Scudo Sports

Carraro fixie

bisikletizm.com da şöyle bahsedilmiş:

Carraro – Single Speed / Fixie
Minimal.
Şehirdeki en şık ve havalı arkadaşım işte bu mavi bisiklet. İş toplantılarına, arkadaş buluşmalarına, sinemaya giderken beni gideceğim yere hızla ulaştırıyor. Çelik kadrosu hafif ve dayanıklı. Bisikletin üzerindeki renk uyumunu çok seviyorum.(link), Single Speed ve Fixed olarak kullanılabiliyor. Ben single speed olarak ve frenle kullanmayı tercih ediyorum.
Yolda giderken insanların dönüp tekrar tekrar baktığı bisikletimin çok konforlu bir de Selle Royal marka selesi var.

Çok hoş bir bisiklet bence ama benim boyum 1.65 olduğundan kadro ölçüsü uymuyor :(
 
Scudo
Merhaba,

fixed gear bisikletlerle ilgili çok ciddi bilgi sahibi değilim açıkçası. Ancak yaklaşık 1 aydır Carraro fixie kullanıyorum. 400km civarı yol yaptım. ilk izlenimlerimi paylaşmak isterim.
daha önceki bisiklet tecrübem sadece MTB'lerle olduğu için, ilk etapta tabiki ince teker, bisikletin genel kontrolü ..vs tuhaf geliyor. ancak alıştıktan sonra gayet konforlu.

yokuş çıkmakla ilgili kaygılar paylaşılmış genelde. ben bu bisikletle çıktığım yokuşlarda hiç zorlanmadım gerçekten. evet çok çok dik yokuş çıkmadım hiç ama genel olarak yokuş denebilecek yollarda da çok zorlandığımı söyleyemem. Selesinden de gidonundan da açıkçası memnunum. Fakat bull horn bir gidon almak istiyorum, alternatiflere bakacağım.

standart hali single speed olarak geliyor, fren sistemi var yani, fakat arka tekerin diğer tarafında da ufak bir çark mevcut, dolayısıyla istenirse eğer kontra olarak da kullanılabilir sanıyorum.

tabi insan fixed gear zehrini alınca hemen bisikleti modifiye etmek istiyor. ben de şimdi kemik jant bakıyorum. türkiyede bulması olanaksız sanıyorum, denk gelse de çok yüksek fiyatlar çekiyorlar. o yüzden aliexpress'teki jantlara bakıyorum ama kalite olarak ne boyuttadır? gümrüğe takılır mı? 2 jantın toplam maliyeti 800 lira(250$) civarına denk geliyor, gerçekten alınır mı? çelik kadro denmiş bu bisiklet için, bu kadro çok kötü müdür? ( ben iyi olduğunu düşünüyorum ) masraf yapmaya değer mi? bunlar tabi hep soru işareti. bu konuda fikri olan birisi varsa, çok memnun olurum açıkçası.

ben bu bisikleti Maltepe sahil - Fenerbahçe sahil arası sürüyorum genelde. Malum, bisiklet yolu olan bir parkur. eğer bu tarz bir parkurda sürülecekse hiç düşünülmeden alınabilir kanısındayım.

Fixicilere selamlar :)

Merhaba,

bahsettiğim jantları aliexpress'ten sipariş ederek aldım. Nasıl göründüğünü merak eden olur ise, buyrun.

düşündüğüm kadar ağırlaştırmadı bisikleti, bence fena da olmadı.

bir de bullhorn gidon aldım mı tam olacak sanırım ancak flat gidon'a da alıştım, zorlanır mıyım değiştirirsem? bilemiyorum. fikri olan ? :)

FİXİE.jpg
 
@Serdardiyebiri Güle güle kullanın. Bullhorn daha çok ön tekere yük dağıtıp arkayı fixie kullanırken kilitlemek için faydalı. Yoksa size kalmış çok farketmez bence. benimkinde drop bar var mesela:D bir de, gidon boğazınız biraz uzunca bullhornla gereğinden fazla uzarsa kısaltmak gerekebilir sanırım
 
@Cem cm çok teşekkürler yorum ve fikir için. ben single speed kullanıyorum, o halde gerek yok diyorsunuz anladığım kadarıyla?

bu yorum değerli. flat gidona devam o halde. alışamamaktan çekiniyordum zaten :)

sevgiler saygılar.

beklediğim kadar ağırlaştırmadı bisikletleri. bence güzel oldu gibi.

