@Prometheus
Burada görüldüğü gibi microSHIFT Shimano ile uyumlu. Hocam senin set ile bisikletin üstündeki set arasında ciddi fark var. 8'li sistemden 1x11'li sisteme geçeceksin. Bu sadece triban değil mriban yada ziriban da olsa shifter masrafın olacak. Aynakolu da değiştireceğin için sadece arka vitesi kontrol eden shifteri değiştirmen yeterli. Ön aktarıcıya giden kabloları da çıkarırsan kolu yenilemene gerek kalmaz. İstediğin zaman da geri dönebilirsin.
Yazıyı da tamamen sana değil genel olarak yazdım. Elinde olan birşey ise takar kullanırsın. Ama gidip sıfır alacaksan upgrade ettiğine değecek bir fark olmalı ki yapılan işe değsin. R8'den clarise upgrade ettim demek komik oluyor. (Üstündeki parçalar ömrünü doldurduktan sonra değiştirene lafım yok)
@onryygn
Kardeş değiliz önce onu bir netleştirelim. Bahsi geçen Triban 500'deki grup setin iyi olmamasının nedeni muhtemelen 1800 tl'lik fiyatı olmasın? Bu fiyat aralığında Dura Ace setli bisiklet varsa gidip onu alalım.
Triban 500'ü bir inceleyelim,
1- Bagaj montaj delikleri - tura çıkmak amacı ile konulmuş. Tubus bagaj ile yarışa katılan olduğunu sanmıyorum.
2- çamurluk montaj yerleri. Yine çamurluk şehirde ve uzun yolda gerekli. Triatlonda veya yarışta değil.
3- 3'lü aynakol. 30/39/50 oran ile geniş bir vites aralığı ve ufak bir ruble değişimi ile 1.07 gibi oldukça düşük 1. Vites oranlarına ulaşılabiliyor. -uzun soluklu yokuşları tırmanırken kolaylık sağlayacak. Bu yokuşlarla da genellikle uzun turda karşılaşacağınızı düşünürsek yine tur amaçlı konulmuş.
Bir diğer avantajı da yola yeni başlayanların kadans sorunu yaşamasını engellemek. Vitesler arası fark az ve +- yapıp tam aradığınız vitesi bulmanız mümkün.
4- arka aktarıcı. 24 gram daha ağır olarak uzun bacak kullanılmış. Maksimum diş kapasitesi daha fazla ve 3'lü aynakol 11-28 ruble kombinasyonunu destekliyor.
5- 40 liralık R8'den 400 liralık dura ace performansı beklemek linea'dan ferrari performansı beklemek kadar mantıklı.
6- Decathlon bisikleti günde 30 ila 60 kilometre arası kullananlar için tasarlamış. Yani yeni başlayanlar için, bisiklet ile yarışa katılmayacaklar için. "Yeni geometri ile Daha dik oturma pozisyonu" olan bir bisikletle yarışa katılmak aynakolu da değiştirsen aşamayacağın bir rüzgar direnci getiriyor.
Yarışa katılmayacak bir sürücü için yol bisikleti olmasına rağmen bagaj, çamurluk gibi parçalar takarak maksimum rahatlık ve konfor amaçlanarak satışa çıkarılmış.
Toplamda bakıldığında istersen git R8 yerine Dura Ace aktarıcı tak, aynakolu değiştir, bisiklet yarış amaçlı üretilmemiş. Yarışa katılacaksan bu bisikleti alır komple yenilersin, yarışa uygun bir grupset takar öyle katılırsın. Ancak o şekilde bu bisiklet yarışa uygun hale gelir. 3'lü aynakoldan dolayı girilemeyecek federasyon yarışlarında da rakipleri incelersek aktarıcı ve aynakol değişimi ile bu bisikletin hiç şansı yok. En ölü yarış bisikleti mavic aksium gibi jantlarla geliyor. Bahsedilen jantlarda minimum 1 milyar. Bontrager vs mevzusuna girmiyorum. Rakibin 6 triban 500 değerinde jant takıyor.
Sadece aktarıcı ile bu bisikletin tamamen yarışa uygun olduğunu düşünuyorsanız size kolay gelsin. Anca Hulk gibi bacaklarınız varsa dereceye girersiniz.
@onryygn
Karbon maşa ve fiyat durumunu düşünürsek gayet yeterli performansı veriyor. Nasıl ki Focus kendi sınıfında en iyi yol tutuşuna sahip araba olmasına rağmen çok daha iyi arabalar var ise ( mesela Mondeo) R8 ile daha üst seviye setler arasında da farklar olacaktır.
Bu arada (link) bi linki incelerseniz sadece tour de france'da kazanan ekipmanlara bakarsak;
1- Campagnolo 41
2- Simplex 10
3- Shimano 8
Öve öve bitiremediğiniz Shimano'nun başarısını görüp Campagnolo'ya 41 kere helal olsun diyoruz.
Yarışa katılacaksam tercihim pınarello dogma yada Colnago Concept üzerine Campagnolo grup set olurdu. Ancak yarışa katılmayacağım için ne bu bisikletlere ne de Campagnolo Super Record'a ihtiyacım var. Triban 500 ve microSHIFT bana yetiyor
@burak wsnj
Gelince fotoğrafını bekliyoruz
. Sele konusunda direk değiştirin. Heleki benim gibi ilk sürüşte virajda fren yapıp düşer gibi olursanız o selenin ucu çokta hoş olmayan durumlara sebep oluyor. Yukarı aşağı ayarlama imkanınızda olmadığından dengenizi kaybetme durumunda ciddi sıkıntılar yaratabilir. En kötü 10 dakika kıvranırsın
O seleyi tasarlayıp üreten mühendisten satışa konulmasına karar veren bütün decathlon yöneticilerine tavsiye ediyorum. Takıp kullansınlar çok rahat edecekler.
Hele selle royal ile ufak bir tur yaptım, acayip rahat geldi bana. Selle italia ile brooksu da denemek lazım. Turcular çok methediyorlar kendilerini.