Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet seçim kılavuzu ve bisiklet türleri

@svskrt körler sağırlar birbirini ağırlar durumu oldu biraz :) Bende sizin gibi henüz çok yeniyim kendime uygun bisiklet arıyorum ama öncelikle ne tip bir bisiklet seçeceğinize karar vererekten başlayabilirsiniz. Örneğin sadece asfalttamı kullanacaksınız fitness tipi bisikletlere bakın. Yok bozuk yollarda da bisikletim beni yarı yolda bırakmasın diyorsanız o zaman dağ bisikleti(hard trail) versiyonlarına göz gezdirin.
 
Scudo
Arkadaşlar mtb olarak 2 bisiklet arasında kaldım . Merida big seven 20 mi yoksa ghost tacana1 mi ?
 
@ahmetk Amatör bir kullanıcıda dikkate alınmayacak kadar az fark var. Hybrid amortisörlü 28 jant , trekking adı üstünde uzun tur için hazır donanımlı , fitness ise tur için modifiye edilmeye uygun şehir içi kullanım bisikleti. Genelde hybrid le arasındaki tek fark düz maşa olmasıdır.
 
@Adem Gül masasi amortisorlu olan hybrid de fitness de var. Masasi duz olan hybrid de fitness de var. Bu isimler firmalarin pazarlama stratejisi.
 
@ahmetk Size katılıyorum , pazarlama stratejisi. Fakat yanlış pazarlama stratejisi. Düz maşa hybrid olamaz.
 
Öncelikle Hayırlı Kandiller.

Forum'da benzer bir konu varmı bilmiyorum ama ben biraz farklı bir şekilde değinerek seviyeli bir şekilde bu konuyu tartışmak için açtım. Tartışma her zaman olabilecek bir durumdur yeter ki kavgaya polemiğe ve hakarete çevirilmesin.

İlgili şahsın adını vermeden sadece örnek amaçlı yazıyorum. Geçenler de biri konu açmış bilmem kaç bin TL lik bisiklet hediye edilmiş. O konuya yapıcı anlamda eleştiri yapacaktım ki o kişi kırılır diye yazmadım. Bunu genel anlamda bir konu açarak edep çerçevesinde tartışabiliriz diye düşündüm.

Şimdi konuya dönecek olursak ;

Arkadaşlar hayatım'da belki bisiklet'e doğru düzgün binmemişimdir nedendir bilmiyorum ama hep içimde bisiklete binme hevesi vardı bunun anlık olduğunu düşünüyordum fakat kaç ay'dır sürmeme rağmen heves olmadığını anladım. Yani bisiklet gerçekten bir sevda bir tutku. Konu bu değil aslında. Asıl konu pahlı markalar çatısı altında alınan bisikletler.

Ben bisiklet almadan önce bu forum'da uzun uzun araştırmalar yaptım. Genelde asfaltta kulkanacağım bir bisiklet lazımdı dolayısı ile şehir bisikleti önerildi. Mtb'ler yapıları gereği şık ve sağlam dursada burdaki usta büyüklerimizin konularından esinlenerek heycan yapmayıp bir tane hibrit şehir bisikleti sedona 325 aldım. Her ne kadar carraro sportive 227 almayı düşünsemde sedona 325 almakla hiç pişmanlık yaşamadım. Benim aslında sedonayı tercih etmemin sebebi markasından dolayı değildi tüm parçalarında orta seviye kaliteli eşit bir bisiklet yaptığı içindi. Mesela carraro'da deore gibi aktarıcı ve gidondan kilitleme olsada sedona gibi tüm parçalarda kaliteye gitmemişti. Yani sizin anlayacağınız çok mantıklı ve sağlılıklı düşünerek ihtiyacım olan bir bisiklet aldım.

