Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet seçim kılavuzu ve bisiklet türleri

@Kozer

3 bin mi kriter? şehir bisikleti olması mı kriter? 3 binden fazla şehir bisikleti de var bi dolu zira
 
Scudo
Bende suan almaya gidiyorum 1475 tl sedona 420 tabi sen bir arastir benim seçtiğim bu
 
@Kozer Bisiklete değil, "yol bisikletine" başlamak istiyorum zaten. Çünkü fitness amaçlı düşünüyorum.
 
@Battutaettanci oturuş sürüş vs vs yeni başlayan bir bireyin ilk başlarda zorlanacağı türden bisikletlerdendir race.onu kastedmiştim.yoksa fiyat vs kriter olamaz tabiki
 
@ismail eren Elinize emeginize saglik. Bende bi bisiklet almayi dusunuyorum. Yeniyim . Sehirde kullanicam bisikletimi. Yani benim ulasim aracim olacak kesinlikle ama uzun yollarda yaparim . Turlarada katilmal isterim . Bu sebepten hala kafam karisik . sizce ne kullanmaliyim ??
 
Konu güzel hazırlanmış, fitness bisiklet tercih etmekte doğru karar vermişim.
 
Hayırlı akşamlar arkadaşlar.

Kafamda bu aralar bisikletle alakalı bir kaç tuhaf şeyler var. Bunu Forum'da paylaşmak ve elbet mantıklı veya sıra dışı yorum olabilir die açma gereği hissettim.

1. Aynı donanımda olan fakat kadro kalitesi gereğince bazı bisikletle arasında ciddi anlamda fiyat farkı var. Mesela salcano ile trek aynı donanımlarını düşünelim arada sadece kadro kalite farkı ve müşteri kalitesi var diyelim sizce arasında kadro ve müşteri hizmetlerinden dolayı hatırı sayılır bir para ödemek ne denli doğrudur? Diyelim ki trek'in ömür boyu kadro garantisi var bu gerçekte ciddi anlamda bir anlam ifade ediyormu veya gerçekten aranızda 10 yıldan fazla aynı kadroyu kullanan varmı?

2. Binlerce TL değerinde bisikletler var. Bugün ARGE ve teknoloji ciddi anlamda gelişmiş durumda. Hala neden jant ayar sorunu lastik patlaması ve buna benzer sorunlar neden yaşanıyor yani şöyle bir bisiklet alıpta en zor şartlar'da bile hiç demiyelimde bir kaç sene bir arıza çıkarmayacak bir bisiklet ürütmek mümkün müdür? Mümkünse bu neden yapılmıyor.

3. Ben oldu olası bisikletlerin binlerce TL'den satılmasına bir anlam veremiyorum. Mesela cep telefonuna binlerce TL verilmesi bana daha mantıklı geliyor evet yanlış duymadınız zira cep telefonunda işlemci'den tutunda bir çok donanım ve yazılım geliştirmeleri var dolayısıyla ARGE anlamında telefon bisiklet'e göre çok çok daha mühendistlik isteyen bir iş oysaki 70 Bin TL bisiklet varken günümüzde ki en pahlı telefon 4 Bin TL geçmemektedir. Bu nedeni ne olabilir?

Arkadaşlar yazdıklarıma sadece merakım nail olsun die bir cevap istiyorum. Yani ben bir yere mesaj vermek için değil objektif olmak ve gerçekten mantıklı bir cevap arıyorum. Belki de benim düşünmediğim çok ince ayrıntı olabilir dolayısıyla bu konuda gerçek anlamda birşeyler bilenler konuya dahil olursa çok makbule geçer.
 
