Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

B'twin Triban Serisi Kullanıcıları Kulübü (3-5ler buraya)

@PrometheusAynen tabii..

F5121 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
@PrometheusAraştırınca iyi şeyler denk geliyor

F5121 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@onryygn ben de o yola girebilirim o zaman.. Kafam çok karışık :)
 
@onryygn

Plastidip yapın. Hem orjinalliğini korur, sökmek istediğiniz zaman sökersiniz hem de daha masrafsız olur. Bu arada iyi olmuş makina.:harika:
 
@onryygn

Aaa hiç olmamış üstünde trek yazmıyor yazık etmişsin okadar uğraşmışsın.

Şaka şaka harika olmuş bende sevilen bir kadroya yapılabildiği kadar yükseltme yapma taraftarıyım.
 
@SaruAhahahau aynen :) Trek, Scott vs yazmıyorsa çok kötü çünkü :)) neyse ben o trekleri geçerken çok eğleniyorum bu arada turlarda :) Teşekkürler

F5121 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Saru
@Liberi SpirituTeşekkürler çok, nasıl yaptırabilirim. Var mı tanıdığınız birileri

F5121 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@onryygn Claris takılı bir Triban 500 buldum. Alsam mı sence?
 
Triban 500 almayı düşünüyordum ama zamlardan sonra ikinci ellere de bakmaya başadım. Sizce bu bisiklet nasıl? İlan başlığında pazarllık payı var diye belirtilmiş, almaya karar verirsem nasıl bir fiyat teklif etmeliyim?

(link)
 
@Ilter Elmas
1k diyor çok istiyor. Ederi en en en temizine 800, daha fazla değil.
 
@onryygn

@onryygn Eliniz biraz yatkınsa bu tarz boya işlerine korkmadan girmenizi tavsiye ederim. Zira oldu ki gözünüze hoş gelmedi, en kötüsü söker atarsınız. Kaybınız en fazla 1-2 kutu plastidip olur ama tecrübe etmiş olursunuz. :harika: Ben kendim kapladım Triban 3'ümü. Sadece kadro kalacak şekilde tüm aksamı sökmeniz ve bir yere asmanızı tavsiye ederim. Nemsiz ve esinti olmayan bir kapalı ortamda yaparsanız daha iyi olur. Sabırla 4 ya da 5 kat olacak şekilde aralarda yarım saatlik fasılalar ile kaplayabilirsiniz.

IMG_20170708_171242.jpg
 
triban 100 hakkında ne düşünüyorsunuz? ilk yol bisikletim olacak.
 
@burak wsnj

Alu kadroların darbeyi emme konusunda karbona göre daha kötü olduğunu söylüyorlar. Karbon bir nevi süspansiyon gibi görev yaparken alu direk size iletiyor(muş). Karbon kullanmadım kıyaslayamam ama benim sele ile aynı sele varsa direk değiştirin. Normal bir bisikletçiden alacağınız 50 liralık sele bile çok çok çok daha rahat. Orjinal sele o derece dandik. Yedek sele yoksa seleyi söküp direk sele borusuna oturabilirsiniz, daha konforlu olur.:D

Benimde ilk yol bisikletim. Başkasından ödünç alıp denemedim de. Direk gittim aldım. İlk 50 kilometre seleyi değiştirene kadar tarif edilemez ağrılarla geçti. Seleyi değiştireli 57 kilometre oldu çok memnunum şuan. Vitesleri vs gayet güzel çalışıyor. Microshift'in uzun vadede durumunu da test etmiş olacağım. Eğer hava müsade eder de planladığım gibi kullanabilirsem haziran 2018'de 15.000 kilometreyi dolduracağız.:)

Yoldan keyif almak istiyorsanız güzel bir rampa bulun. Dropları tutup salın bisikleti. İyiki yol almışım dersiniz :D. Bisikletten nefret etmek isterseniz de aynı yokuşu çıkın :koptum:

@Yetkin

Mosso cavalier claris setli diye çok öneriliyor ama bir türlü içime sinmemişti. Varmış bir nedeni.

