Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletli ulaşıma teşvik geliyor

Scudo
2 yıldır gelmeyen teşvik, önümüzdeki 3 yıl içerisinde mi gelecek? Hedef 2023 demiş o yüzden şey ettim. Tarihe not düşeyim, kısmet olursa hatırlatırsınız, öyle bir şey olmayacak. :)
 
Ve bisiklet farkındalığı etkinliklerinin, yolda görenler tarafından bisiklet yarışı zannedildiği.....

Bisiklet kullananlarin çoluk cocuk olarak görüldüğü, trafik magandalarinin bisikletlilerin uzerine sürdüğü, bisiklet yollarinin kiytiriktan yapilip varolan bisiklet yolunu da araç park yeri olarak kullanan zihniyetten benim cok bir beklentim yok açıkçası!!!
 
Keşke biraz umutlanabilsem ama bizim insanımız o tıklım tıklım metrobüse biner, virüs kapar, icabında koronadan ölür, ama bisiklete yine binmez. Çocuk oyuncağı, karne hediyesi, burjuva eğlencesi...
Delikanlı adamın ne işi olur bisikletle, hem sonra tanıdıklar görse ne düşünür? Fakir sanarlar, gariban derler, lan kız vermezler olm bu ülkede bisiklete binene. Hem zaten ne o öyle tayt falan?
 
İtalya'nın Bari şehrinde, işe bisikletle gidenlere aylık 25 euro ödenecek.

Cyclistmag'den Özge Seçkin'in bildirdiğine göre "Eğer pedal çevirirseniz tek kazancınız sağlık olmayacak!" diyen Bari Belediye Başkanı Antonio DeCaro, bisiklet kullanımının artırılması adına il meclisi tarafından alınan kararı onayladığını belirtti. Alınan karara göre, işe giderken bisiklet kullananlara aylık 25 euro ödenmesinin yanı sıra bisikletlerini yenilemek isteyenler için de fon sağlanacak.
Böylece Bari şehri, arabaların bırakılıp bisiklet kullanımına geçilmesi üzerine denemelerin yapıldığı ilk İtalyan şehri olacak. Dört ay sürecek bu uygulama için Bari belediyesinin bütçesinden 545 bin euro tahsis edilecek.

Uygulamada amaç yalnızca yollardaki trafik yükünü azaltmak değil, aynı zamanda çevrenin korunmasına da dikkat çekmek. Bu uygulama ile Bari şehrinde bisiklet kullanımının iki katına çıkarılması planlanıyor.

Kent içinde işe giderken bisiklet kullanımı için kilometre başına 20 cent, iş dışında bisiklet kullanımı için ise kilometre başına 4 centin ödeneceği uygulamada, aylık olarak ödenecek miktar 25 euroyu geçmeyecek.

Ek olarak, bisiklet kullanımının teşvik edilmesi amacıyla henüz kendi bisikleti olmayan ancak bisiklet almak ya da mevcut bisikletini yenilemek isteyenler için de finansal desteğin sağlanacağı uygulamada, sıfır bisiklet alacaklara 150 euro, elektrikli bisikletlerde 250 euro, ikinci el bisiklet alımlarında ise 100 euro indirim uygulanacak.

(link)
 
İtalya'nın Bari şehrinde, işe bisikletle gidenlere aylık 25 euro ödenecek.

Cyclistmag'den Özge Seçkin'in bildirdiğine göre "Eğer pedal çevirirseniz tek kazancınız sağlık olmayacak!" diyen Bari Belediye Başkanı Antonio DeCaro, bisiklet kullanımının artırılması adına il meclisi tarafından alınan kararı onayladığını belirtti. Alınan karara göre, işe giderken bisiklet kullananlara aylık 25 euro ödenmesinin yanı sıra bisikletlerini yenilemek isteyenler için de fon sağlanacak.
Böylece Bari şehri, arabaların bırakılıp bisiklet kullanımına geçilmesi üzerine denemelerin yapıldığı ilk İtalyan şehri olacak. Dört ay sürecek bu uygulama için Bari belediyesinin bütçesinden 545 bin euro tahsis edilecek.

Uygulamada amaç yalnızca yollardaki trafik yükünü azaltmak değil, aynı zamanda çevrenin korunmasına da dikkat çekmek. Bu uygulama ile Bari şehrinde bisiklet kullanımının iki katına çıkarılması planlanıyor.