Kanımca 2. sorunuz için ; sorun çıkartmayan bisiklet olsaydı, ki bence de yapılamaz değildir. Yedek parça satan firmalar şuan piyasada olamazlardı yani bozulan her yedek parçadan para kazanıyorlar.
3. soru için ise bisiklet kullanımı cep telefonu kadar yaygın olsaydı bisikletler de rekabetten dolayı indirim yoluna gitmek zorunda kalırdı diye düşünüyorum. kendi çapımda cevap vermeye çalıştım kusurum varsa affola hayırlı geceler
 
Evet bunu bende düşündüm büyük bir ihtimal böyledir zira milyonların elinde telefon fakat binlerce kişinin altında bisiklet var. Şimdi 1 ve 2'nin cevabını merak ediyorum. Özellikle 1'in cevabını çok merak ediyorum.
 
Benimde sana 4. bir sorum var. Bugün ARGE ve teknoloji bu kadar gelişmiş durumdayken neden bozulmayan, ekranı kırılmayan, su geçirmeyen yıllarca sorunsuz kullanabileceğimiz telefonlar yok? 4.000TL'ye aldığımız telefon elimizden bir kaysa telefon yere düşene kadarki süreçte saçımıza ak düşer.
 
@BağdatlıRuhi Bu konuda yanılıyorsun. Günümüzde yıllarca sorunsuz telefon kullananlar var kaldı ki kırılmaz cam gibi gelişmiş donanımlar var. Ayrıca dandik bir markanın telefonunu bir çok kez düşürmeme rağmen hiç bir sorun yaşamadım. Ayrıca telefon sana beni fırlatırsan atarsan sallatırsan gibi şeyler için bir ayar yapman için zorluk çıkartmıyor. Su ve toz olayına gelirsek bunu yapmaları bence mümkün sadece ilerideki yıllara bırakıyorlar.

Şimdi söz konusu olay bisiklet telefondan çok çok daha eski yıllar'a dayanmaktadır. Oysaki yıl 2016 hala akor ayarı lastik patlaması hız konusunda tatmin edici bir bisiklet olmaması mesela yokuş çıkarken vs vs hani diyoruz ya ARGE yüzünden bu kadar pahlı bende merak ediyorum ARGE gerçekten bisiklet için ne yapıyor yıllardır? Kadro mu? Veya her sene biraz daha vitesler iyi geçiş saklasın die aktarıcalar yada daha iyi bir fren mi? Bu mühendisler neden daha sorunsuz bir bisiklet için uğraşmaz ki.

Gece gece kafamda deli sorular..
 
@Arseyus Alacağınız bir Android telefon sizi maksimum 4-5 yıl götürür akabinde sorunlar çıkartmaya başlar. Sizin de yanıldığınız konular var. Lastik patlaması, hız konusunda tatmin edicilik vs vs sorunlara zaten alternatif çözümler var. Zaman geçtikçe bu sorunlara çözümler çıkartılıyor. Siz olaya baştan yanlış yaklaşıyorsunuz. Telefon ile bisiklet karşılaştırılamaz. Yapıları, çalışma prensipleri, boyutları, ağırlıkları kısaca her şeyi ile tamamen değişik aletler oldukları için aynı kategoride olamazlar. Her ne kadar bisiklette motor olmasada bisiklet ile arabaları veya motorsikletleri karşılaştırabilirsiniz mesela. İkisininde amacı ulaşım ve kullandıkları parçalar ve çalışma prensipleri benzerlik gösterebiliyor. Telefon ile bisikleti karşılaştırmak çok mantıksız, araba ile bisiklet üzerinden gidebiliriz :)
 
