Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

330 un 328 den farkı, komple aktarma organlari, aynakol ve gobegi dahil. Gidon ve gidon bogazi son olarakta lastikler. 328 tamamen stok olarak 14.10 kg. Yukaridaki örnekte agir lastik ve bir cok aksesuar kullanilmasina ragmen 13.80 kg gelmis.

İki modelin Stok halleri arasinda sizler icin ciddi kabul edilebilecek bir agirlik farki var o zaman? (Sizler icin dedim ozellikle, benim gibi ulasimda kisa yol icin kullanip, yavas giden yokus cikmayan birisi icin 15-16 kg a kadar agirlik farketmiyor, kendim 100 kiloyum zaten carsiya ciktimmi bisikletin uzerine bir 15 kg daha ekliyorum) Bisiklet ile tanisali 3 yilimi doldurdum simdiye kadar tek seferde en uzun gittigim yol 20 km olmamistir muhtelemen.
 
Scudo
Merhaba;

Bende Sportive 225 alarak aranıza katıldım. Bilmem gereken şeyler var ise dinlemek isterim. Teşekkürler
 
Sportive 327 kullanıyorum bir yılı aşkın süredir.
Geçen hafta ön fren vidalarından birinin eksik olduğunu farkettim. Bugün de sürüşte fren kolunun üzerindeki ayar vidası düşmüş.

Bir de bir süredir yokuş yukarı giderken ortaya çıkan ve pedalın belli bir yerinde gelen tık tık tık sesleri geliyor. Yükte değilken gelmiyor.

Vakit bulursam vidaları tamamlayıp locktite ile sabitlemem gerekecek.
 

Dosyalar

  • 20240728_201140.jpg
    20240728_201140.jpg
    103,4 KB · Okunma: 16
  • 20240728_201152.jpg
    20240728_201152.jpg
    95,7 KB · Okunma: 16
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Merhaba herkese, Sportive 227 kullanıcıyısım, ön amörtisoru iptal edip normal maşa takıp kullanabilir miyim?
 
Gidon yüksek durmuyordur hocam, o bisikletin geometrisi öyle; siz üst borunun yere paralel gitmesini istiyorsanız sizin istediğiniz gibi olmaz olmaz yani. :)
 
Gidon yüksek durmuyordur hocam, o bisikletin geometrisi öyle; siz üst borunun yere paralel gitmesini istiyorsanız sizin istediğiniz gibi olmaz olmaz yani. :)
Tebrik ederim anlatmak istediğimi nokta atışı anladığınız için. O üst borunun çapraz iniyor olması beni mahvediyor resmen. Bir dahaki bisiklet seçimlerimde bu detayı asla unutmam
 
Tebrik ederim anlatmak istediğimi nokta atışı anladığınız için. O üst borunun çapraz iniyor olması beni mahvediyor resmen. Bir dahaki bisiklet seçimlerimde bu detayı asla unutmam
Üst borunun çapraz inmesi neden sorun teşkil ediyor. Aslında bisikletin üzerine ağağınızı atmışken yani bisiklet bacaklarınızın arasında ama her iki ayağınız d yere basarken üst borunun kasığınıza baskı yapmaması açısından faydalıdır, hatta dropper post tipi sele borusu yüksekliğini sürüş esnasında düşürebildiğiniz sele borularını kullanabilmeniz için böyle bir geometri olması gerekir.

Sizi "mehveden" kısmı anlayabilirsem çözüme daha iyi yönlendirebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: gravelworld
Tebrik ederim anlatmak istediğimi nokta atışı anladığınız için. O üst borunun çapraz iniyor olması beni mahvediyor resmen. Bir dahaki bisiklet seçimlerimde bu detayı asla unutmam
Trekking bisikletlerinin çoğunda kadro boyuna göre ST uzayıp HT aynı kaldığından kadro boyu büyüdükçe üst borunun arkası yükselip yere paralel hale geliyor.
1000023796.jpg

Örneğin Mosso Legarda'da
41 kadro:
1000023798.jpg

56 kadro:
1000023799.jpg

Bu eğim değişikliğini yapmak için süspansiyonlu maşa yerine kısa bir düz maşa takarsanız bisikletin ergonomisi bozulur, genel yapı öne eğilir, pedal yere yaklaşır, ön maşa ve sele borusu açıları bozulur.
 
Üst borunun çapraz inmesi neden sorun teşkil ediyor. Aslında bisikletin üzerine ağağınızı atmışken yani bisiklet bacaklarınızın arasında ama her iki ayağınız d yere basarken üst borunun kasığınıza baskı yapmaması açısından faydalıdır, hatta dropper post tipi sele borusu yüksekliğini sürüş esnasında düşürebildiğiniz sele borularını kullanabilmeniz için böyle bir geometri olması gerekir.

Sizi "mehveden" kısmı anlayabilirsem çözüme daha iyi yönlendirebilirim.
Beni mahveden kısım gözümü yorması, tamamen görüntü. Sevemedim o duruşu, çocuksu his alıyorum sürdükçe
Ayrıca bisiklet üstündeyken ayağım yere değmiyor. Çevremdeki bisikletçiler öyle olmasını söylüyorlar
 
Beni mahveden kısım gözümü yorması, tamamen görüntü. Sevemedim o duruşu, çocuksu his alıyorum sürdükçe
Ayrıca bisiklet üstündeyken ayağım yere değmiyor. Çevremdeki bisikletçiler öyle olmasını söylüyorlar
Bisikletin üzerinde farklı bir şey, selede otururken zaten değmemesi lazım keza o zaman sele yüksekliğiniz hatalı demektir ama o kadro geometrisinde bir bisiklette bisiklet bacaklarınızın arasında ve her iki ayağınız yere basarken orta boru sizi rahatsız ediyor ya da her iki ayağınızı yere basmanızı engelliyorsa kendinize büyük bir kadroyu, çevrenizdeki bisikletçilerin yanlış yönlendirmesiyle almışsınız demektir. Çocuksu his almanız da sadece sizin kuruntunuz. Trekking bisiklete sahibi hemen herkes o duruşu severek alıyor ve kullanıyor. Çevrenizde birileri muhakkak sizi yanlış yönlendiriyor ve siz bu gereksiz düşünce sarmalına girmişsiniz; görünüme değil sürmenize bakmanızı tavsiye ederim keza daha ucuz yollu olur.

