Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletle yokuş çıkmak

Forumu hortlatıcam kusura bakmayın.
Yokuş performansını arttırmak için ne yapmalıyım.

Görünüşe göre bu sene kaç metre elevasyon aldığınızı yazmalısınız. :) Bunu kondisyona bir oy daha geldi olarak aldım ben.
 
Scudo
Biraz daha teknik anlamda faydası olur diye ekledim
 

Dosyalar

  • Yokuşlar 2018 Şubat.pdf
    224,1 KB · Okunma: 89
İrfan hocam kıymetli paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Foruma iştirak etmiş olmanız gerek ben, gerek diğer arkadaşlar açısından çok büyük bir şans. Deneyimlerinizden, bilgilerinizden faydalanmak çok isterim.

İrfan hocamı tanımayan arkadaşlar varsa yorum yazmadan önce kendisini bir araştırmalarını öneririm. Sonra gidip günün fotoğrafı - içinizden geçeni yazın başlığı altında su muhallebisi muhabbeti olmasın.
 
Kısa yokuşlarda yol bisikleti çevikliği bakımından avantajlı olabilir.Uzun yokuşlarda ise dağ bisikleti hafif vites oranları ile yorulmadan çıkmayı sağlar.Ancak yol bisikletinin de lastik genişliği ve lastiğinde diş bulunmaması sürtünmeyi azalttığından ve ağırlığının mtb'ye göre hafif olmasından ötürü daha hızlı çıkmayı sağlayabilir.
 
Maşallah! Tespitler havada uçuşmuş. Bu sene kaç metre elevasyon aldınız bir de onu yazsanız memnun olurum. Soldaki veriler çok sevdiğim bir arkadaşım, sağdakilerse bana ait.

285935 dosyayı görüntüle
Efendim sizin arkadaş düzlük sevmiyor, genelde tırmanıyor sanırım. İki katından fazla sürmenize rağmen hala gerisindesiniz.
20220411_044006.png
 
Ne kadar çok tırmanış o kadar çok performans. Yol bisikletine ilk başladığım sene yıllık izinde iki hafta memlekete gitmiştim, Bartın Amasra. Sürekli 0 - 300 in çık her yer. Günde iki kere çıkıyordum tura, zaten 15 km gitsen 1000 m irtifa topluyorsun. Tırmanamayan ben 10. gün segmentlere oynuyordum. Eskişehir'e döndüm bu sefer düzlük performansım düşmüş, gerçi 1 ay sonra tırmanan yerlerim gitti düzde giden yerlerim geri geldi. :koptum:
 
Aynı anda herşey yapılamaz.. Her şeyden az az olur ama çok yönlü bir sürüş çok zor. İyi bir tırmanış ama nasıl? Adam var süreye göre tırmanıyor diğeri ise şeyimin rahatı bozulmasın, konforum kaçmasın da, yeter 😁 şeklinde tırmanıyor. Velhasıl ağırlıktan kurtulmak gerekiyor. Hem bisikletten hem de vücut kütlesinden.. Doğru dişliler gerek. Düz ve sürekli bir tırmanış tarzı olmalı. Kimisi zik zak çiziyor. Bu zirveye çıkarkenki yolu uzatıyor ama kimine göre de mantıklı olanı bu.. Tabi dişlilerin Ön ve arkanın da birbirini destekleyen cinsten olması lazım. Kıyafet var, paraşüt etkisi yaratacak, çok sıkı bir kask ya da kalın bir maske işi zorlaştırıyor. Doğru bir bisiklet de lazım. Aero bir yol ile endurance bir yolun tırmanışları çok başka sonuçlanıyor.. Tırmanmaktan ne anladığımız da önemli. Nice forum üyesinin yazdıklarına bakıyorum da adamın 1 yıldaki tırmanış km si, benim 1 yıldaki düz sürüş kmi virgülden sonraki sıfır etmiş 😁
 
