Scudo Sports

Bisiklet toplama maliyeti

toplama bisiklet her zaman daha pahalı olur ve zor iştir
 
  • Beğen
Tepkiler: Liqezz
Scudo
@Samet.tacion theflash'ın söylediği bir açıdan doğru ufak tefek parçalar bile toplam maliyeti şişirmeye yeter. Fatbike düşünmenizin özel bir sebebi yoksa almayın. Onun yerine mtb daha iyi bir seçenek. 26 yada 29 değil de 27.5 jant da düşünebilirsiniz. Maşa olarak da ilk etapta bisikletin üzerinde gelen her ne ise onu kullanmanızı öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve theflash
@Samet.tacion yani fatbike özel bir sebebi yoksa çölde yaşamıyorsan gereksiz. Downhill maşalı bisiklet toplamak istiyorsun. Tahminimce aklında xc bisiklete downhill maşa takmak var ama emin ol özel ilgin gider çünkü hoş durmaz ve zaten o gördüğün downhill maşalarını sınırlı bütçeyle alamazsın hayalindeki gibi olmaz.. Akraba evliliği gibi bisiklet toplamaktansa 0 27.5 jant giriş seviyesi bir mtb ile başla ileride yükseltirsin modelini
 
@Samet.tacion 26 jant topladığınz taktirde tekerlek parçaları, maşa ve kadro fiyatları daha uygun oluyor. Diğer parçaları da kendiniz takıcaksanız masrafınız daha da az olur. Bir yandan da montaj/bakım işlerini öğrenmiş olursunuz. Şu sıralar 26 jant güzel kadrolar sahibinden.com'da satılıyor girip bir inceleyin.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve theflash
@Corelli Mağduru Bilmiyorum fat bike aşiri hoşuma gidiyor ben keyif amaçli kulanacağim
 
Bisiklet parçaları da evrim geçiriyor. 26 inç, kaliteli ekipman bulmak giderek zorlaşıyor. 700c veya 29" sanki varılmak istenen nokta gibi üreticiler cephesinden bakarsak. Ethru maşa, jant seti ve kadrolar giderek daha çoğunlukla üretiliyor. Uzak projeksiyonda düşünüldüğünde 5 sene sonrası ve ötesinde yedek parça sorunları yaşamanız olasılıklar dâhilinde.
Toplama bisiklet 2004ler ve öncesinde, üst ekipman bisikletlerin üretilmediği yada ithal edilmediği zamanlardaki bir süreçti. Artan fiyatlar ile bir zaman sonra tekrar tercih edilecek gibi.
 
Çok kadro aktarımı yaptım, biraz da topladım. Bisiklet toplamakta hesap hiçbir zaman tutmuyor. Furş uymuyor, fren adaptörleri uymuyor, ön aktarıcı uymuyor, gidon boğazı uzun ya da kısa kalıyor, fren kabloları kısa gelebiliyor, lastiklerin kadroya sığmama ihtimali olabiliyor, jant/göbek ölçüleri tutmuyor vs.

Yani bundan buna aktarayım deseniz bile bazen sıfırdan topluyormuş gibi olabiliyorsunuz.
 
@Mustafa Zeybek Çok isabetli bir yorum 👍 İşin realitesi tam olarak böyle. Sırf bu yüzden başladığınız projeyi yarım bırakma durumu olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
@Alâiye gerçekten hesapta hiç olmayan şeyler çıkıyor. Eminim söylediklerimin üstüne daha bir sürü şey çıkar. Mesela yeni topladığım kadroya matara kafesi ve matara uymadı, fren kablosu kısa geldiği için alakasız bir yerden geçirmek zorunda kaldım, satmaya aldığım bir süspansiyonu test etmek istiyordum şaftı kısa kaldı, normalde beni kurtaran 40cm sele borusu seat tube açısının çok yatay olması yüzünden kısa geldi. Kadronun stack boyutu yüzünden normalde kullandığımdan çok daha yüksek bir gidon ihtiyacı doğdu vs. Daha saysam sayarım :)
 
Parça bulmak zor. Favorilere attığım ürünler çok geçmeden satılıyor. Yeni ürün de pek gelmiyor. 5-10 sene öncesinin parçaları da sanki 2021 modelmiş gibi zamlanıyor. Aldığım ürünlerin fiyatlarını bir süre takip ederim. Birçoğu ben aldıktan sonra fahiş oranda zamlanıyor. En son bir ayaklı pompa aldım, 149 TL'ydi, kuponla biraz daha uyguna geldi. Geçen gün baktım, satıcı fiyatı 219 TL'ye çekmiş.
 
