Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

@Sefa.

Öncelikle açık konuşmak gerekirse 15 kg bana uçuk geldi ancak

tur bisikleti için 100 gr'mın öneminin bir yol bisikleti kadar olduğunu düşünmüyorum çünkü ben bisikletin arkasına bisikletin iki katı katı kadar ağırlıkta eşya ile yol alacağım...

Donanım farklılıkları var ancak burada herhangi bir kadro değişikliği yok
ALÜMİNYUM 6061. 1.1/8" YARI ENTEGRE

ekipman farklılığı var ancak o da çok minik farklar ne kadar etkiler bilmiyorum açıkcası

Belki alakasız ama forumda bir konu görmüştüm herkes sele ağırlıklarını foto ile paylaşmıştı

Oradaki fotoğraflardan edindiğim bilgiler beni şaşırtmıştı çünkü 700 gram olan sele'de vardı 200 gram olanda ancak bunların kalite ile bir bağlantısını kuramamıştım fiyatlara bakarak... Genel manada pahalı olanlar hafif olanlar ancak bu fotolarda bazen tersi bir durum söz konusuydu.


Bu arada yazıyı yazarken aklıma geldi 227'de gidonun hareket edebilme opsiyonu belki kiloyu biraz daha artırmış olabilir.

Son olarak bence ağırlık olarak 225 ile 227 arasında minik bir farklılık dışında fark beklemek bile haksızlık olur.
 
Scudo
Arkadaşlar slm :) carraro sportive(225-227)'lerin, yaklaşık 15 kg olmasının sebebi: sadece maşaları ve disk frenleriyle alakalı değil; bence, sele borusu, sele, gidon boynu, gidon, jant seti, orta göbek, krank, vites vs. gibi komponentleriyle de alakalı. bende isterdim bisikletim 10 kg dan fazla olmasın ama bu paraya bu kadar :) örneğin, Hacettepe üniversitesinden sınıf arkadaşımın ki siteye üyedir kendisi( kullanıcı adı Tunç Tuncay) hem yol hem mtb si var, yaklaşık 7-8 kg bisikletleri(yemeyin de yanında yatın makinalar) , ama fiyatlarına yaklaşamayız :) örnekler çooook. herneyse...buarada, bugün decahtlon mağazasından, nihayet bir km sayacı aldım geçte olsa (Btwin count 4) 48 tl ye. kullandıktan sonraki yorum ve fotoları ilerde paylaşırım illaki. birde sorum var; bazı arkadaşlar, gidon boynunu nerdeyse düz ayarlamışlar, bunun + sı ve - si nedir? olmadı bir deniyim ben de :) kazasız sürüşler ve keyifli, bol pedallar dilerim, hoşça kalın :)
 
@Fahrettin Bey;
Merak etmeyin, "Accell Group" bünyesinde Manisa'daki o fabrikada hangi bisikletlerin kol kola montajlandığını, birbirleri ile ne tür bir temasları/ilişkileri olduğunu çok iyi biliyorum. Geçen sene piyasada 225 bulabilmek için kendileri ile bayağı bir iletişimim olmuştu, uğradığım bisikletçilerde de kendileri hakkında yeteri kadar bilgi edinmiştim. :)

@Safa Arslaner
O bahsettiğiniz hareketli gidon boynu bizim emektarlarda da var. :)

Ben "tur bisikletçisi" "yol bisikletçisi" diye ayırmadım o ağırlıklık takıntılarından bahsederken. Ayrıca tur bisikletiçisi olanlar da bisikleti hafifletmeyi değil, bisikletin üzerine o kadar çantayı koyduktan sonra gerilim/stres yaşamadan kadroyu en sağlam nasıl dengeleyeceği kara kara düşünür. Bunun için gerekirse 1-2 kg daha ağır olan bisikleti tercih eder. Neyse konu bu değil zaten.

Anlatmak istediğim noktaya bir türlü temas edemiyorum bugün nedense, yol yorgunluğundan sanırım. Dilim döndüğünce bir daha anlatmaya çalışayım.
Sportive 225'lerin ilk üretim tarihi nedir emin değilim (bildiğim kadarıyla 2012 olan modelleri de var) ve ben kendi sahip olduğum 225 üzerinden yola çıkıyorum. Bu adamlar 2013 yılında bu bisikleti üretmişler (pardon montajlamışlar) ve ortaya 15.000 gram ağırlığında bir bisiklet çıkmış. Aradan bir sene geçmiş ve tarih olmuş 2014, piyasaya hibrit sınıflarda adeta Carraro'nun amiral gemisi olmaya aday olan 227 diye yepyeni bir model çıkmış. Ama nasıl? 2013'ün amiral gemisinin makyajını değiştirmiş, albenisi olsun diye bir kaç donanımı daha üst seviye ürünlerle kullanmayı tercih etmiş ve bu 227 kod adlı mavişin ağırlığı da 14.800 olmuş.