@BağdatlıRuhi Ben mühendis olmadığım için işin kıyaslama konusuna bişey diyemem. Yalnız dikkat edersen mühendislerin her sene bisiklete kadro aktarıcılar frenler pedallar zinciller yani kısacası donanımları yükseltmek için uğraşıyorlar fakat ne değişen ne? Diyorum ya bisiklet çok eski dayanan bir şey fakat aradan 10'larca yıl geçmesine rağmen en iyi bisiklet bile adamı hafif rampa'lara bile nefes nefes'e bırakıyor veya düz yolda hani 1-2 pedal atıpta hızlı yol alacak bir bisiklet söyleyebilirmisin? Mühendist'ler daha hızlı gitmesi ve daha az efor yakacak bir bisiklet için neden bu tür alanlara yoğunlaşmaz? Şuan için böyle bir şey yapılması mümkün değilse bişey diyemem ama bilerek yoğunlaşmıyorlars o zaman işler değişir. Aktarıcıymış pedalmış bunlar önemli değil. Önce stabil bir bisiklet lazım biraz güç verdin mi hızlı yol alacak hafif rapmlarda nefes nefes'e bırakmayacak taşa çukuru kaldırama takıldığında ayarlar bozulmayacak en azından bir kaç yıl sorunsuz bir bisiklet olucak.

Mühendistler sağolsun uğraşıyorlar her sene viteslerin daha iyi geçsin die yeni bir aktarıcı iyi tutsun die yeni bir fren daha rahat olasın die gelişmiş amortisör yapıyorlar. Sahi ben merak ediyorum bisiklet ilk yapıldığından bu yana her sene bunların dışında ne tür yenilikler geldi?

Galiba bizlere uzun yıllar en ufak sorun çıkarmayacak veya 2-3 pedal çevirdiğinde metrelerce yol alacak bisiklet için fazla hayal kuruyoruz :D
 
@Arseyus

1. aynı donanımda olsa bile tamamiyle "aynı" olmuyor bisikletler. salcanoyla trek hiç bi anlamda benzemiyolar, görünüşü benzese bile tamamen farklı bisikletler, mercedes'e benzeyen arabalar var mesela, ama mercedes yine de farklı, kısacası her zaman sadece isme para ödemiş olmuyorsunuz. ömür boyu kadro garantisi güven veriyor elbet, ama üretim hataları dışında kadroyu çok az binici kıracak kadar zorluyor, ya da bi kaç sene sonra sıkılıyorsunuz, ama kullandığınız süre boyunca biraz daha güvenebilirsiniz, çünkü üreticinin bir ömürlük bi kadro iddiası var, gelişigüzel yapılmamış olsa gerek.
marka - müşteri hizmetleri, bunlara pek takılma istersen, ilk olarak kullanmak istediğin bisiklete bakarak karar ver, o bisikletin karakteristiğine para ödeyeceksin en temelinde, diğer bütün şeylerde bunun arkasında, porsche ferrari ve lamborghini'ye baktığında fiyatlar birbiriyle alakasızdır, dikkat edilmesi gerken üreticinin iddiası ödediğiniz paraya değer mi ?

2. bunu yapmak için o binlerce tl nin üstüne bi on binlerce daha koyulurdu heralde, herşeyi mükemmel bi ürün yapmak olanaksızdır, çünkü kriterler arasında karşıtlıklar vardır, hem daha hızlı olup hem daha güvenli olamazsınız mesela. seçiminizi hız yada yol tutuş değerleri arasında kaydırmanız gerekir bunlar birbirine zıt olduklarında birinde daha iyi olması diğerinde daha kötü olmasına neden olur. daha sağlam olması için ağırlıktan kaçınmayıp bozulabilecek yerlere fazlaca yağ ve koruma ekleyebilirsiniz ama o zaman motorda eklemek istiyo insanlar, bu kadar konfor peşinde olan insan o saatten sonra pedal basmaz, basarsa da hobi olarak basar :)
bakımsız kullanılacak araç pek yok, bazıları daha az bakım gerektiriyo ama düzenli bakım yapmak gerekir mekanik parçalara, tankıda alıp 5-6 yıl kullanmıyosun, arada hep bakımını yapman lazım.

