Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Fire serisi bisikletler

Bıyıkov

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2019
Mesaj
1.150
Tepki
3.008
Yaş
41
Şehir
Antalya
İsim
Ayhan Bıyıklıoğlu
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba!
2018 yılından beri piyasada çok az sayıda olan ve hakkında çok az bilgi sahibi olduğumuz bu bisiklet serisiyle ilgili bir başlık açmak ve elimdeki bazı bilgileri eklemek istedim. Ancak asıl amacım özellikle kullanıcı deneyimlerini, bayilerden yada Accell bisikletten alınan bilgileri yada inceleme yazıları ve videoları buldukça paylaşmak. İlk olarak kısaca aşağıdaki şekilde bir toplu bilgi paylaşımıyla başlamak istiyorum.
Öncelikle şu anda Carraro web sayfasında satışta olan 3 modelin linklerini paylaşarak başlayalım.
(link)
(link)
(link)

Bu bilgiler dışında Cyclist dergisinde haziran ayında Agit Salman tarafından bir inceleme yazısı kaleme alındı. Ona da (link)ulaşabilirsiniz. Instagram üzerinden genel fikirlerini sorduğumda f/p olarak alınabilecek iyi biskletlerden biri olduğunu ve özellikle di2 lu modelin sürüşünden memnun kaldığını iletmişti. Ayrıca 179 boy ile 54 kadroyu sorunsuz kullandığını belirtti.
Bunlara ek olarak geçtiğimiz hafta Accell bisiklete sorduğum bir soruya istinaden paylaştıkları kadroya göre ölçüsü değişen parçaları da paylaşmış olayım.

1602495575584.png

Fire 1.1 ve 3.2 kullanan iki kişi ile yaptığım kısa yazışmalarda onlardan edindiğim birkaç bilgiyle yazımı sonlandırıyorum.
- 54 kadronun 172 - 182 boy aralığı için uygun olacağını ilettiler.
- Bisikletin Aero özelliklerinin Merida Reacto serisi kadar iyi olmadığı iletildi.
- Konfor anlamında Aero bisikletlerde korkulduğu gibi bir sorun yaşanmadığını ilettiler. Kadro geometsinin tam Aero bir bisikletten ziyade Race kadro olduğunu görebiliyoruz zaten.
- Çok atik ve pedala verilen gücü iyi aktardığını paylaştılar.

Dediğim gibi bu bilgiler subjektif değerlendirmeler olsa da paylaşmak istedim. Ben de uzun zamandır takip ettiğim bir seri olduğu için olduğunca bilgi sahibi olmaya çalışıyorum. Eğer forumda da kullanıcıları varsa bizleri aydınlatabilirler.
 
Scudo
c1 modeli arkadaşımda var güzel bisiklet.
 
Bir iki defa yolda gördüm, güzel bisiklet , di2 olmasına rağmen ciddi kablo karmaşası var ama garip geldi bana.
 
Bir iki defa yolda gördüm, güzel bisiklet , di2 olmasına rağmen ciddi kablo karmaşası var ama garip geldi bana.
Agit Salman da dergideki yazisinda bundan bahsetmis belki bir gidon degisikligi ile kismen cozulebilir.
c1 modeli arkadaşımda var güzel bisiklet.
Bir tanitim videosu yada foruma kisa bir yazi yazsa kullanim deneyimleriyle ilgili ne guzel olur aslinda.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Agit Salman da dergideki yazisinda bundan bahsetmis belki bir gidon degisikligi ile kismen cozulebilir.

Bir tanitim videosu yada foruma kisa bir yazi yazsa kullanim deneyimleriyle ilgili ne guzel olur aslinda.
Siz daha bisiklet almadınız sanırım, daha önce addict üzerinden sohbet etmiştik, sizin beklentinize uygun model sanırım aeroad tipi kadrolar. Canyon da var çok hoşuma gitti, ben de focus var izalco max oda aeroad hem aero hem de road bisiklet özelliklerini taşıyor ,aero ya göre daha konforlu ve hafif ara bi kadro. ben bu kadar rahat olacağını tahmin etmemiştim fakat 400km sürüş yaptım ve endurance bisiklete ihtiyacım kalmadı çünkü benzer konforu yakaladım bu tip kadroda .
 