Şimdi olaya Carraro olarak değil, başka bir markanın açısından bakalım. Yaklaşık 5 aylık sürecin ardından 3 hafta içerisinde ikinci bisikletimi almayı planlıyorum. Bu süreç içerisinde almayı planladığım modelin 2013 ve 2014 modellerini en ince detayına kadar ezberledim (aralarında renk haricinde pek bir fark yok zaten). Ama bir bakıyorum, almayı istediğim ama stoklarda kalmadığı için bir türlü alamadığım 2013 model bisiklet 11.000 gram iken, aynısının 2014 versiyonu 9.800 grama düşmüş. Dikkatinizi çekiyorum, arada hiçbir donanım farkı yok, kadrodaki alüminyum kalitesinde ya da işlemesinde bir değişim yok... Ama firma nasıl yapmışsa (kadro açılarını az biraz değiştirip malzemeden tasarruf mu etmiş bilemem) ardışık 2 sene modelleri arasında 1200 gram fark koymuş ortaya. O firma bunu yaparken, bizim Carraro ise eski model ve daha düşük sınıf bisiklet ile son model ve üst kalite bisikleti hemen hemen aynı ağırlıkta yapıyorsa bu tamamen bisiklet üretmek değil bisiklet satmaya endeksli aldatıcı bir çalışmadır. Bir yandan gün geçtikçe hafifleyen/zayıflayan bir model varken Carraro'nun böyle bir şey yapması bana ciddi anlamda saçma ve tamamen yıllık ciroyu arttırma maksatlı bir girişim olarak göründü. Gelişim faaliyeti resmen sıfır.

Kimse de bunu "Türk firmalarının ellerindeki yetersizlikler" olarak savunmasın lütfen. Özellikle de Carraro, Bianchi gibi menşei İtalya olan ve İtalya ile sıkı bağları olan ama bir takım nedenlerden ötürü Türkiye'de üretilen bu etikete sahip bisikletlerin, Avrupa pazarında aynı etiketi taşıyan akrabalarına hiç benzememesi bile vizyonsuzluğun bir göstergesidir. Bizdeki yerli üreticilerin "Gelişen/değişen teknolojileri takip edip kendime masraf mı çıkarayım? Geçen seneki pembe bisikleti alır eflatuna boyar, bir de jant teline boncuk takıp pazara salar ve temiz bir şekilde cebimi doldururum" zihniyetinden bir an evvel kurtulması lazım.

Her neyse, konu nereden nereye doğru koptu geldi. Demek ki bazı şeylerde fena birikmişim, bu başlıkta rahatlama noktası oldu bir şekilde. Biraz daha devam etsem kim bilir daha nerelere doğru yelken açarım bilmiyorum, o yüzden ağırlık konusundaki bu muhabbete kendi açımdan nokta koyuyorum. Kafasını şişirdiğim, vaktini çaldığım herkesten özür dilerim.

Son bir not: Sportive 227 sahipleri ya da 227 almayı düşünenler, bu modeli karalamaya çalıştığımı falan düşünmesin, geçen sene piyasada 227 olsaydı 225 yerine bunu alırdım.

@erphan

Gidon boynunun açısını kaldırdığınızda (dikleştirdiğinizde) bisiklet üzerinde daha dik bir oturma pozisyonu elde edersiniz. Bu size konfor sağlar ancak daha geniş bir kütle ile rüzgar direncine maruz kalacağınız için hızdan feragat etmenize neden olur (rüzgarın şiddetine göre eziyete bile dönüşebiliyor bazen). Bunun tam tersinde, yani düşük gidon açısında ise konfor ortadan kalkarken, bisiklet üzerine iyice eğilip kapandığınız için rüzgar direncine maruz kalacak vücut yüzeyi azaldığı için hız (ve hızlanma) avantajı elde ediyorsunuz.

