Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

@Valin

Kullanımda 2 fren tipi arasındaki farkı ben şu şekilde algılamışım hep: Hidrolik disk frende 1x birim fren gücü uygulandığında 1x birim fren elde edilir. Bu 3x, 5x vb... tüm güçlerde artimetik ve homojen bir artış sağlıyor. vFrende ise 1x ... 3x 'e kadar orantılı gitse de birden 5x fren gücü uygulandığında örneğin 8X fren elde edilebiliyor. Kestirilemiyor. Bir panik halinde kitletmeye daha müsait. Bir de yağmur ve çamur durumlarında örneğin 4x fren gücü uygulayınca 1x fren gücü elde edilebilme gibi durumlar söz konusu olabiliyor. Ancak bunlar hepsi kullanımdaki yetkinlik ile büyük ölçüde giderilebilir kanımca. Bir kere şunu düşünün neredeyse bütün yol bisikletleri vFren! Yani yukarıda yazdıklarım büyük oranda tolere edilebilir, göz ardı edilebilecek parametreler. Kesinlikle şart değil.
Siz eğer: ulaşım odaklı, uzun yıllar kullanacağım diyorsanız vFren ile daha az sıkıntı yaşarsınız diye düşünüyorum. Bisikletinize uygun: fren teli, pabucu vs. bulabileceğiniz 20 yıl bile geçerlilik garantisi verilebilir. Haaa ne olabilir, vFrenli bisikleti alırsınız daha sıfırdır, bir fren yaparsınız borozan gibi bir ses gelir! Giderilebilecek veya zamanla yok olacak bu durum moralinizi bozmamalı. Bu bisikletleri bir birine dönüştürmek efektif değildir (jant ve bir çok parça değişmeli).
Kaldırıma çıkıp inmeniz fren seçimini etkilemez, karlı/çamurlu bir ortam ise vFren gücünde azalmaya yol açabilir ama bu durumu ne kadar yaşayabilirsiniz, bunu hesap edin.
Kolay gelsin...
 
Scudo
Bidaki ay 227 yada 327 almak için yola cikicam hangisi hoşuma giderse onu alıp donucem inşallah şuan da aklım 327den yana
 
@Scherwin çok güzel bir açiklama yapmissiniz tesekkur ederim. Peki sırf bu kotu yol durumlarini hesaba katarak 225 almak mantikli olur mu ? Acikcasi anlattiklarinizdan hidrolik fren daha iyi olucaktir diye dusunuyorum. Daha kontrollu olur sonucta
 
  • Beğen
Tepkiler: Scherwin
@Valin

Bunun aksini kimse iddia etmez zaten. Nisbeten yeni ve teknolojik bir üründür. Yıllardır motosiklette ön ve arkada hidrolik disk fren kullanılır. Kampana frenlere veda edileli bayağı oluyor (az kullanılıyor). Kampana fren, sistem olarak vFrene benziyor. Sert pabuçlar var, jant yerine kapalı bir tamburda janta benzer bir yüzeye sürtünme yaratarak tekeri yavaşlatıyorlar. Ama sıkıntı şu idi: pabuçlar ısındıkça fren istikrarsızlaşıyor idi!! Tanıdık geldi mi bu durum ;) Disk fren daha kaliteli bir frenleme sağlar. Şu an devasa bir motosikleti durduran (Örneğin BMW GS 1150) mekanizma ile herhangi bir hidrolik disk frenli bisikletteki mekanizma mantığı 1:1 aynıdır (Arabada ise durum: arada motor gücünden yararlanan bir hidrolik yağ motoru ile farklıdır, bu nedenle kontak kapalı ise fren tutmaz - 2006 'dan itibaren bazı üst segment motosikletler de bu sisteme geçti).

Disk freni önermeyen arkadaşların argümanı ise yukarıda sıraladığım;
*Disk fren daha ağır bir mekanizmadır. Doğrudur.
*Arıza çıkarırsa tamiri vFrene göre güçtür. Doğrudur. Bilmek gerekir. Parça değişimleri de vFrene göre maliyetlidir.
*Bakımı için bisikletçiye gitmek gerekebilir. Normalde bir şey yapmaya gerek yok, pabuçları gözlemlemek ise kolay. Binlerce km gidiyor. Bakım veya onarım adına çok yararlı videolar Youtube'da mevcut. Biraz yeteneğiniz varsa sıkıntı yaşamazsınız. Geçenlerde jantta akord ayarı yapınca disk fren sürtme yaptı. Videosunu inceledim 2 dakikada sorunu çözdüm. Böyle bir sorunda vFren'den daha kolay mudahale edildiğini söyleyebilirim.

Kolay gelsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Valin
@Scherwin tekrar tesekkur ederim aciklamaniz adına. Sizden duyduklarimdan dolayi 224ten, 225e kaymis bulunmaktayim. Ben arastirdim fakat bulamadim bu iki bisikletin kilosunu. Aradaki kilo farki adina sikinti olmaz diyorsaniz birkac hafta sonra 225 sahibi olacagim sayenizde :)
 
Herkese günaydın. 3 hafta once carraro 227 aldim.Bu sabah işe gelirken aynakol 2 de ruble 8 de iken pedal çevirirken 3 - 4 turda bir pedal boşa çıktı.Diğer vites kombinasyonlarinda da denedim ama sıkıntı yok.Tecrübeli arkadaşlardan bilgi alabilirsem sevinirim.Ayrica bisikletin ilk bakımı yaklaştı bu sorunu giderebilirler mi.
 