Kent içinde işe giderken bisiklet kullanımı için kilometre başına 20 cent, iş dışında bisiklet kullanımı için ise kilometre başına 4 centin ödeneceği uygulamada, aylık olarak ödenecek miktar 25 euroyu geçmeyecek.

Ek olarak, bisiklet kullanımının teşvik edilmesi amacıyla henüz kendi bisikleti olmayan ancak bisiklet almak ya da mevcut bisikletini yenilemek isteyenler için de finansal desteğin sağlanacağı uygulamada, sıfır bisiklet alacaklara 150 euro, elektrikli bisikletlerde 250 euro, ikinci el bisiklet alımlarında ise 100 euro indirim uygulanacak.

(link)

Bizde de bir yerel gazetede, bisikletlerden motorsuz taşıt vergisi alınsın, bizim vergisini verdiğimiz yolları bedava kullanıyorlar deniyordu geçen gün 😁 Sitede vardı o haber.
 
Bizde de bir yerel gazetede, bisikletlerden motorsuz taşıt vergisi alınsın, bizim vergisini verdiğimiz yolları bedava kullanıyorlar deniyordu geçen gün 😁 Sitede vardı o haber.
Evet arabaya binmeyenler vergi vermeden yaşıyor ya bu ülkede... :) Benim verdiğim aylık vergiyi 3 araba sahibi toplansa veremez.
 
@Kuzey Ege idoller çok çok önemli. Insan en çabuk ve etkili programlanabilen canlı. Rol modellerimiz dune kadar ailemiz, akrabalarımız çevremiz ve dini milli anlatılarımızdı. Şimdi uyurken hariç sürekli bir eğitim, algi, şartlanma, örnek alma durumundayız. Rahmetli Atilla Ilhan örnek verirdi. Amerikan filminde jön icecek bir sey ister ve parasını alır. Filmin zamanını almasın diye para üstü kısmını çekmezler, bunu kendine örnek alan yurdum delikanlısı da para üstü istemez. Şimdilerde durum çok daha vahim. 80 oncesi siyasi yada erotik sinema varken, 80 darbesi sonrası minnoş nesil olsun diye Perihan Abla , Bizimkiler vardı. Şimdilerde ise Çukur, Hirtlar Vadisi...
Nasıl bir nesil istiyorsan ona göre programliyorsun.
Güce tapan, biraz güç bulsa racon kesen modeller var. Bunların giyimi belli, tesbihleri ve yüksek beygirli siyah arabaları , konuşma ve oturma biçimleri var. Öyle davranmazsa yaşayamayacağı bir cangilda olacağı kafasına işlenmiş.
O yüzden ben bu yeni tipleri yetiştiren malum yeni sermayeye de Cihangir de reklamcı, yönetmen, senarist , sanatcı takılan kesime de aynı gözle bakarım. Kendi günlük faydaları için nesilleri harcıyorlar.
 
Bizde de bir yerel gazetede, bisikletlerden motorsuz taşıt vergisi alınsın, bizim vergisini verdiğimiz yolları bedava kullanıyorlar deniyordu geçen gün 😁 Sitede vardı o haber.
" Bedava yaşıyoruz bedava, şu bedava, hava bedava....:
Nostalji oldu desene....🤣😂😅😁😁
 
😊 Bu arada ilgili haberi buldum: (link)
İbretlik resmen, bu kafanın, bu fikirlerin vergisini veriyor mu acaba bu yazıyı yazan şahıs? Bana sorarsa boş fikir üretme vergisi de olmalı bunlar için?
Hatay'da yaşayıp İstanbul'un ulaşımının nasıl çökerttiğimizden bahsetmiş vergi vermeyerek.... Vatan hainliği yapıyormuşuz bisiklete özendirerek.... Ekstra trafiği yavaşlatma vergisi de vermeliymişihahahaahhahahahahaha.

Başka söze gerek var mı bilemiyorum
 
ntv nin gece haberlerinde gördüm bisiklete ilgi fazlalaşmış işe bisikletle gidip gelenlerde artış gözlemlemişler sanırım virüsten dolayı toplu taşıma kullanmak istemeyenler bisiklete yönelmeye başladı bence sevindirici bir haber kendi açımdan
 
ntv nin gece haberlerinde gördüm bisiklete ilgi fazlalaşmış işe bisikletle gidip gelenlerde artış gözlemlemişler sanırım virüsten dolayı toplu taşıma kullanmak istemeyenler bisiklete yönelmeye başladı bence sevindirici bir haber kendi açımdan
Ben şahsen 2 aydır metroyu bıraktım. İyi ki bıraktım, keşke daha önce bıraksaymışım. Beni ilk görenler deli gözüyle bakıyordu, 2 ay sonra heves etmeye başladılar.... :)

(link)

Haberi yapan arkadaşın facebook profili. Kendisine mesaj atıcam beyninin vergisini veriyor muymuş gerçekten merak ettim.
 