16681741_10155212385226833_2463923265201718463_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Fat1h
Yeni model bayaaa şık olmuş bayıldım yeşilin tonuna ve elcik, sele, lastiklerdeki kahverengi tonu uyumuna :asik:

accell-carraro-fixie-renk-1-00397.jpg
 
Görüntüsüne hasta oldum. Keşke sizler kadar bilgim olsa da eşek çatlatan izmir yokuşları için elverişli mi değil mi, bir fikir yürütebilsem.
 
Kullanmadım hiç ama yokuşlara hızlı tempoda girebilirsrniz ve performansınız iyiyse çıkabilirsiniz yokuşları ama daha çok düz yol için bence fixieler. Bir de bu yokuş çıkma korkusunu bilinçaltımıza işliyormuşuz ona inanıyorum ben. Geçen gün vitessiz, 17kg lık (ya da belki daha fazla) bisikletle hayatta çıkamam dediğim eğimi çıkabildim şaşırdım kendime!
 
@Burcuu
Ben de aldım bir tane. Bugün geldi, kurdum, ufak bir test sürüşü yaptım. Henüz single speed tarafta duruyor, biraz bilgilenip öyle değiştireyim dedim fixie tarafına. Özlemişim vitessiz bisikleti, çok hafif ve sade geldi. Görüntü de çok güzel. Özellikle yeşil kahve ve metalik renk uyumu harika. Tek yadırgadığım elcikler oldu his açısından. Plastik yerine yumuşak tekstil veya deri olsa daha iyi olurmuş.

Kullanım veya ekipmana yönelik önerileri olanlar varsa çok memnun olurum.
 
@Anonim

Güzel bisiklet. Hayırlı uğurlu olsun. Güzel günlerde kullanın. Tekerinize taş değmesin.
??????
 
Bugün dayanamayıp arka tekeri çevirip fixie tarafını taktım ve ufak bir test sürüşü yaptım:)

  • Çok değişik bir tecrübe kesinlikle. Sanki yeni baştan öğreniyorsun gibi.
  • Durduktan sonra kalkmak bile bir komik oluyor, pedalı geri çeviremeyince daha önceden ayarlamadıysan pedal istediğin yerde başlayamıyorsun. Öyle de kalkardım sorun değil de bir de üstüne pedalın üstüne binip süzülememek olunca bocaladım bir süre. Ön freni sıkıp arka tekeri kaldırarak biraz daha iyi oldu.
  • Ayakta sürdükten sonra pedalı çevirerek oturamıyorum. Süzülemeyince alet tepesinden atıyor hemen çeviremezsen. Ayağa kalkmaya korkar oldum.
  • Hız kasislerinden nasıl geçebilirim bilemiyorum:)
  • Yokuş belli ki kolay olmayacak, ama iniş beni daha çok düşündürüyor. Pedallarla yavaşlamak söylendiği kadar kolay değil. Dizlerimi sakatlarım diye korktum biraz. Kilitli pedal lazım olacak gibi görünüyor.
  • Dönüşlerde pedal çevirmeyi unutmamaya çalışıyorum. Alışkanlıkları kırmak zor.

Sonrasında yol bisikletiyle çıktım. Ne kadar çok pedal çevirmeden süzülüyormuşum meğerse.

Tecrübeli arkadaşlara iki sorum olacak.

  1. Yavaşlarken frenleri olabildiğince kullanıyorum dize yüklenmemek için. Doğru teknik bu mudur?
  2. Daha önce vitessiz bisiklet tekeri değiştirmemiştim. Zinciri tansiyon ayarlayıcıyla ne kadar germek gerek? Özel bir tekniği var mıdır? Benimki biraz sıkı oldu gibi. Ama pedalı çevirirken bazı yerlerde de rahatlıyor gibi. En sıkı yeri mi esas alacağız? En dar yeri mi? Zincir yerinden çıkmasın diye korkup şimdilik gergin tuttum, ama zincirin de çabuk uzamasını istemem açıkçası.
 
