Scudo Sports

B'twin Tilt 120 Kullanıcıları Kulübü

merhaba arkadaşlar tilt 120 ile ilgili ki sorum olacak

Sürekli zincir atıyor? ne yapabilrim?

Eskiden katlandığında iki teker birbirine mıknatıs yardımı ile yapışıyordu sanırım o mıknatıs düşmüş. şimdi ayrık duruyor. ne yapabilirim?

yardımlarınızı rica ederim.

Gökhan
 
Scudo
@gkhn41 zincir atmasi problemi icin vites ayarlarinizin yapılması gerekiyor.
Tilt 120 de mıknatıs yok diye biliyorum. Küçük kavucuk bir malzeme var benimkinde onunla birbirine tutturuyorum
 
@gkhn41 zincir atmasi problemi icin vites ayarlarinizin yapılması gerekiyor.
Tilt 120 de mıknatıs yok diye biliyorum. Küçük kavucuk bir malzeme var benimkinde onunla birbirine tutturuyorum

teşekkür ederim. :)
 
Arkadaşlar ben sele borusunu değiştirmek istiyorum ama bu btwin tilt 120'nin sele borusu çapı nedir? sele borularında 27,2 mm seçeneği çıkıyor ama bu benim bisiklete uyumlu olur mu ki?
 
Arkadaşlar ben sele borusunu değiştirmek istiyorum ama bu btwin tilt 120'nin sele borusu çapı nedir? sele borularında 27,2 mm seçeneği çıkıyor ama bu benim bisiklete uyumlu olur mu ki?

tilt 120 sele borusu dış çapı (cm ve inch cinsinden)
20200901_162426_HDR.jpg
 
Herkese merhabalar,

Yakın zamanda almış olduğum Tilt120 ile ben de aranıza katılmış bulunuyorum. Yıllardır bisiklet sürmeyen biri olarak iyi ki almışım diyorum. Maalesef yaşadığım binada depo gibi bir seçenek yok, garaja bırakılan bisikletler de çalınıyor bu yüzden eve çıkarabileceğim bir bisiklet istemiştim, tilt120 tam bu noktada imdadıma yetişti. Dediğim gibi yıllardır bisiklete binmiyorum fakat eskiden gelen bir merakım var bu yüzden genelde bir sorun ile karşılaştığımda önce kendim çözmeye çalışırım ve fren ayarı, lastik basıncı gibi basit konuları da Youtube sağolsun hallediyorum. Dün akşam sürüşüm sırasında pedal çevirdiğimde vitesin olduğu bölgeden tıngır tıngır bir ses geldiğini farkettim. 1. viteste en yüksek gelen bu ses 6. vitese doğru arttırdıkça azalıyordu. Ben de araştırdım ve vitesimin ayarlanması gerektiğini anladım. Videolarda izlediğim kadarıyla aktarıcı ve değiştiricide bulunan elle ayar vidaları ile teli gerginleştirerek veya yumuşatarak bu sorunlar çözülebiliyor. Tilt120'de denediğimde ise vidaları bir yere kadar döndürebildim ama çok içime sinmediği için zorlamadım. High ve Low vidalarına ise dokunmadım. Buradaki herkes bu işlere meraklı ve bilgili duruyor o yüzden sorumu bu platforma taşımak istedim. Sizce kendim uğraşarak yapmalı mıyım, yoksa vites işi ciddi iş hiç dokunma servise mi götür dersiniz?

Herkese keyifli sürüşler diliyorum.
 
@YigitH hayırlı olsun öncelikle. Ayar basit. En azından öğrenmek için siz yapın. Arka tekeri havada tutun. O vidaların biri zincirin yukarı sınırı, diğeri alt sınırı belirliyor. Onlari hafifçe çevirerek pedalı çevirin. Sesin nereden geldiğini de tam çözmüş olursunuz. Ayarı da yaparsınız.
 
Merhaba

3 yıl önce tilt120 kullanmaya başladım. Arabanın bagajına koyup istediğim yere götürebileceğim için bu bisikleti tercih ettim. Geçen ay kızım için de bir tane daha aldım. Station wagon aracımızın bagajına çok rahatlıkla ikisini birden koyabiliyoruz.

Ankara'da yaşıyorum ve bisikletleri genellikle Eymir gölünde kullanıyoruz. Şimdiye kadar en fazla 41km sürdüm. Toplamda da 800km civarında yol yaptım. Bugüne kadar da hiçbir problem yaşamadım. Kilom 85kg, boyum 1.82m.

Bisiklete dechatlon'dan aldığım 50tl'lik portbagajı taktım. Sorun yaşamadım. Tam uydu. Bir de gene dechatlon'dan aldığım yuvarlak ön sepeti kullanıyorum. Sele çok rahatsız ediciydi ve dechatlondan jel kılıf aldım. Bir süre bu kılıfla kullandıktan sonra bu sene geniş, yumuşak ve yaylı bir sele ile değiştirdim. Uzun yolda bacak arası sürtmesi dışında rahatım. Bunun dışında bir aksesuar eklemedimIMG-20200819-WA0000.jpg.