Ben şunu bilirim. Kendimden örnek vereyim.
Bursa gürsu da ikamet ediyorum. İlk yol bisikletime başladığımda 115 kg idim. Gürsu ericek rampasını bursa ki arkadaşlar bilir. 15-20 km full tırmanış diyebiliriz.
İlk tırmanışımda (Corelli KR200 ile) yolun 2/3 sini yürümüştüm. Kilo fazla ve yol bisikletine yeni geçmiştim. Sonra 85 kiloya kadar düştüm. Yine de harika performansım yok ama durmadan çıkabiliyorum. Bu bana yetiyor. Eğlenmeme bakıyorum :) Her hafta sonu tırmanmaya çalışım. Bacakları geliştirmeyi ihmal etmedim. Evde ne kadar yapabildiysem artık. Kilo fazlalığı kesinlikle eksi bir unsur. Ama moral bozacak bir neden değil.
 
Herkese iyi forumlar. Bisikletimin yokuş performansını artırmak istiyorum. İzlediğim ve okuduğum yazılarda ruble değişiminin buna etkisinin büyük olduğunu öğrendim. Dosya eki olarak fotoğrafları yükledim. Tavsiye edebileceğiniz uygun ruble varmı ? Birde ruble değişiminin yokuş performansına etkisi nedir ? Ayrıca ne gibi değişiklikler yaparak performans artışı sağlayabilirim ?
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2022-10-01 at 14.53.08.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-01 at 14.53.08.jpeg
    91,8 KB · Okunma: 77
  • WhatsApp Image 2022-10-01 at 14.53.09 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-01 at 14.53.09 (1).jpeg
    78 KB · Okunma: 77
  • WhatsApp Image 2022-10-01 at 14.53.09.jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-01 at 14.53.09.jpeg
    87,2 KB · Okunma: 73
  • WhatsApp Image 2022-10-01 at 14.53.08 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-10-01 at 14.53.08 (1).jpeg
    98,5 KB · Okunma: 65
Herkese iyi forumlar. Bisikletimin yokuş performansını artırmak istiyorum. İzlediğim ve okuduğum yazılarda ruble değişiminin buna etkisinin büyük olduğunu öğrendim. Dosya eki olarak fotoğrafları yükledim. Tavsiye edebileceğiniz uygun ruble varmı ? Birde ruble değişiminin yokuş performansına etkisi nedir ? Ayrıca ne gibi değişiklikler yaparak performans artışı sağlayabilirim ?
Rıubledeki en büyük dişi oranı büyüdükçe daha kadanslı ve rahat çıkabilirsin. Ama performans artışı yaşamak istiyorsan, rubleden önce antrenmanlarına önem vermeni tavsiye ederim. Mekanik aksam seni çok küçük oranda etkiler.
 
Rıubledeki en büyük dişi oranı büyüdükçe daha kadanslı ve rahat çıkabilirsin. Ama performans artışı yaşamak istiyorsan, rubleden önce antrenmanlarına önem vermeni tavsiye ederim. Mekanik aksam seni çok küçük oranda etkiler.
Hocam haklısınız. Antreman sanırım en önemli etken. Ancak gerçekten bisiklet rampada birinci viteste dahi çok zorluyor. Yani anlamadım daha önce sedona bisikletim vardı aynı rampada çok daha rahat ediyordum. Rublesi biraz farklıydı. Açıkcası teknik olarak çok bilgili değilim. Ama bu kadar fark olması çok anormal geldi bana...
 
Hocam haklısınız. Antreman sanırım en önemli etken. Ancak gerçekten bisiklet rampada birinci viteste dahi çok zorluyor. Yani anlamadım daha önce sedona bisikletim vardı aynı rampada çok daha rahat ediyordum. Rublesi biraz farklıydı. Açıkcası teknik olarak çok bilgili değilim. Ama bu kadar fark olması çok anormal geldi bana...
Daha öneki ve şimdi kullanmakta olduğun anyakol ve ruble oranlarınız nedir?
 