Şimdi asıl soru şu. Ben bisiklet almadan önce 700 tl gibi bir fiyat düşünüyordum sebebi ise yeterli geldiğini zannediyodum ama bu tür bisikletlerde lastiğin ve jantların kalitesiz olması aktarıcının en düşük seviye olması ve diğer parçalarında düşük seviyelerde olması kafamı ağırtır diyerek orta seviyede sedona 325 tercih ettim. İnanın aylarca geçmesine rağmen 1 sefer beni üzmüş değil. Lastikler patlamadı frenler güzel tutuyor arka aktarıcı acera olmasına rağmen işini üzmeden yerine getiriyor. Yollarda beni üzmeyecek şekilde hızlıca gidebiliyorum. Buraya kadar herşey tamamsa konumuzun sonlarına doğru gelelim.

Şimdi benim aldığım bu bisiklet 1.400 TL idi. Fakat 10 Bin TL yakın bisiklet alanlar var bu forumda. Yani gerçekten ben anlamıyorum bizden nasıl saygı bekliyorsunuz? Eğer kendi bisikletim bir sorun çıkarsaydı derdim ki demek ki kalite farkı var benim tekerlek patlıyor frenler bozuluyor aktarıcı atmıyor zincir düşüyor ama gel gör ki aylarca geçmesine rağmen 1.400 TL'lik bisiklet hiç bir şekilde sorun vermedi. Üstelik camın üstünden geçmeler parkta sürmeler hafif araziye girilmesine rağmen. Peki senin 10 Bin TL döktüğün bisikletin ne gibi bir avantajı var? Bir kaç gram hafif diye veya karbon olması çokmu havalı oluyor? Sporcuysan deriz ki gerçekten hafif ve çevik bir bisiklete ihtiyacı var. Kaliteli bir aktarıcı olması lazım ki hızlı şekilde fitez geçişlerini sağlayabilsin. Üst düzey fren olsun ki dönüşlerinde istediği şekilde durabilsin pedal kaliteli olsun ki rahat pedallasın bir sorun çıkarmasın zincir üst düzey olsun aman bir sorun çıkarmasın bu konu böyle uzar gider. Bizim sporcu arkadaşkara asla bu konuda bir tepkimiz yok.

Fakat bakıyoruz'da hiç bir şekilde spor'la alakası olmayan bir insan binlerce TL para döküyor. Senin 10 bin TL döktüğün para seni havalı göstermez zengin ettiğin marka sahiplerini havalı eder. Sen karbonla giderken onlar Ferrarilerle sana gülüpte geçiyor olabilirler ama bilmiyorsun sana tepki verdiğimiz zamanda anlamıyorsun. Hala paranızı yemek için sizi bir kaç gram hafif diye veya aktarıcıları hızlı geçiyor diye kandıran firmalar'a kazandırmaya devammı edeceksiniz yada güç kimdeyse onun arkasında mı olacaksınız?

Unutmayın bu bir bisiklettir. Amacımız sizinle kavga etmek deil yaptığınızın bilinçsiz bir iş olduğunu göstermek için yardımcı olmaktır. Aklıma gelenler sadece bunlar. Konuya katılmak isteyen arkadaşlar olumlu bir yorum varsa ekliyebilirler.

Ayrıca çok pahlı bisiklet alanlarında yorumları varsa kesinlikle konuya bekliyoruz. Belkide biz yanlış düşünüyoruz düşünmediğimiz çok ince ayrıntılar olabilir.

Son olarak hatırlatmamda fayda var. Bu konu sporcular için deil günlük hayatta bisiklet sürenlerin neden bu kadar pahlı bisiklet aldıklarına yönelik öz eleştiri niteliğinde açılmıştır dolayısı ile sporcular bu bağlamda bir yorum atmazsa güzel olur olumlu anlamda elbette yorum atabilirler.

Selam ve Dua ile.
 
meraktan olabilir. üst seviye bir bisikletin hissiyatı merak edildiği içindir belki yaşatacağı haz ve zevk merakı olabilir. iyi bir donanıma iyi bir kadroya sahip bir bisikletin verdiği hissiyatı herkes merak etmiştir bir kere olsa.
 