Siz daha bisiklet almadınız sanırım, daha önce addict üzerinden sohbet etmiştik, sizin beklentinize uygun model sanırım aeroad tipi kadrolar. Canyon da var çok hoşuma gitti, ben de focus var izalco max oda aeroad hem aero hem de road bisiklet özelliklerini taşıyor ,aero ya göre daha konforlu ve hafif ara bi kadro. ben bu kadar rahat olacağını tahmin etmemiştim fakat 400km sürüş yaptım ve endurance bisiklete ihtiyacım kalmadı çünkü benzer konforu yakaladım bu tip kadroda .
Canyon Aeroad belki biraz fazla Aero kaçabilir ama Ultimate kadrosu race geometrisi ile Fire serisine daha yakın gözüküyor kadrolarını kıyasladığımda. Ben hala almadım bisiklet. Fire 3 serisi modelleriyle, Addict 10 ile alternatif olarak yurtdışı modellerden Rose ve Canyon un bisikletiyle ilgileniyorum. Kurdan dolayı durum epey sıkıntılı ve açıkçası yerli markaları da her an fiyatlarını yükseltecek gözüyle görüyorum. Hakkımızda hayırlısı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Merhaba,

Bu serideki bisikletlerin ağırlıklarını bulamadım. Bir bilgi var mı elinizde?
 
  • Beğen
Tepkiler: ozkanburak
Merhaba,

Bu serideki bisikletlerin ağırlıklarını bulamadım. Bir bilgi var mı elinizde?
Cyclistmag.com.tr deki incelemede Fire 3.3 modelinin M/54 kadronun 8.15 kg ölçüldüğünü yazmış Agit Salman. 3.1 ve 3.2 için çok az oynama olacaktır.
 
Cyclistmag.com.tr deki incelemede Fire 3.3 modelinin M/54 kadronun 8.15 kg ölçüldüğünü yazmış Agit Salman. 3.1 ve 3.2 için çok az oynama olacaktır.
Teşekkürler.

İlk yol bisikletim olacak 105 setli bir bisiklet düşünüyorum. 062 ile C1.1 set olarak aynı farkları kadronun Al - Carbon farkı olması. Aradaki farka değer mi bu ?
 
@snorkelkazim bana kalırsa aradaki farka değer mi sorusunun cevabı: Evet, değer. Ama ilk yol bisikletinin bu derece pahalı bir makina olmasının bazı dezavantajları olacaktır, düşülüp kalkılacaktır illaki ve bu mat siyah bir kadro, çok dikkat edilmeli. Ayrıca ilk yol bisikleti için R7000 set, team 30 jant seti biraz ürkütücü görünüyor. Benim fikrim ucuz olana yönelip gönül rahatlığıyla hor kullanmanız. Çünkü karbon malzemeyi sıfır tecrübe ile kullanmaya kalktığınuzda vida sıkmaya bile korkacaksınız. Aluminyum yeni başlayanlar için candır :harika:
 
Teşekkürler.

İlk yol bisikletim olacak 105 setli bir bisiklet düşünüyorum. 062 ile C1.1 set olarak aynı farkları kadronun Al - Carbon farkı olması. Aradaki farka değer mi bu ?

Ben de değeceğini düşünüyorum bu fiyat farkına. 2 ay gravel tarzı bisiklet kullandıktan sonra karbon bisiklete geçtim. Kilitli pedala falan gravel'da alıştım. Dolayısıyla yol bisikletinde hiç sıkıntı yaşamadım. Eğer cesaret edebiliyorsanız ilk bisiklet olarak karbon olmasında bir problem yok fakat çizik vs gibi durumlarda daha kıymetli olan karbon bisikletin daha fazla değer kaybedeceğini unutmamak lazım.

062 güzel bir başlangıç paketi bence, hem biraz ağır olsun ki kondisyonunuz artsın bacaklarınız güçlensin değil mi, gravel bisikletim pedallar dahil yaklaşık 12kg idi 7.5kg'a geçince tüy gibi gelmişti :)

@Bıyıkov üstad ile daha önce bu bisiklet ile ilgili konuştuğumuzda da söylemiştim, bu bisikletin en büyük handikapı yeterince kullanıcı yorumu ve incelemesi bulunmaması. Bu sebepten ötürü ben yakın bütçeler ile ikinci el ithal markalara yönelmiştim. Kağıt üstünde gayet güzel bir bisiklet olduğu ise su götürmez bir gerçek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: benben
Ben de değeceğini düşünüyorum bu fiyat farkına. 2 ay gravel tarzı bisiklet kullandıktan sonra karbon bisiklete geçtim. Kilitli pedala falan gravel'da alıştım. Dolayısıyla yol bisikletinde hiç sıkıntı yaşamadım. Eğer cesaret edebiliyorsanız ilk bisiklet olarak karbon olmasında bir problem yok fakat çizik vs gibi durumlarda daha kıymetli olan karbon bisikletin daha fazla değer kaybedeceğini unutmamak lazım.