Daha öneki ve şimdi kullanmakta olduğun anyakol ve ruble oranlarınız nedir?
İşte onu bilmiyorum. Hiç dikkat etmedim. Yalnız Sedona bisikletimde arka ruble şuan kullandığımdan çok farklıydı. Aynı vites sayısına sahipti ama ruble şuan kullandığımdan çok daha büyüktü. Ama oranın tam ne olduğunu hiç bilmiyorum. Cahil cahil biniyorduk... Biraz konuyu araştırınca bu oran mevzusunu farkettim.
 
İşte onu bilmiyorum. Hiç dikkat etmedim. Yalnız Sedona bisikletimde arka ruble şuan kullandığımdan çok farklıydı. Aynı vites sayısına sahipti ama ruble şuan kullandığımdan çok daha büyüktü. Ama oranın tam ne olduğunu hiç bilmiyorum. Cahil cahil biniyorduk... Biraz konuyu araştırınca bu oran mevzusunu farkettim.
Şimdi kullandığın ruble daha küçük anladığım kadarıyla. Zorlanman da normal. Bana sorarsan; Zaten piyasada ruble zor bulunuyor. Onun yerine biraz daha fazla bisiklete binip kondisyon geliştir derim.
 
İşte onu bilmiyorum. Hiç dikkat etmedim. Yalnız Sedona bisikletimde arka ruble şuan kullandığımdan çok farklıydı. Aynı vites sayısına sahipti ama ruble şuan kullandığımdan çok daha büyüktü. Ama oranın tam ne olduğunu hiç bilmiyorum. Cahil cahil biniyorduk... Biraz konuyu araştırınca bu oran mevzusunu farkettim.

Rubleniz 11-32. O attırıcıyla olabilecek en fazla 11-34. Aynakol da muhtemelen 48-38-28, belki 48-36-26. Resimde dişleri sayılabilecek kadar net görünmediği için 42-34-24 de olabilir ama o zaman yokuş şikayetiniz pek olmazdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve mhtozel
Rubleniz 11-32. O attırıcıyla olabilecek en fazla 11-34. Aynakol da muhtemelen 48-38-28, belki 48-36-26.
Hocam attırıcı ve rubleyi değiştirsem ne önerirsiniz ?
 
Hocam attırıcı ve rubleyi değiştirsem ne önerirsiniz ?

Arkası 8'li sistemde gerek ruble gerek attırıcı için 34 dişten büyük ruble için pek seçenek yok, en azından Shimano grubunda.
Sizdeki attırıcı bu: (link)
Attırıcıyı değiştirmeden 11-34 rubleye geçebilirsiniz ama 34 dişli Altus HG-31-8, Acera HG-41-8, Alivio HG-51-8 rublelerde son iki dişlinin 26 ve 34 olması rahatsız edici olabilir, beni ediyor. Yol grubundaki Claris HG-50-8 kullanabilirsiniz, onun son iki dişlisi 28 ve 34, biraz daha kullanışlı.
Tabii bu 2 diş yokuş performansınızı çok etkilemez. Aynakol 48-38-28 ise onu daha küçüğüyle değiştirmek düşünülebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bende bugün dik bir yokuş denemek istedim. Acisini tam kestiremiyorum ama, uzun bir sokak arasında ciddi bir yokuş. Şehir bisikleti ile 26-34 dişli oranı ile 1.ci vites yani, çıkamadım, mümkün değil cikmak, dizlerim zorlandigi an icinde hemen bıraktım zaten. MTB ile deneyecegim 22-36 disli oranı ile bakalım ne olacak?
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Ömer bu iş sana baya pahalıya patlatacak gibi duruyor. Sen en iyisi antrenman yoğunluğunu artır. 😬

Aynen hocam ))) Bisikleti değiştireceğim bu gidişle... Ya birisi şöyle birşey yazmış. Bisikleti xxx marka aldım. Normalde 40 - 50 km gidip yoruluyordum. Ama bu bisiklet ile işte 120 km gidiyorum gibi... Yani bu büyük bir fark :) Ama dediğiniz gibi en iyisi antreman yapmak olacak :)))
 
Geri