3 yılda sadece siboptan hava kaçırdığı için arka iç lastiği değiştirdim. O da sanırım benim hatam oldu. Biraz fazla hava bastığım için yıpratmış olmam gerek çünkü ön lastik de az az hava kaçırıyor.

Ankara genel olarak yokuşu bol bir şehir olduğu için arka rubleyi değiştirmek hep aklımda olsa da henüz değiştirmedim. Hobi amaçlı kullandığım için zorlanmamamın performansıma katkı sağladığını düşünüyorum.

Zaman zaman aklımdan Konya yolu yokuşunu çıkıp Eymir gölüne kadar bisikletle gidip gelmek geçiyor ancak bu bisikletle olur mu diye düşünüp vazgeçiyorum. Böyle bir deneyimi olan arkadaşlar var ise bilgi verirler ise sevinirim.
 
@Akınlasınn tavsiye için teşekkürler öyle yaptım ama malesef düzelmedi. Ben beceremedim heralde diyerek Decathlon'a götürdüm. Atölyedeki kişi ayarı düzeltti ama düşük viteslerde ses hala geliyordu, nedenini sorduğumda bana bu durumun normal olduğunu düşük viteslerde büyük dişlilerin böyle bir ses yaptığını söyledi. Kaç tane vites ayarı videosu izledim birinde böyle bir şey duymadım. Düşük viteslerde pedal çevirirken tıngır tıngır bir ses duyan oluyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Akınlasınn
@YigitH düşük vites de iken zincir ve arka dişli konumuna dikkatlice bir bakabilir misiniz. Pedalı hızlı çevirin ve zinciri arka dişli üzerinde izleyin. Zincir dişli üstünde paralel mi yoksa zincir dişlinin bir noktasında bir alt dişliye sürtme yapıyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: YigitH
@Akınlasınn sürtme kaynaklı ses problemini gidermek için vites kolunun yanından ya da aktarıcının arkasından elinizle sıkıp gevşeterek aktarıcının konumunu ayarlayabilir, ince ayar yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: YigitH
@Akınlasınn @Burock78 yardımlarınız için teşekkür ederim. Zincir başka bir dişliye sürtmüyor, telin gerginliğini değiştirerek de çözemedim. Kalsın artık Decathlon'a bakıma verdiğimde bu durumu belirteceğim.

Dahon'un kadro mıknatısını alıp Tilt120'sine monte eden oldu mu?
 
@MertkagaN kaset ruble mi bu vidalı ruble mi bende alıp yapmayı düşünüyorum
 
Arkadaşlar merhaba,
1 ay önce tilt 120 aldım kullanış olarak memnun sayılırım.2 tane sorunum var;
1.Yokuş çıkarken biraz zorlanıyorum bunun için ne önerirsiniz daha önceki yorumları okuduğumda 6s 14-34T tavsiye etmişler internette aradım bulamadım.Muadil olarak yerine ne takabilirim.Bisiklet 6 vites olduğu için 7 li ruble takarsam aktarıcı yada vites kolunu değiştirmem gerekiyor.
2.bisikletin biraz daha yolda hızlanmasını istiyorum bunun için ne yapabilirim.Görüşlerinizi yedek parça linki ve yorumlarınızla birlikte paylaşırsanız sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Akınlasınn
@ertovts 1 numaralı kısım için tek diyeceğim ısrarla kendinizi maddi olarak ayarlayın ve megarange dişliye geçin. Katlanır bisikletlerin pedallari çok sağlam olmadığından yokuşlar da falan ayakta sürüp pedala yuklenmektense bu dişli setine geçin. Inanilmaz bir fark var ve her kuruşu hak ediyor.
2. Kısım icin ise aklıma gelen şey dişleri olmayan lastikler hız konusunda müthiş akıcı. Örneğin swalbe kojak tipi bir lastiğe geçiş yapabilirsiniz. Yarış bisikletleri lastiği gibi hiç diş yok. Zırh koruması da mevcut. Kullanıyorum ve tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: St.Ahmetus
@Akınlasınn rica etsem dişlinin kodu vs gibi bir şey var mı aynısı lastik içinde geçerli alabilceğimiz iste vs varsa paylaşırsanız sevinirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Akınlasınn
Bunu satın alabilirsiniz.
(link)


7 li vites kolu olarak da bunu satın aldım.
(link)

aktarıcı da değişmesi gerekebilir.
(link)


6 vitesli olan bisikletim 7 vites oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: ertovts
(link)

bu lastik favorim ama çoğu yerde stoklarda görünmüyor.

İkinci favorim de bu model.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ertovts
@Akınlasınn teşekkür ederim hocam 7 34-14 ün yerine 7 34-12 ruble olur mu peki bildiğin var mı link son hızı bir ufak daha arttırmak istiyorum aslında genelde kasetli olarka gördüm de vidalı bulamadım bu bisikletler vidalı galiba
 
Geri