Bende de aynı sıkıntı oluyor bende çözemedim büyük ihtimal vites ayarındadır sorun diye düşünüyorum "günman"
 
Benimde Carraro 227 1 hafta oldu alalı aynı sorun bendede var yardımcı olursa bilen arkadaşlar sevinirim
 
@Gunman

Böyle bir durumun izahı neredeyse yok! Vites tellerinin gerginlik ayarının bozulması nedeniyle: "Kararsız vites sendromu" olmasın? yani siz pedal boşa çıkıyor diye düşünürken zincir ruble 7 ile 8 arasında gidiyor geliyor olmasın! veya 9 ile 8 arasında!? Bu esnada tam boşluk değil de kısa süreli pedalde dirençsizlik hissi verir.

@Galipyavuz

Ben de aynı düşüncedeyim. Ruble bir bütün olarak hareket eder, 8. rublenin bağımsız hareket etmesi olacak gibi görünmüyor, olsa bile sistem çok dağınık bir görüntü verir!

@Gunman

Bu denli bariz bir sorunun halledileceğine inancım tam ;)
 
@Scherwin tam anlamıyla dediğiniz gibi direncsizlik hissi veriyor.2 gündür deniyorum hep aynı viteste sıkıntı.Yorumunuz için teşekkürler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Scherwin
Merhabalar dostlar,

Geçenlerde yaptığım turun karelerini paylaşmak istedim sizlerle. Bu sıralar hem havaların kötü gitme sebebiyle(giysim yetersiz) hem de vakit sıkıntım nedeniyle 10-15 günde bir ancak sürebiliyorum bisiklet. Bu da 2 hafta önceki turumdan. Çok sıkıntılı yollardan geçtim, bisikletin sınırlarını sonuna kadar zorladım, amortisörün zorlu koşullardane kadar faydalı olabilecğini anladım. Asfaltta belli olmuyor tabiii :) Neyse, fotoğraflar konuşsun, ben çok yazmayayım :)

http://s5.postimg.org/51a3g87h3/PB231102.jpg

http://s5.postimg.org/gewmrfhzr/PB231116.jpg

http://s5.postimg.org/ff6bvq2tz/PB231153.jpg

http://s5.postimg.org/jpkzrb7x3/PB231142.jpg

http://s5.postimg.org/8nfwsvduf/PB231092_2.jpg

http://s5.postimg.org/js4ve5bkn/PB231125.jpg

http://s5.postimg.org/wi93r8jiv/PB231166.jpg
 
@Gunman bence bu sorun pedalın kalitesizliğinden oluyor bilmiyorum ben mi sevemedim pedallar çok kötü, o yüzden pedal araştırıyorum, tavsiyelere de açığım saygılar.
 
@Ahmet Teke

Foroğraflar gerçekten konuşuyor :asik: Ellerinize sağlık...

@kursatihtilali

Sorunun peda ile ilgili olabileceğine ihtimal vermiyorum. Bununla birlikte Carraro Sportive serisinde değişmesinin iyi olacağı peşinen kabul edilen 3 unsur var. Sele, Elcikler ve Pedallar. Her biri için kendime göre kendimce seçtiğim seçenekler ve çözümlerimi aşağıda derledim;

*Sele (Tıklayınız)
*Elcik (Tıklayınız)
*Pedal (Tıklayınız)

Kalın sağlıcakla...
 
@Ahmet Teke



Çok güzel fotoğraflar valla. Çok beğendim. Yer neresidir acaba ???
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Teke
@GuNeSh Teşekkürler Güneş hocam. Kocaeli, Başiskele ilçesi. İzmit'e yolunuz düşerse, müsait olduğum an beklerim :)
 
@Ahmet Teke

Teşekkürler eğer gelirsem o taraflara bisikletimi de alıp. Muhakkak haber ederim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Teke
Merhaba,

Ekim ayında aldığım daha 2 ay geçmedi Carraro Sportive 225 Ön ve Arka vites göstergesi her ikisi de çalışmıyor. Geçen hafta bindiğimde karşılaştım sorunla aynı ayda bozuldular. Viteslerde sorun yok, hava sıcaklığı 5-6 dereceydi. Bu vesileyle bisikletin son hali aşağıdadır. XLC Ayak montajından sonra depoda çektim, hoş resim olmadı ama bisikletin son durumunu göstermek için paylaşıyorum. Schwalbe Marathon Plus Tour Performance 42-622 (700 x 40 C) lastiklerde kargodadır.

IMG_1857.JPG IMG_1857.JPG
 

Dosyalar

  • IMG_1858.JPG
    IMG_1858.JPG
    174 KB · Okunma: 26
@umutyalcin

Merhaba hocam,

Tam bir tur bisikleti olmuş, maşallah :)

Fren göstergesi demişsiniz, vites olacak sanırım :) Vitesler düzgün çalışıyor demişsiniz. O zaman o göstergede bir problem var demek ki. Nedenini bilmiyorum. Nereden almıştınız? Eğer mağazadan aldıysanız götürüp gösterin isterseniz. İnternetten aldıysanız da yine aynı şekilde yetkili bir servise gösterilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutyalcin
@Ahmet Teke merhaba, Dikkatiniz için teşekkür ederim. Ben Niğde'deyim, bisikleti Antalya'dan almıştım. Yarın fabrikayla görüşeyim diyorum.
 
Geri