@Arseyus
1. aynı donanımda olsa bile tamamiyle "aynı" olmuyor bisikletler. salcanoyla trek hiç bi anlamda benzemiyolar, görünüşü benzese bile tamamen farklı bisikletler, mercedes'e benzeyen arabalar var mesela, ama mercedes yine de farklı, kısacası her zaman sadece isme para ödemiş olmuyorsunuz. ömür boyu kadro garantisi güven veriyor elbet, ama üretim hataları dışında kadroyu çok az binici kıracak kadar zorluyor, ya da bi kaç sene sonra sıkılıyorsunuz, ama kullandığınız süre boyunca biraz daha güvenebilirsiniz, çünkü üreticinin bir ömürlük bi kadro iddiası var, gelişigüzel yapılmamış olsa gerek.
marka - müşteri hizmetleri, bunlara pek takılma istersen, ilk olarak kullanmak istediğin bisiklete bakarak karar ver, o bisikletin karakteristiğine para ödeyeceksin en temelinde, diğer bütün şeylerde bunun arkasında, porsche ferrari ve lamborghini'ye baktığında fiyatlar birbiriyle alakasızdır, dikkat edilmesi gerken üreticinin iddiası ödediğiniz paraya değer mi ?
2. bunu yapmak için o binlerce tl nin üstüne bi on binlerce daha koyulurdu heralde, herşeyi mükemmel bi ürün yapmak olanaksızdır, çünkü kriterler arasında karşıtlıklar vardır, hem daha hızlı olup hem daha güvenli olamazsınız mesela. seçiminizi hız yada yol tutuş değerleri arasında kaydırmanız gerekir bunlar birbirine zıt olduklarında birinde daha iyi olması diğerinde daha kötü olmasına neden olur. daha sağlam olması için ağırlıktan kaçınmayıp bozulabilecek yerlere fazlaca yağ ve koruma ekleyebilirsiniz ama o zaman motorda eklemek istiyo insanlar, bu kadar konfor peşinde olan insan o saatten sonra pedal basmaz, basarsa da hobi olarak basar
bakımsız kullanılacak araç pek yok, bazıları daha az bakım gerektiriyo ama düzenli bakım yapmak gerekir mekanik parçalara, tankıda alıp 5-6 yıl kullanmıyosun, arada hep bakımını yapman lazım.
3. bu konuda bence tamamiyle yanılıyosun, bi kere üreticinin ne paha biçtiği ürün ne olursa olsun ona kalmış, bu durumu eleyip maliyet üzerinden bakarsak fikir sahibi olabiliriz. bi cep telefonundaki bileşenler bisikletden çok daha ucuz aslında, bende telefona o kadar para vermeyi saçma bulanlaranım
işlemci ve donanımcı üretmek oldukça ucuzdur, işçiliği ve kontrolüde ucuzdur, bisikletteki gibi insan kaynaklı olası hatalara daha kapalıdır. bisikletde ise daha fazla ham madde kullanılır ve daha özenli bi işçilik gerektirir, mühendislik ve ar-ge bakımından birbirlerinden çok farklıdırlar ama karşılaştırdığınız pahalı bisikletler bir sürü profesyonel alandan yararlanıp, bu teknolojiyi en hafif ve kompakt haliyle sunmaya çalışır, bunu yaparken de fiyatlar haliyle coşar. yani 40.000 lira verdiğinizde F1 hassasiyetiyle üretilmiş bi bisiklet alırsınız, reno symbolle karşılaştırmaya gerek yok
bisikletler bu tür oyuncaklar arsında en ileri teknolojiyi kullanan en ufak donanımlara sahiptirler, bu unsuru hafife alırsanız yanlış karar verirsiniz. bebek kıyafetleride daha pahalıdır mesela, düz mantık daha ucuz olması gerektiğini söylesede. henüz kimsenin zirkonyum, titanyum ya da carbon arabaya binmediğini, bunların havacılık uzay ve yarış pistlerinde ve bisikletlerde kullanıldığını hatırlatırım, en az diğerleri kadar mühendislik ve işçilk gerektirir ama boyutu nedeniyle küçümsenir.