Scudo Sports

Carraro fixie

Elciklerin rahat olmadığını yazmıştım daha önce. Deri kalın elcikler takınca dünyam değişti. Sürüş keyfi birden müthiş arttı. Elcik değişimini tavsiye ederim.

Üstüne bir de velcro pedal kayışlarından alıp taktım ve trafik ışıklarındaki ilk trackstand denememde yanımdaki cipin tekerinin dibine düştüm. Beklediğim kadar rahat değil ve epey de zor bir olaymış. Kilitli pedala döneceğim.
 
Scudo
Ara ara aklıma düşüyordu. Gravel hayalim var ama dolar bu haldeyken hayal olarak kalmaya devam edecek gibi duruyor. O hayali kenara koyup ulaşbileceğim fiyata carraro fixie almak istiyorum. Genelde düz, bazen eğimli olan bir rotada kullanıyorum.

Bisikletin ne ağırlığını bile var mı acaba?
 
Bu kadar konusu geçince inceledim biraz. 48/16 oranlar sert olmuş. Ben single kullandığım dönemde 46/18 oran ile çok rahat 25 ortalama ile gidebiliyordum. Kasmanın alemi yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Single ve fixed tarafın hissi çok farklı. Yokuş yoksa 48x16 o kadar da kasmıyor. Ben de başta çekiniyordum, dişli değiştirsem mi diyordum, ama rahat geliyor şimdilik. Yokuş zaten pek çıkmam 46x16 bile olsa. Dişliler eskiyince 46ya çeviririm herhalde.
 
42x16 takılıyorum bir sıkıntı yok İstanbul'da hatta beykoz sarıyer istinye sahillerinde kullandım illaki bazı rampaları elle çıkarıyorum ama alışınca normal rampaları biraz hızlı girince çıkabiliyorsunuz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Nisan ayından beri kullanıyorum, ilk yaptığım iş drop bar takarak gidonu değiştirmek oldu. bisikletin havasını çok fazla değiştirdiğini söyleyebilirim. başlarda eğimli bazı yollarda zorlanıyordum ancak bisiklete alışıp biraz da kondisyonu topladıktan sonra dişli oranlarıyla alakalı bir problemim olmadı, çok hızlandığımda bazen pedalı boşa çeviriyor gibi oluyorum ama bu benim için çok problem değil, diğer arkadaşları bilemem. beşiktaş sarıyer arasındaki sahil yolunda bisikletten inmeden eğimli yolları çıkabiliyorum rahatça, bazılarında ayağa bile kalkmıyorum.
iyi ki fixieye geçme kararı almışım, şu an çok memnunum.
 
@mmeerrttt
Fotoğraf alabilir miyiz ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Gidon boğazını ters monte ederseniz çok daha hoş bir görüntü olur, denemekte fayda var :harika:
 
@Anonim biraz temaşa etmek maksadıyla rica ediyorum bisikletinizin genel ve detay görsellerini paylaşır mısınız?
Şartlarım olgunlaşırsa yeşilinden edinmek ve dropbar ile kullanmak istiyorum lakin dişli oranları biraz korkutuyor. Aynakol ve arka dişliye de müdehale etmem icab edebilir bakalım artık hayırlısı
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@Yusuf'san
Yakın zamanda görsel paylaşırım, şimdilik sadece deneyimlerimi aktarayım.

Öncelikle bisiklet çok şık. Ucuz ama şık. Ne güzel değil mi? Renk uyumu harika, ancak kalite açısından tabi ki aynı düzeyde diyemem. Ben bu yüzden elcikleri ve seleyi değiştirdim, pedalı da değiştireceğim. Kısacası vücuda temas eden parçaları değiştirmiş olacağım. Sele çok yumuşak olduğundan rahat edemedim. Sürekli pedal çevirmek ve arada oturup kalkmak için sert sele daha rahat. Ama asıl elcikleri değiştirmek çok büyük fark yarattı. Deri ve daha kalın bir elcik seti bana iki gömlek üstün bir bisiklet hissiyatı sağladı.

Dropbar daha güzel görünse de hem mevcut oturuş açısının güzel ve gidonun şık olması, hem de başka bir dropbarlı fixed bisikletim daha olması ve bu gidonun dropbara göre yokuşlarda çok daha iyi performans göstermesi nedeniyle gidonu değiştirmeyeceğim. Fixed sürüşte dropbar çok gerekli mi emin değilim. Diğer bisikleti de bullhorna döndürmeyi planlıyorum.

Aynakol 48t, şimdiye kadar çok rahatsız olmasam da ben de ileride 46 veya 44e geçebilirim. Çok yokuşlu yerlerde kullanmadığım için acele etmiyorum.

204271 dosyayı görüntüle
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Anonim
Çok şık görünüyor hakikaten.
Maşaallah diyorum.
Yeşilin tonu çok hoş kahverengi ile uyumu güzel.
Ben de edinirsem dropbara kahverengi gidon bandı sarıp tektro sti fren kolları ile kullanmak isterim.

@Anonim şunu merak ediyorum aynakolun yaprağını değişme imkanı var mı yoksa komple mi değişmek icab eder?
 
@Yusuf'san
Teşekkürler, orijinal renkler çok iyi hakikaten. malesef yeni selemin rengi bu kadar iyi bir kahve tonu değil. Daha koyu bir deri rengi. Ama orijinaline göre çok daha rahat olduğu için içim kan ağlayarak değiştirmek durumunda kaldım? Eğer dropbar ile kullanacaksanız seleyi sizin de değiştirmeniz gerekebilir. Kendi selesi çok yumuşak çünkü.

Sizin deri gidon bandı da iyi fikir. Eğer metalik gidona takarsanız gerçekten çok şık olur.

Aynakol dişlisi değiştirilebilir. Ben günışığında detay foto çekemedim henüz ama zamanında bir dükkandaki ilan resimlerini kaydetmiştim. Bu tip detaylar var. Özelden mail adresi yollarsanız iletebilirim size.
 
Carraro fixiemi nasıl olacak diye diğer tarafa çevirdim. Uzun süre fixie tarafı kullanınca bir garip oldu. Dişli oranı epey fark ediyormuş, 16 ve 18 dişli arasında epey fark var. Keşke aynakol 46 veya 44 olsaymış. Antrenman için kullandığım bir fixie daha olduğundan bir süre gezinti amaçlı sabit olmayan tarafta kullanacağım.
 
Biri bana kargolayabilir mi bisikletini bir kaç fotoğrafını çekecem geri yollucam :eek:
 
Biri bana kargolayabilir mi bisikletini bir kaç fotoğrafını çekecem geri yollucam :eek:
Hep unutuyorum aynakolun detaylı fotoğraflarını çekmeyi. Bugün başka bir konu için arka göbeği çekmiştim, onu koyayım. İki tarafta da gergi vidası var. Tekeri söküp takmayı kolaylaştırıyor.

209189 dosyayı görüntüle

Bisiklet şu an tek vites konumunda. Sabit tarafta dişli oranını yüksek bulduğum için değiştirdim. 42 aynakol dişlisi ısmarladım. Gelince tekrar sabit tarafa alacağım.
 
Bisikleti tartma imkânın oldu mu?
Mevcut hâliyle kaç kilo?
10,5 kg olan Fuji ile kıyaslayınca azıcık daha ağır ama katlanır bisikletime göre de epey hafif. Bagajı ve çantayı saymazsak 11-11,5 kg civarında diye tahmin ediyorum. Bir tartayım akşam.

Tarttım, bagaj dahil 12 kg. Bagaj 600-700 g olsa 11,3-11,4 kg gibi ağırlık
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Geri