Merhabalar arkadaşlar tur bisikleti yapmak istiyorum olur mu en uygunu hangi fren ve vites setleri ile hangi gidon ile olur selesi pek iş görmüyor fren ve vitesler sorunlu jantlar fena sayılmaz
00264367-FDCE-47A7-A882-F25EC95D2B5B.jpeg
 
Biraz gress yağı 15 numara 2 tane anahtar ve yağ sökücü ile göbekleri açıp bakım yapın ya da yaptırın. Aşınma yoksa ilk etapta masraf etmeyin. Aynısı orta göbek için de geçerli. Daha sonra duruma göre jantları komple değiştirirsiniz. Temiz, düzgün çalışan göbekler bisikletin sürüşünü rahatlatan önemli bir faktör. Vitesler içinse kadro kulağı kullanıp arka aktarıcıyı civatalı modellerle değiştirerek 3x6 olarak da kullanmaya devam edebilirsiniz.

Eğer bisikletin kadro boyu size uygunsa ( yani geliştirmeye değecekse) daha üst bir geliştirme için mümkün mertebe çelik parçaları aluminyum olanlarla değiştirmeye bakın. Aynakol-Gidon-Boğaz-Seleborusu vb.. Kullanmıyorsanız arka bagajı çıkartın. Vites sistemini 8 li sistemlerden yukarı çıkarmanıza gerek yok. Daha ince dişsiz tekerler takın. Frenleri değiştirmek size kalmış balataları değiştirip bi ayar yapsanız yeni gibi olurlar. Pedalları platorm pedallarla değiştirebilrisiniz. Lakin bu biraz riskli bir işlem takarken dikkat etmezseniz yuva yalama olabilir.
Bunların hepsini internette gerek kalmadan mahallenizin bisikletçilerinde bulabilirsiniz. Bizim burda pasolu rulmanlı göbeklerle örülmüş hazır 26 inç çift kat aluminyum jant setlerini 250tl ye satan bisikletçiler var. Sizin oralarda da vardır. İnternet alışverişinden önce mahallenizin bisikletçilerine bir uğrayın.
 
ülkemizde dağ bisikleti furyası 1990larda başladı. bianchi geldi izmire bir fabrika açtı ve olaylar gelişti. iyiye veya kötüye diyemeyeceğim ama gelişti. nasıl ki artık, otomobil firmaları giriş seviye otomobil getiriyor bir seri ve donanımlı araç isteyenlerden kaporasını alıyor 6 ay sonraya gün veriyor ise. 1990larda, ithal gelen bisikletler için durum benzerdi. parası olan atlar yurtdışına gider, keyfince bisikletini alır gelirdi. sipariş verseniz bile üst grup setli dünyaca ünlü markaların bisikletleri el yakardı. imdada 1995ler gibi tayvan malı, boyasız metalik gri kadrolar yetişti. o zaman onlardan bir tane alırdınız, üstünü full shimano xt toplar, gönlünüze göre binerdiniz. anlayanın yapacağı işti. bisiklet dükkanlarında bu kadrolar ya tavan aralarında, yada depolarda olurdu. bisiklete karne hediyesi olarak bakılan zamanlardı ve asıl müşteri grubu çocuğuna verdiği karnen şöyle olursa sana söz bisiklet diyen ekipti.

sonra ucuz dolar devrini hepimiz yaşadık. 1.18 liraya düşen doları, 1.60 lirada gezen euroyu hatırlıyorum. 1600 euroluk bir bisikleti, 2600 liraya alabiliyordunuz. üzerindeki setler güzel, bisiklet dünyaca bilinen bir marka, havanız binbeşyüzdü. o evrelerde ilginç bir durumla karlı karşıya kaldım.