062 güzel bir başlangıç paketi bence, hem biraz ağır olsun ki kondisyonunuz artsın bacaklarınız güçlensin değil mi, gravel bisikletim pedallar dahil yaklaşık 12kg idi 7.5kg'a geçince tüy gibi gelmişti :)

@Bıyıkov üstad ile daha önce bu bisiklet ile ilgili konuştuğumuzda da söylemiştim, bu bisikletin en büyük handikapı yeterince kullanıcı yorumu ve incelemesi bulunmaması. Bu sebepten ötürü ben yakın bütçeler ile ikinci el ithal markalara yönelmiştim. Kağıt üstünde gayet güzel bir bisiklet olduğu ise su götürmez bir gerçek :)
062 de gayet güzel bir başlangıç bisikleti olabilir. Ben de 1 yıldan uzun bir süredir Carraro Gravel G2 ile yol sürüşü yapıyorum. 5 aydır da yoğun bir antreman sürecinden geçtim. Aslında bisiketlete devam edeceğime iyice emin olduktan sonra bisikletimi daha iyi bir bisikletle yenileme kararı aldım diyebilirim. O nedenle bisiklete yeni başlamak ile ilk yol bisikleti olma durumları arasında fark var bence. Benim 20 yıl aradan sonra ilk bisikletim olduğu için alt/orta bütçe bir alüminyum ve gravel seçeneğiyle başlamıştım. Şu anda haftalık ortalama 10-12 saat antreman ve sürüş yapabildiğime ikna oldum ve artık karbon ve hafif bir bisiklete geçmek istiyorum. Eğer daha önce bisiklet alışkanlığınız varsa pekala karbon bir yol bisikleti ile de başlayabilirsiniz bence.
062 nin benim için en önemli eksiği ağırlık ve hidrolik disk fren olmaması olabilir.
Bisikletlerle ilgili kullanıcı deneyimi çok az malesef, Antalya'da 1.1 ve 3.2 kullanan birer kişi var ve onların izlenimlerini de yukarıda paylaştım. Ben kendi adıma fiyat/performans olarak disk fren ve karbon kadro birarada sunması ve Ultegra setle donanmış olması itibariyle Fire 3.2 nin uygun br seçenek olduğunu düşünüyorum.
 
Evet, bugün itibariyle Fire 3.2 siparişimi verdim. Bisiklet ulaştığında ilk izlenimlerimi ve kullandıkça da deneyimlerimi buradan paylaşmaya çalışacağım.
 
Evet, bugün itibariyle Fire 3.2 siparişimi verdim. Bisiklet ulaştığında ilk izlenimlerimi ve kullandıkça da deneyimlerimi buradan paylaşmaya çalışacağım.

Hayırlı olsun, dolu dolu bir inceleme olacağı kesin:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
Hayırlı olsun hocam , hub sesi güzel bazen yanımdan geçiyor . Kadro geometrisi aero ve yarış kombinasyonu aeroad sanırım . Ben bu geometriyi başarılı buluyorum.
Gelmeden maşallah ımızı diyelim
 
1 yil Gravel i yol bisikleti olarak kullandiktan sonra ben de biraz endişeli,hevesli bir merakla bekliyorum kullanmayi. Bakalim nasil olacak.
 
Bisiklet 1 saat önce geldi. Teslim aldım. Paket sağlam gözüküyor. Ancak hem satıcı hem de yetkili servis kutuyu açmayın, serviste kurulum esnasında açılacak dedikleri için açmadım. Kısa bir not gireyim. Bisikleti başka hiçbir yerde bulamadığım için hakkında çok şikayet bulunan Istanbul Metin Bisiklet'ten aldım. Satın alma sürecimde Derya Hanım bana yardımcı oldu. Ödeme, indirim, taksit vs her konuda yardımcı oldu. İşlemleri tamamladıktan 1 saat sonra bisikleti kargoya verdi. yurtiçi kargoyla 22 saat içinde bisikleti teslim aldım. Şimdilik ilk izlenimler böyle. Pedallarımı eski bisikletimden söktüm. 1 saat sonra kurulum için Antalya Bike House'a gideceğim.
 
Kurulum oncesi kutudan sağlam cikti hersey. Biraz kalabalık, kurulum 7 30 gibi bitecek.
 

Dosyalar

  • 20201105_165738.jpg
    20201105_165738.jpg
    1,1 MB · Okunma: 312
  • 20201105_165715.jpg
    20201105_165715.jpg
    1,3 MB · Okunma: 322
  • 20201105_165639.jpg
    20201105_165639.jpg
    1,4 MB · Okunma: 326
  • 20201105_165619.jpg
    20201105_165619.jpg
    2,1 MB · Okunma: 345
Güle güle kazasız belasız kullanın montajlı resimlerini bekliyorum heyecanla. Bir de size maliyetinden haberdar ederseniz bizleri sevinirim.
 
Geri