@Sadettin Z. Teşekkür ederim. Synapse gidon boğazı en dipte, boğazda hiç halka kalmayacak şekilde ve gidon boğazını ters açıyla kullanıyordum. Esnekliğim çoğunluğa göre biraz fazla. Buna rağmen bazen halen daha aşağıda kullanma isteği oluyordu. Zaten bike fit yaptıracaktım ve burada da esnekliğim fazla çıktı. 56 kadro Synapse yerine 54 kadro Süpersix her açıdan daha uygun oluyor. Önceden karbon jant alma düşüncem vardı. Bike fitti, janttı, kadro çantası meselesiydi şuydu buydu Trek Projeckt One dahil onca model arasından Süpersix'i aldım.
Synapse ve Süpersix'i karşılaştırmak biraz uzun sürer, kısaca aktarmaya çalışayım. Süpersix traditional geometrili olduğundan üst boru yerle paralel diğeri ise kompakt geometrili. Görsellik kişisel zevk olduğu için hiç oraya girmeyeceğim. Süpersix başlı başına ayrı model olduğu için tamamen başka bir inceleme konusu. Yine de kısaca aktarmaya çalışayım
Öncelikle Süpersix Hi-mod karbondan, Ultegra setli ve karbon jantlı. Synapse ise standart karbon, 105 setli ve vasat jantlı. Siynapsı sevmekle beraber Shimano RS 10 jantları illallah dedirtmişti. Bu iki modelin aynakol ve tamamlayıcı setleri de farklı. Spidering aynakol görsel güzelliği yanında esnemezliği ile de kendini beğendiriyor. Bütün bu farklılıklar doğal olarak her türlü Süpersix'i öne çıkarır. Dolayısıyla bunların dışında konuşmak gerekiyor.
Siynapsın jantları değiştirmiş ve deneme maksatlı karbon jantları ona aktarmıştım. Bu şekilde karşılaştırma imkanı buldum. Süpersix geommetri farlılığından dolayı daha atak davranıyor. Her harekete daha tepkili. Tekerler arası mesafe, alın borusu açısı gibi şeyler hemen kendini belli ediyor. Yahut bunların dışında bu model kesinlikle daha tepkili. Açı değişimleri nedeniyle Süpersix daha çabuk davranırken Synapse daha dengeli cevap veriyor. Tırmanırken her yönden hafif kadrolu Süpersix'i tercih ederim. Uzun inişlerde ise trail'den dolayı Synapse bir öden öne çıkıyor sanki. Süpersix virajlarda adeta kendisi yatıyor, Synapse ise rahvan davranıyor. Synapse her açıdan rakatlık odaklı olmakla berbaber Süpersix ''Bundan ben de de var, başka ne istersin'' diyor.
Biri yarış odaklı olduğu için aero duruşa daha müsait, diğeri ise yüksek alın borusundan dolayı dik duruşa da müsade ediyor. Lastik genişliği aynı olan her model aynı yola girer. Bu yüzden ikisi de aynı yolların adamı olmakla berber Synapse bozuk yollarda kendini evinde hissediyor. İşe gidip gelirken Siynapsi kullanbiliyordum ama Süpersiksi kullanmak Aman bişey olmasın diye cesaret istiyor
Benim gibi kadro ve bisiklet teknolojisi meraklısı biri için tek başına kadroyu anlatmak bile dna'larına girmek olacağı için iki kadroyu karşılaştırmak başlı başına inceleme konusu olacacağından; kadro özellikleri, hafiflik, sertlik gibi şeyleri bir kenara bırakırsak durum kısaca bu.
-bu arada süpersixin top cap 25 mm olduğundan hala yüksek kalıyor, tapkapi tam ortasından kestirmem gerekiyor, yapan eden varsa haberim olsun-