Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletle yokuş çıkmak

@Grandnovice Yettim gari. Arkada 42 dişe gerek olmadan istediğin çevrim oranını sağlayabilirsin. Ön tarafa 3'lü MTB aynakolu takıp büyük 2 dişlisini çıkartırsın. Sırf 22/24 dişliyi bırakırsın. Arkaya da 22 veya 24 singlespeed ruble takarsın. Büyük ss ruble bulamazsan, veya 1 civarı oran büyük gelirse, megarange denen vidalı rublelerden alıp en büyük dişlisini kullanırsın. Rublenin diğer dişlilerini çıkartabilirsin hafifletme amaçlı.

Kontraya 20'den büyük dişli bulman çok zor. Ayrıca, kontra göbek düzlükte kullanım için tasarlanmış bir şey. Frenleme gücü iyi değil. Frensiz kontrada dik inişlerde yusuf yusuf oluyorum. Pedala ne kadar basarsam basayım durdurmuyor, sadece hızını azaltıyor. Ön fren takviyesi ile belki kurtarabilir.

Vitesli fixie yapmak için motorsiklet dişlisi kullanmak zorunda kalmıştım. Pim arası mesafe (hatve) olarak aynılar, ama motor dişlisinin diş oluğu bisiklet zincirinin rollerına büyük geliyor. Yani verimli bir güç aktarımı olmuyor. Ayrıca, motor dişlisi 7 mm kalınlığında, tornada 3 mm'e düşürttüm ss zinciri ile kullanabileyim diye.
20220528_003301.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
Scudo
@Grandnovice Yettim gari. Arkada 42 dişe gerek olmadan istediğin çevrim oranını sağlayabilirsin. Ön tarafa 3'lü MTB aynakolu takıp büyük 2 dişlisini çıkartırsın. Sırf 22/24 dişliyi bırakırsın. Arkaya da 22 veya 24 singlespeed ruble takarsın. Büyük ss ruble bulamazsan, veya 1 civarı oran büyük gelirse, megarange denen vidalı rublelerden alıp en büyük dişlisini kullanırsın. Rublenin diğer dişlilerini çıkartabilirsin hafifletme amaçlı.

Kontraya 20'den büyük dişli bulman çok zor. Ayrıca, kontra göbek düzlükte kullanım için tasarlanmış bir şey. Frenleme gücü iyi değil. Frensiz kontrada dik inişlerde yusuf yusuf oluyorum. Pedala ne kadar basarsam basayım durdurmuyor, sadece hızını azaltıyor. Ön fren takviyesi ile belki kurtarabilir.

Vitesli fixie yapmak için motorsiklet dişlisi kullanmak zorunda kalmıştım. Pim arası mesafe (hatve) olarak aynılar, ama motor dişlisinin diş oluğu bisiklet zincirinin rollerına büyük geliyor. Yani verimli bir güç aktarımı olmuyor. Ayrıca, motor dişlisi 7 mm kalınlığında, tornada 3 mm'e düşürttüm ss zinciri ile kullanabileyim diye.
295266 dosyayı görüntüle
Can Bey detayli aciklamalariniz icin tesekkur ederim, hicbir sey anlamadim. 😂😂😂 Saka saka birkaç kez okuyup anlamaya calisacagim. Kontra sart degil ya, ben sadece onde elime takilacak hicbir sey olmasin diye demistim. Ama disli meselelerine bakmak lazim hocam, baya detayli yazmissin.
 
Bence ruble aktarıcı ve zincirinizi temizleyerek işe başlarsanız performansınız %5 artabilir. Sonra antreman 🙋🏼‍♂️
Zinciri yeni değiştirdim. Ön en küçükte arka ise en büyüğün bir altındayken ( yani 2. viteste) atlama yapıyor. Bisikletçi arkadaş zincirin zamanla o dişe alışacağını söyledi. Ruble ve aktarıcı temizleme konusuna katılıyorum. En kısa zamanda elden geçireceğim. İlginiz ve cevabınız için çok teşekkür ederim.
 