Ben şahsen 2 aydır metroyu bıraktım. İyi ki bıraktım, keşke daha önce bıraksaymışım. Beni ilk görenler deli gözüyle bakıyordu, 2 ay sonra heves etmeye başladılar.... :)

(link)

Haberi yapan arkadaşın facebook profili. Kendisine mesaj atıcam beyninin vergisini veriyor muymuş gerçekten merak ettim.

Olmayan birseye de vergi verilmesin artik bu ulkede, o kadar da degil!

Cok takmamak, prim vermemek lazim bence.
 
@Voltaire Kabahat Hasan denen arkadaşa gazetede makale yazdıran zihniyette ki kendisi ana dilinde yazı yazmakta biraz zorlanıyor. İzmir'e kırsal demiş güler misin, ağlar mısın?
 
Aslında vergi konusunu konuşacak olursak bisiklet ARACINI alırken vergi ödüyoruz kask alırken vergi ödüyoruz lastik alırken ödüyoruz (ki 30 tl vergi çifti 200 tl olsa) ışık alırken ödüyoruz herşeye rağmen trafikte canımızı tehlikeye atıyorlar kaba taraftarıyla araç kullanan sürücüler... Vergi indirimi beklerken hatta bisiklet yardımı beklerken bu (küfür) herif çıkmış vergi alınmalı diyor yersiz yere oksijen israf ettiği için kendisinden vergi alınmalı herşey bir yana eğer motorsuz taşıt vergisi gelirse şaşırmam çünkü HALK için yapılan pandemi hastahaneleri 20 Mayıs itibariyle sağlık turizmine açılacakmış nasıl bir para ihtiyacı varsa artık bisiklet vergisi de mantıklı gelmeye başlamıştır yukarıdakilere
 
Bisiklet 'yeni normal' dönemin gözde ulaşım aracı olmaya aday
Kovid-19 salgını sonrası sosyal mesafenin uygulanmaya devam edileceği "yeni normal" dönemde, bireysel ulaşım sağlayan bisikletin Avrupa'da gözde ulaşım aracı olacağı gündeme gelirken, Bisikletliler Derneği de Türkiye'de kullanımın özendirilmesi için yeni teşvikler yapılması, KDV'nin düşürülmesi ve bisiklet yollarının artırılması çağrısında bulunuyor.


- Dünyayı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sonrası başlayacak "yeni normal" dönemin en önemli şartlarından birinin sosyal mesafe olması sebebiyle bireysel ulaşım sağlayan bisikletin gözde ulaşım aracı olacağı, bisiklete olan ilgi ve talebin artacağı belirtiliyor.

Koronavirüs salgını nedeniyle birçok ülkede uygulanan kısıtlayıcı tedbirlerin hafifletilmesi planları, şehirlerde gündelik hayatın önemli parçalarından olan ulaşım unsurunun da yeniden düzenlenmesini beraberinde getirirken, yeni ve güvenli bir ulaşım modeli arayışı başladı.

Salgının en çok can kaybına neden olduğu Avrupa ülkelerinde, bir yandan tedbirler kademeli olarak hafifletilirken, bir yandan da hareketliliğin artmasıyla toplu taşıma araçları ve yollarda kalabalıkların oluşmasından, sosyal mesafe ilkesinin uygulanamaması halinde salgının boyutlarının yeniden büyümesinden endişe ediliyor. Vatandaşların toplu taşıma yerine özel otomobil kullanmayı tercih etmesinin de trafik sıkışıklığına neden olacağı ve hava kirliliğini artıracağı belirtiliyor.

Bu nedenlerle toplu taşıma araçlarında kalabalıkların oluşmasını ya da trafiğe çıkan bireysel araç sayısının artmasını engellemek için bisiklet ve elektrikli scooter gibi bireysel ve temiz ulaşım araçları teşvik ediliyor. Vatandaşların bu tür ulaşım araçlarına yönelmesi için belediyeler de destek veriyor, vatandaşlara bisiklet kullanmaları için ekonomik teşvik sağlaması, bisiklet ve yaya yollarının artırılması için çalışmalar yapılıyor.