1. Fixed gear ile frenleme tekniklerini öğrenene kadar frenleri etkin bir biçimde kullanabilirsin. Kullanmazsan ölürsün zaten. ? Doğru düşünüyorsun. Dizleri fazla zorlamadan yavaş yavaş alıştırmalısın. Şöyle söyleyelim: single speed olarak 5 bin km. Ondan sonra fixed gear olarak frenleri sökmeden 5 bin km. Ama bu noktada frensiz de durabilmeye çalışacaksınız. Ondan sonra frenler sökülecek ve trafikten uzak bir ortamda skid stop, back pressure, skip stop, track stand çalışmaları yapılacak. Bu tekniklerin tamamını yüzde 7 eğimli yerlerde de etkin bir biçimde yapabilmeye başladıktan sonra fixie ile her türlü durabilirsiniz. Ama bu arada pek çok defa düşüp kalkacaksınız. Bunlara mental olarak hazırlıklı olmalısınız.

2. Zincir ne çok gergin ne çok gevşek olacak. Fixie tarafını kullandığınızda zincir gevşek olursa kadans arttığında çok sık zincir atar. Çok gergin olduğunda ise pedal kolay dönmez. Ayarı nasıl olacak dersen özetle şöyle diyeyim. Pedalı ileri ve geri çevirdiğinde yön değişikliği sırasında zincirde sarkma olmasın. Bu gerginlik yeterli olacaktır. Bir süre sonra zincir ayarı yapa yapa el alışkanlığı olacak zaten.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
???
 
@Ali Kılıç 35.5
Tavsiyeler için çok teşekkür ederim. Özellikle zincir için olan iyiymiş, bir sonrakinde deneyeceğim.:harika:

Bugün biraz track stand yapmaya çalıştım. Bir arkadaşım gördü, “hayrola bisiklete binmeyi mi öğreniyorsun” diye sordu :D

Başta 5bin km single speed kullanma gereği neden peki, yokuşlara alışmak için mi? Ben çok fazla yokuş çıkıp inmeyi düşünmüyorum fixie ile. Kadansı yüksek tutmam lazım. dizim biraz sakat malesef. O oranla yüksek kadans bulmam çok zor. Bisikletin üzerindeki dişliler 48-16, uygun kadans için en az 20 km/h ile çıkmam lazım yokuşları. 40 yaşından sonra başlayan biri için çok zor. Sanırım fixieyi genelde daha düzlük alanlarda kullanacağım, düzde kullanmak bile çok zevkli bir deneyim :)

Duruş ve kalkış için de tavsiyeniz var mı? Diyelim ki aniden durduk, pedalı nasıl ayarlamak lazım? Ben ön frenle arka tekeri kaldırıp yapmaya çalışıyorum, ama o da çok kolay değil ve öyle yapsam bile ayak değiştirmeden olmuyor.
 
5 bin km lafın gelişi bir miktar. Çok vitesli kullanımdan sabit vitese geçişteki alışma aşaması için. Siz hızlı alışırsanız süreyi düşürebilirsiniz tabii ki. Doğrudan fixie olarak kullanmaya niyetiniz varsa eğer frenleri kesinlikle sökmeyin. Fren olmadan da makineyi durdurabilecek bir aşamaya gelene kadar frenli kullanıma devam. Ondan sonra zaten gereksiz hâle geliyor frenler.

Durduktan sonra kalkarken isterseniz bisikete binmeden arka tekeri hafif havaya kaldırarak pedalı ayarlarsınız. Pedalı geri çevirme şansınız yok maalesef. Geri geri gitmeyi öğrenene kadar böyle binin. Sonra istediğiniz ayağı pedala bağlar, hafifçe geriye doğru gider, ikinci ayağı da pedala bağladıktan sonra one doğru hamle edersiniz. Bu aşamada ayak değişimi kaçınılmaz. Biraz Cüneyt Arkın'ın ata binişi gibi oluyor ilk hareket ? ama eğlencelidir. Zamanla ona da alışıyor insan.