Zinciri yeni değiştirdim. Ön en küçükte arka ise en büyüğün bir altındayken ( yani 2. viteste) atlama yapıyor. Bisikletçi arkadaş zincirin zamanla o dişe alışacağını söyledi. Ruble ve aktarıcı temizleme konusuna katılıyorum. En kısa zamanda elden geçireceğim. İlginiz ve cevabınız için çok teşekkür ederim.

Zamanla hiçbir şey alışmaz, ilk ayarlandığında sıkıntılı olan zamanla daha bile kötü olur. Ya limit ayarlarında, ye gerginlikte ya da attırıcı açılarında sorun var.
 
Zamanla hiçbir şey alışmaz, ilk ayarlandığında sıkıntılı olan zamanla daha bile kötü olur. Ya limit ayarlarında, ye gerginlikte ya da attırıcı açılarında sorun var.
Ya bana eğer zincir uyumsuz olursa rubleyi değiştirmeniz gerekiyor dediler. Zinciri değiştirip ardından test ettiler. Dediğim dişlilerde pedala biraz yüklenince atlama yapıyor. Sanırım yine kandırıldık :(
 
Ya bana eğer zincir uyumsuz olursa rubleyi değiştirmeniz gerekiyor dediler. Zinciri değiştirip ardından test ettiler. Dediğim dişlilerde pedala biraz yüklenince atlama yapıyor. Sanırım yine kandırıldık :(

Zincirin modeli belli mi (baklalarda kodu yazar)? 6-7-8'li sistemler için kullanılan zincirler aynı, mesela Shimano'da HG40, KMC'de Z8 v.b. Daha pahalı olan daha ince zincirlerden takmayacaklarına göre zincirin uyumsuz olma ihtimali pek yok ama boşuna yapılmış bir masraf olma ihtimali yüksek. Her 8'li Shimano/SRAM ruble her türlü 8'li Shimano, SRAM, YBN, KMC v.b. zincire uyumlu olduğundan "zincir uyumsuz olursa rubleyi değiştirmeniz gerekiyor" ifadesi tamamen yanlış. "bisikletçinizi değiştirmeniz gerekiyor" ifadesi daha doğru.
 
Zamanla hiçbir şey alışmaz, ilk ayarlandığında sıkıntılı olan zamanla daha bile kötü olur. Ya limit ayarlarında, ye gerginlikte ya da attırıcı açılarında sorun var.
Zincirin modeli belli mi (baklalarda kodu yazar)? 6-7-8'li sistemler için kullanılan zincirler aynı, mesela Shimano'da HG40, KMC'de Z8 v.b. Daha pahalı olan daha ince zincirlerden takmayacaklarına göre zincirin uyumsuz olma ihtimali pek yok ama boşuna yapılmış bir masraf olma ihtimali yüksek. Her 8'li Shimano/SRAM ruble her türlü 8'li Shimano, SRAM, YBN, KMC v.b. zincire uyumlu olduğundan "zincir uyumsuz olursa rubleyi değiştirmeniz gerekiyor" ifadesi tamamen yanlış. "bisikletçinizi değiştirmeniz gerekiyor" ifadesi daha doğru.

Valla hocam tavsiye üzerine 2 tane bisikletçiye gittim. İkisinde de kandırıldık. Birisi frenleri boş yere değiştirmiş. Birisi zinciri boş yere değiştirmiş... Kime güveneceğimizi şaşırdım artık. Herkes kendi işini yapsın, ekmeğini kazansın diye kendimiz yapmıyoruz ama bir şekilde mağdur oluyoruz. Bizim bu iş disiplinini edinmemiz sanırım bir 100 yıl alacak. Muhtelemen bundan sonra bir bisikletçiye gitmek yerine oturup araştırıp öğrenip kendim yapacağım. Sorun çıkarsada sonucuna hazmetmesi daha kolay olacak sanırım...
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Valla hocam tavsiye üzerine 2 tane bisikletçiye gittim. İkisinde de kandırıldık. Birisi frenleri boş yere değiştirmiş. Birisi zinciri boş yere değiştirmiş... Kime güveneceğimizi şaşırdım artık. Herkes kendi işini yapsın, ekmeğini kazansın diye kendimiz yapmıyoruz ama bir şekilde mağdur oluyoruz. Bizim bu iş disiplinini edinmemiz sanırım bir 100 yıl alacak. Muhtelemen bundan sonra bir bisikletçiye gitmek yerine oturup araştırıp öğrenip kendim yapacağım. Sorun çıkarsada sonucuna hazmetmesi daha kolay olacak sanırım...