Ayrıca, bisiklet kullanımının artırılmasının salgında ikinci bir dalgayı engellemeye de katkıda bulunabileceği vurgulanıyor.
Avrupa Bisikletliler Federasyonu üyesi Bisikletliler Derneği de Türkiye'de de bisiklet kullanımının özendirilmesi için vatandaşlara teşvik verilmesi, KDV'nin düşürülmesi ve bisiklet yollarının artırılması için devlete ve yerel yönetimlere çağrıda bulunuyor.
- "Fiziksel aktivitenin artırılması ve hava kalitesinin iyileşmesi hedefleniyor"
Bisikletliler Derneği Genel Başkanı ve İstanbul Bisiklet Elçisi Murat Suyabatmaz, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken, Avrupa ülkelerinin bisiklet kültüründe ileri bir seviyede olduğunu, Kovid-19 salgınıyla birlikte bu konuyu hızlıca gündeminde üst sıralara çıkarıp ek tedbirler alarak daha da fazla kullanılması konusunda hızlı adımlar attığını söyledi.
Türkiye'de ise henüz Avrupa ülkeleri kadar bisiklet altyapısı ve kültürü olmadığını ifade eden Suyabatmaz, bu konuda ilk yasal düzenlemenin 2015'te yapıldığını fakat bekledikleri oranda bisiklet yolu göremediklerini, bisiklet kültürü konusunda da çok fazla yol katedilemediğini dile getirdi.


Koronavirüs salgınıyla tüm dünyada bisikletin öneminin bir kez daha anlaşıldığına işaret eden Suyabatmaz, şunları anlattı:
"Dünya Sağlık Örgütü, bisiklet kullanımının özendirilmesi gerektiğini belirtti. Gelişmiş ülkelerin yöneticileri de bu konuda açıklama yaptı. Bu konuda olağanüstü teşvikler yapıldı, tedbirler alındı. Tedbir olarak çoğu kentte caddelerin bir şeridi bisiklet yoluna dönüştürüldü. Buna 'geçici yollar' denildi. Bir kısmının kalıcı hale getirilmesi planlanıyor. Böylece evde kalan insanların rutin ihtiyaçları için markete giderken kısa mesafe ulaşımını bisikletle yapması sağlanıyor. Hem fiziksel aktivitenin artırılması hem de araç kullanımının azaltılarak hava kalitesinin iyileşmesi hedefleniyor. Diğer taraftan virüsün getirdiği ekonomik krize karşı da bir önlem oldu. Bisikleti kullanan insanlar ciddi bir ulaşım tasarrufu yaptı. Pandemi süresi ve sonrası için bir gerekçesi daha var. Sosyal mesafeyi toplu taşımada sağlayabilmek oldukça zor ama bisikletle sosyal mesafeyi ayarlayabilirsiniz. Çünkü tamamen bağımsız ve özgürsünüz, tek başınıza hareket ediyorsunuz."
- "Bu geri kalmışlığı hızla kapatmak lazım"
Bisikletin koronavirüs salgınıyla gelen büyük değişimin lideri olacağını vurgulayan Suyabatmaz, "Çünkü bisiklet 5 işe yarayacak. Tasarruf ettirecek, spor yaptıracak, sosyal mesafeyi ayarlamaya yardımcı olacak, iklim değişikliği yaratan karbon salınımının azalmasına katkı sağlayacak, ulaşımla sporu bir arada yaptırdığı için zaman tasarrufu da sağlayacak. Artık 'Bisikletin yıldızı parlıyor.' diyebiliriz." ifadelerini kullandı.
Suyabatmaz, bazı Avrupa ülkelerinde bisikletin kullanımının özendirilmesi için yasal düzenlemeler ile altyapı teşviklerinin yapıldığını aktararak, şöyle devam etti:
Bisikletini onarma ihtiyacı olanlar için Fransa kişi başı 50 avro bisiklet tamir desteği finansmanı çıkarttı. Bisiklete, yasal olarak araçların saygılı olması, yol vermesi, sıkıştırmaması, büyük bir taşıt gibi görmesi gerekiyor. Bisikletçilere karşı kural ihlallerinin cezaları bazı ülkelerde 4 kat artırıldı. Bu da caydırıcı bir önlem oldu. Gelişmiş ülkelerin büyük bir kısmı bisiklete halk daha kolay ulaşsın diye KDV'yi yüzde 1'e düşürdü. En kolay satın alınabilir araç oldu. Avrupa, bisiklet altyapısı ve kültürü konusunda bizden ileri durumda. Bunların hepsinde çok gerideyiz, hızlı adım atarak fardındalık yaratmalıyız. Hem STK'ler hem devlet hem de yerel yönetimler bu konuda çalışma yapmalı. Cumhurbaşkanımız 2 yıl önce bisiklet sektörüne fiyatları düşürmesi için çağrı yapmıştı. Düşmeli ama devletin de bir adım atarak bisikletteki KDV'yi yüzde 1'lere düşürmesi gerekir ki bu indirim insanların spor yapmasını kolaylaştırsın, devletimizin sağlık ve petrol giderleri azalsın, trafik rahatlasın, hava kalitesi iyileşsin. Bu geri kalmışlığı hızla kapatmak için kamu spotlarına, yeni yollara, yasal düzenlemelere ve teşviklere ihtiyaç var."

