Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletli ulaşıma teşvik geliyor

Önce insanları eğit,gerisi kendiliğinden gelir..Eğitilmiş insan,ülkesinin her anlamda gelişmesi için hareket eder..En basitinden farklılıkların zenginlik olduğu bilincinde olur ve kendisi gibi düşünmeyen insanlara hoşgörülü olur..Bu farklılıklara olan saygı da,toplumu geliştirir zaten..
Sen eğitim sisteminde nerdeyse her saat başı oynama yaparsan,o ülkeye altın kaplamalı bisiklet yolu da yapsan,o ülkeyi bir adım ileriye taşıyamazsın..
Yani bende bu tarz konulara pesimist yaklaşanlardanım..Bu insanlar yapamaz..Olmuyor işte..Yapamıyorlar..
 
Scudo
Bisiklet yolu sağ şeridim yarım metresidir zaten. 1 km koşu yolunun yanına yapılan mavi yola bisiklet yolu mu denir. Önce bisikletim ulaşım aracı olduğu kültürünü ill okuldan verirsinki büyüdüğünde senin yolda ne işin var kaldırımdan git diyen bir organizmaya dönüşmesin.bisiklet kültürü demek otoban dışında her yolun en sağı bizim demek.
 
s-8d8f0cc1517d66ecce05271dc84e246e8c4ca910.jpg
Ömrümüzün çoğunu çalan devlet, yeri geldiğinde bisiklete vergi koyar hiç kuşkunuz olmasın.Lüks makam araçlarına binebilmek için,yandaşa ihale vermek için,Suriyelilere para yedirmek için;bizden en akla gelmedik vergileri almaya devam edecekler ve biz eşek olmayı kabül ettiğimiz sürece sırtımızdan semer eksik olmayacak.
 
@Murat Semiz
Olur mu olur ama olan yine fakire olur. 5000 lirası olan direk yurt dışından alıyor. Bir vergi daha gelirse bu 4500' e düşer. Başka bir işe yaramaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Oonnaayy
Bisiklet; Bisikletliler için ulaşım konusunda bir çözüm, diğer trafik fertleri için ise araç trafiğini hafifleten bir unsurdur.

Bisikletin Türkiye' nin büyükşehirlerindeki trafik sorununu çözebilecek bir sihir değnek olduğunu düşünmüyorum fakat bu konu da atılması gereken adımlardan sonuca yönelik en etkin olabileceklerden birisi olduğunu düşünüyorum. Toplu ulaşımın çeşitlendirilmesi ve teşvik edilmesi de gerekli, metrobüs tek başına karşılayamıyor, balık istifi gibi gidiyoruz.

Bir çok devlet kurumun birlikte ve koordineli yol alması gereken bir konu bisiklet yolları ve bisikletli ulaşım. Bakanlıklar, Büyükşehir belediyeleri, yerel yönetimler, STK'lar.

Meşaakatli bir süreç ama biz bisikletlilerde elimizden geleni yapar isek bir şeyler yapabiliriz gibime geliyor, en azından ben bunun için çalışacağım.

''Boş vaadler'' diyoruz ama geçen senelere kıyasladığımızda bu oranda bir artış var. Zaten tüm vaadler boştur, içini biz doldururuz, ''N'oldu hani bizim iş!'' diye baskı yaparsak oldurulur :)
 
Ankara da özellikle merkezde yollar dar. Çift şeritli yollar araç parkı yüzünden tek şeride bile düşebiliyor. Kaldırımlarda araç istilasında. Bisiklet yolu nasıl yapacaklar? Umarım kararlı olurlar. Bu yönde kararlılık görmedim o yüzden pek ümidim yok. Bir iş yapılacak edilecekse bir an önce adımlar atılır. İlerde yapacaz.., avrupaya bakacaz.. jön bisikletçiler falan. Kaçıncı yy. da yaşıyoruz. İlla taklit mi yapalım. O kadar üniversite var. Her yıl tomarla uzman alınıyor kurumlara. Taklit etmeden en güzelini bile yaparız. Ankara belediye başkanından biraz umudum vardı ama ANKARAGÜCÜ gibi bir takımla yakınlaşması(!) bunu sona erdirdi. Umarım güzel şeyler olur.
 
Onceki mesajlara bakiyorum da devlete genel bir guvensizlik durumu soz konusu. Devlete guvenvgerektirecek bir durum yok ortada maalesef.

Bisiklet yolu falan istemiyoruz. Motorlu arac suruculerini eğitsinler o da yeter bize. Bisiklet yolundan hic umidim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@burcinhan

Aslında olayın fotoğrafını güzel çekmiş, birşeylerin farkında en azından. Hele bizim insanımız diye başlayan tespit tam anlamıyla harika.
 