İşini iyi yapan kazansın tabii ama "ben bisikletçiyim" diye dükkan açan da bir zahmet iyi yapsın.
Artık kaynak çok, neredeyse her konuda Youtube videosu var, fikir edinmek ya da tercih yardımı için de forum var. Girişeceğiniz işlerde forumdan fikir alırsınız, sonra doküman ve videolardan yararlanarak yaparsınız. İşini iyi yapmadığı için müşteriler geri gelmediği için para kazanamayıp yeni gelene kazık atmaya çalışan esnaf da daş yesin.
 
İşini iyi yapan kazansın tabii ama "ben bisikletçiyim" diye dükkan açan da bir zahmet iyi yapsın.
Artık kaynak çok, neredeyse her konuda Youtube videosu var, fikir edinmek ya da tercih yardımı için de forum var. Girişeceğiniz işlerde forumdan fikir alırsınız, sonra doküman ve videolardan yararlanarak yaparsınız. İşini iyi yapmadığı için müşteriler geri gelmediği için para kazanamayıp yeni gelene kazık atmaya çalışan esnaf da daş yesin.
Çok teşekkür ederim ilginiz ve alakanız için. Konuyu biraz dağıttım. Herkesten özür diliyorum. İyi forumlar :)
 
Merhaba,

Konu başlığını görünce bende girip bi soru sormak istedim.

Birkaç gündür bisiklet arayışı içindeyim. Evden işe işten eve gideceğim ama yolumun tamamı asfalt değil ayrıca yine yolumun yarısında dik bir yokuş çıkmak zorundayım. İş-ev arası 2km. 1km yokuş. En son çocukluğumda bisiklet binmiş biriyim. Eminim başta beni zorlayacaktır ama alışacağımı umut ediyorum.

Yine yokuş inerken ve çıkarken 3 yaşındaki oğlumu da babannesine bırakmam gerekiyor. 15kg.

Kısacası, beni yokuşta yormayacak, çocuğun ağırlığıyla birlikte eşek ölüsüne dönüşmeyecek bir bisiklet arayışı içindeyim.

Görsel olarak hoşuma giden birkaç model var fakat bana uyup uymadıkları konusunda kararsızım.

Aynakol’un 20-22 tırnak ruble’nin de 34-36 tırnak vs olması gerekiyormuş sanırım yokuşta sürmek için.

Carraro Juliet 26j
Kron tetra 3.0 26j
Bisan serenity 28j

beğendiğim modeller bu tarz bisikletler.

bu tip bisikletler de çok sorun yaşar mıyım?
Tercih etmem gereken özellikle dikkat etmem gereken nedir?

dünyanın bilgisi var bisikletler için.
Kafam biraz fazla karıştı.
 
Merhaba,

Konu başlığını görünce bende girip bi soru sormak istedim.

Birkaç gündür bisiklet arayışı içindeyim. Evden işe işten eve gideceğim ama yolumun tamamı asfalt değil ayrıca yine yolumun yarısında dik bir yokuş çıkmak zorundayım. İş-ev arası 2km. 1km yokuş. En son çocukluğumda bisiklet binmiş biriyim. Eminim başta beni zorlayacaktır ama alışacağımı umut ediyorum.

Yine yokuş inerken ve çıkarken 3 yaşındaki oğlumu da babannesine bırakmam gerekiyor. 15kg.

Kısacası, beni yokuşta yormayacak, çocuğun ağırlığıyla birlikte eşek ölüsüne dönüşmeyecek bir bisiklet arayışı içindeyim.