3. bu konuda bence tamamiyle yanılıyosun, bi kere üreticinin ne paha biçtiği ürün ne olursa olsun ona kalmış, bu durumu eleyip maliyet üzerinden bakarsak fikir sahibi olabiliriz. bi cep telefonundaki bileşenler bisikletden çok daha ucuz aslında, bende telefona o kadar para vermeyi saçma bulanlaranım :) işlemci ve donanımcı üretmek oldukça ucuzdur, işçiliği ve kontrolüde ucuzdur, bisikletteki gibi insan kaynaklı olası hatalara daha kapalıdır. bisikletde ise daha fazla ham madde kullanılır ve daha özenli bi işçilik gerektirir, mühendislik ve ar-ge bakımından birbirlerinden çok farklıdırlar ama karşılaştırdığınız pahalı bisikletler bir sürü profesyonel alandan yararlanıp, bu teknolojiyi en hafif ve kompakt haliyle sunmaya çalışır, bunu yaparken de fiyatlar haliyle coşar. yani 40.000 lira verdiğinizde F1 hassasiyetiyle üretilmiş bi bisiklet alırsınız, reno symbolle karşılaştırmaya gerek yok :) bisikletler bu tür oyuncaklar arsında en ileri teknolojiyi kullanan en ufak donanımlara sahiptirler, bu unsuru hafife alırsanız yanlış karar verirsiniz. bebek kıyafetleride daha pahalıdır mesela, düz mantık daha ucuz olması gerektiğini söylesede. henüz kimsenin zirkonyum, titanyum ya da carbon arabaya binmediğini, bunların havacılık uzay ve yarış pistlerinde ve bisikletlerde kullanıldığını hatırlatırım, en az diğerleri kadar mühendislik ve işçilk gerektirir ama boyutu nedeniyle küçümsenir.
 
nasıl ki telefonda kullanıcı hatasına bağlı olarak servise gitmen gerekiyorsa aynısı da bisiklette geçerli.
trek bir kadron olursa onu ilerde satman çok kolay olur ama salcano da zorlanırsın
 
2.3 lastikli 14 kg bir MTB m var , 24. viteste gerekli hıza ulaşınca pedalsız baya gidiyor, bence bunun nedeni göbeklerdeki akıcılık ve 29" olması.Düzlükte beni asla yormuyor, yokuşta ise atıyorum 2 ye 5 dakikada çıkıyorum,ancak yorulmuyorum.Bu böyleyse yol nasıldır acep :)

Sorulara gelirsek,şöyle örnekleyeyim,sen ekmek üretip satıyorsun,insanlar her gün gelip senden ekmek alıyor, sen onlara bitmeyen ekmek verirsen ondan sıkılana kadar gelip senden birdaha almazlar,sen bunu istermisin?

Dandik bir telefon diyorsun, özellikleri dandik telefonlar sağlam olabilir, ancak iyi özellikli telefonlar sağlam olmaz, neden sağlam olsunki, sen kırınca para kazanıyor adamlar, enayimi para kazandığı kapıyı kapatacak, ve hiçbir zaman yapılabilecek olsada en iyisi yapılmaz, çünkü sen 2 gb ram varken 3 değilde 4 yaparsan direk onu alırlar, ancak sen önce 3 sonra 4 yaparsan sırayla alırlar ve 2 kat para kazanırsın.
Trek ile salcano yan yana gelebilecek markalar değildir , bu yüzden bu konuda konuşma gereği duymuyorum.
Günde 1 bisiklet satılıyorsa 5 telefon satılıyordur, bisiklet su gibi satılan birşey değil, cebinde yarına parası olmayan asgari ücretli note 5 alır ancak fuji touring almaz ,telefon her koşulda sürümden kazanır ancak bisiklet sermayeden kazanır.
Neyse gece gece beynim yanacak ehehehe :D
 
Tek bir cevabım olacak ;

Neden mühendisler sorun çıkarmayan ürün yaratsınlar ki ? O ürün bozulacak,yenisi alınacak ve şirketler yani büyük adamlar para kazanacak,bu düzen değişmediği sürece sonsuza kadar gidecek..
 
Geri