- "Türkiye'de bisiklet bilinci arttı"

Bisikletliler Derneği Başkanı Murat Suyabatmaz, bu yıl bisiklete gelen gümrük vergisinin arttığını, bunun da bisiklet parça fiyatlarını etkilediğini ve bunun fiyatların ciddi şekilde yükselmesine neden olduğunu belirterek, gerekli düzenlemelerin yapılıp bisikletin ucuz bir ulaşım aracı olarak sunulabilmesinin önemini vurguladı.

Türk toplumunda bisikletin geçmişten gelen bir kültürü olduğunu ifade eden Suyabatmaz, şunları aktardı:

"Bundan 8 yıl önce Enerji Bakanlığı, enerji verimliliği bilinç düzeyini ölçmek için yaptırdığı ulusal bir ankette bisiklette ilgili 4 soru sormuştu. Bisiklet yolu olsaydı bisikletle işine gidip gelmek isteyenlerin oranı yüzde 53'tü. Bisikleti ulaşım aracı olarak görenlerin oranı yüzde 66,7'ydi. Bu bilinç daha da arttı ama bu konuda daha fazla kampanyaya ve sürücülerin bilgilendirilmesine ihtiyaç var. Halkın şehir içinde bakkala, markete, berbere, camiye, pazara, okula giderken bisiklet kullanımını sağlayıcı gerekli altyapılar kadar yasal teşvik düzenlemeler gerekli. Marketlerin ve okulların önünde bisiklet park yeri zorunluluğu olmalı. 'Yolu yaptım, bitti.' olmuyor, topluma da bu yolları neden kullanması gerektiğini anlatmamız gerekiyor. Bu konuda kamu spotları hazırlanması için devlet desteğine ihtiyacımız var. Bisiklete bu dünyanın çok ihtiyacı var."
Pandemi sürecinde Avrupa ülkelerinde bisiklet satışlarının arttığını, Türkiye'de ise 14 yaş altı çocuklara belli gün ve saatte sokağa çıkma serbestliği getirilmesiyle sadece çocuk bisikleti satışlarında artış görüldüğünü aktaran Suyabatmaz, yurt dışından getirilen parça ithalatında yaşanan aksaklık nedeniyle bisiklet sektörünün üretim ve sevkiyatta sıkıntı yaşandığını sözlerine ekledi.
Anadolu Ajansı

(link)
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Zekası pırıl pırıl olan arkadaşın Twitter adresi
(link)
ntv nin gece haberlerinde gördüm bisiklete ilgi fazlalaşmış işe bisikletle gidip gelenlerde artış gözlemlemişler sanırım virüsten dolayı toplu taşıma kullanmak istemeyenler bisiklete yönelmeye başladı bence sevindirici bir haber kendi açımdan
Ben tedirginim açıkçası. Hasan Sarp isimli akil gazetecinin dediği gibi bisiklete ilginin artması ÖTV MTV gibi büyük gelir kapısı olan vergilerin azalması demektir yani kendi ayağına sıkması demek. O zaman ne yapmalı tez zamanda motorsuz taşıtlar vergisi gelmeli !
 
  • Kızgın
Tepkiler: suyunsesi
Geri