Görsel olarak hoşuma giden birkaç model var fakat bana uyup uymadıkları konusunda kararsızım.

Aynakol’un 20-22 tırnak ruble’nin de 34-36 tırnak vs olması gerekiyormuş sanırım yokuşta sürmek için.

Carraro Juliet 26j
Kron tetra 3.0 26j
Bisan serenity 28j

beğendiğim modeller bu tarz bisikletler.

bu tip bisikletler de çok sorun yaşar mıyım?
Tercih etmem gereken özellikle dikkat etmem gereken nedir?

dünyanın bilgisi var bisikletler için.
Kafam biraz fazla karıştı.

Merhabalar,

Eğer çocuğunuz ile birlikte sürekli yokuş inip çıkacaksanız tavsiyem elektrikli bir bisiklet olur.
Ben çocuğumla gezintiye çıktığımda arkaya (link) na oturtturuyorum.
Ağırlık ve ağırlık dengesinden dolayı düz yolda bile gezinti zor olabiliyor.
Normal şartlarda ön 22 arka 34 dişli(22/34=0,647 dişli oranı) ile iyi bir oran oluyor. Ben bu dişli oranlarında %8-10 eğimlerde çok sıkıntı yaşamadım.
Ama çocuğunuz ile sürecekseniz zorlayabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: K.Kaya48
Merhaba,

Konu başlığını görünce bende girip bi soru sormak istedim.

Birkaç gündür bisiklet arayışı içindeyim. Evden işe işten eve gideceğim ama yolumun tamamı asfalt değil ayrıca yine yolumun yarısında dik bir yokuş çıkmak zorundayım. İş-ev arası 2km. 1km yokuş. En son çocukluğumda bisiklet binmiş biriyim. Eminim başta beni zorlayacaktır ama alışacağımı umut ediyorum.

Yine yokuş inerken ve çıkarken 3 yaşındaki oğlumu da babannesine bırakmam gerekiyor. 15kg.

Kısacası, beni yokuşta yormayacak, çocuğun ağırlığıyla birlikte eşek ölüsüne dönüşmeyecek bir bisiklet arayışı içindeyim.

Görsel olarak hoşuma giden birkaç model var fakat bana uyup uymadıkları konusunda kararsızım.

Aynakol’un 20-22 tırnak ruble’nin de 34-36 tırnak vs olması gerekiyormuş sanırım yokuşta sürmek için.

Carraro Juliet 26j
Kron tetra 3.0 26j
Bisan serenity 28j

beğendiğim modeller bu tarz bisikletler.

bu tip bisikletler de çok sorun yaşar mıyım?
Tercih etmem gereken özellikle dikkat etmem gereken nedir?

dünyanın bilgisi var bisikletler için.
Kafam biraz fazla karıştı.

Alçak kadrolu klasik "Hollanda tipi" şehir bisikleti istiyorsunuz. Genelde sağlam ve şehir içinde kullanışlılar ama aynı zamanda oldukça ağırlar.
26"-28" jant bisikletler listelemişsiniz. Tümünün hem 26 hem 28 jantlı modelleri var. Boyunuza uygun olduğu sürece 28" jantlı modelleri tercih etmeniz daha iyi olur.
Kron Tetra 3.0 ((link)-(link)) çelik kadrolu bir bisiklet. 21 vitesli, önde en küçük dişlisi 28, arkada en büyük dişlisi 28. 1:1 oranla, bisiklette çocuk da varken oldukça zorlayabilir.
Bisan Serenity çelik, 18 kiloluk, 7 vitesli bir bisiklet. Normal vitesli (link) ve Nexus göbekten vitesli (link) (ya resim ya bilgiler yanlış) şeklinde iki modeli var. Serenity S önde 38'li tekli aynakol, arkada 28 dişli ile, Serenity de ona denk göbekten vitesiyle yokuşlarda Kron Tetra'dan daha zorlayıcı olur.
Listenizde olmayan, oldukça şık bulduğum (link) de alüminyum kadrolu ve 7 vitesli ama arkadaki 34 dişli rublesiyle yukarıdaki modellerden daha iyi tırmanma yeteneğine sahip. Ağırlığı da yukarıdaki modellerden daha az.
Carraro Juliet (link) ve (link) modelleri bulunan alüminyum kadrolu, 21 vitesli bir bisiklet. Önde en küçük dişlisi 24, arkada en büyük dişlisi 28. Bunda da Mosso Infinity gibi en büyük dişli 34 olsaydı yokuşta oldukça başarılı olurdu. Arka attırıcısı en fazla 28'lik rubleyi desteklediği için ruble ve attırıcıyı birlikte değiştirerek ideal yokuş performansı sağlanabilir.

