Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet sporu neden bu kadar pahalı?

@biozalp dayanamadım yazacağım malzeme bilimi nedir ne işe yarar araştırmanı öneririm. karbon bisikletlerin bile sürüsüne bereket kalite farkı var( ki aynı marka içinde olan farklardan bahsediyorum) daha yüksek fiyat bu sporda genellikle daha yüksek kalite getiriyor. senin için bir yokuşu çıkarken 3 saniye kazanmak gereksiz gibi görülürken başkaları için çok önemli olabiliyor. adamın hobisi her gecen gün kendini daha iyi noktalara getirmek ise bisiklete yapacağı yatırım( sana göre gereksiz olan) bunu sağlayacaksa gözü kapalı bu parayı verebilir. kendi fikirlerini söylemende herhangi bir sıkıntı yok ama senin yaptığın tam olarak kendi fikirlerini söylemek değil. sen kendi fikirlerini başkalarına empoze etmeye çalışıyorsun. Bence daha çok araştırma yapman gerekiyor. eksik bilgi ile kulaktan duyduğun tüketim toplumuyuz( herkes bunu kullanıyor detaylandırmaya gelince verilen örnek iphone almaktan öteye gidemiyor) lafları ile bu işler yürümüyor maalesef. ve güvenlik vs gibi konular bisikletin kadrosu ile dogrudan alakalıdır sen kadroya çok güç uyguladığında o kadro cat diye kırılırsa işte o zaman güvenlik bu işin neresindeymiş görebilirsin.

konuya gelecek olursak bisiklet sporu tr için çok pahalı bir spor en küçük aparatlar bile genel itibari ile ateş pahası. paranın değersizliği, vergi, yanlış satış politikaları, bisikletin ulaşım aracı olarak görülmemesi... vs gibi şeylerin etkisi çok fazla
 
Scudo
@dnz Deniz arkadaşıma katılıyorum.ben 1 ay kadar önce giant vt1 bisikletimle down hill yaparken çok ciddi düştüm.kıyafetlerimden dolayı birkaç sıyrık ile atlattım.fakat başka bir bisiklet olsaydı paramparça olurdu.ben kalktım bisikletime bindim ve eve döndüm.bisiklete hiç birşey olmadı.bazen çok para vermek işe yarayabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
Konunun buraya taşınması aslında saçma olmuş. Konu o kadar paraya değer mi gibi bir şeydi. Tartışılan konular da hantal vücutla bisikleti 500 gram hafifletmek için para vermeye değer mi, sadece toprak arazide dolaşmak için downhill almaya değer mi gibi şeylerdi.
 
Katlanır bisikletler çok pahalı mesela,B'twin'in de 8 viteslisi yok.Ne yapayım şimdi ben :(
 
Dolar artıyor herşey artıyor mevzu bu . Tabi ki aşırı fiyatlardan uzak durmak lazım ama zevk işte ne yaparsın
 
@dnz

Hocam benim attigim postu bir daha acikca okumanizi tavsiye ediyorum. Moderatorlugun ayibi benim konumu bununla birlestirmek cunku konular ayni degil.

