Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletle yokuş çıkmak

Geçen yağmurda sürerken hafif bir bayırda zincirim attı, bu aynakolumun sıkıntılı olduğunu mu gösterir? Öyle ise aynakol değiştireyim.
Bir bisikletçide ayarlarınızın kontrolünü yaptırın bence. Görmeden bir şey demek zordur. Zincir atabilir de bazı durumlarda.
 
Scudo
Geçen yağmurda sürerken hafif bir bayırda zincirim attı, bu aynakolumun sıkıntılı olduğunu mu gösterir? Öyle ise aynakol değiştireyim.

Vitesli bisikletlerde arka attırıcı bacağı gergi görevi gördüğünden zincir her zaman uygun gerginlikte kalıyor ama vitessisz bisikletlerde zincir fazla bol olup kolayca atabiliyor.
Zincirde boşluk varsa ve kızakta pay varsa tekerleği biraz geriye çekerek boşluğu azaltabilirsiniz. Tabii bu işlemden sonra frenlere ve varsa çamurluğa biraz ayar gerekebilir.

unknown.png


Ayrıca arka tekerin açısı hatalıysa, bu da zincir atmasına neden olabilir. Teker vidalarını gevşetip lastiğin maşaya olan hizasından ortalamasını kontrol ederek tekrar sıkabilirsiniz.

Arkadaşlar merhaba, vitessiz bir şehir bisikletinin dişli oranını küçültüp nasıl bayır çıkarken daha iyi bir verim alabilirim? Dağda kullandığım için küçük vites oranına ihtiyacım var. Frenlerim çok kötü olduğunu için zaten hızlanmak istemiyorum.

Bisiklet hakkında model, aynakolun ve rublenin kaç dişli olduğu, orta göbeğin yapısı gibi biraz daha detay görüş belirtmek için faydalı olurdu.
 
Tırmanırken ani güç artışlarında dura ace bile olsa atabiliyor. Aynakol öyle ha deyince eskiyecek birşey değil
Ben hayatımda canlı canlı hiç dura ace aynakol görmedim. 🤣
 
  • Hahaha
Tepkiler: Can Çelik
Buna benzer konuya Mosso başlığında değinmiştim. 48-38-28 aynakol ve 14-34 7 vites ruble beni yokuşlarda çok zorluyor. En düşük dişli oranı 28/34 ve bir sonraki de 28/24. İki oran arasındaki farktan dolayı vites değiştiremiyorum ve en düşük viteste gitmek zorunda kalıyorum.

Biraz boş zaman bulduğumda (yıl başından sonra olur artık) sanırım 8 vites kaset rubleye geçeceğim, hatta aynakolu bile küçültebilirim. 0,85-1-1,1 gibi 3 ardışık orana ihtiyacım olduğuna karar verdim, yada bunlara yakın değerler. Zamanı gelince bütçeye göre detaylı düşüneceğim.
 
Merhabalar;

Yeni aldığım Carraro Daytona 727 model bisikletimi genelde şehir içinde kullandığım için
aynakol ve ruble degistirmek istiyorum, bisikletin üzerinde koruma kapaksız Shimano Mt101 40-30-22t aynakol ve Shimano Hg200 11-36t 9v ruble var.

Rubleyi Shimano hg200 11-32t ile degistirip daha rahat geçişli ve daha uygun vites oranlarina sahip olurmuyum?

Aynakolu Shimano Mt101 44-32-22t kapaklı bir aynakol ile değistirmeyi dusunuyorum. Simdiki aynakolumda 22 disliyi hiç kullanmiyorum, 30 disliyi ise nadir kullanip genelde 40 disli ile gidiyorum. Yeni ruble ile birlikte 32t dişli daha efektif kullanılabilirmi?

Sizlerin bu konuda yorumuna ihtiyacim var, 44-32-22t aynakol ve 11-32t 9v ruble ile daha efektif ve sehirde daha kullanilabilir vites oranlarina sahip olabilirmiyim?

Son olarakta bulunduğum yer tırmanışa uygun hadi arada tırmanmakta istedim diyelim. Aynakol 22t ve ruble 32t oranları yeterli olurmu?
 
Merhabalar;

Yeni aldığım Carraro Daytona 727 model bisikletimi genelde şehir içinde kullandığım için
aynakol ve ruble degistirmek istiyorum, bisikletin üzerinde koruma kapaksız Shimano Mt101 40-30-22t aynakol ve Shimano Hg200 11-36t 9v ruble var.

Rubleyi Shimano hg200 11-32t ile degistirip daha rahat geçişli ve daha uygun vites oranlarina sahip olurmuyum?

Aynakolu Shimano Mt101 44-32-22t kapaklı bir aynakol ile değistirmeyi dusunuyorum. Simdiki aynakolumda 22 disliyi hiç kullanmiyorum, 30 disliyi ise nadir kullanip genelde 40 disli ile gidiyorum. Yeni ruble ile birlikte 32t dişli daha efektif kullanılabilirmi?

Sizlerin bu konuda yorumuna ihtiyacim var, 44-32-22t aynakol ve 11-32t 9v ruble ile daha efektif ve sehirde daha kullanilabilir vites oranlarina sahip olabilirmiyim?

Son olarakta bulunduğum yer tırmanışa uygun hadi arada tırmanmakta istedim diyelim. Aynakol 22t ve ruble 32t oranları yeterli olurmu?

Şartlara uygun olmayan oranlarla kullanım çapraz zincir kullanımına da sebep oluyor.

