Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Scudo
@Scherwin merhaba hocam konularınızı inceledim siz çözmüşsünüz olayı benim de kafamda hep bu soru vardı pedal konusunda imreniyordum vidalı pedallara lakin ayakkabıları farklı diye silmiştim kafamdan ama ayakkabı da normal gibi görünüyor, mahsuru yoksa pedal ve ayakkabı fiyatı paylaşabilir misiniz bir de netten mi aldınız? saygılar sunarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scherwin
merhabalar bikaç gün önce ben de bisikletimi alıp aranıza katıldım çamurluk önerebilecek olan var mı acaba..
teşekkür ederim .
 
@umutyalcin

Aynı hatadan başıma neler geldiğini bir bilseniz! Ben de kelebek gidona geçerken eski gidondan yeni gidona vites, fren vs... sistemlerini taşımıştım. Pis bir huyum var vidaları gereksiz fazla sıkarım. Vites kollarının da vidalarını çok sıkmışım. Fazla sıkınca göstergenin görev yapmamazlık durumu dışında başka şeyler de olabiliyor! Benim durumda ön vites değiştirici en büyük dişliye geldiğinde normalde vites kolu teli biraz geri bırakır ki ön değiştiricinin kavisli kolları biraz geri çekilsin ve zinciri ortalasın. Bende ise bu kollar ileri bir pozisyonda park edildikleri için plastik bir malzeme olan zincir korumaya çaktırmadan temas edip, performansı harcıyor idi! Nihayetinde bir kere vites değiştiriken kol çok sertleşti ben de ittirdim ve ön vites kolu nalları dikti! Vites kolu değiştirildi. Bu arada arka vites değiştirici de saçmalamaya başlamış idi ki vidaları normal ayara getirince sorun giderildi :)

@kumuşi

Öncelikle Hoş geldiniz. Ben çamurlu olarak şunu aldım : Shimano AIM

Memnunum, hiç bir sıkıntı yok.

Selamlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: kumuşi
hoşbuldum..öneriniz için teşekkür ederim birkaç gün için de alıcam sanırım.Fakat aklıma takılan bikaç konu var sormak istedim tecrübenize dayanarak.
shımano AIM güzel çamurluk ve görsel olarak da çok hoş..tam kapatan çamurluklar kadar koruyor mu ve sürüş esnasında ses yapma durumu var mı acaba klips ve bağlantı noktaları sağlam mı, yani artı ve eksileri nelerdir size göre,benim için biraz da bunlar önemli aslında...bu arada biskletim sportive 225 firsatım olunca fotoğraf da ekleyebilirim..
ilginiz için çok teşekkürler,sağlıkla bol pedallar dilerim,saygılar.
 
@kumuşi

Rica ederim :)
Açıkçası bu AIM Shimano 'nun kapatan bir çamurluk olduğunu düşünüyorum! Yani neresinin daha kapalı/kapsayıcı olmasını tercih ederdik ki? :rolleyes:

@umutyalcin 'nın affına sığınarak aşağıdaki fotoğrafını paylaşıyorum (Tam kapatan çamurluk);

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/img_1857-jpg.46469/

Şimdi de benimkinin tekrar linkini ekliyorum;

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/onden-jpg.46036/

Tekerleklerin öne doğru döndüğünü düşünerek, bu iki model arasında fonksiyonel anlamda ben bir fark göremiyorum? Tam kapatan arka çamurlukta lastiğe yakın olarak başlıyor, ancak çamur/su sıçratmada arka tekerlekten sıçrayan suların büyük bölümü geriye doğru sıçrarken küçük bir bölümü daha yukarıya ve lastikle beraber öne sıçrama eğilimi gösterir ki AIM onları yakalayacaktır. AIM'de her iki çamurluğun arkasındaki eğimler de daha geride durarak bir nevi huni görevi yapıp suyu toplamada başarılı görünüyorlar.

Bununla birlikte! @umutyalcin gibi kadroya monte arka taşıyıcı ve heybe eklemeyi düşünüyorsanız AIM'in hiç şansı olmaz kanımca, tam kapatan modellere eğilmeniz mantıklı olacaktır!

AIM 'in metal bağlantıları ve plastik malzeme kalitesi mükemmel. En ufak bir soru işareti bırakmıyor. Plastiği hafif ama sert. Sert bir plastik ve metal kombinasyonu ile montaj yapılıyor ve tabii ki bir ses vermiyor.
Kolay gelsin...
 
çok yardımcı oldunuz teşekkürler...arka taşıyıcı heybe vs.şimdi düşünmüyorum belki ilerde,konuyu gayet açık ve net noktalamışsınız :)
tercihim AIM den yana olacak..
yardımcı olduğunuz için sağolun..
iyi günler
 
  • Beğen
Tepkiler: Scherwin
@Scherwin
Scherwin hocam sizin bisikletinizin modeli ve rengi ne olarak geçiyor ? Bisikletiniz gözüme cok hoş geliyorda, toplamda bisikletinize neler eklemiş bulunuyorsunuz maliyeti ne kadar tuttu, cevaplarsaniz cok sevinirim.
 
