Scudo Sports

Brompton Türkiye fiyatları belli olmuş

Sonuç şuna bağlanıyor sanıyorum: Bisiklet gezgini adını elite bicycle falan yapması gerek :) Absürd gelmesin bana ramazan fix menü 999 tl mevzusuna çağrışım yapıyor kusura bakmasın kimse
 
Scudo
@Mert E.

Ya oyuzden mi bu insanlar hafifliğini kafaya takıp bukadar paralar veriyorlar bu bisikletlere? Neden ön maşa krom olsun diyorlar? Hem darbeyi emmesi hem daha hafif olması sebebiyle değilmi? Ben bisikletimi 3 kat indirip çıkartıyorum omzumda 8.9 kg nere 12.9 kg nere bumu konfor? Zaten çelik kadronun konforu harikadır bundan eminim. Aksesuar ve donanımsal özelliklerinden bahsetmişsin hangi özelliği ve aksesuarı bukadar pahalı olan vites sıralamasını hiç inceledin mi? hele selesi konforluk abidesi. Ben bu fiyata motor alırım diyenlerden değilim yada "canyon-trek" Vs. Çok pahalıymış bu bisikletlere bukadar verilirmi diyenlerde değilim çünkü sadece donanımın nekadar ettiğini bilirim.
Ama bu bisikletin asil İngiliz kanı olması sebebiyle bu kadar para ettiğini anlamak lazım demek istiyorum sadece geçmişi olan bir marka.
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7
@SOZUAK

Konudan sapmak gibi olacak ama.

Ucuz model üretiyor dediğiniz Ferrari'nin en ucuz 2016 modeli California, fiyatı ~205bin USD.
(link)

Rolls Royce'un en ucuz modeli ise Ghost II ~300bin USD.
O fiyat bandı için öyle çok da acayip,"RR alamam ama Ferrari alabilirim" farklar yok yani.

Diğer dedikleriniz ise şehir efsanesi, yok Ferrari piyasadan 2.el toplarmış, yok herkes alamazmış, tahkikat yapılırmış falan... Hikaye. Yok öyle birşey.

300-350bin dolarınız varsa, yarın gidip Göztepe'deki galerilerden sıfır bir Ferrari'yi iki saat içinde alabilirsiniz, isterseniz tuvalet kağıdı uzunluğunda sabıkanız olsun.

O fiyatı hakedip haketmedikleri ayrı birşey. Bence haketmiyor, çünkü benim bir arabaya veya bir bisiklete ayıracak öyle bir bütçem yok. Ben zaten bu hobi için (kendi çapımda) en çok hakettiğini düşündüğüm bisikleti sürüyorum. Bir başkasına da benim bisikletim o parayı haketmiyor.

Ama mesela tatile her zaman var o bütçem ve başkasına saçma gelecek bir bütçeyle daha farklı bir tatile gidiyorum çoğu zaman.

Canyon denmiş, farkında mısınız, aynı özelliklerde daha iyi donanımda ve çok daha ucuza Salcano alan adam için de Canyon o kadar etmiyor.

Eder/Etmez mevzusu bu yüzden göreceli bir kavram ve bütçenizi ne şekilde kullandığınızla ilgili.





iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Çok araştırmışsınız anladım da Ferrari'nin top modeli ile low end modelini kıyaslamayın. Türkiye'ye satmıyorlar bile üst modelleri. Yabancı tv kanallarından biliyorum topladıklarını. Mod ve antika araçlarla egzotik diğer güncel modeller ile ilgili programları az izlemedim. Genel kültürcü iseniz genel kültürcü olarak kalın bilmediğiniz konularda ahkam kesmeyin bir tek siz mi biliyorsunuz! O zaman Amerika'da sıradan insanların alabildikleri Mustang Türkiye'de kaç para, haketmiyorsa o haketmiyor. Ferrari ile RR farklı kesimlere hitap eder. Genç bir adam gideyim nasıl olsa fark az, az daha vereyim de RR alayım demez.

Bisiklet konusunda da evet fiyatını haketmiyor. Ama o fiyat marka fiyatı hani elle tutulmayan değerler vardır ya o açıdan. Paralı insanların bakış açıları, karar verme mekanizmaları bizler gibi değildir. Sizin çok para dediğiniz o 2000 bilmemne tutarındaki paraları kazanmaları da harcamaya karar vermeleri de 5 dakika sürmez.
 
@Çaylak-24

Öncelikle krom değil karbon. Darbeleri emmesi için değil, hafif olurken aynı zamanda esnememesi için karbon kullanılıyor.

İnsanlar hafifliği falan kafaya takmıyorlar. Hafifliği kafaya takması gereken insanlar var, bir de onlardan görüp o kadar hafiflik hiç bir haltlarına yaramayacağı halde öykünenler var. (Siz bu aklıevvellerden misiniz bilmiyorum)

Katlanır bir bisikletin ilk koşulu hafiflik değildir. Elbette hafiflik benzerler arasında bir avantajdır, ancak katlama mekanizmasına sahip çekik kadro bir bisikletten tüy gibi hafif olmasını beklemek de saflık olacaktır.