Kısacası bisikleti kullanan kişinin kullanım şekline göre tercih edilmesi gereken bir şey bu, "Aaa... dik açıyla kullanmak modaymış bende öyle yapayım o zaman" tarzı bir tutumla yaklaşılmaması lazım. Bir de yanlış hatırlamıyorsam sizin beliniz ile ilgili bir takım sağlık sorunlarınız vardı ve bu nedenle bisiklet üzerinde mümkün olduğu kadar dik durmaya çalışıyordunuz. Bu yüzden sizin (ve sizin gibi bel kısmında sağlık problemi olanların) mümkün olduğu kadar dik bir açı ile gidonlarını ayarlaması yararlarına olur. Tabi benimki sadece düz mantık. Kendiniz için en uygun olan "sele yüksekliği - gidon açısı - sürüş pozisyonu" kombinasyonunu deneme yanılma ile bulabilirsiniz. :)

Hadi bir soru da ben sorayım;
Neden Sportive ailesinde model numaraları ardışık bir şekilde gitmiyor da 223, 226, 228, 229 gibi model numaraları atlanıp yeni model numaraları veriliyor? Bir bilgisi olan var mı? :confused:
 
Sorunuzu tamamen yorumumla ve mantigimla cevapliyorum.bilgim yok.
Bence modeller arasındaki fiyat farki arttikca sayilar arasındaki fark da artiyor.
221 801 tl
222 810 tl(tezimin dogru cikmasi icin 224 du de 222 sayiyom :D)
fark:9 tl
225 1035 tl
fark: 225 tl
227 1314 tl
fark:279 tl(bu biraz daha az olsa iyi olurdu :D)
230 1719tl
fark: 404 tl
not:bu mantiga gore sportive 300 2014 opel corsa ile ayni olur :D
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin başaran
@Sefa.

Merhaba. Sır değilse, almayı planladığınız bisikleti söyleyebilir misiniz?

@ALTINBAŞAK

Teori iyi gidiyormuş. Ta ki 230'a kadar. Zira 230 diye bir model görünmüyor sitesinde. Nasıl oluyorsa 330'a atlıyor :D (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin başaran
Bendeki bu dikkatsizlik beni öldürecek :D
 
herkese merhaba, forumdaşların izlenimleri ve bir arkadaşımın desteğiyle Carraro Sportive 224 almayı planlıyorum. Bu bisiklet ile uzun tur deneyimi olan varsa deneyimlerini paylaşabilirmi acaba? Bagaj takılması, parça dayanıklılığı, kadro geometrisi uygunluğu v.b. konularda fikirlerinizi almak isterim.
 
@Ömer Ertuğ

Daha turlara baslayamadim ama bu yaz inş.günlük 100-150 km lik turlar düşünüyorum.forumda 3000 km kullanan arkadaşlarimiz var.ve arkadaşın orijinal lastiği bile patlamamış hala.ben kesinlikle kendi bisikletini tavsiye edebilirim.
 
@Oktay Erkan
Sır değil elbette ama hem reklam muhabbeti yüzünden hem de alacağım bisikletin fiyatının "o paraya motorsiklet alınır be!" seviyesinde olduğundan pek dillendirmek istemiyorum. Gerçi forumda açılan "12.000 liraya hangi bisikleti almalıyım?" ölçeğinde bir meblağ olmasa da Türkiye şartlarını göz önünde bulundurduğumuzda biraz fazla bir miktar ediyor ne yazık ki. :)

Umarım bu konuda bana anlayış gösterirsiniz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Oktay Erkan
@ Sefa.

öncelikle yorum ve önerilerin için çok teşekkür ederim :) sağ olasın,benim geçen sene yazdıklarımı unutmamışsın, eywallah :) evet, bende, maalesef, ileri derecede bel fıtığı rahatsızlığı var. sırf bu sebepten dolayı, çooook istememe rağmen yol bisikleti almaktan vazgeçip 225 aldım ki gidon boynunun ayarlı olması öncelikli tercih sebebimdi... yazdıklarına tamamen katılıyor ve öyle olması gerektiğini zaten biliyorum. yalnız şöyle bir handikap var; benim boyum 1.78,ve fakat,bacak uzunluğum üst gövdeme oranla daha kısa. bu sebeple seleyi olması gerekenden daha arkaya çektim. tabi bu da güç kaybına sebep oldu. seleyi biraz öne alsam, gidon ayarı dik olduğu için rahat olmuyor. acaba diye düşündüm; gidonu biraz daha yatırsam, böylece seleyi biraz daha öne çeksem, hatta bu sebeple sele boyunu azbiraz daha yükseltsem nasıl olur diye düşündüm :) ama sadece düşündüm, uygulamaya geçmedim henüz :) deneyip bakacağım artık :) buarada,acaba bir de 10 kg civarında bir yol bisikletim olsa, 225 i eşim kullansa( kendisi 1:80 boyunda ve 51 kadro tam ona göre) diye düşünmekteyim. gerçi 1500 tl kadar bir bütçem var ama...artık sıfır mı olur, ikinci el mi olur, alır mıyım, yoksa erteler miyim? bilmiyorum... hayırlısı , bakalım...
 