Klasik şehir bisikletleri yerine alçak kadrolu diğer şehir ve trekking bisikletlerinin de uygun olabileceğini düşünüyorsanız, şöyle modeller var:
Şehir (çamurluk, bagaj ve bazen lambalı):
(link)
(link)
(link)
(link)

Trekking (çamurluk ve bagaj yok ama takılabilir, yerleri hazır, şehir bisikletlerine göre daha hafif ve sportif bisikletler):
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Alçak kadrolu klasik "Hollanda tipi" şehir bisikleti istiyorsunuz. Genelde sağlam ve şehir içinde kullanışlılar ama aynı zamanda oldukça ağırlar.
26"-28" jant bisikletler listelemişsiniz. Tümünün hem 26 hem 28 jantlı modelleri var. Boyunuza uygun olduğu sürece 28" jantlı modelleri tercih etmeniz daha iyi olur.
Kron Tetra 3.0 (26"-28")çelik kadrolu bir bisiklet. 21 vitesli, önde en küçük dişlisi 28, arkada en büyük dişlisi 28. 1:1 oranla, bisiklette çocuk da varken oldukça zorlayabilir.
Bisan Serenity çelik, 18 kiloluk, 7 vitesli bir bisiklet. Normal vitesli Serenity S ve Nexus göbekten vitesli Serenity (ya resim ya bilgiler yanlış) şeklinde iki modeli var. Serenity S önde 38'li tekli aynakol, arkada 28 dişli ile, Serenity de ona denk göbekten vitesiyle yokuşlarda Kron Tetra'dan daha zorlayıcı olur.
Listenizde olmayan, oldukça şık bulduğum Mosso Infinity de alüminyum kadrolu ve 7 vitesli ama arkadaki 34 dişli rublesiyle yukarıdaki modellerden daha iyi tırmanma yeteneğine sahip. Ağırlığı da yukarıdaki modellerden daha az.
Carraro Juliet 26" ve 28" modelleri bulunan alüminyum kadrolu, 21 vitesli bir bisiklet. Önde en küçük dişlisi 24, arkada en büyük dişlisi 28. Bunda da Mosso Infinity gibi en büyük dişli 34 olsaydı yokuşta oldukça başarılı olurdu. Arka attırıcısı en fazla 28'lik rubleyi desteklediği için ruble ve attırıcıyı birlikte değiştirerek ideal yokuş performansı sağlanabilir.

Klasik şehir bisikletleri yerine alçak kadrolu diğer şehir ve trekking bisikletlerinin de uygun olabileceğini düşünüyorsanız, şöyle modeller var:
Şehir (çamurluk, bagaj ve bazen lambalı):
ELITE 705 28
ELITE 805 28
LEGARDA 2221 CT LSM V
LEGARDA 2221 CT MSM V

Trekking (çamurluk ve bagaj yok ama takılabilir, yerleri hazır, şehir bisikletlerine göre daha hafif ve sportif bisikletler):
SPORTIVE 222 28
SPORTIVE 226 28
SPORTIVE 322 28
SPORTIVE 325 28
LEGARDA 2221 LSM H
LEGARDA 2224 LSM H
Uzun uzun bilgilendirdiğiniz için gerçekten çok teşekkürler.

Örnek olarak verdiğiniz bisikletlerden birkaçı hoşuma gitti. Tam aradığım sizin de dediğiniz o Hollanda tipinden olmasa da yine de görüntüleri gayet keyifli.

