Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletli ulaşıma teşvik geliyor

Sırf sanatçı kesim değil, aynı şekilde okuyuo Doktor, Mühendis, Akademisyen v.s. olmuş (tabi ki hepsi değil) belli bir kesim var. Egoları ile kendilerini üst akıl olarak gören.

@Kuzey Ege idoller çok çok önemli. Insan en çabuk ve etkili programlanabilen canlı. Rol modellerimiz dune kadar ailemiz, akrabalarımız çevremiz ve dini milli anlatılarımızdı. Şimdi uyurken hariç sürekli bir eğitim, algi, şartlanma, örnek alma durumundayız. Rahmetli Atilla Ilhan örnek verirdi. Amerikan filminde jön icecek bir sey ister ve parasını alır. Filmin zamanını almasın diye para üstü kısmını çekmezler, bunu kendine örnek alan yurdum delikanlısı da para üstü istemez. Şimdilerde durum çok daha vahim. 80 oncesi siyasi yada erotik sinema varken, 80 darbesi sonrası minnoş nesil olsun diye Perihan Abla , Bizimkiler vardı. Şimdilerde ise Çukur, Hirtlar Vadisi...
Nasıl bir nesil istiyorsan ona göre programliyorsun.
Güce tapan, biraz güç bulsa racon kesen modeller var. Bunların giyimi belli, tesbihleri ve yüksek beygirli siyah arabaları , konuşma ve oturma biçimleri var. Öyle davranmazsa yaşayamayacağı bir cangilda olacağı kafasına işlenmiş.
O yüzden ben bu yeni tipleri yetiştiren malum yeni sermayeye de Cihangir de reklamcı, yönetmen, senarist , sanatcı takılan kesime de aynı gözle bakarım. Kendi günlük faydaları için nesilleri harcıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Scudo
@monder33 kendi çapında egosu olan yada olmayan , egitimli yada egitimsiz herkes , farkında olarak yada olmadan başkalarına etki eder. Apartmandan çıkarken nasıl davrandığınız mesela , yada bir ortamda ortalamadan daha iyi yada kötü davranislariniz gibi . Huzursuzluğa ,kavgaya sebep olacak sekilde yada gergin ortamı yatıştırmaya yönelik davranabilirsiniz. Bahsettiginiz kisiler genele hitap etmiyor, kamuya yayin yapmiyor.
Benim söylediğim, kalabalık insanlara izlenmek üzere yapıt koyan kişiler. Haber programları, yarışmalar, diziler , filmler ,.... bunlara finans sağlayan, senaryo yazan, oynayan , yayınlayanlardi. Toplumu geren siyasetçi yada üst düzey kamu görevlileri, kulüp başkanları,..... da dahil.
Üst kesimdeki zevat düğünde, eğlencede her türlü biraraya geliyor. Aralarında ticaret yada akrabalık ilişkileri kurabiliyor iken hitap ettikleri kendi alt kesimleri hergun huzursuzluk, ağız dalaşı içinde birbirine diş biliyor. Halbuki aynı fabrikada, sokakta , kışlada kader birliği içinde olup hayat mücadelesi veren bu insanların başına kötü bir şey geldiğinde ilk yardım edecekler ,hangi düşüncede olursa olsun yanıbaşındaki olacaktır. Ister bisikletten düşmüş olsun ister trafik kazası ister kafasına saksı düşmüş olsun....
Saygılar. Sağlıcakla pedallayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: cazci
Baslik 2018'de acilmis. Iktidar tarafindan yapilan aciklamalar "-cak, -cek" ekleri ile bitiyor surekli, hep vaat ama pratikte yapilan pek bir sey yok sanirim.

Avrupa'daki ulkeler ise bunlari icraate dokmusler hali hazirda. Avrupa bisiklet federasyonu da bunlari kendi sitesinde guzelce derleyip toparlamis. Hangi ulkede, hangi tip bisiklete ne kadar vergi indirimi/tesviki var toplu halde gormek isterseniz buyrun.

