Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletle yokuş çıkmak

Scudo
Sanırım orda teknik bir hata yaptım yada yanlış biliyorum arkada ki her bir dişlinin adı ruble değilmi?@Murat B.
 
@hufucu
Ruble, aslında dişlilerin takıldığı bir tarafa serbestçe dönebilen mekanizmanın adı. Eskiden bu parça dişlilerle bütünleşik olurdu, jant göbeğine vidalanırdı. Artık göbeğe bütünleşik oluyor, "kaset" denilen dişli kümesi buna takılıyor. Fakat dişli kümesine de ruble denilmesi oldukça yaygın. Ne olursa olsun, dişlilerin her birine ruble denilmiyor...

Dağ bisikletinde ortadan bir dişli çıkartıp büyük bir dişli eklemenin yolları var ama iki küçük dişliyi çıkartıp iki tane büyük dişli takmak sandığınız kadar kolay değil bu arada.
 
@Murat B. Yıldız sporcularda dişli kısıtlaması olduğu için mecbur söküyordunuz altta ki küçük dişlileri. Maks 16*52 olması lazım aynı şekilde gençlerde de 14*52 yada 15*52 olmas lazım bizde alttakileri söküp üste dişli takıyorduk bazen dişli olmadığı için üstte ki iki dişli aynı kullandığımız dahi oluyordu.
 
ben(boy 1.81 kilo 70kg) şehir bisikletiyle(15 kg) Uludağ'a 1. viteste 9-10 km hızla tırmanıyorum 20 km(kayak merkezi 30 km uzakta) sonra ayaklarımda derman kalmıyor.Bi kere bile kayak merkezine çıkamadım.bu yüzden yol bisikleti almalımıyım?
yol bisikletiyle kaç km çıkabilirim sizce?
yol bisikletlerinde %7 lik yokuşta 1. viteste ve ortalama bir kadansta (70) ortalama hız ne olur deneyen varmı?
 
@E.Okan

Basitçe teorik olarak hesaplayalım...

Giriş seviyesi bir yol bisikleti olduğunu varsayalım... Aynakol 3 yaprak olsun 52-42-30 Ruble ise 11-30 olsun...

Kadans 70 vermişsiniz.
Aynakol en küçük dişlisi: 30
Ruble en büyük dişlisi: 30
Lastik Çapı (yaklaşık): 2125 mm

30 / 30= 1
1 x 2125 mm = 2125 mm
2125 mm x 70 kadans = 148750 mm/dk = 0,14875 km/dk
0,14875 km x 60 dakika = 8,925 km/s
 
teşekkürler.Asıl sormam gereken soru şu olmalıydı:
Ortalama bir yol bisikletinde pedala uygulanan F kuvvetinin diğer bisikletlerden farkı nedir?( 1. vites ve yokuşta)Burada bisiklet ağırlıkları da önemli tabi.
örneğin:
yol bisikleti: 100 F kuvveti gerektiriyorsa (10 kg)
şehir: 110 F (14 kg)
dağ: 90 F ( 11 kg)
gibi.
 
Çok fazla hesaba kitaba girmeden direk sonucu söyleyim, yol bisikleti ile daha hızlı çıkarsın ama daha fazla zorlanırsın. Dişli oranlarından dolayı dağ bisikletinde olduğu gibi yavaş gidemezsin. Bu yüzden bacakların uygulayacağı kuvvet dağ bisikletine göre daha fazla olur.
 
İki yıl önce, şu an kullandığım bisikleti aldığımda rublenin 11-28 olduğunu sanıyordum; kontrol etmek de pek aklıma gelmemişti. Geçen yıl aynakolu 53-39 yapınca yokuşlarda çok zorlandığımı farkettim. Özellikle eğim %10'u geçtiği zamanlar benim kadans epey düşüyor, bacaklarıma çok yük biniyordu. Son Çanakkale turuna katıldığımda benim zincirin ömrünün bittiğini, tur sonrası zinciri değiştirmem gerektiğini söylediler (zincirde esneme ve sesler vardı, vites düşürdüğümde rubledeki zincir geç yanıt veriyordu). Bakıma bıraktığımda zincirle birlikte rublenin de değişmesi gerektiğini öğrendim; ama beni şaşırtan asıl şey rublenin 11-28 değil 12-25 olduğunu öğrenmem oldu. Kısacası, dik yokuşlarda 39-25 kombinasyonu epey sorun çıkartıyordu bana. Şimdi takılan ruble 11-28 (bizzat saydım :)). Bu arada önceden yokuş inişlerimde 53-11 kullandığımı sanıyordum :) Henüz yeni rubleyi deneme şansım olmadı.