8 kilo bir bisikleti omzunda 3 kat çıkartmak, 12 kilo katlanmış Bir Brompton'ı elinde çıkartmaktan çok daha zordur.

Katlanır bir bisikletten performans, sürat falan beklenmeyeceği için "illa hafif olsun" demek gereksizdir, benzer durum tur bisikletleri için de geçerli.

Donanımı içinse bence siz bir daha bakın. Sizin öyle olmadığını düşünmeniz o komponentleri konforsuz veya ucuz yapmıyor.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@SOZUAK

Niye sinirlendiğinizi anlamadım?

Bir iddiada bulunuyorsanız, telefondan 3 dk'lık bir araştırmayla çıkabilecek kadar kolay aksinin ispat edilebildiği birşey olmasın en azından. Öyle çok araştırma falan yapmaya gerek yok, arada sırada otomobil dergileri falan karıştıran hemen herkesin bilebileceği şeylerdi yukarda yazdıklarım, sadece fiyat aralıklarına baktım.

Ferrari ucuz, RR pahalı dediniz, fiyatlarını gösteriyorum size. Şimdi kalkıp nick altı vurmaya çalışıp, TV den izlediklerinizle ahkam kesip beni mi bilmemekle suçluyorsunuz? Bravo.

Amerika'da sıradan insanların Mustang almasının sebebi Amerika ile Türkiye arasındaki vergi sistemi (Kdv'sinden MTV'sine). Oradaki sıradan insanın maaş skalası. Bir de Amerika'daki otomotiv endüstrisinin hayvani büyüklüğüne bağlı olarak 2. El araç sayısının çokluğu ve 2. Elde araçların ulaşılabilir fiyatlarda olması. Tüm bunların konumuzla hiç alakası ise yok.

Son paragrafta yazdığınız konuda mutabık kaldığımıza ise sevindim.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Bildiğim birşeyi defalarca tekrar niye araştırayım. Vergi sistemi vs fark etmez. Sınıflandırmaya bakarım halk arabası ise burada lüks araba yapılmış. RR-Ferrari konusunda aynı düşünüyorum tek model üretmiyorlar. Fiyatları farklı ve üst model satış-2. el politikaları da farklıdır. Hakkıyla kullanmayandan da parasıyla geri alabiliyorlar bazı modellerini. Adlarını belli bir seviyede koruyorlar bu konuda fikrim değişmez.

Burasının bisiklet forumu olması nedeni ile konuyu uzatmayacağım. Zengin kesimin durumumu bizim gibilerden farklıdır o nedenle gerek yüksek meblağ ödeyip bisikleti de alabilmeleri gerekse bakımı/ayarları/yedek parçası için araba bakımına verilen paralar gibi bedelleri sorun etmedikleri gerçeğinden satıcı firmalar 20-30 TL alacakları 100 müşteri ile uğraşmaktansa 250 TL verecek 20 müşteriyi tercih ederler ve gayet te güzel işlerini yaparlar çünkü iş yükleri az ama kazançları maksimizedir.
 
@SOZUAK

Yahu size araştırın diyen kim, düzgün okur musunuz yazılanları. Bana araştırmışsın demişsiniz de öyle çok araştıracak birşey değil "çok araştırmışsın" dediğiniz şey ondan bahsediyorum. Sinir harbiyle okumayın yazdıklarımı.

Yazınızın ikinci kısmıyla ilgili mutabıkız diyorum zaten niye aynı şeyi yazıp yazıp duruyorsunuz? Ticaretin abc'sini yazıyorsunuz zaten orda diliniz döndüğünce. Bahsettiğiniz şey kar maksimizasyonudur, ya giderleri kısarsınız ama fiyatınızı talebe oranla yüksek tutarsınız, veya fiyatınızı düşük tutar türkçe deyişle "sürümden kazanırsınız".

Bu talebe yönelik fiyat politikasını nasıl yöneticiğiniz de size kalmıştır, yukarıda bahsettiğim otel örneğini iyi inceleyin.

Bunun salt zenginlikle alakası yok, hitap etmekle alakalı. Ben o kadar edeceğini düşünmüyorum çünkü bisiklete öyle bir para vermek istemiyorum. Eğer veriyor olsaydım, o zaman "o kadar para etmez" de demezdim, belki verirdim zaten. Aynı şeyden bahsediyoruz aslında, daha önceki mesajlarımı okursanız, Brompton'ın niye pahalı olduğu maddelerinin başına "marka" yazdım zaten.