Tabi keyif sizin, bütçe sizin. Bu geometrideki kadroları beğenmiyorsanız beğenmiyorsunuzdur, o zaman yol veya yola yakın kadro geometrili gravel bisikletlere bakacaksınız, elinizdekini ucuz yollu gravel'a dönüştürme şansınız yok. Yukarıda Spartiat hocam açıklamış zaten durumu.
 
Bisikletin üzerinde farklı bir şey, selede otururken zaten değmemesi lazım keza o zaman sele yüksekliğiniz hatalı demektir ama o kadro geometrisinde bir bisiklette bisiklet bacaklarınızın arasında ve her iki ayağınız yere basarken orta boru sizi rahatsız ediyor ya da her iki ayağınızı yere basmanızı engelliyorsa kendinize büyük bir kadroyu, çevrenizdeki bisikletçilerin yanlış yönlendirmesiyle almışsınız demektir. Çocuksu his almanız da sadece sizin kuruntunuz. Trekking bisiklete sahibi hemen herkes o duruşu severek alıyor ve kullanıyor. Çevrenizde birileri muhakkak sizi yanlış yönlendiriyor ve siz bu gereksiz düşünce sarmalına girmişsiniz; görünüme değil sürmenize bakmanızı tavsiye ederim keza daha ucuz yollu olur.

Tabi keyif sizin, bütçe sizin. Bu geometrideki kadroları beğenmiyorsanız beğenmiyorsunuzdur, o zaman yol veya yola yakın kadro geometrili gravel bisikletlere bakacaksınız, elinizdekini ucuz yollu gravel'a dönüştürme şansınız yok. Yukarıda Spartiat hocam açıklamış zaten durumu.
Görüşleriniz için çok teşekkür ederim. Bisikletin sele ve gidon ayarıyla ilgili kesinlikle destek almam gerekiyor
 
merhaba.grande 702 bisiklete sahibim öne eğilmeden bisiklet sürmek istiyorum fakat 702 yeterli gelmiyor. ne önerirsiniz?
 
merhaba.grande 702 bisiklete sahibim öne eğilmeden bisiklet sürmek istiyorum fakat 702 yeterli gelmiyor. ne önerirsiniz?

En üste alınmış gidon dışında açılı gidon boğazını ayarlamak da kurtarmıyorsa kadro büyüktür. Boyunuz ve iç bacak boyunuz kaç, bisikletin kadro boyu nedir?
 
En üste alınmış gidon dışında açılı gidon boğazını ayarlamak da kurtarmıyorsa kadro büyüktür. Boyunuz ve iç bacak boyunuz kaç, bisikletin kadro boyu nedir?
boyum 1,77 bacak boyu 80 bisikleti bilmiyorum m beden yazıyordu sanki üstünde
 
Merhaba 227 Carraro aldım ikinci el arka aktarıcısı deore, model yılı 2023 dendi yenilere baktığımda altus olduğu yazıyor, acaba eski bir model mi sattılar bana.
 

Dosyalar

  • asas.png
    asas.png
    450,3 KB · Okunma: 27
Merhaba 227 Carraro aldım ikinci el arka aktarıcısı deore, model yılı 2023 dendi yenilere baktığımda altus olduğu yazıyor, acaba eski bir model mi sattılar bana.

Evet, eski (2023 baharından önce) ama çok da sorun değil aslında. Eski 9'lu Deore de olsa gayet güzel ürün. Çoğu kişi sırf Deore'li olsun diye özellikle eski model alıyor.
Eski Deore yeni Altus'tan daha iyi demiyorum tabii, sadece daha kötü değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: turok289
Evet, eski (2023 baharından önce) ama çok da sorun değil aslında. Eski 9'lu Deore de olsa gayet güzel ürün. Çoğu kişi sırf Deore'li olsun diye özellikle eski model alıyor.
Eski Deore yeni Altus'tan daha iyi demiyorum tabii, sadece daha kötü değil.
Cevap için teşekkürler, dün bir ufak gece sürüşü yaptım ve yokuş aşağı giderken bisikletten sesler geldiğini fark ettim otoparka gelince bazı civataların gevşediğini fark ettim allen takımıyla her yerini sıktım sesler kesildi, yarın Dechatlondan çamurluk ve kask gibi şeyleri alacağım ön lastikte ufak çatlaklar mevcut lastiklerin havası az göstergeli pompada alacağım.
 
Merhaba. İki Carraro sportive modeli arasında karar vermeden önce fikrinizi almak istedim. Şehir içinde düz yolda sürebileceğim işe gidip gelmek için yani öyle dağa taşa vurmadan düz yolda kullanım amacıyla düşündüğüm carraro sportive 327 ile 328c modelleri arasında kaldım.

1. 327 hem v fren olması sebebiyle daha hafif olacağını düşünüyorum. Hemde rengi daha hoşuma gitti.

2. 328c ayriyeten hidrolik fren var bana çok lazım olmasa da. Ayrıca yeni Shimano cues sistemi var.

İki bisiklet birbirine yakın fiyat ve özellikte yanlışım yoksa. Tavsiye ve fikirlerinizi bekliyorum.
 
Geri