bisilklet forumda toplagel diye bir işe soyunduk, parçaları ücretsiz gönderdi forumdaşlar. o parçalarla bisiklet toplayıp, ücretsiz bisikletseverlere verelim dedik. gidon, jantseti, vites takımı, maşa yağdı adeta. ancak tek sorun kadroydu. kadro bulamadım aylarca. sonra, sıfır bir kadro aldık bir seferinde. diğer 2 seferinde kadro da geldi.

bisiklet toplamanın ilk adımı kadro. elimde gidon, vites takımı, maşa var dersiniz. ancak elinizdeki ürünlere uyumlu kadro bulmak epey zor olabilir. kadro, basitçe, aynakolu sabitlediğiniz, maşayı monte ettiğiniz, arkavites değiştiriciyi taktığınız, ön vites değiştiriciyi oturttuğunuz bir konstrüksiyondur. tüm parçalarınızın olduğunu düşünelim. her detayınız var. kadro arıyorsunuz. şanslınısınız bir kadr buldunuz.

eğer konik maşa uyumlu ise kadronuz, konik maşanız yoksa, kadroyu eliyoruz. teker göbekleriniz veya jant setiniz sokma milli ise ama kadro desteklemiyorsa, o kadroyu da elemek durumunda kalırsınız. sele boru çapınız diyelim 30.9, kadro 27.2 destekliyor, sele borunuz işe yaramaz. uzatmamak adına, bazı köylerdeki dilek ağacına renk renk çaput veya ip bağlamak gibi değildir bisiklet toplamak. o rengarenk ipler çaputlar otantik dursa da, bisiklette 1mm uyumsuzluk ayrı bir stres kaynağıdır.

1990 larda toplama bisiklet daha hesaplıydı. ilerde bisiklet toplarım diye düşünenler oluyor ise, evet tren hızla uzaklaşıyor hatta kaçtı gibi, mümkün mertebe kendi açılarına uyan bir kadroyu alarak ve salon duvarına asarak işe başlayabilir. ekipmanları kötü, kadrosu iyi ucuz yollu ikinci el bisiklet alıp, beğenilmeyen ekipmanlardan kurtarıp bu işleme başlamakta uygun bir yöntemdir.

şu an bir geçiş dönemi yaşanıyor. her yer toz duman. bu evre geçtiğinde, Türk Lirası tahminen 12 ila 15 liraya bir dolar almaya başladığında stabil bir duruma geçilecek. o zaman bisiklet toplamak daha hesaplı hale gelecek. en üst gruplar ile zor belki ama orta gruplar ile epey keyifli olur.

tek sıkıntı, bu kadar çok malzeme detayı. konik-klasik maşalar, eski tip veya sokma miller, 27.2-30.9-31.6 çaplar, 26-27.5-28-29 jant grupları ve say say bitmez nice farklı ürünler.
 
Biraz gress yağı 15 numara 2 tane anahtar ve yağ sökücü ile göbekleri açıp bakım yapın ya da yaptırın. Aşınma yoksa ilk etapta masraf etmeyin. Aynısı orta göbek için de geçerli. Daha sonra duruma göre jantları komple değiştirirsiniz. Temiz, düzgün çalışan göbekler bisikletin sürüşünü rahatlatan önemli bir faktör. Vitesler içinse kadro kulağı kullanıp arka aktarıcıyı civatalı modellerle değiştirerek 3x6 olarak da kullanmaya devam edebilirsiniz.