Bir diğer sorun şuydu: Bisikletin tamirini yapan arkadaş, geçen yıl aldığım 53-39 aynakolun dişlerinin bıçak gibi keskin hale geldiğini söyledi. Yani taş gibi aynakolu bir yılda yıpratmıştım. Bunu bu hale getirebilmem için zinciri sürekli çapraz kullanmış olabileceğimi söyledi. Çapraz kullanmak sadece zinciri tüketmiyor, aynı zamanda aynakolun ve rublenin de fena halde canına okuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: E.Okan
yol 39:25=1.56* 9 kg *28''=393 F
şehir 28:32=0.87*14 kg*28''=343 F sonuçlar en düşük viteste pedala uygulanan kuvveti gösteriyor.
dağ 22:34=0.65*14 kg*26''=235 F

sonuca göre yokuş en rahat dağ bisikletiyle çıkılır.yanlış olabilir.ama tam bir hesapta buna yakın oranlar çıkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
Ben 29" dağ bisikletiyle çıktığım asfalt yokuşları(bunlar mesafe olarak uzun ve eğimi fazla yüksek yokuşlar) aynı vites oranıyla yol bisikletiyle biraz daha rahat çıkıyorum. Vites oranının aynı olmasındaki kastım bir pedal turunda aynı mesafe gitmesidir. Ama öyle inanılmaz bir fark yok. Yani bisiklet türünün farkına gelene kadar çok daha fazla önemli etmenler var rüzgar gibi. Rüzgar beni inanılmaz etkiliyor mesela. Bisiklette tek sıkıntım rüzgar oluyor hatta. Bence bisiklet türünün etkisi lastik sürtünmesi ve ağırlıktır. Biraz da oturuş pozisyonu etkiler.
 
@E.Okan
Sadece yokuş çıkarken değil rüzgar her zaman çok etkiliyor beni. Bir de yarışçılar gibi vücudu saran kıyafetler formalar giyinmiyorum onun da etkisi oluyor.
 
Selamlar,

Ben bisikletimin vites sistemini değiştirmeyi planlıyorum.
Şu anda üzerinde Acera var, bisikletim Carraro CRS620, jantlar Shimano MT15 - lastikler Michelin Country Mud 2.0 - Aynakol 42 / 34 / 24 ve 11 / 32 8'li sistem.
3 x 10 almayı düşünüyorum, para yeterse Deore.

44 / 32 / 24 ve 11 / 36 10'lu sistem.
Ben şu anda 60 - 70 kadans, ön en ufak arka en büyükte 5,5 - 6 km ile çıkabiliyorum.
Bu hızı biraz artırmayı amaçlıyorum, genellikle arazideyim, nadiren 1.50 Maxxis takıp yolda işe giderken kullanıyorum.
Eğim olarak %5 ile %8 arasında geziyor dolaştığımız yerler.

Sizce doğru bir seçim mi yapıyorum yoksa 3 x 9'da yeterli gelir mi ?
Tecrübeli arkadaşların fikirlerini alabilir miyim ?
 
Bisiklette yokuşu çıkmayı sağlayan en önemli etken motor gücü, yani bacak kaslarının vaziyeti. Yeterli derecede kondüsyona sahip değilseniz hangi bisiklet olursa olsun zorlar yokuş, hele de %5'den fazla ve sürekli olan eğimler... Bunun için bisikletten önce kendi vücudumuzda modifiye yapmak gerektiğine inanıyorum. Doğru beslenme ve spor programı ile kasları uygun şekilde geliştirip, kondüsyon arttıkça yokuşları çıkmak daha kolay hale gelecektir.