(link)
 
Yav ne teşviği arkadaşım daha da yasaklayacaklar bisikleti. Tam kapanmadan sonra gene hafta sonu bisiklet yasak. Hafta içi benim gibi yoğun çalışanlara bisiklet hayal olacak gibi görünüyor!
 
Kaldırımlar üzerine bir sokak/cadde boyunca boydan boya park etmiş arabaların resmini çekin, cimer'e yollayın. Çektiğiniz resim hangi il/ilçe sınırı içindeyse, "bu ilçenin belediyesinden/ emniyet birimlerinden şikayetçiyim, ne yayalara yürüyecek ne de bisiklet sürecek alan yok, medeniyet bu mu, biz araç sürücüleri karşısında ikinci sınıf vatandaş mıyız" tadında bir yazı yazın.

Bunlardan birini yazdıktan iki ay sonra kendi mahallemde sonuç aldım.
 
Baslik 2018'de acilmis. Iktidar tarafindan yapilan aciklamalar "-cak, -cek" ekleri ile bitiyor surekli, hep vaat ama pratikte yapilan pek bir sey yok sanirim.

Avrupa'daki ulkeler ise bunlari icraate dokmusler hali hazirda. Avrupa bisiklet federasyonu da bunlari kendi sitesinde guzelce derleyip toparlamis. Hangi ulkede, hangi tip bisiklete ne kadar vergi indirimi/tesviki var toplu halde gormek isterseniz buyrun.

(link)
örnek;
Türkiye'nin ilk kapalı velodromu Konya'ya yaptırılacak!

3 seneyi geçti... acaba ne durumda... unutuldu gitti.

Türkiye'nin ilk kapalı velodromu Konya'ya yaptırılacak!
 
koca istanbul avrupa yakasına bi velodrom yapmadılar neden yapılsınki bisikletin devlete getirisi yok getiri olmayan birşey rafa kalkar bu ülkede
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
koca istanbul avrupa yakasına bi velodrom yapmadılar neden yapılsınki bisikletin devlete getirisi yok getiri olmayan birşey rafa kalkar bu ülkede

Bisikletin devlete getirisi cok buyuk aslinda. Ulasim icin kullanimi arttikca enerji tuketimi dusuyor ki Turkiye'nin en buyuk ithalat kalemlerinden birisi. Yine otomotiv sektoru disariya bagimli, bunun icin harcanan para da azaliyor. Cevre uzerinde etkisi, toplum saglina faydasiyla saglik sistemi uzerindeki yuku azaltmasi gibi etkileri de var.

Devlete, halka getirisi var. Iktidara getirisi yok.
 
Son düzenleme:
Elektrikli otomobillere bile teşvik beklerken bizler, yog togg yok moggg yok Amerika ya 6.seviye otonom donanımlı elektrikli otobüs ihraç ediyoruz yok yerli aracımız göklerde yerli uçağımız yollarda(bu konuda şaşırmış olabilirim, tersi de mümkün, bilen arkadaşlar düzeltsin) diye diye vaadlerle, toz pembe tablolarla yıllardır uyutulan halka bir de elektrikli araç ötvsi geldi mi? Bak? Olaya bak 😄 bisiklete binenlerden vergi alınmasın, bence biz bundan korkalım..hatta yetkili biri çıkıp da,-... bakın, öyle büyük ve itibarlı bir ülkeyiz ki, bisikletlilerden vergi almıyoruz- deyip, bunu bir lütuf olarak sunmazlarsa asıl o zaman sıkıntı.. Malum, verginin vergisi alınıyor ülkemizde.. Ama sorsan dünyada süperiz birinciyiz, tüm Almanya Rusya bize muhtaç, Amerika ya belirli gün ve zamanlarda atılan tokatlar da cabası...hedef 3453!! Yok, 2023 müydü?
örnek;
Türkiye'nin ilk kapalı velodromu Konya'ya yaptırılacak!