Eğer bisikletin kadro boyu size uygunsa ( yani geliştirmeye değecekse) daha üst bir geliştirme için mümkün mertebe çelik parçaları aluminyum olanlarla değiştirmeye bakın. Aynakol-Gidon-Boğaz-Seleborusu vb.. Kullanmıyorsanız arka bagajı çıkartın. Vites sistemini 8 li sistemlerden yukarı çıkarmanıza gerek yok. Daha ince dişsiz tekerler takın. Frenleri değiştirmek size kalmış balataları değiştirip bi ayar yapsanız yeni gibi olurlar. Pedalları platorm pedallarla değiştirebilrisiniz. Lakin bu biraz riskli bir işlem takarken dikkat etmezseniz yuva yalama olabilir.
Bunların hepsini internette gerek kalmadan mahallenizin bisikletçilerinde bulabilirsiniz. Bizim burda pasolu rulmanlı göbeklerle örülmüş hazır 26 inç çift kat aluminyum jant setlerini 250tl ye satan bisikletçiler var. Sizin oralarda da vardır. İnternet alışverişinden önce mahallenizin bisikletçilerine bir uğrayın.
Merhabalar öncelikle detaylı bilginden dolayı teşekkür ederim bir kaç değişiklik sağladım ve belirtilen bakımlar yapıldı, dediğiniz gibi fakat anlamadığım bir kaç unsur var bunun vites kolları sorunlu bozuk çalışmıyor bitmiş yani değişmeli, frenler eski tip olduğu için sağa sola sürekli ayar tutmuyor değişmeli çünkü sürtüyor, jant akort ayarı yapıldı, şimdi gidon ve sele sele borusu değişmeli fakat diğer gidon borularına göre daha ince boruları ölçütüm ön gidion 8 m arka sele borusu 9 m çapında en uygun nasıl değiştirebilir nerden alabiliriz, hangi boyutta olmalı bir de bisikletçi dedi ki ince lastiğe geçmek için jantın değişmesi gerekiyor bu konu hakkında bilgisi olan var mı, vites kolları bulunabilir mi üstünde ki vites sistemi iş görür mü teşekkürler fotoğrafları ekliyorum
E59A32DB-8C6E-483C-A694-1BA2349C9BBE.jpegF72450D2-7896-4204-B02E-F286C2D5F4D3.jpeg9BD69EAE-DBC5-447D-A058-65B886F227D0.jpegB74821A7-F0ED-47FF-B841-51D11BFFADC5.jpeg642753F2-2F9F-42C1-8C82-B5FE19F298E3.jpegC6FDC09C-3DB2-4C06-BED3-EB0BE5DEFF65.jpegE334698C-A20D-4E58-9FB1-E874F262CD42.jpegAD37D808-8C0A-4E06-84CF-01B6D7E36578.jpeg38504445-305D-419B-9CD1-95DDC227EAA9.jpeg
 
bir de bisikletçi dedi ki ince lastiğe geçmek için jantın değişmesi gerekiyor bu konu hakkında bilgisi olan var mı
Ne kadar ince lastik takmayı düşünüyorsunuz? Çemberin iç genişliği ne kadar? Çemberin iç genişliğini bilmeden kesin cevap verilemez bununla birlikte genellikle 28-30mm kadar lastikler sorunsuz takılır.
 
@oesen
Bence 26x1,5 lastikten aşağı inmeyin bu bisiklete. Genellikle jant iç genişliğinin yaklaşık 1,5 katını önerirler. Ben olsam 26x1,75 düz lastik takardım (zaten kendi mtbmde öyle yapmıştım. Hem daha konforlu olur hem de yılan ısırığı patlağı riski daha az olur.

Vites ve fren tellerini de (iç-dış) değiştirmek iyi olur böyle bir bisiklet için. Vites geçişleri tel eskiyse epey sorunlu oluyor ve hortumuyla değiştirmek bazen en iyi çözüm. Fren teli ise önemli ve ucuz bir parça. Güvenlik açısından değiştirirdim ben olsam. Diğer vites ve fren parçalarına ise görmeden kimse bir şey diyemez.
 
ülkemizde dağ bisikleti furyası 1990larda başladı. bianchi geldi izmire bir fabrika açtı ve olaylar gelişti. iyiye veya kötüye diyemeyeceğim ama gelişti. nasıl ki artık, otomobil firmaları giriş seviye otomobil getiriyor bir seri ve donanımlı araç isteyenlerden kaporasını alıyor 6 ay sonraya gün veriyor ise. 1990larda, ithal gelen bisikletler için durum benzerdi. parası olan atlar yurtdışına gider, keyfince bisikletini alır gelirdi. sipariş verseniz bile üst grup setli dünyaca ünlü markaların bisikletleri el yakardı. imdada 1995ler gibi tayvan malı, boyasız metalik gri kadrolar yetişti. o zaman onlardan bir tane alırdınız, üstünü full shimano xt toplar, gönlünüze göre binerdiniz. anlayanın yapacağı işti. bisiklet dükkanlarında bu kadrolar ya tavan aralarında, yada depolarda olurdu. bisiklete karne hediyesi olarak bakılan zamanlardı ve asıl müşteri grubu çocuğuna verdiği karnen şöyle olursa sana söz bisiklet diyen ekipti.