Oncelikle hemen bilmiyorsun gibi sozlere girismissiniz, ben basitce bir munazara yapiyorum insanlar da triplere girip laf sokmaya basliyor, daha once de belirttim, tartisma ile kavganin farkini bilmeyen bir toplumuz o nedenle duzeltmemiz gereken ilk basta bu. ben kendime gore argumanlarimi sunuyorum siz de karsi argumanlarinizi sunarsiniz ki yukarida bunu yaptigim oldukca fazla insan var. bana gore yanlis size gore dogru bir seyi vurgulayinca laf sokma yarisina girmeniz gulunc sadece.
  1. Iste o 3 saniye kazanmak cok onemliyse ve cebinizden km basina 3sn icin ekstra 3000tl vermek isterseniz tabiki verebilirsiniz, ben demiyorum ki vermeyin herkes salcano alsin. dilediginiz bisikleti almakta ozgursunuz.
  2. Hobinin daha iyi duruma gelmesi demek altinda daha iyi komponent olmasi ile alakali degildir. Sen kendini gelistirirsen hobinde daha iyi noktaya gelirsin ve altindaki aleti cok da takmazsin. Hobide daha iyi noktaya gelmek icin birinin sadece para verip daha iyisini almaya calismasi BENCE mantiksiz ve bunu bir kac kere de belirtmeme ragmen yuksek para verenler beni linc etmeye kalkiyor, belirttim BENCE.
  3. Konuda en azidan bunu sorgulayacak kadar bilgim var, insanlar aluminum kadrolar ile dunyayi geziyor ne biliyim fuji'ye tirmaniyor, alpleri asiyor, btwin triban 520 ile italyayi bastan sonra geziyor vs. izmir'den urla'ya bisiklet turu yapan bir orta yasli abimin carbon kadroya ihtiyaci olmaz. Ondan sonrasi tatmindir. Ozellikle yol bisikletlerinde karbon kadronun islemi dayaniklikliliktan cok hafifliktir. Tabiki 9 kat civari bildigim daha dayanikli karbon, ancak 10% civari bir yokusu cikarken bisikletin kirilmasi vs imkansizdir. Guvenlik derken de bundan bahsetmeye calistiniz. Elbette daha pahali kadro daha guvenli demek, ancak siz yol bisikleti ile downhill yapmaya calismadikca o kadro kirilmayacaktir (bu dediklerim MTB icin gecerli degildir, ciddi arazi yapiyorsaniz nerde ne olacagi belli olmaz kesinlike carbon kadro sarttir.)
  4. Ve evet, ne yazikki tuketim toplumuyuz, bunu acik ve net bir sekilde soyleyebilirim cunku ben de tuketici bir insanim, her seyin en yenisini en pahalisini almak gibi bir derdimiz var, gunluk hayatini celik kadroya geciren ve bundan memnun olan kac tane insan var. Hatta forumdan bir abim celik kadrolu eski beldesan ile bulgaristana gitmisti. Dedigim gibi telefon falan karsilastirmak dogru degil ama insanlar nasil borclar altina girip en son telefonu aliyor, ne biliyim sadece marka icin arabanin ozelliklerine bakmadan alan var, bu ne yazik ki bisiklete de zipliyor ve bu dedigimiz insanlar (belirttim herkes degil, ciddi bu isi cani gonulden sevip, gunluk 30-40 km en az binip para verenler var onlara hicbir lafim olamaz) sirf persembe aksami bisikletcilerine katilip bisikletin parasini ve seklini gostermek ve tura mtb ile katilan arkadaslara laf sokmak icin pahali bisiklet aliyorlar, aci ama gercek boyle bir kitle var. Bunu belirttim bir daha belirtiyorum 3000tl (ikinci el piyasasi, 0 5000tl falan) bandi ustune cikmak ozellikle yol bisikletinde gereksiz. Para basina kazandiginiz cok az oluyor, ama cogu bisikletci bunun farkinda olmayarak sadece 6% watt kazanci icin 1000eur fazla verebiliyor. Uzerinde ZIPP yazisini gostermek icin jant alan cok insan var. Iste bu nedenle tuketim toplumuyuz.
Dipnot: Kendim bisiklet telefon tablet ne biliyim bir lise son ogrencisinin kullanabilecegi her seyde yuksek para vercek ekonomik rahatliga sahibim. AMA benim bunlara ihtiyacim yok, instagrama bakmak ve arada bir snap atmak icin 5000tl bir samsunga vermeye ihtiyacim yok. Veya arkadaslarimla haftada max 5-6 saat oynayacagim bir oyun icin 6000tl'lik bilgisayara ihtiyacim yok. Ihtiyaci giderdikten sonraki harcamalar ciddi keyfi olmaya basliyor. Forumda kac tane abimiz var aluminyum kasa ile 100+km ler suren ve mutlu olan. Dedigim gibi bu fiyat performans orani parabolik artiyor belli bir yerden sonra para basina kazandigin sey gereksiz oluyor.

Saygilar.

@Erkin Kalender

pinerello da bindim sworks de merak etmeyin hocam , izmir amerikan kolejinde okuyorum bizim okulda zengin cok :) herhangi bir baska marka (lapierre, cube, ktm vs vs vs) fark bulamadim, ozellikle aktarici ve aynakol tarafinda bir fark olmuyor, sworks kadro yapisi tarafindan daha saglam daha hafif ve boyunuza uygun alirsaniz cok daha ergonomik.

Genel
Ben demiyorum ki bisiklete para vermeyin herkes yanlis anlmak istiyor gibi sadece 4000tl civarinin uzerine ciktiktan sonra 1000tl basina o kadar az sey degisiyor ki. gunluk kullanan birinin ihtiyaci var mi bunu sorguluyorum. Sen kluptesindir ciddi o eksta 6% watt kazanci senin icin cok onemli olacaktir tabiki vericeksindir ama kimse bana bostanli sahilde tur atacak abimin altina sworks vermeyi savunamaz.
 
