Can Çelik
🛠 🛠 🛠
- Kayıt
- 20 Eylül 2019
- Mesaj
- 3.786
- Tepki
- 7.309
- Yaş
- 39
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Can Çelik
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Fixed Gear
@Grandnovice Yettim gari. Arkada 42 dişe gerek olmadan istediğin çevrim oranını sağlayabilirsin. Ön tarafa 3'lü MTB aynakolu takıp büyük 2 dişlisini çıkartırsın. Sırf 22/24 dişliyi bırakırsın. Arkaya da 22 veya 24 singlespeed ruble takarsın. Büyük ss ruble bulamazsan, veya 1 civarı oran büyük gelirse, megarange denen vidalı rublelerden alıp en büyük dişlisini kullanırsın. Rublenin diğer dişlilerini çıkartabilirsin hafifletme amaçlı.
Kontraya 20'den büyük dişli bulman çok zor. Ayrıca, kontra göbek düzlükte kullanım için tasarlanmış bir şey. Frenleme gücü iyi değil. Frensiz kontrada dik inişlerde yusuf yusuf oluyorum. Pedala ne kadar basarsam basayım durdurmuyor, sadece hızını azaltıyor. Ön fren takviyesi ile belki kurtarabilir.
Vitesli fixie yapmak için motorsiklet dişlisi kullanmak zorunda kalmıştım. Pim arası mesafe (hatve) olarak aynılar, ama motor dişlisinin diş oluğu bisiklet zincirinin rollerına büyük geliyor. Yani verimli bir güç aktarımı olmuyor. Ayrıca, motor dişlisi 7 mm kalınlığında, tornada 3 mm'e düşürttüm ss zinciri ile kullanabileyim diye.
Kontraya 20'den büyük dişli bulman çok zor. Ayrıca, kontra göbek düzlükte kullanım için tasarlanmış bir şey. Frenleme gücü iyi değil. Frensiz kontrada dik inişlerde yusuf yusuf oluyorum. Pedala ne kadar basarsam basayım durdurmuyor, sadece hızını azaltıyor. Ön fren takviyesi ile belki kurtarabilir.
Vitesli fixie yapmak için motorsiklet dişlisi kullanmak zorunda kalmıştım. Pim arası mesafe (hatve) olarak aynılar, ama motor dişlisinin diş oluğu bisiklet zincirinin rollerına büyük geliyor. Yani verimli bir güç aktarımı olmuyor. Ayrıca, motor dişlisi 7 mm kalınlığında, tornada 3 mm'e düşürttüm ss zinciri ile kullanabileyim diye.