Scherwin
Aktif Üye
- Kayıt
- 29 Ağustos 2015
- Mesaj
- 195
- Tepki
- 282
- Yaş
- 52
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Scherwin
- Bisiklet
- Carraro
@Valin
Kullanımda 2 fren tipi arasındaki farkı ben şu şekilde algılamışım hep: Hidrolik disk frende 1x birim fren gücü uygulandığında 1x birim fren elde edilir. Bu 3x, 5x vb... tüm güçlerde artimetik ve homojen bir artış sağlıyor. vFrende ise 1x ... 3x 'e kadar orantılı gitse de birden 5x fren gücü uygulandığında örneğin 8X fren elde edilebiliyor. Kestirilemiyor. Bir panik halinde kitletmeye daha müsait. Bir de yağmur ve çamur durumlarında örneğin 4x fren gücü uygulayınca 1x fren gücü elde edilebilme gibi durumlar söz konusu olabiliyor. Ancak bunlar hepsi kullanımdaki yetkinlik ile büyük ölçüde giderilebilir kanımca. Bir kere şunu düşünün neredeyse bütün yol bisikletleri vFren! Yani yukarıda yazdıklarım büyük oranda tolere edilebilir, göz ardı edilebilecek parametreler. Kesinlikle şart değil.
Siz eğer: ulaşım odaklı, uzun yıllar kullanacağım diyorsanız vFren ile daha az sıkıntı yaşarsınız diye düşünüyorum. Bisikletinize uygun: fren teli, pabucu vs. bulabileceğiniz 20 yıl bile geçerlilik garantisi verilebilir. Haaa ne olabilir, vFrenli bisikleti alırsınız daha sıfırdır, bir fren yaparsınız borozan gibi bir ses gelir! Giderilebilecek veya zamanla yok olacak bu durum moralinizi bozmamalı. Bu bisikletleri bir birine dönüştürmek efektif değildir (jant ve bir çok parça değişmeli).
Kaldırıma çıkıp inmeniz fren seçimini etkilemez, karlı/çamurlu bir ortam ise vFren gücünde azalmaya yol açabilir ama bu durumu ne kadar yaşayabilirsiniz, bunu hesap edin.
Kolay gelsin...
Kullanımda 2 fren tipi arasındaki farkı ben şu şekilde algılamışım hep: Hidrolik disk frende 1x birim fren gücü uygulandığında 1x birim fren elde edilir. Bu 3x, 5x vb... tüm güçlerde artimetik ve homojen bir artış sağlıyor. vFrende ise 1x ... 3x 'e kadar orantılı gitse de birden 5x fren gücü uygulandığında örneğin 8X fren elde edilebiliyor. Kestirilemiyor. Bir panik halinde kitletmeye daha müsait. Bir de yağmur ve çamur durumlarında örneğin 4x fren gücü uygulayınca 1x fren gücü elde edilebilme gibi durumlar söz konusu olabiliyor. Ancak bunlar hepsi kullanımdaki yetkinlik ile büyük ölçüde giderilebilir kanımca. Bir kere şunu düşünün neredeyse bütün yol bisikletleri vFren! Yani yukarıda yazdıklarım büyük oranda tolere edilebilir, göz ardı edilebilecek parametreler. Kesinlikle şart değil.
Siz eğer: ulaşım odaklı, uzun yıllar kullanacağım diyorsanız vFren ile daha az sıkıntı yaşarsınız diye düşünüyorum. Bisikletinize uygun: fren teli, pabucu vs. bulabileceğiniz 20 yıl bile geçerlilik garantisi verilebilir. Haaa ne olabilir, vFrenli bisikleti alırsınız daha sıfırdır, bir fren yaparsınız borozan gibi bir ses gelir! Giderilebilecek veya zamanla yok olacak bu durum moralinizi bozmamalı. Bu bisikletleri bir birine dönüştürmek efektif değildir (jant ve bir çok parça değişmeli).
Kaldırıma çıkıp inmeniz fren seçimini etkilemez, karlı/çamurlu bir ortam ise vFren gücünde azalmaya yol açabilir ama bu durumu ne kadar yaşayabilirsiniz, bunu hesap edin.
Kolay gelsin...