mühendisliği.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
https://66.media.tumblr.com/cde20fc2b5009bf8b18cfdcb8ae5188e/tumblr_noys8mkgT11s0my1wo1_250.gif

Heyecanlı, Teknoloji Bisiklete karşı :)
 
sorularınızın cevabı keyif ve ihtiyaçtır. size ne keyif verir ve aslında ihtiyacınız olan nedir? salcano ng020 kadro full slx bir bisikletim olmuştu, trek bisikletim de oldu. salcano daha keyifli idi. note4 bir telefonu çalıştığım şirket indirim yaptığı için aldım ve bozulana kadar değiştirmeyeceğim ve bozulduğunda fiyatı 1000 liranın altında bir telefon alırım.

şimdi bisikletim sedona istanbul ve bana keyif veriyor.

keyif aldığınız bisiklet ne olursa olsun en iyisidir. garanti, sağlamlık, servis, yedek parça...... bunlara takılmayın. iyi bir bisikletçiniz olsun. sizi sabırla dinleyip çözüm üreten biri olsun. şuna satayım geçeyim diyen olmasın yeter.

5 yıldan fazla kullandığım bisiklet olmadı. çünkü hobim, paramı bisiklete harcıyorum. yeri geldi mi, yediğim yemeği 1 lira ucuza yemeği tercih ederken bisiklete bir otomobil parası yatırmışlığım var.

altında 30bin lira bisikleti ile yanıma gelip bisikletime küçümseyerek bakan değişik insanlarla da karşılaştım. bunlar da sizin moralinizi bozmasın.

keyif almak için bisiklete biniyorum ben. nokta.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus ve yaboga
@BağdatlıRuhi bahsettiğiniz 4. sorununda bisiklette belkide kullanım oranına bakılırsa hatırı sayılır örnekleri var forumda mevcut adam tonla para yığmış karbon almış yan devrilmeden hop çatlamış insan bişi olacak diye binemez hale geliyor. bir çok insan karbon bisiklete böyle bakıyor bende şahsen öyle bakıyorum.

bunlarda diğer cevaplar müşteri memnuniyeti kime göre neye göre her markanın eleştricisi vardır ömür boyu garanti decathlon da da var ama fiyatları uygun benim kanım firmalar isimlerini tanınmışlıklarını kalite olarak sunuyor ve bunu avantaja çeviriyor gibi geliyor.
 
o paraya araba alınır kafası. verilecek cevap "sen git telefon al pokemon kovala"
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Konu eglenceliymis :)

1. Bisiklet ar-gesi telefon ar-gesinden daha kolay gibi bir kucumseme hatadir!
Anli sanli markalar, direnc testleri, ruzgar tuneli testleri, 1 derecelik acinin getirdigi +/- etkileri arastirirlar.
Donanim gelip gecici, kadro kalicidir. Ornegin porsche veya vosvosa ayni motoru bir sekilde uydursaniz, ikisinin şasi kalitesinin ve performansinin ayni olacagini iddia edebilir, porsche motoru var diye vosvos ile limitleri zorlayabilir, ayni performansi dayanikliligi, guvenligi bekleyebilir misiniz :)

Isin mantigini, altyapisini, birikimi, ar-gesini bilmeden sadece sahsi fikir olarak bir sektoru yuceltemez veya kucumseyemezsiniz. Bu markalar icinde gecerlidir.
Ornegin yıllar once grafik tasarim yapan bir firmada calisirken fuar katalogu icin buyuk bir firma gelmisti. Tasarim fiyatini cikarip bir taslak hazirladik. Musteri:
''boyle fiyat mi olur? kalvyede iki tık tık yapiyorsunuz alt tarafi''
dediginde, direktorumuz guldu, bilgisayari ve musteri dokumanlarinin oldugu external HD yi musterinin onune itti:
''dogru soyluyorsunuz niye bize geldiniz? alin siz yapin iki tık tık paraniz cebinizde kalsin''
Olayi bu sekilde ozetleyebiliriz sanirim ;)

2. Uretilen hersey kullanim kosuluna, kullanim sekline, uretildigi malzeme ve montaj sekline gore mutlaka bakım onarim ister. Yillarca el degmeden kullanamazsiniz! 4 ayakli ahsap bir masayi salonun ortasina koyun yillarca hizmet eder size. Ayni masayi surekli balkona cikarin ve iceri alin bir sure sonra ayaklari oynamaya eklem yerlerinden gevsemeye baslar. Ayni masayi bahceye atin ve orada kullanin, gunes ve yagmur etkisi ile 1 yılda catlamaya boya atmaya, zimoara ve boya istemeye, catlaklari macunlamaya ihtiyac duyarsiniz.