@Erdem C. Bakış açısı güzel. Yalnız bildiğim kadarı ile büyük şehirlerde bisiklet almak isteyenler test sürüşü yapabiliyorlar dolayısı ile kimsenin meraktan direkt binlerce TL para dökmesini sanmıyorum. Yalnız insanın çok parası olunca bazen sanki bende bu hataya düşebilirim diye düşünmüyor değilim. Bizim 1000 Tl verdiğimiz bisiklete doktor 10 bin tl verince ona basit para gibi geliyor. Yalnız şöyle bir durumda var ki asgeri ücret alan birisi olarak bisiklete 1.400 telefona 600 felan ancak vermişimdir. 3000 Tl telefon alıpta 600 Tl bisiklete tepki gösteren insanlar var. Dolayısı ile ben paramı bilinçli kullanıyorum 600 TL'lik 4 çekirdeğe sahip bir telefon işimi görüyor yoksa 2 aylık asgeri ücretlen çok üst düzey telefon almak zor olmasa gerek. Burdan anlıyorum ki insan ne kadar zenginde olsa israf etmenin anlamı yoktur işini ne görüyorsa o bütçede alacaksın insan kendini kontrol etmeyi bilmelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
bu tamamen fiyat performansa dayalı bir bakış açısına dayanıyor.
10 bin lira dediğiniz bisiklet kalitesini ilerleyen zamanlarda gösterecektir. zaten o fiyatlarda bir bisikletin ömür boyu kadro garantisi gibi avantajları mevcuttur. siz şehir içinde kısa kullanımlar yaparken o parayı veren kişi belki de 100+ km lerde yol yapmak için bu parayı veriyordur. tabi şu anda sadece sizinkiyle aynı sınıfta olan bisikletlerden bahsediyorum. yol ve yarış bisikletlerini dahil etmeden yazıyorum bunları.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
@emreselseyler Ömür boyu kadro olması güzel bir neden. Yalnız takdir edersiniz ki kimse ömür boyu bisiklet kullanmamaktadır yani ben denk gelmedim hiç. 100 km olayı konusunda katılmıyorum hocam günümüzde yerli markalardan kötülenen salcano bile binlerce kilomotre yapan insanlar var dolayısı ile bu karşılaştırma doğru deil. Çok uzun yollarda marka deil lastik rol oynar.
 
@Arseyus yanlış düşünüyorsunuz bence ama saygı duyarım düşüncenize.
ömür boyu kadro garantisi demek sadece ömür boyu bisikleti kullanmak değil, satmayı düşünürken de + faydalar sağlar.
karbon maşa dediğiniz zaman hareketli maşaya gerek kalmadan yoldan alacağınız titreşimin azalması ve en az 2 2.5 kilo hafiflik demektir.
tek bir etmen belirlemiyor fiyatı. ona bakarsanız 3 bin liralık araba da bi yerden bi yere götürüyor, 500 bin liralık arabada aynı işi görüyor. bu tamamen tercihlerle ve bütçeyle doğru orantılıdır. siz kendi bisikletinizden keyif alıyorsanız ne mutlu. bunun tadını çıkartın.
 
@emreselseyler Satınca değer kazanması o bisikleti almak için büyük bir neden olacağını sanmıyorum. Açıkçası maşa konusunda pek bir bilgim yok yavaş yavaş konuları anlamaya başlıyoruz bu vesile ile. Araba konusunda pahlı araba alınmasına karşı değilim. Durumun neye yeterse elbet o arabayı almak güzeldir çünkü üst model araba almak gerçekten buna değecek bir çok fonksiyonları var. Yalnız bisikletler kendi aralarında arabalar ve motorlar kadar çeşit çeşit fonksiyonlara sahip değil. Dolayısı ile benim bu konudaki amacımda bu ince çizgiyi anlatmak. Umarım sizinde bu konuda merakınız biraz daha nail olmuştur.
 