Diğer konu ise tekrar söyleyim şehir efsanesi. Ferrari tüp takılan arabayı geri almışmış, fiyatı düşmesin diye geri satın alırmış falan bunlar palavra, yok öyle birşey. Pahalı markalardır, o pahasının karşılığını hitap ettikleri kesime vermeye çalışırlar, pahalı oldukları için de prestijlidirler, hepsi bu. Bu bir fikir değil, ama siz isterseniz buna inanabilirsiniz.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Daha önce başka bir Brompton başlığında da yazmıştım ama bulamadım. Benim düşüncem, bu fiyatlar bisikletin kalitesinden ziyade el yapımı ve sadece "Made in UK" olmasından dolayı oluşan yüksek işçilik maliyetleri, ve tabii marka primi. Yoksa benzer fiyat aralığında Tern ve/veya Dahon'un premium modelleri mevcut ve bana göre bir çoğu Brompton'dan çok daha işlevsel.

Mutlaka sürüşü keyifli bir bisiklettir, bütçem elverişli olsa tatlı niyetine bir tane alır mıyım, alırım ancak şahsen bu markanın mevcut koşullarda bir ikon olduğunu düşünüyorum...
 
Almanya fiyatlar 1.300 den basliyor. Örnegin Hercules marka var 500 Euro civari, hemen hemen ayni isi görebilir. Ayrica küçük olabilirler, katlam asi avantaj ama 11 12 kilo agirligim da geziyorlar. Sahsen sirf seyahat icin dahi olsa alinabilir. Marka model degisken olabilir, ama bir katlanir olmali.
 
@Mert E. tespit gibi tespit olmuş. bir arkadaşım yıllar evvel çok yakan araba yoktur az kazanan insan vardır demişti. durum pek benzemese de bunun gibi bir şey.

pahalı olması mesele değil mesele parayı nasıl harcadığınız ile ilgili dediğin gibi azizim. misal benim o bisikleti alacak bütçem var ama alır mıyım asla. 420 liralık giant bisiklete biniyorum onu da ikinci el aldım. bu ay 220 liralık harcama yaptım kendisine, ve beni sanıyorum 5 sene belki daha fazla idare edecek.

bu bisikletler parası olan veya parasını bu şekilde harcamayı tercih edenler için üretilmiş. pahalı evet ama, bence o parayı kesin hak ediyordur diye düşünüyorum sayın seyirciler.
 
Arkadaşlar bu kadar para veririm vermem meselesi biraz da bakış açısı ile ilgili.
Ben de mesela arabaya para verme taraftarı değilim. Yani bir Brompton benim gözümde almadığım arabanın bir yıllık masrafı ile eşdeğer. Arabaya vermediğim o paralarla her yıl istediğim bir bisikleti rahatlıkla alabilirim.
Masraftan kastım şu: vergi, kasko, sigorta, muayene, yıllık bakım, olası trafik cezaları ve ufak tefek çizik, kırık, bozuk parçalara harcananlar ve park ücretleri. Yakıt dahil değil.
Tabi bisiklet benim için birinci öncelik olduğu için böyle diyorum. Arabayı birinci öncelik olarak görenlere diyecek sözüm yok.
 
Konuyu hep birlikte zenginin malı züğürdün çenesine bağladık.Parası olan alır, olmayan olmaz.Bu kadar basit.Birbirimizi kırmaya hiç gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
böbrekleri satsak alabilirmiyiz ki ?
 
Giant Expressway ile hemen hemen heryere gidiyorum, otobüse, minibüse, metroya, metrobüse, servise, taksiye, vapura, arabamın bagajına sokuyorum.

Prestijiyle, nerde üretildiğiyle, komponentleriyle, kilosuyla zerre ilgilenmiyorum.
Katlandığında ne kadar küçülebildiğiyle ilgileniyorum.:)
Dahon Jifo'yu alamadığıma yanıyorum mesela, vitessiz olmasına rağmen.

Bu kadar hayatın içine sokunca katlanırı, gözümün tek gördüğü katlanınca ne boyutta olduğu :)
Şu anda memlekette katlandığında Brompton'dan az yer kaplayan varsa haber verin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ykaya
Yahu "Ben almıyorum" diyebilirsiniz ama şu " hak eder,hak etmez " olayına girmek ne kadar saçma ya. Sanki dışarıda biri yeni araba alınca ona " gardaşım çok vermişsin,kazıklanmışsın,bu parayı hak etmiyor " diyebiliyor musunuz ? Tamam pahalı olduğu bir gerçek ama hak eder hak etmez olayına girmeyelim.
 
Bir başka konuda da millet şu kadar harcadım onu aldım bu paraya, şunu aldım bu paraya diye çarşaf çarşaf liste basıyor, paralarını yarıştırıyor. Burada ise neredeyse "hehehe motoruda var mıymış torpağam :)" minvalinde yorumlar dönüyor, biz nasıl bir camiayız anlamadım gitti? :(

Son tahlilde; bisiklete verdiğimiz paralara acıyor muyuz acımıyor muyuz, beyler?
 
Guzel inceleme olmuş. Objektif gayet. En son fiyata gelince "butun hersey alt ust oldu" demesi ozeti. Dedigimiz gibi gereksiz pahali.
 
Geri