Sevgili arkadaşlar merhaba;

1 ay kadar önce Carraro 225 aldım , aldığım yer hem bayi hem servis, sağolsun çok yardım ediyor, ama geçenlerde bakım için gittiğimde bakım vs. yok dedi, ama nette araştırdım var kitapçığına baktım var.

1. Sorum ilk bakım yaptırmak istiyorum aklıma takılan şeyler var bunlar ücretsiz mi olacak ?
2. Sorum Sakarya da nereye gidebilirim servise.

Sevgiler
 
Merhaba Arkadaşlar,
Yaklaşık 10 gün kadar önce bisikletime kavuştum ancak fotoğraflarını henüz paylaşabiliyorum.

Sıpacığım ;
http://imageshack.com/a/img534/2206/4ufl.jpg
http://imageshack.com/a/img812/6683/j7rr.jpg
http://imageshack.com/a/img34/9171/ufvm.jpg

Sevgiyle kalın...
 
@Samil Altundal


Buyurun.

(link) buradan sakaryayı bulun. 9 tane servis var 4ü merkezde olmak üzere.
 
Salih bey teşekkür ederim, aslında hangisine gitmeliyim belki Sakarya dan takip eden vardır diye düşündüm, sanırım birisine gideceğim, ilk bakım için nelerin yapılması gerektiği hakkında bilgisi olan var mı ?

1. Zincir atıyor günde en az bir kere atıyor :)
2. Zincir hiç yağlanmadı yağlanmalı mı ?

VS desteğinize ihtiyacım var.

Sevgi ile
 
@Samil Altundal

Arayın konuşun derim ben bu iki soruyu, bir de ilk bakımın ucretsiz olup olmadığı ve ücretsizse eğer 2. ve diğer bakımların ücretsiz olup olmadığını.

Ha bu arada abi, bisikletçiye git, motorcu vs. gitme, forumda konuşuluyordu.
 
Tamam Salih teşekkür ederim.

Ayrıca ön ve arka farım yok, bunun için konu açmayayım bana tavsiyede bulunabilir misiniz ? İki tane LED aldım ama göstermiyor hiç, güzergah üzeri çok karanlık yerler var, ön e sağlam bir şey lazım, tavsiyelerinizi bekliyorum. Arkada sele altı çanta var, olmadı öndeki ledleri arkaya transfer edebilirim. Bir ara nette reklamlar vardı bir ürünün çok iyi diyorlardı ama bulamadım.
 
@Samil Altundal
Samil bey Hayırlı olsun bisikletiniz. Sorununuzu çözdünüzmü bilmiyorum ama yinede yardımcı olmak amacıyla birkaç şey yazayım dedim.
Öncelikle zincir nerden atıyor arka arttırıcının oradan ise arttırıcının üstünde iki adet vida var. Onlardan üstteki vida vitesin birinci en büyük dişliyi geçip zincirin atmasını engellemek için sınırı belirlemeye yarar. Yani arttıcı 1. en büyük dişliyi bu vida yardımı ile belirlediğimiz sınırı geçmez ve zincir atmaz. Yine aynı şekil en küçük dişlide yani 8. vites de ikende atıyor ise altdaki 2. vida aynı şekil arttırıcının 8. vitesi geçip zincirin atmasını engellemek için sınırı belirler.
Bisikletiniz sıfır ise hiç bir yerini yağlamanıza gerek yok fabrika yeterince gereken her yere yağ sürüyor.
Bakımlar ise yetkili servisinde
ilk kurulum
ilk kurulumdan bir ay sonra ilk bakım
6 aylık rutin bakımlar ücretsiz dir bilginiz olsun.
Carraro int sitesinde yetkili servis yazan yere gidin sizden kaynaklanmayan sorunlar dışında rutin kontrol ve bakımlarınızı yaptırın. Vay ben yapmam ücretli yaparım diyen bir servis olursada ( bisikletiniz Faturalı ve garanti belgesi kaşeli imzalı ise) her türlü tabiri caizse öttürürsünüz rahat olsun.Yapmam diyen Servise bölge müdürlüğüne ve olmadı tüketici hakem heyetine şikayet edeceğinizi söleyin bakın nasıl kuzu kuzu bakımlarınızı yapıyor. Çünkü bu sizin kanuni hakkınız ayıplı bir ürünün yetkili servisi sorununu gidermek zorunda ücretsiz bakımını yapmak zorunda. Bilginize.
 
Oğuz bey çok teşekkürler , direk merkezi aramali o zaman , çünkü yetkili servis kupon var mi dedi ? Sanirim yok.
 
Geri