Fixed gear olarak kullanmayı düşünüyorsanız kilitli pedal veya kalpiye kullanmanızı tavsiye ederim. Rahatlık sağlıyor.

48×16 başlangıç için tavsiye ettiğim bir oran değil. İyice ısınmadan dizleri zorlamayın. Zaten dizlerde sorun var dediniz. Sorunu daha da çoğaltmayalım. Bu durumda 48×16 ile yokuş çıkmanız çok zor zaten. Düz yolda sürmelisiniz. Düz yolda bile çok keyif verir fixie.
 
Aslında bu Carraro fixie 1 bisikleti ben de beğendim. Ama neden sadece 52 cm üretmişler acaba, benim boy 1.82, kullanırken bel-boyun ağrısı yapmaz mı?
Yol bisikleti kullanıyorum, arada tur bisikletiyle de çıktığım oluyor. Klasik tecrübem de oldu. En büyük zevki çelik kadro yol bisikletinde aldım.
Single speed tarzı ben de kullanmak istiyorum ama öncelikle kadro sıkıntı. Eski çelik yol kadrolarına çok güvenemiyorum artık, metal yorgunluğu ne durumda bilemiyoruz sonuçta . Kaliteli yeni kadro bulmak zor, özel yapım pahalı.
Bu carraro bisikletse gerçekten hoş tasarımlı. Çok kaliteli değildir belki ama çelik kadro maşa beni cezbetti. Zamanla jant-drop bar gibi değişimlerle daha da hoş olabilir.
Fakat işte kadro küçük kalacak.
Ne dersiniz, ne önerirsiniz dostlar?
 
@akifberkant
Tahmin ediyorum ki en çok satılabilecek kadro boyunu seçerek üretmişler. Zaten bu bisikletler az satıldığı için çeşit yapmak için uğraşmamışlar. Ben bisiklet ararken malum sitede bir sürü L boy fixie görmüştüm. Seda bisiklette de başka markalar vardı, bir bakın isterseniz.

Fixie olayı benim için de yeni. Benim başıma gelmedi neyse ki ama öğrendiğim kadarıyla pantolon ya da bağcığı zincire kaptırma, pedalı dönüşlerde yere çarpma veya zincirin dişliden çıkması gibi riskler aynakolun sürekli hareket etme zorunluluğu sebebiyle kolaylıkla kazaya yol açabilirler. Bu nedenle dönüştürmek için ön dişlinin yerden yüksek ve arka tekerin de çatalda oturduğu yerin yatay olduğu bir kadro bulmak lazım. Aynakol ve arka dişli değişimi de gerekeceğinden bence vitesli bir bisikleti dönüştürmek için uğraşmak ciddi bir çaba yada para gerektirir. Ben olsam doğrudan fixie olarak yapılmış bir bisikleti tercih ederdim. (Zaten öyle yaptım.)

Carraro fixie hakkındaki yorumlarınıza katılıyorum. Çok kaliteli olmasa da şık bir bisiklet. Purefix gibi markalardan da kalite olarak çok farklı olduğunu sanmıyorum. Onlar da yurtdışında benzer fiyat kategorisinde satılıyorlar.
 
herkese merhabalar,
ilk tecrübe için kendim toplamaktansa önce fabrika çıkışlı bir single almaya karar verdim ve bu seçimi başlangıç için carraro fixiden yana kullandım. yazma sebebim ise tecrübeli arkadaşlardan single speedlerle alakalı varsa tavsiyelerini almak.
 
Son düzenleme:
@mmeerrttt

Çok güzel bir makine. Hayırlı uğurlu olsun. Fixieye geçişini kutluyorum.
Fixie olarak kullanmaya başlamadan önce uzunca bir süre (kullanım sıklığına göre 6 ay ya da 1 yıl) single olarak kullanmanı tavsiye ediyorum. Aklına takılan başka bir konu olursa imkânlar dairesinde yardımcı olmak isterim.
 
Carraro fixie kullanlarin boy ölçüleri nedir ve uyumlarini olumlu olumsuz yanlarini yazabilirlermi acaba.
 
Geri