3. Bazi bisikletler neden daha pahali kismina gelince! 500 TL yede bilgisayar var, 5000 TL yede. Bunlarin rami, HD si, islemcisi, hizi, performansi esdeger mi? DEgil! O yuzden arada ucurum fiyatlar cikiyor. Teknoloji caginda o kadar bilgisayar ve telefon tuketilirken fiyatlar arasinda boylesi ucurum var. Bisiklette de ayni sekilde. O yuzden kullanim amacina gore ve kullanici profiline gore bisikletler ayriliyor. Giris seviyesi, orta seviye, pro seviye olarak kalite ve fiyatlar degisiyor.

En kabaca bu sekilde orneklenebilecegi ve aciklanabilecegi fikrindeyim. Zaten bu ise merak salar, arastirirsaniz gittikce daha iyi anlarsiniz sordugunuz sorularin cevaplarini ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
Mesela telefon özelinde konuya girecek olursak iPhone markası son modellerde 32 GB hafızalı çıkartmadı. Buna gücü yetmediğinden değil yani... Alıcı şimdi ya biraz paradan kısıp 16'lığı ya da biraz daha ekleyip 64'lüğü alacak. O aralıktan da oldukça kâr sağlayabileceğini gördü ve harekete geçti. Samsung istese şarjı daha uzun giden telefonlardan üretemez mi? O kadar mikro parçalar uyarlanıyor da bunu mu yapamadı yani? Araba parasındaki bisikletler de işin profesyoneline kalıyor daha çok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
sorulara cevap vereyim,1976 'dan beri bisiklet aldım ,peki ne oldu derseniz hepsini 2 'inci elden sattım,pejo yol satıldı,bianci meta pro satıldı,explorer keza ,geroni,gıant atx 840,salcano şehir bisikleti,ve scott scale 30,
scott scale 30 'un hikayesi ilginçtir,2 yıl sonra fren arkadan tutmadı ,nedeni kablo içindeki yağ,
borunun eskimesi ile yağın içinde siyah noktalar oluşması,borudan kopan küçük siyah noktaları tesbit ettim,bisiklet mtb idi,hidrolik idi,sıcakta yağ ile temasa geçmeyen boruların fiatı ucuk rakam idi,yani uzun dayanacak malzemede fiat yükseliyor idi,30 mart 2008 'de scott scale 'i aldığımda ayna kol truativ idi,disk frenler ise,avid 'in düşük modeli idi,balatalar diske sürttüğü vakit ayarları ben yapıyordum,sonunda sıkıldım üst model slx kaliperleri takdırdım,ve ayna kol slx oldu,teker değişti,dayanıklı çift korumalı teker benim gibi adama anca 2 yıl dayandı,2 yılda 2 kez patlamış idi,
öyle uzun gidecek tekeri yapmazlar,10 yıl dayanacak teker yoktur,10 yıl gidecek zincirde yoktur,furç yatağı ,ruble,ayna kolda yoktur.kadro kalabiliyor,örnek çelik kadrolar (70 'lerin )hatırı sayılır para verdim scott scale 30 'a,4500 verdim ,1300 lira kazandırdı,tabi zarar gözüksede,motor alsa idim,motora vereceğim benzin parası acaip kabarık olur idi,7 yılda,
7 yıl taşıdı beni,kadro karbon idi ,ve çatlamadı,ama pul pul döküldü,bunlar normal,
sektör tüketimi öngörür,uzun vade kullanacağız yedek parçaları unutun,en pahalısıda biter en ucuzuda,bize düşen görev zincir kontrolüdür,zincir cetveli ile zincirin açılıp açılmadığını kontrol etmeliyiz,aksi takdirde ayna kol ve rubleyi yer,furç yataklar eskir,ayrıca orta göbek,jantların göbekleri,hepsini açıp temizleyip gres yağı ile yağlayan bisikletini uzun zaman koruyabilir,ama sonuçta biter.jantlarda biter,vites telleri eskir,keza fren,aktarıcılarda eskir,kadro dışında her parça eskir,yol gidonunun kayışları eskir.sonuç öyle 10 sene kullanacağınız bisiklet yoktur,doğru kullanılır ise sadece aliminyum ve karbon kadro 10 sene gider,sürücü hatası yapar iseniz karbon çatlar ,aliminyum yamulur,bisikletin çatalıda uzun gidebilir ama üzerinde çizikler oluşur .
 
@Kerem Groims


vites kolu aynakol zincir ruble jantlar ?
 
@Cem Ç. Komponentler yaşlanır. Kadro açısından söylemiştim.
 
Geri