Verdiğiniz bilgilere göre bende kendi çapımda bir arayışa girdim. Salcano Sarajevo 700 HD (link paylaşamadım, üyeliğim yetersizmiş) ürününde de RUBLE: Shimano MF-TZ500 Tourney 34T/14T Ruble yazıyor. Amortisör de varmış (faydası olur mı ki bana) Alüminyum kadro diyor yine sizin verdiğiniz Mosso marka bisiklete benzettim bu özelliğiyle de.
Fakat aynakol ve ağırlığı hakkında bir bilgiye ulaşamadım.
 
Uzun uzun bilgilendirdiğiniz için gerçekten çok teşekkürler.

Örnek olarak verdiğiniz bisikletlerden birkaçı hoşuma gitti. Tam aradığım sizin de dediğiniz o Hollanda tipinden olmasa da yine de görüntüleri gayet keyifli.

Verdiğiniz bilgilere göre bende kendi çapımda bir arayışa girdim. Salcano Sarajevo 700 HD (link paylaşamadım, üyeliğim yetersizmiş) ürününde de RUBLE: Shimano MF-TZ500 Tourney 34T/14T Ruble yazıyor. Amortisör de varmış (faydası olur mı ki bana) Alüminyum kadro diyor yine sizin verdiğiniz Mosso marka bisiklete benzettim bu özelliğiyle de.
Fakat aynakol ve ağırlığı hakkında bir bilgiye ulaşamadım.

Sarajevo 700 HD yüksek kadrolu: (link) , o gruptaki alçak kadrolu model Sarajevo 700 Unisex VR: (link) . Ruble ve bazı bileşenleri aynı olsa da çoğu özelliği 700 HD'den düşük. Aynakolları noname çelik, HD'ninki 48-38-28, Unisex VR'ninki 44-32-22 ya da ona yakın gibi görünüyor.

Bütçenizi ve bu modelin fiyatını bilemiyorum ama benzer model olarak bir de bunu gördüm: (link)
Bileşenleri diğer benzerlerinden daha iyi: Alüminyum kadro, Zoom kilitlenebilir süspansiyonlu maşa, 24 vites, 12-32 kaset ruble (11-34 il değiştirilebilir, Altus arka attırıcının desteği var), genel olarak daha iyi vites bileşenleri, açı ayarlı boğaz, nispeten iyi lastik v.b.
 
Sarajevo 700 HD yüksek kadrolu: SARAJEVO 700 HD - Salcano Şehir Bisikleti , o gruptaki alçak kadrolu model Sarajevo 700 Unisex VR: SARAJEVO 700 UNISEX VR - Salcano Şehir Bisikleti . Ruble ve bazı bileşenleri aynı olsa da çoğu özelliği 700 HD'den düşük. Aynakolları noname çelik, HD'ninki 48-38-28, Unisex VR'ninki 44-32-22 ya da ona yakın gibi görünüyor.

Bütçenizi ve bu modelin fiyatını bilemiyorum ama benzer model olarak bir de bunu gördüm: İSTANBUL 24S 700 UNISEX V - Salcano Şehir Bisikleti
Bileşenleri diğer benzerlerinden daha iyi: Alüminyum kadro, Zoom kilitlenebilir süspansiyonlu maşa, 24 vites, 12-32 kaset ruble (11-34 il değiştirilebilir, Altus arka attırıcının desteği var), genel olarak daha iyi vites bileşenleri, açı ayarlı boğaz, nispeten iyi lastik v.b.

Bir de kadro boyu girdi işin içine şimdi. Siz yüksek alçak diyince ona da baktım. Ortalama aramam gereken kadro boyu 16-17’’ miş.

Alt tarafı bir bisiklet alacağım, evden işe işten eve gideceğim diyordum. Bu kadar teferruatlı olacağını hiç tahmin etmemiştim.