@Prometheus

Hocam tribanı alıp Cumhurbaşkanlığı bisiklet turuna mı katılacan? Tutturulmuş bir Shimano çılgınlığı gidiyor. Sanki diğer üreticilerin vites sistemleri çöp birtek Shimano iyi.:acpsnr:

Yıllarca mtb bisikletimde SRAM GripShift kullandım. GripShift üstüne vites sistemi tanımam. Şehir içinde 18. Vitesten 1. Vitese sadece ellerinizin ufak bir hareketi ile inmek mümkünken diğer sistemlerde -yol dahil- çat çat çat çat çat çat çat amele gibi anca düğme dürt.

Shimano sistemleri kullanmadım bilmiyorum -kullanmış biri bilgilendirirse memnun olurum- ancak forumda yol bisikletlerinde fren yaparken vites küçültülemediğini okumuştum. Yanlış hatırlamıyorsam ve bu doğruysa MicroShift'te bu da mümkün.

Yarışa katılmayacaksanız microshift bence yeterli performansı sunuyor. Shimano diye kullanmadan değiştirmenin alemi yok.

Alın, kullanın, eskisin ondan sonra değiştirirsiniz. Gereksiz tüketime ne gerek var?
 
@bariss.t
Hocam alıntılamadan önce iyi okusaydın, elimde bir MTB olduğunu ve onun SLX Shimano sistemi olduğunu ve benim bunu aktarmak istediğimi anlayıp, kafayı duvara vurmazdın belki :)
 
@bariss.tKardeşim kullandım tabii ki microshifti, 3 dişli aynakol ile yarışlara katılamıyorsun. Bilgin olsun. Trihatloncuyum bu arada. Ayrıca microshift iyi bir grup set değil [emoji5] shimano denersen anlarsın. Microshiftin ön aktarıcısı ile anca şehir turu yaparsın, yarışa katılamazsın.

F5121 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Tortiyum ve Saru
@onryygnEmin ol bende çok istedim microshiftin aynı performansı vermesini fakat maalesef. Tabii ki iyi bir alternatif ama anca alternatif

F5121 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Prometheus

Road.jpg


Burada görüldüğü gibi microSHIFT Shimano ile uyumlu. Hocam senin set ile bisikletin üstündeki set arasında ciddi fark var. 8'li sistemden 1x11'li sisteme geçeceksin. Bu sadece triban değil mriban yada ziriban da olsa shifter masrafın olacak. Aynakolu da değiştireceğin için sadece arka vitesi kontrol eden shifteri değiştirmen yeterli. Ön aktarıcıya giden kabloları da çıkarırsan kolu yenilemene gerek kalmaz. İstediğin zaman da geri dönebilirsin.

Yazıyı da tamamen sana değil genel olarak yazdım. Elinde olan birşey ise takar kullanırsın. Ama gidip sıfır alacaksan upgrade ettiğine değecek bir fark olmalı ki yapılan işe değsin. R8'den clarise upgrade ettim demek komik oluyor. (Üstündeki parçalar ömrünü doldurduktan sonra değiştirene lafım yok)

@onryygn

Kardeş değiliz önce onu bir netleştirelim. Bahsi geçen Triban 500'deki grup setin iyi olmamasının nedeni muhtemelen 1800 tl'lik fiyatı olmasın? Bu fiyat aralığında Dura Ace setli bisiklet varsa gidip onu alalım. ;)

Triban 500'ü bir inceleyelim,
1- Bagaj montaj delikleri - tura çıkmak amacı ile konulmuş. Tubus bagaj ile yarışa katılan olduğunu sanmıyorum.

2- çamurluk montaj yerleri. Yine çamurluk şehirde ve uzun yolda gerekli. Triatlonda veya yarışta değil.

3- 3'lü aynakol. 30/39/50 oran ile geniş bir vites aralığı ve ufak bir ruble değişimi ile 1.07 gibi oldukça düşük 1. Vites oranlarına ulaşılabiliyor. -uzun soluklu yokuşları tırmanırken kolaylık sağlayacak. Bu yokuşlarla da genellikle uzun turda karşılaşacağınızı düşünürsek yine tur amaçlı konulmuş.

Bir diğer avantajı da yola yeni başlayanların kadans sorunu yaşamasını engellemek. Vitesler arası fark az ve +- yapıp tam aradığınız vitesi bulmanız mümkün.

4- arka aktarıcı. 24 gram daha ağır olarak uzun bacak kullanılmış. Maksimum diş kapasitesi daha fazla ve 3'lü aynakol 11-28 ruble kombinasyonunu destekliyor.