Konu çorbaya dönmüş, üstteki arkadaşın yazdığı her mesajdaki "param var, cep sağlam ama almıyorum bilinçliyim" vurgusundan ve insanların hobileri için yaptıkları harcamaları manyaklık olarak nitelendirdiği için kendisine cevap vermekten vazgeçtim, fazlasıyla itici duruyor :)

Her kafadan ayrı ses çıkmış, kimi alım gücü demiş kimi orada da pahalı demiş kimi de aslında ucuza getirmiş lafı.Avrupa'yı tanıyan biri olarak çok rahat söyleyebilirim ki adamların alım gücü bizimkinden fersah fersah yüksek, ayriyetten belli başlı şeyler dışında hayatı bizden daha ucuza daha kaliteli yaşıyorlar.Türkiye'de pahalı olmasının sebebinin hem döviz kuru hem de fırsatçılık olduğunu düşünüyorum, sadece bisikleti almakla olmadığını herkes gibi satıcılar da çok iyi biliyor.Bu yıl yol bisikletine geçtikten sonra alyan seti, yedek iç lastik sele altı çanta forma tayt suluk matara spd derken 1000 lirayı buldu ek masrafım.Sözün özü, trde hem kur farkından hem de fırsatçılıktan ötürü tırtıklanıyoruz:)
 
Hayat pahalı;) Çıldırmamak elde değil gülüyoruz halimize enflasyon,ekonomi:acpsnr:
 
  • Beğen
Tepkiler: venom09
@N0YAN

Manyaliklik olarak nitelendirmedim hocam, ciddi sorgulama yapiyorum. Cevap vermemekte ozgursunuz tabiki, sadece kendi gordugum ve bence mantiksiz oldugunu soyledigim bir yorum yapmistim ki bu tepkileri de alacagimin farkindaydim, bile bile lades oldu benimki biraz :) Kac kere soyledim ve yine soyluyorum, ben sadece sirf havasi icin alinan bisiklete karsiyim gibi bir yorum yapiyorum insanlar bunu saga sola cekmeyi cok seviyor. Sadece "wooo dogma kullaniyor" diye anilmak isteyen arkadaslar da var forumda bunun da farkindayim. Sadece insanlarin bir kendisine ozdegerlendirme yapmasiydi amacim. Bu arada cebim saglam demedim, izmir amerikan kolejinde tam burslu okuyorum. Ailem de eger ben istersem bana bir malzemenin pahalisini alicak ekonomik refah seviyesine sahip, ancak ben diyorum ki gerek yok bunlara. Simdi benim hobim degil mi bisiklet. Itici bulduysaniz sizin takdiriniz.

Iyi gunler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: şamilkafkas
@biozalp Dediğim gibi senin mesajların fikirlerini belirtmek değil insanlara fikrini empoze etmeye çalışmak oluyor. Yazım tarzını tekrardan gözden geçirmen lazım demek oluyor buda. karbon kadrolarda catlaklar oluşabiliyor( küçük darbelerde karbonun zayıf olduğu yonden gelen darbelerde düşük kalite karbonların sıkıntı çıkarması muhtemel) ve sen bu çatlak kadroya güç uyguladığında o kadro direk elinde kalır. forumda gezinirsen buna benzer konular bulabilirsin. ve evet guvenlik kısmı için daha yüksek kalitede karbon olması daha iyi olacak demektir. senin hobi olarak gördüğün işi insanlar hobi+spor olarak görebiliyorlar ve inan bana bisikletlerini geliştirmelerinin yanında kendi fiziksel ozelliklerinide geliştiriyorlar. belli bir yerden sonra bisikletten gelecek marjinal kazanımlara ihtiyaç duyarlar bunların tüketim çılgınlığı ile ilgisi yoktur. bir kere sen kavramları bir birine karıştırıyorsun. dediğim gibi daha cok arastırıp okursan daha iyi olur. konuya yeterince katkıda bulundum. malzeme bilimini bir araştır marjinal kazanım konusunu bir araştır, en sonunda tüketim çılgınlığını araştır neye denir iyicene emin ol en sonunda insanlara akıl vermeye çalışabilirsin. dediğim gibi fikrini belirtmekle, insanlara bir şeyler empoze etmeye çalışmak aynı şeyler değiller konuya daha yorum yapmayacağım çünkü ortak bir payda da buluşabileceğimizi sanmıyorum konuyu kirletmenin anlamı yok
 
  • Beğen
Tepkiler: prokamikazae
@biozalp bence tercume et yazdiklarini daha iyi olur.

Arkadaslar, adam diyor ki ( @biozalp )profesyonel misin, yari profesyonel misin veya super amator musun ki bu konuyu ustune aliyorsun. Hergun antrenman mi yapiyorsun veya haftada 1k mi kullaniyorsun?
Haftada 300km kullanicam diye buyuk paralar verilmesini anlamiyorum demis. Bunun anlasilmayacak tarafi yok.
Ayrica bu guvenlik isine cok guluyorum. Bisikletle gidiyosun ( iki tekerlek, her tarafin acikta ), sonra guvenlik icin kadro kiyaslamasi yapiyosun. Zaten o kadronun kirilacagi yollarda gidiyosan heralde guvenligini almissindir.
Ama haftada 300km duz yolda gidiyosan, tak kaskini eldivenini havanin tadini cikar, yok iyi kadro yok kotu kadro birakin bunlari.
Bu arada iki hafta once ben de bi kaza yaptim yokus asagi yaklasik 40km uzerii hizla giderken uctum, taklalarla... Kolumda bacagimda siyriklar olustu ancak 750TL'lik Salcanom tas gibi aldim elime eve binerek gittim. Halen daha da uzun mesafeler suruyorum herhangi bir saft kaymasi, surtme, vs... yok. Bisikletiniz ne olrsa olsun dustukten sonra tabi ki biraz guvenlik, biraz kalite, biraz da sans onemli oluyor, ancak bunlari sadece tek veriye yuklemek en basitinden komik olur.
 