3 seneyi geçti... acaba ne durumda... unutuldu gitti.

Türkiye'nin ilk kapalı velodromu Konya'ya yaptırılacak!

Harbiden de Konya olduğu doğru mu yav 😂
200.gif
 
Son düzenleme:
Bisikletin devlete getirisi cok buyuk aslinda. Ulasim icin kullanimi arttikca enerji tuketimi dusuyor ki Turkiye'nin en buyuk ithalat kalemlerinden birisi. Yine otomotiv sektoru disariya bagimli, bunun icin harcanan para da azaliyor. Cevre uzerinde etkisi, toplum saglina faydasiyla saglik sistemi uzerindeki yuku azaltmasi gibi etkileri de var.

Devlete, halka getirisi var. Iktidara getirisi yok.
bu dediklerine aynen katılıyorum evet orada yanlış cümle kurdum iktidara getirisi yok bunun dışında bisiklet hafife alınacak birşey değil gelişmiş ülkelerin bisiklet politikalarına bakmak lazım işlerine gelen şeyleri hemen uyguluyorlar gelmeyeni sümen altı ediliyor yazık.
IMG_7847.jpg
 
Bisikletin devlete getirisi cok buyuk aslinda. Ulasim icin kullanimi arttikca enerji tuketimi dusuyor ki Turkiye'nin en buyuk ithalat kalemlerinden birisi. Yine otomotiv sektoru disariya bagimli, bunun icin harcanan para da azaliyor. Cevre uzerinde etkisi, toplum saglina faydasiyla saglik sistemi uzerindeki yuku azaltmasi gibi etkileri de var.

Devlete, halka getirisi var. Iktidara getirisi yok.

Ülkede ağırlıklı olan dolaylı vergilendirme sistemi sebebiyle, aslında tam tersi bir durum söz konusu.

Bugün devletin en büyük vergi gelir kalemleri, otomotiv ve akaryakıt ürünlerinden sağladığı KDV ve ÖTV gelirleri. Avrupa'da orta sınıf kabul edilen bir otomobil almak istediğinizde, bir otomobil bedelinin üzerine neredeyse 2.5 otomobil bedeli kadar da devlete vergi ödüyorsunuz. Peki devlet, oturduğu yerde kılını bile kıpırdatmadan elde ettiği böyle tatlı bir gelirden vazgeçmek ister mi? Hiç zannetmiyorum. Konforlu toplu taşıma ve bisiklet gibi alternatif ulaşım seçeneklerinin teşvik edilmesi, doğrudan otomobil satışlarına sekte vuracağı ve akaryakıt tüketimini düşüreceği için, devletin vergi gelirlerinde de azalmaya yol açacaktır.

Türkiye gibi, devasa ve verimsiz bir devlet mekanizmasını besleyebilmek için bütün bu yapılanlar. Devleti küçültüp verimli hale getirmeliyiz ki, ödediğimiz vergiler de azalsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuzlu_Fıstık
bu dediklerine aynen katılıyorum evet orada yanlış cümle kurdum iktidara getirisi yok bunun dışında bisiklet hafife alınacak birşey değil gelişmiş ülkelerin bisiklet politikalarına bakmak lazım işlerine gelen şeyleri hemen uyguluyorlar gelmeyeni sümen altı ediliyor yazık.
263750 dosyayı görüntüle

Merhaba,

Bu tweet uzerinde baska bir baslikta konusuluyor, benim fikrim bu tweet'i atan arkadasin ne temel ekonomik kavramlardan haberi var ne de kendisi bisiklet kullanicisi. Otomobil almama konusunda hakli fakat otomobil almayinca kapitalizmin yikilacagini zannetmek naiflikten de ote bir durum.