sonra ucuz dolar devrini hepimiz yaşadık. 1.18 liraya düşen doları, 1.60 lirada gezen euroyu hatırlıyorum. 1600 euroluk bir bisikleti, 2600 liraya alabiliyordunuz. üzerindeki setler güzel, bisiklet dünyaca bilinen bir marka, havanız binbeşyüzdü. o evrelerde ilginç bir durumla karlı karşıya kaldım.

bisilklet forumda toplagel diye bir işe soyunduk, parçaları ücretsiz gönderdi forumdaşlar. o parçalarla bisiklet toplayıp, ücretsiz bisikletseverlere verelim dedik. gidon, jantseti, vites takımı, maşa yağdı adeta. ancak tek sorun kadroydu. kadro bulamadım aylarca. sonra, sıfır bir kadro aldık bir seferinde. diğer 2 seferinde kadro da geldi.

bisiklet toplamanın ilk adımı kadro. elimde gidon, vites takımı, maşa var dersiniz. ancak elinizdeki ürünlere uyumlu kadro bulmak epey zor olabilir. kadro, basitçe, aynakolu sabitlediğiniz, maşayı monte ettiğiniz, arkavites değiştiriciyi taktığınız, ön vites değiştiriciyi oturttuğunuz bir konstrüksiyondur. tüm parçalarınızın olduğunu düşünelim. her detayınız var. kadro arıyorsunuz. şanslınısınız bir kadr buldunuz.

eğer konik maşa uyumlu ise kadronuz, konik maşanız yoksa, kadroyu eliyoruz. teker göbekleriniz veya jant setiniz sokma milli ise ama kadro desteklemiyorsa, o kadroyu da elemek durumunda kalırsınız. sele boru çapınız diyelim 30.9, kadro 27.2 destekliyor, sele borunuz işe yaramaz. uzatmamak adına, bazı köylerdeki dilek ağacına renk renk çaput veya ip bağlamak gibi değildir bisiklet toplamak. o rengarenk ipler çaputlar otantik dursa da, bisiklette 1mm uyumsuzluk ayrı bir stres kaynağıdır.

1990 larda toplama bisiklet daha hesaplıydı. ilerde bisiklet toplarım diye düşünenler oluyor ise, evet tren hızla uzaklaşıyor hatta kaçtı gibi, mümkün mertebe kendi açılarına uyan bir kadroyu alarak ve salon duvarına asarak işe başlayabilir. ekipmanları kötü, kadrosu iyi ucuz yollu ikinci el bisiklet alıp, beğenilmeyen ekipmanlardan kurtarıp bu işleme başlamakta uygun bir yöntemdir.

şu an bir geçiş dönemi yaşanıyor. her yer toz duman. bu evre geçtiğinde, Türk Lirası tahminen 12 ila 15 liraya bir dolar almaya başladığında stabil bir duruma geçilecek. o zaman bisiklet toplamak daha hesaplı hale gelecek. en üst gruplar ile zor belki ama orta gruplar ile epey keyifli olur.

tek sıkıntı, bu kadar çok malzeme detayı. konik-klasik maşalar, eski tip veya sokma miller, 27.2-30.9-31.6 çaplar, 26-27.5-28-29 jant grupları ve say say bitmez nice farklı ürünler.
Hocam eski zamanları anlattığınız için çok teşekkürler. O dönemlerde ben yoktum bunu öğrenmem de iyi oldu. Hocam şöyle bir soru sormak isterim: dolar 12 euro 15 olunca gerçekten sabit kalacağını mı düşünüyorsunuz? Ne yazık ki öyle değil.
 
Geri