@Valin

Teşekkür ederim.

Marka ve modeli: (link), Rengi ise 2015 yılı ürünü olan mat siyah+kırmızı rengi.

Kayda değer eklediğim parça/aksesuarlar;

*Sele (Tıklayınız) : 90 TL (28 Euro)
*Elcik (Tıklayınız) : Kelebek Gidon - 80 TL (25 Euro)
*Pedal (Tıklayınız) : Pedal 150 TL (47 Euro) + Click'R ayakkabı 275 TL (86 Euro)
*Kablosuz (link) (Tıklayınız): 125TL (39 Euro) - Keşke Kadans Ölçerli bir model alsa idim :(
*(link): 200 TL (63 Euro)
*AIM Bike Parts Çamurluk 28" (Tıklayınız) : 60TL (19 Euro - Mağazalarda ve web sitelerinde bulabilirsiniz)

Kolay gelsin...
 
@Scherwin hocam merhaba,

Resimleri her türlü paylaşabilirsiniz sorun değil. Ben iki takım çamurluk bozarak ön ve arkayı yaptım

@AtınçG hocam merhaba,

Bisikletiniz çok hoş olmuş, Ön bagaj XLC CL-F890F Alüminyum mu? Carraro hangi model? Lastikle ilgili accell bisikletle görüştüm, sorun değil dediler. Yaptığınız gezilerle ilgili bilgi almak isteriz, bisiklet yeterli oluyor mu? Forumda lastiklerle ilgili yerleri de okudum. Jant tarafında sorun gözükmemekte daha genişte takabiliyorum, siz maşa genişliğine göre mi olmaz dersiniz? Veya benim pass geçtiğim nedir? Yardımcı olabilir misin? Lastikler geldi, takmaya fırsat bulamadım henüz. Üzerinde 700x35C var. Benim aldığım 700x40C
 
@Scherwin
Hocam bende kelebek gidon a gecmek istiyorum teni alacagim bisiklette.fakat karamsarim hala daha.montajini felan yapamam elimde kalir diye korkuyorum.
 
@yahya09

Korkacak bir şey yok :)
Önceki gidonu sökmeden önce mevcut durumu detaylı fotoğraflamanızı tavsiye ederim. Vites kolu ile fren levyesinin ilişkisi, duruşu, gidon bogazının gidonunuzu tuttuğu yerde ön ve arka vidaların ne kadar sıkılmış olduğu (yeni gidondan aynısını yapacaksınız). Söktüğünüz her şeyi hızlı hızlı çabuk yerine acele etmeden, olayı sindirerek kavrayarak yapınız. Özellikle Carraro Sportive 227 & 230 sahipleri! Gidon üzerinde olan amortisör kilit butonunun montajına dikkat ediniz! Sökerken nasıl durduğuna dikkat edin! Yeni Kelebek gidonda, sünger/elcik her şeyden önce bu parçanın yüzüğünü ön-arka doğru konumda geçirmeniz gerektiğini hatırlayın yoksa işin sonunda başa dönersiniz! :(
Montajda mevcut elciği değerlendirmeyi düşünürseniz ve/veya yeni gidona sünger/elciği monte etmeniz gerekir ise yanınızda tercihen sprey kolonya veya en iyi iğnesi ile beraber enjektöre çekilmiş kolonya bulundurmanız çok çok büyük bir kolaylık sağlayacak! diğer türlü çok zor :confused: Kolonya ile elciğin yanından, gidon ile arasına kolonya fışkırtıp yavaş yavaş çevire çevire çıkarıp veya takarsınız (sakın yağ kullanmayın).
Bunun dışında Gidon boğazınıza göre: vites/fren kablolarının/hortumlarının bu boğazın önünden mi arkasından mı, birini önden birisini gerisinden mi? her ikisinden de mi geçireceğinize karar verin. Her zaman dikkatli olun, sakarlık yapmazsanız iyi olur, yoksa bir şeyleri çizebilirsiniz/kırabilirsiniz.
Ve de en önemlisi, yazıldığı üzere: Fren ve Vites Alien vidalarını sıkarken sakın ola abartmayın!
İşlemin sonunda alienleri fazla sıkmamış olmakla beraber vites ayarlarınızda bir bozulma olursa, sorunun basit bir tel gerginlik ayarı ile çözülebileceğini hatırlayın! Sistemin canına düşmeyin :(
Alet edevat olarak Alien ve tornavida takımı, belki pens ve/veya karga burun yeterli. Gidon boğazı ile ilgili ayarlarda işi abartırsanız özel bir durum için 1 tane daha 5mm alien anahtarına ihtiyacınız olabilir! Bisikletin dik durması için sehpanız varsa, büyük yardımı olur. Hele üçgen sehpa olur da ön tekerleğe takarsanız işin tadından yenmez ;)

Selamlar...
 
@AtınçG merhaba,

Yeni farkettim bendeki disk fren senin ön bagaj benimkine olmaz. CL-F879F düşünüyorum, senin heybelerde çok güzel.
 
Geri