Esasında yukarıda pek çok arkadaş açıklamış ama bende tekrar edeyim bisiklet sporu pahalı bir spor değil geçen ocak ayında 300 liraya ikinci el idare eder marka bir bisiklet aldım hemen hemen 1.5 aylık yol parası. işe git gel 36 km falan. daha sonra bisiklete verdiğim para kadar da ekipmana para harcadım kask ve jel sele harici hiçbirinin hayatı öneme sahip olduğunu düşünmüyorum. Şuana kadar yaptığım harcamalar yol parasından düşünce kendini tolare etti. Bu ay ortalarında yeni bir bisiklet aldım almasaydım da olurdu ama heves ettim aldım ve yine hatırı sayılır bir miktar aksesuar aldım. Hesaplamalarıma göre kışa kadar yine kendini tolare etmiş olacak. Velhasılı yapılan harcamaların çoğu keyfi harcamalar çok minimum maliyetle maksimum verim almak mümkün ikinci olarak eğer işe gidiş geliş olarak kullanılacaksa her türlü kendini tolare ediyor
Ve son olarak ayfon olmuş 3-4 bin TL bisiklete verilen para helaldir
 
bu sorunun cevabı kişiden kişiye değişir.İnsanlar gelir düzeylerine göre alım gücüne sahipler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Sadece bu başlıktaki soruya cevap olsun diye yazıyorum. İthal edilen her nevi bisiklet bileşeni ve tartışmasına girmenin sonuç vermeyen iddialaşmalara kadar varabildiği vergi politikaları nedeniyle bisiklet sporu bu ülkede pahalı.

Yine yavan ve yetersiz bir kıyaslama olduğunu bilerek otomobil sahibi olmakla bisiklet sahibi olmayı bir kez daha karşılaştırırsak asıl büyük fetiş nesnesi otomobildir. Hala petrol çağında yaşadığımız için fetiş olduğu kabul edilmez. İnsanların kabaca dörtte üçü otomobillere sevdalıdır. Bu büyük kalabalığın da çok büyük bir bölümü hayatları boyunca en az bir otomobil satın alır. Bakınız araba mezarlıkları.

Bu sahiplik için yaygın çözüm banka kredisiyken, iyi bir bisiklet için bile sadece para biriktirmek ve tüketimden tasarruf etmek çoğunlukla yeterlidir. Böyle bakıldığında bu ülkede yaşayan bizler için bile bisiklet hala ucuz sayılabilir.
 
@Bahadır Gürel

Bir önceki mesajımda belirttiğim açıklamanın amacı bir farkındalığa işaret etmekti. İnsan yapımı ürünler, biraz araştırdıktan sonra, niteliklerine göre sınıflandırabileceğimiz ürünler. Bir uzay aracından veya CERN'deki hızlandırıcıdan bahsetmiyoruz. Ancak, işin içine 'hobi' veya 'performans' gibi insana özel konular girdiğinde işin rengi değişir. Neden? Çünkü insanoğlu, ürettiğimiz ürünler kadar basit bir yapı değil. Onu anladığımızı zannetmemiz, gerçekte, algılarımızı olgu yerine koymamızdan kaynaklanır. Algılarımızı belirleyen şey ise, her bireyin düşünsel, duygusal ve davranışsal kendi özel şartlanmalarıdır. Hobiler veya performans konusunda daha 'üst' bir bakış yoktur, sadece 'alternatif' bakış vardır. Bu nedenle, hobi veya performans konularında bir şeye 'saçma', 'mantıksız' gibi cümleler sarfetmeniz, insan yapımı nesnelerin basitliğinden aldığınız gücü insan gibi kompleks davranışlara sahip bir organizmaya uygulama hatanızdan kaynaklanır.

Bugüne kadar insan ruhunu, ilişkilerini inceleyen yüzlerce makale ve kitap okumama rağmen, hiç bir çalışmanın bir yer çekimi gibi net ve sade biçimde insanı açıkladığına denk gelmedim.
 
@biozalp Son cümlen doğru.Ama o da o adamın parası kimse karışamaz.Isterse kuryelik yapar onunla.

Not : Federasyon sporcusuyum
 
Geri