Merhaba,
Ben bu işin tutku olduğuna inanıyorum, sen ve ben gibi arkadaşlar kendi ihtiyaçlarımızı karşılayacak şekilde bütçemize uygun bir bisiklet ararken; kimisi yalnızca bu alanda ilerlemek istiyor olabilir. Heves, heyecan her zaman en iyisini ister; tabi maddi durumu uygun olanlar "iyisi olsun" düşüncesiyle ilerliyordur şeklinde düşünüyorum.

İyi geceler.
 
Sanane banane güzel kardeşim. Parası olan, meraklısı olan verir ederini alır biner. Bende ilk başladığımda 300TL bütçe düşündüm ama şu an tiagra setli bisiklet biniyorum ve çok mutluyum. Bütçem olsa ultegra setli karbon bisiklete binerim. Böyle bir şeyi niye dert ettiniz ki kendinize? Siz 10.000TL bisiklete verenlere ver yansın etmişsiniz de o fiyata el yapımı jantlar var. Serbest piyasa bu isteyen istediği etik ölçülerde fiyat çeker parası olan alır kullanır.
 
Bi bitmediniz arkadaşım. Sanane, millet sana mı soracak parasını harcarken. İnsanları harcadığı parayla yargılamak birde fişler gibi konu açmak nedir ya.
 
Hakli oldugun noktalar yok degil ama ben olaya biraz absurt gelsede fizik kanunlari ile alakali bi ornekle yorum yapmak istiyorum dostum.
Herkes bilir yerçekimi kanunu , ve o elma malum bilim adaminin kafasina düsmedende zaten doğada mevcuddu. Bu bir zevk ve tutkuysa uzun km ler yapacaksindir. Uzun kmler yapacaksanda yuksek kondusyona arti yercekimine daha az direnen bir bisiklete ihtiyac duyacaksin. Ve yercekimi oyle bi direnc gosterir ki uzun mesafelerde bisikletinin kilosu hayati önem tasir. Basitce dusun ; Elinde bimden aldigin poşete konmus bir Le Cola oldugunu varsayalim . Bu durumda onu taşirken ilk başta sana hafif gelir ama yol uzadikca o 2 litrelik Le Cola 18 litrelik erikli su galonu gibi gelip eziyet etmeye başlar. O an dersin ki " ulan ne gerek vardi 2itrelik le colaya ? Keske alaydim surdan 250 mililitrelik bi soda keyfime bakaydim" sporcu olup olmamasiyla alakali degil yani durum. Tamamen aldigi performansla alakali... Uzun kmler yapmak icin hafif bisiklet daha iyidir ve sporcu lisansi sart degildir kisaca zevk ve imkan meselesi
 
Baştan aşağı zırvalıkla dolu ibretlik bir paylaşım daha. Hayır gören görmeyen kapitalizme tepki olarak doğduğunuzu sanacak. Bir bitmediniz arkadaş yahu. Eleştiri ile dikte arasındaki farkı bilmeden genelleme yaparak insanları yaftalıyorsunuz. İsim vermeden forumdaki insanları zan altında bırakıyorsunuz. Senin bisikletten beklentin lastiğinin camda patlamaması, bir de arka acera aktarıcının sorunsuz çalışması ise biz napalım ? Bize ne ? Sana ne ?
 
kullandığınız telefonun modeli ne? her an internetten takip etmeniz gereken işleriniz mi var? böyle olsa bile bu ihtiyacınızı minimum düzeyde karşılayacak bir telefon mu yoksa 1000 liradan daha pahalı bir telefon mu kullanıyorsunuz? kullandığınız telefon pahalıysa bunun gerekçesi ne? diğer telefonlara kıyasla ne gibi hayati üstünlükleri var?
 
on bin liralık bisiklet hojtur ama benane. O ona biner bu buna biner, herkesin bisikletine kimse karışamaz. Eyyorlamam bu kadar.
 
O bisiklet 10 bin tl degil ayrica 10 bin avro
 
Geri