Herkes nedense çok olumsuz yaklaşmış konuya. Neredeyse "yapmasınlar" diyeceksiniz arkadaşlar :)

Bu tip lafların edilmesi bile büyük adım. Şimdiye kadar bisikletin b'si ile ilgili hiç çalışma yapılmadığını düşünürsek bu bir başlangıç. Türkiye gibi bir ülkede bu tip şeylerin sihirli değnek değmişcesine olmasını beklemek saflık olur. Bunların düşünülmesi, dillendirilmesi ve hatta somut olarak 2023 için hedefe konması benim açımdan takdir edilecek birşey. Ha dersiniz ki medeniyetsiz dangalaklar bisiklet yolu dinlemez, park eder vs. E o dangalaklar hep olacak? Öyle olacak diye bisiklet yolu yapılmasın mı? Emeklemeden yürünmez...

Önceden de değişik vesilelerle yazdım, bisiklet yolunu gerekmedikçe kullanmam, normal trafikten giderim ancak ulaşımda olursa sırf entegre yollara diğer sürücüler alışsın diye üstüme düşeni yapmak babından giderim, gideceğim yoksa da giderim.

Bisiklet ve kullanımını teşvik edecek her türlü işleri ve yatırımları hangi parti, belediye, STK yaparsa şartsız desteklerim ve bu konuda başka destek gerekirse vermek de isterim.

Not: Bu konunun takipçisi olmak lazım. Dediğiniz gibi lafta teşvik, sonrasında vergi vs. olursa karşı çıkma ve sövme hakkımı mahfuz tutuyorum, onu da peşin not olarak düşeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusufgs36
İnstagramdan bisiklet ekonomisi ile ilgili paylaşımları enerji bakanına bir çok kez etiketlemiştim. Yapılacak edilecek rol model olarak avrupa alınacak bimere yazıyorsun çalışmalar devam ediyor diyor ortaya bakıyorsun göstermelik sahillerde bisiklet yolu. Birlik olup bisikleti sevdirelim halkımıza anlatalım diyorsun üç beş kişiyle bile bu konuda hem fikir olamıyorsun. Radyolarda ehliyet kampanyaları reklamları bangır bangır. 18 yaşına giren hemen ehliyet alıp yola çıksın diye resmen teşvik ediyorlar. Gazetelere bakıyorsun bisikletle ilgili haber yok. İnsan saydırmaya nereden başlayacağını şaşırıyor.
 
Herkese merhaba,

Kent için bisiklet ulaşımı için Muğla da örnek bir uygulama gördüm. Bence kent içi bisiklet ulaşım yolları böyle olmalı.
Burada yol bisikleti dahil her türlü bisiklet ulaşım aracı olarak kullanılabilir.
Araba yolundan bölünmüş, sıcak asfalt, gidiş geliş birer metre genişliğinde ve çok kullanışlı.

Darısı diğer kentlerin başına:
 

Dosyalar

  • 4E0B573D-F930-4B34-9038-C4FAB1AC3516.jpeg
    4E0B573D-F930-4B34-9038-C4FAB1AC3516.jpeg
    1,6 MB · Okunma: 134
Son düzenleme:
anti panik
daha önceki konularda bu şekilde yapılmış bisiklet yolları bazı arkadaşları tatmin etmemiş olsada,bence çok yararlı ve bisiklet kullanmayı teşvik edici bir uygulama,yeterki üzerine park ettirilmesin,gerekli denetimler yapılsın :harika:
 
@anti panik burası türkiye. bisiklet yolunu otomobil yoluna bitişik yaparsan, driftçi bir apaçi arabayı 1 metre fazla kaydırdığında, geride çatlamış bir kask, yamukyumuk olmuş bir kadro ve nefes almayan bir beden kalıyor.
 
@anti panik burası türkiye. bisiklet yolunu otomobil yoluna bitişik yaparsan, driftçi bir apaçi arabayı 1 metre fazla kaydırdığında, geride çatlamış bir kask, yamukyumuk olmuş bir kadro ve nefes almayan bir beden kalıyor.

Haklısınız. Ancak bu dediğiniz risk, araba yoluna bitişik kaldırımdaki bisiklet yolları için de geçerli.

Bir de resime dikkatli bakarsak, araba yolunun bittiği beyaz çizgi ile bisiklet yolunun başladığı tümseklerle ayrılı bölüm arasında da bir 70-80 cm lik kısım var.

Yani ekstra emniyet düşünülmüş.😊
 
İtalya'da nüfusu 50binden çok olan kentlerde bisikletli ulaşımı teşvik etmek amacıyla yeni bisiklet alıp faturalarını gösterene devlet fiyatın %60 oranında destek vermeyi planliyormus umarım darısı ülkemize olur (link)
 
Bisiklet kullananlarin çoluk cocuk olarak görüldüğü, trafik magandalarinin bisikletlilerin uzerine sürdüğü, bisiklet yollarinin kiytiriktan yapilip varolan bisiklet yolunu da araç park yeri olarak kullanan zihniyetten benim cok bir beklentim yok açıkçası!!!
 
İhaleye çıkılacak.Yıllık şu kadar bisiklet geçişi garantisi verilip bisiklet yolu yapılacak.Yok öyle bir rant. :ssrtcbya:
 
Geri