5- 40 liralık R8'den 400 liralık dura ace performansı beklemek linea'dan ferrari performansı beklemek kadar mantıklı.

6- Decathlon bisikleti günde 30 ila 60 kilometre arası kullananlar için tasarlamış. Yani yeni başlayanlar için, bisiklet ile yarışa katılmayacaklar için. "Yeni geometri ile Daha dik oturma pozisyonu" olan bir bisikletle yarışa katılmak aynakolu da değiştirsen aşamayacağın bir rüzgar direnci getiriyor.

Yarışa katılmayacak bir sürücü için yol bisikleti olmasına rağmen bagaj, çamurluk gibi parçalar takarak maksimum rahatlık ve konfor amaçlanarak satışa çıkarılmış.

Toplamda bakıldığında istersen git R8 yerine Dura Ace aktarıcı tak, aynakolu değiştir, bisiklet yarış amaçlı üretilmemiş. Yarışa katılacaksan bu bisikleti alır komple yenilersin, yarışa uygun bir grupset takar öyle katılırsın. Ancak o şekilde bu bisiklet yarışa uygun hale gelir. 3'lü aynakoldan dolayı girilemeyecek federasyon yarışlarında da rakipleri incelersek aktarıcı ve aynakol değişimi ile bu bisikletin hiç şansı yok. En ölü yarış bisikleti mavic aksium gibi jantlarla geliyor. Bahsedilen jantlarda minimum 1 milyar. Bontrager vs mevzusuna girmiyorum. Rakibin 6 triban 500 değerinde jant takıyor.

Sadece aktarıcı ile bu bisikletin tamamen yarışa uygun olduğunu düşünuyorsanız size kolay gelsin. Anca Hulk gibi bacaklarınız varsa dereceye girersiniz.

@onryygn

Karbon maşa ve fiyat durumunu düşünürsek gayet yeterli performansı veriyor. Nasıl ki Focus kendi sınıfında en iyi yol tutuşuna sahip araba olmasına rağmen çok daha iyi arabalar var ise ( mesela Mondeo) R8 ile daha üst seviye setler arasında da farklar olacaktır.

Bu arada (link) bi linki incelerseniz sadece tour de france'da kazanan ekipmanlara bakarsak;

1- Campagnolo 41
2- Simplex 10
3- Shimano 8

Öve öve bitiremediğiniz Shimano'nun başarısını görüp Campagnolo'ya 41 kere helal olsun diyoruz.

Yarışa katılacaksam tercihim pınarello dogma yada Colnago Concept üzerine Campagnolo grup set olurdu. Ancak yarışa katılmayacağım için ne bu bisikletlere ne de Campagnolo Super Record'a ihtiyacım var. Triban 500 ve microSHIFT bana yetiyor ;)

@burak wsnj

Gelince fotoğrafını bekliyoruz :). Sele konusunda direk değiştirin. Heleki benim gibi ilk sürüşte virajda fren yapıp düşer gibi olursanız o selenin ucu çokta hoş olmayan durumlara sebep oluyor. Yukarı aşağı ayarlama imkanınızda olmadığından dengenizi kaybetme durumunda ciddi sıkıntılar yaratabilir. En kötü 10 dakika kıvranırsın :koptum:

O seleyi tasarlayıp üreten mühendisten satışa konulmasına karar veren bütün decathlon yöneticilerine tavsiye ediyorum. Takıp kullansınlar çok rahat edecekler. :harika:

Hele selle royal ile ufak bir tur yaptım, acayip rahat geldi bana. Selle italia ile brooksu da denemek lazım. Turcular çok methediyorlar kendilerini.
 
@bariss.tAhahahau çok içerlenmiş. Tamam canım microshift süper.! Bu arada jantlar Token c28A carbon aero benim. Bacaklarda fena değil merak ettiysen eğer :) ben ortada trek yazmadan ve manyakça paralar harcamadan da toplayarak sevdiğin kadro ile iyi sürerler alabilirsin diyorum. Kendi bisikletim ile de gayet alıyorum. Bence sende bir gün dene. ( bu arada kardeş lafına çok alınma ya, kardeşlik kötü bişey değil)

F5121 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Saru
Geri