Bisikletin ne tip bisiklet olması gerektiği sorusu bence bu noktadan itibaren düşünülmeli. Yoksa vücut antrenmansızken 22-32-44 aynakol / 11-36 ruble, 7 kg karbon bisiklet bile olsa yokuşlarda sadece şişeceğiniz noktayı az ötelersiniz diye düşünüyoum :)
 
Kondisyonum çok kötü diyemem ama kilo fazlamın olduğu doğrudur.
Boyum 1.73, kilom 82.
Kas gücümde bir sorun yok, üniversitedeyken Amerikan futbolu oynadım 3 yıl kadar, nabızda fena değil, sabah kalktığımda 55, gündüz ofiste 70 gibi, ama kondisyon konusuna katılıyorum, sizin mesajınızdan viteslere para bayılmadan önce biraz boğazı azaltıp makinayı sağlamlaştırmanın daha iyi olacağını anlıyorum sanki, gereksiz bir masraf mı olur teknik açıdan bakıldığında ?

Mesela 70 kadans, %5 eğim ve en hafif vites kombinasyonunda nabız tırmanışa başlarken 115 seviyesinde, 300 metre sonra 165 - 170 seviyesine geliyor ve duruyorum, 1 dakika kadar dinlenip devam edebiliyorum. Bu durumu 5 - 6 kere devam ettirebiliyorum ama sonra uzun süreli bir mola gerekiyor 5 - 10 dakika kadar. Kadansı 80 yaparsam mesafe oldukça kısalıyor tabi.

Saat uyarı verdiği için daha fazla zorlamıyorum, aslında öldürmüyor bu nabız ama 34 yaşında olunca çok zorlamıyorum, sonuçta hobi için yapıyorum bunu keyif almak için.

Kendi kondisyonumu başlangıç seviyesi olarak görüyorum, sadece hafta sonu yapabiliyorum egzersiz işten dolayı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ehlikeyif
70 kadansı da arttırmanız lazım.Daha az yorulup daha hızlı çıkacağınızı garanti ederim hem dağ hem de yol bisikletiyle.
 
@Tolga Uşaklı

Spor altyapınız olduğuna göre kondüsyona girmek için çok zaman harcamazsınız diye düşünüyorum. Sonrasında tempoya alışınca bisiklette gerekli modifiyelere başlayıp max. verimli bir şekilde sürebilirsiniz. Rampa tırmanırken benim nabzın neredeyse 200 gördüğü oluyor, yaş 39 olmak üzere. Sürekli rampalarda zaten 160 altına indiği pek olmuyor. Normalde o şartlarda az da olsa durup dinlenmek lazım ama o gazla pedala yüklenmeye devam ediyorum :)
 
Bugün çok sağlam bir tura çıktık, Tırazlı köyünden sonra 4.2 km boyunca ortalama %9.6 eğim olan bir yoldan geçtik. Oraya gelene kadar 10.3 km boyunca ortalama %7 eğimi olan bir parkuru tamamlamıştık, belkide onun halsizliği vardı.
Gerçi yol benim üstümden geçti diyebilirim, nabzıda zorladım 170 - 180 seviyesine kadar ama kadansı bir türlü artırıp sağlıklı bir tırmanışa geçemedim, çok fazla dur / kalk yaptım, heralde daha çok çalışmam lazım.
Toplamda 60 km gibi bir mesafe oldu, keyifliydi.
Vakit olunca forumda konusunu da açacağım.

Yavaş yavaş olacak, hissediyorum, ilk hedef her türlü tırmanışta 80 altına inmemek, gittiği yere kadar. :D
 
Az önce 800 metre kadar yokuş çıktım yolda bacaklarımın yandığını hissettim yorgunalştım nefes hızım arttı dayanamayıp aralarda durdurdum kendimi ayakta gitsemde otursamda çıkamıyorum bi taktik varmı bu yokuşlar ile ilgili eve geldim şuanda bacaklarımı hissetmiyorum
 
Geri