11-36: 11-13-15-17-20-23-26-30-36
11-32: 11-13-15-17-19-21-24-28-32
(link)

11-32'nin dişli farkları daha iyi ama aynakolda sadece büyük dişlinin kullanılmasına, küçük dişlinin hiç kullanılmamasına engel olmaz. Bence rubleyi değiştirmeden aynakolu büyük bir modelle değiştirmek daha iyi olur, tırmanma yeteneği de pek bozulmamış olur.

Yalnız bir konu daha var, ön attırıcı (link)'de izin verilen üst-orta dişli farkı 10, büyük dişli 40 ve maksimum kapasite 18 diş. Yani bu attırıcı tam olarak 40-30-22 aynakol için. Farklı bir aynakola geçmek için ön attırıcıyı da değiştirmek lazım.
 
Uyarınız için çok teşekkür ederim. Aynakol siparişi geçecektim az daha 👍

Ön arttırıcıda işin içine girdi masraf arttı, Aynakol değişimini şimdilik iptal ettim. Sadece ruble değişimide çok işime yaramaz anladığım kadarı ile. Projem başlamadan bitmiş oldu. 😏
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Btwin t500 26 jant ile evet kolay ama 28 ile zor (internette yazan) tabi bu değişebilir.
 
Şartlara uygun olmayan oranlarla kullanım çapraz zincir kullanımına da sebep oluyor.

11-36: 11-13-15-17-20-23-26-30-36
11-32: 11-13-15-17-19-21-24-28-32
(link)

11-32'nin dişli farkları daha iyi ama aynakolda sadece büyük dişlinin kullanılmasına, küçük dişlinin hiç kullanılmamasına engel olmaz. Bence rubleyi değiştirmeden aynakolu büyük bir modelle değiştirmek daha iyi olur, tırmanma yeteneği de pek bozulmamış olur.

Yalnız bir konu daha var, ön attırıcı (link)'de izin verilen üst-orta dişli farkı 10, büyük dişli 40 ve maksimum kapasite 18 diş. Yani bu attırıcı tam olarak 40-30-22 aynakol için. Farklı bir aynakola geçmek için ön attırıcıyı da değiştirmek lazım.
36 dan pat diye 30 düşünce kadans nasıl tutar ,bence 11 32 çok daha iyi bence
 
36 dan pat diye 30 düşünce kadans nasıl tutar ,bence 11 32 çok daha iyi bence

Bence de öyle, o yüzden trekking bisikletimde 11-32 kullanıyorum.
Ondan kötüsü, pek popüler 7'li megarange dişlilerde son iki dişli 24 ve 34. 10 diş birden değişiyor.
 
Bence de öyle, o yüzden trekking bisikletimde 11-32 kullanıyorum.
Ondan kötüsü, pek popüler 7'li megarange dişlilerde son iki dişli 24 ve 34. 10 diş birden değişiyor.
Emniyet subabı olmuş oluyor o dişliler. Ama genel sürüş kalitesini bozar. Elbette keyif için binen biri için pek önemli olmaz. Ama işi ilerletmek arzusu var ise 32 gayet yeterli olur. Sonuçta 7li sistem , dişliler arası ne kadar sıkı olursa o kadar keyifli olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Yarın için bol rampalı toplamda 40km lik bir rota yaptım kendime. Isınmadan direk rampaya tırmanmaya kalksam bir sorun olur mu? Rampa direk evimin karşısında başlıyor.
1668195833288.png

1668195989913.png
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Yarın için bol rampalı toplamda 40km lik bir rota yaptım kendime. Isınmadan direk rampaya tırmanmaya kalksam bir sorun olur mu? Rampa direk evimin karşısında başlıyor.
296916 dosyayı görüntüle

296917 dosyayı görüntüle
Bence ısınmadan direkt rampa iyi bir fikir değil. Yazın bodrumda istemeden yaptım benzer bir başlangıcı. Neredeyse bırakacaktım. Isınma çok ama çok önemli. Atlanmaması/ötelenmemesi gereken bir aşama.
 
Bence ısınmadan direkt rampa iyi bir fikir değil. Yazın bodrumda istemeden yaptım benzer bir başlangıcı. Neredeyse bırakacaktım. Isınma çok ama çok önemli. Atlanmaması/ötelenmemesi gereken bir aşama.
O zaman bir 10km lik ısınma yaptıktan sonra başlayayım.
 
O zaman bir 10km lik ısınma yaptıktan sonra başlayayım.

Nabzınızı 130/140 bandında ve kadansınızı 75/95 ortalamalarında sabitlerseniz, daha kolay bir sürüş elde edersiniz. Vücudunuzun da bir ritmi var. Kalbiniz de bir pompa nihayetinde ve ihtiyacı karşılayacak performansa yükselmez ise kötü sonuçları olabilir. Ya da rahatça çıkabileceğiniz yokuşları, ilk dakikalar ardından bırakmak zorunda kalırsınız. Bunu strava kullanıyorsanız, 2-3 farklı sürüşünüzün analizine bakarak deneyebilirsiniz
 
Her antrenmanın öncesinde mutlak ısınma yapmalısınız. Isınma, mesafe olarak değil süre bazında ; 20 dakikayı geçmeyecek şekilde olmalıdır. Aynı şekilde soğuma, antrenmanı bitirmeden önce yumuşak dişliye geçilerek, kademe kademe yapılmalıdır. Aksi halde akut veya kronik sakatlıklarla karşılaşabilirsiniz. Keyifli sürüşler..
 
48-38-28 14-28 oranlı 20 jant katlanır bisikletim, 29 jant 42-34-24 11-32 oranlı dağ bisikletimden daha rahat yokuş çıkıyor. Teker çapı ve genişliği yüzünden mi böyle acaba? Yoksa ben mi alışamadım henüz? 😊
 
Geri