Gideceğim yolun yokuş olması beni epey kısıtlıyor. Hem istediğim görsellikten uzaklaşıyorum hem bütçemi aşıyorum.:agla:
Merhabalar,

Eğer çocuğunuz ile birlikte sürekli yokuş inip çıkacaksanız tavsiyem elektrikli bir bisiklet olur.
Ben çocuğumla gezintiye çıktığımda arkaya çocuk koltuğu na oturtturuyorum.
Ağırlık ve ağırlık dengesinden dolayı düz yolda bile gezinti zor olabiliyor.
Normal şartlarda ön 22 arka 34 dişli(22/34=0,647 dişli oranı) ile iyi bir oran oluyor. Ben bu dişli oranlarında %8-10 eğimlerde çok sıkıntı yaşamadım.
Ama çocuğunuz ile sürecekseniz zorlayabilir.

Elektrikli bisiklet hiç düşünmedim. Bisiklet sürme keyfini yaşamak istiyordum bir yandan çünkü. Ayrıca rks mx25 evimin yolundaki rampayı çıkamıyor. Bu da beni korkutuyor. Haliyle daha da pahalı elektrikli bisikletler. Aldığımda çıkamazsa ne yapacağım? Hadi normal bisiklet olsa en kötü iner ittiririm ama elektrikliler ekstra eşek ölüsü gibi. Daha da ağır.
 
Bir de kadro boyu girdi işin içine şimdi. Siz yüksek alçak diyince ona da baktım. Ortalama aramam gereken kadro boyu 16-17’’ miş.

Alt tarafı bir bisiklet alacağım, evden işe işten eve gideceğim diyordum. Bu kadar teferruatlı olacağını hiç tahmin etmemiştim.

Gideceğim yolun yokuş olması beni epey kısıtlıyor. Hem istediğim görsellikten uzaklaşıyorum hem bütçemi aşıyorum.:agla:
...

Kadro boyu da çok önemli tabii ama ben yüksek kadro derken üst borusu yüksekte olan, step-over yani bisikletçilerin "erkek bisikleti" dediği kadroyu, alçak kadro derken de üst borusu alçakta olan ya da hiç olmayan step-through yani bisikletçilerin "kadın bisikleti" dediği kadroyu kastediyorum. İlk listeniz tamamen step-through kadro bisikletlerden oluştuğundan tercihiniz o şekildedir diye onları listeledim.
Model seçtikten sonra mutlaka kadro boyundan emin olup satın almanız lazım ama bu tip kadrolar genelde 16-17-18" aralığında, hatta bazı modeller tek kadro boyunda, boy ayrımını jant ölçüsüyle yapıyorlar.
 
Yokuş problemi yaşayan arkadaşın %100 sele pozisyonu da yanlış. Sele arkaya gittiği için baldırlarından güç alamıyor, normalde de bu olabilir. O sebeple bikefit çok önemlidir. Sadece üst bacaklarımızı kullanırsak verim alamadığımız gibi bisikletten indiğimizde de bacaklarımızda aşırı bir yorgunluk hissederiz. İyi bir antreman için hem üst bacaklar hem alt bacakların eşit kullanılması lazım.
 
Arkadaşlar merhaba, vitessiz bir şehir bisikletinin dişli oranını küçültüp nasıl bayır çıkarken daha iyi bir verim alabilirim? Dağda kullandığım için küçük vites oranına ihtiyacım var. Frenlerim çok kötü olduğunu için zaten hızlanmak istemiyorum.
 
Arkadaşlar merhaba, vitessiz bir şehir bisikletinin dişli oranını küçültüp nasıl bayır çıkarken daha iyi bir verim alabilirim? Dağda kullandığım için küçük vites oranına ihtiyacım var. Frenlerim çok kötü olduğunu için zaten hızlanmak istemiyorum.
Selam, ya arka dişliyi büyütmek ya da aynakol dişlisini küçültmek gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: LastikOsman
Selam, ya arka dişliyi büyütmek ya da aynakol dişlisini küçültmek gerekir.
Geçen yağmurda sürerken hafif bir bayırda zincirim attı, bu aynakolumun sıkıntılı olduğunu mu gösterir? Öyle ise aynakol değiştireyim.
 
Geri