Hollanda belki de dunyadaki en kapitalist devletlerden birisi, bisiklete verdigi destek de yine kapitallerini korumaya yonelik.
Ülkede ağırlıklı olan dolaylı vergilendirme sistemi sebebiyle, aslında tam tersi bir durum söz konusu.

Bugün devletin en büyük vergi gelir kalemleri, otomotiv ve akaryakıt ürünlerinden sağladığı KDV ve ÖTV gelirleri. Avrupa'da orta sınıf kabul edilen bir otomobil almak istediğinizde, bir otomobil bedelinin üzerine neredeyse 2.5 otomobil bedeli kadar da devlete vergi ödüyorsunuz. Peki devlet, oturduğu yerde kılını bile kıpırdatmadan elde ettiği böyle tatlı bir gelirden vazgeçmek ister mi? Hiç zannetmiyorum. Konforlu toplu taşıma ve bisiklet gibi alternatif ulaşım seçeneklerinin teşvik edilmesi, doğrudan otomobil satışlarına sekte vuracağı ve akaryakıt tüketimini düşüreceği için, devletin vergi gelirlerinde de azalmaya yol açacaktır.

Türkiye gibi, devasa ve verimsiz bir devlet mekanizmasını besleyebilmek için bütün bu yapılanlar. Devleti küçültüp verimli hale getirmeliyiz ki, ödediğimiz vergiler de azalsın.

Merhaba,

Makro ekonomi konusunda uzman degilim, uzman arkadaslar hatam varsa duzeltsin lutfen.

Vergiyi devletler icin gelir kapisi gorup, vergiyi arttirarak butcesini denklestirip basariya ulasan kapitalist/serbest piyasa sistemine sahip ulke dunya uzerinde yok. Kapitalist ulkelerin aga babalari surumden vergi gelirini arttirmaya calisir. "50 liralik arac satilsin 100 lira vergi toplayayim" yerine "500 arac satilsin 100 lira vergi alayim" mantigini tercih eder.

Turkiye'deki duruma bakarsak eger, devlet sizin dediginiz gibi yuksek vergi elde ediyor ama diger yandan ticaret acigini surekli olarak arttiriyor. Ticaret acigini vergi ile kapatmaksa mantiksal olarak mumkun degil. Mumkun olmamasina ragmen yapilma sebebi ise yine sizin de soylediginiz gibi devlet mekanizmasini besleyebilmek. Bu mekanizmanin bu kadar cok yemesinin sebebi bence ( tamamen kisisel gorusum, uzman degilim ) buyuklugunden ziyade denetimsizlikten kaynaklanan yozlasma ve onun getirdigi verimsizlik. Herkes vergisinin pesinden kosup, hesabini sorsa belki isler daha guzel olur ama "yiyor ama calisiyor" ya da "caliyorsa benim parami caliyor" diyebilen insanlarin oldugu bir toplumdan da bunu beklemek yersiz.
 
Son düzenleme:
bisikletin ulaşım dışında kullanılması boş iştir

dolu işe örnek: 2 hafta önce sanayideki arabamı almak için bisikletle takriben 60 km. yol katettim

boş işe örnek: yeaaw çıkayım da bi 5-10 dk. bisiklet süreyim
 
Son düzenleme:
Merhaba,

Bu tweet uzerinde baska bir baslikta konusuluyor, benim fikrim bu tweet'i atan arkadasin ne temel ekonomik kavramlardan haberi var ne de kendisi bisiklet kullanicisi. Otomobil almama konusunda hakli fakat otomobil almayinca kapitalizmin yikilacagini zannetmek naiflikten de ote bir durum.

Hollanda belki de dunyadaki en kapitalist devletlerden birisi, bisiklete verdigi destek de yine kapitallerini korumaya yonelik.
Che Guevera hesaplı biri eğer ki kapitalizm hakkında twit atıyorsa amacı trollük yapıp etkileşim almaktadır. Bu zamana kadar hiç şaşırtmadılar :)
 
Geri