Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Continental GP4000S II

@hayriünal
Aynı hesabı bir arkadaş yaptığı zamanda gümrük vergisi ödemek daha ekonomik olduğu için çift aldı. Kargo ücretsiz olsa değerlendirme yapılabilir fiyatlarda aynı şsr

@Özhan Akgöğ
4 seasons yuvarlanma direnci kötü değil sadece 4000s 2 ye göre sürtüme daha fazla ama genel anlamda tam yazdığınız özellikleri barındıran lastik

Ama 2-3 ay için 4000s2 tercih edilebilir her zaman yağmur çamur yok. İstanbul için söylüyorum
 
Scudo
@soneryen 4 season biraz hantal bir lastik sanirim agirlik olarak da sinifta kaliyor. Yani vittoria, miche, veloflex ve schwalbe lastiklerde gp4000s2 yerine direk tercih edilebilecek bir model var mi. Varsa da bunun istatiksel verilerini paylasabilirse birisi memnun olacagim. Gp4000ler islak zeminde guven vermiyor daha hantal bir lastige gecmeden alternatif varsa degerlendirelim. Yakin zamanda bi cift almayi dusunuyorum cunku.

(link)

Soyle bir liste var ne kadar guncel ve dogrudur bilinmez tabi. Ama buraya gore 5w lik bir fazlalik var. Arada baya baska marka, model var
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
Ben 4seasons, gp4000, pro4 endurance, schwalbe pro one kullandım.
4 mevsim aynı lastiği kullanayim değiştirmekle ugrasmamayim diyorsanız pro4 endurance öneririm.
Güzel tutuyor, yağmurda kaymiyor, yavas değil ve patlamiyor.
4 seasons aslında 3 seasons. Kış ve bahar. Yazın çok çabuk yipraniyor çok yumuşayip yavsiyor ve kayıyor ve kizaklarsaniz parça kopuyor. En azından benim tecrubem böyle oldu.
Pro one tubeless olarak da kullanılabilen, isterseniz iclastik takabileceginiz güzel bir lastik. Yağmurda pek kaymiyor ve yavaş değil. Ama patlak koruması pek yok. Tubeless olduğu için içindeki sıvıya güveniyor ama iclastikle biraz can sikabilir.
4000 ise hızlı ve sürüş kalitesi iyi bir lastik. Kuruda virajlarda güven veriyor yuvarlanması bayağı konforlu. Yağmurda asfaltta kaymiyor ama mazgal lağım kapağı falan üzerinde şaka gibi kayıyor. Gerçekten dikkatli olmakta fayda var. Ama ben Kuruda surerim hızlı lastik arıyorum derseniz tavsiye ederim.

Ben 90kg olduğum için hız derdim yok, bir sonraki lastigim pro4 endurance gibi patlamaya yeterince dayanıklı düzgün yol tutan 4 mevsim bir lastik olacak.
 
conti kadar saçma vasat bir lastik yok,beş kuruş etmez suda bilğdiniz hilet olur paten kayak gibi kayar katiyen kimseye tavsiye etmem,yabnacı forumlardada okuyun kışın beş kuruş etmez bi lastik,veloflex.vittoria,gibi marka modelere yönelin derim
 
@Özhan Akgöğ
Ben Michelin Power Competition'ı 500 kilometre kadar kullandım; yol tutuşu ve yuvarlanma direnci bakımından şahane bir lastik. Az kullandığım için patlak koruma konusunda fazla yorum yapamayacağım ancak ilerleme kaydetmişlerdir diye düşünüyorum. Pro4'ların da en çok şikayet aldıkları nokta çok patlamaları ve kısa ömürlü oluşlarıydı. Ancak Power comp'un daha önceki pro3 ve pro4 service course modelleri gibi oldukça narin bir yapısı var, çok bozuk bir toprak yolda kullanmam sonucunda yanaktan yarılıp lastiğin biri pert oldu; onun dışında patlak yaşamadım.

Yuvarlanma direnci, patlak koruma ve yol tutuşu üçlüsünde en iyi oran kişiden kişiye değiştiği için tek bir lastik önermem oldukça zor. Hiç birinden ödün vermek istemiyorsanız Schwalbe One dışında pek alternatif yok sanırım. Ancak biraz daha yavaş olmasını kabul ediyorsanız Michelin Power Endurance veya Vittoria Rubino Control önerebilirim. Bence 4000S II olmayan "düz" Continental Grand Prix bile daha iyi bir lastik. Aynı hamur (Black Chili) var fakat patlak koruması daha sağlam ve ciddi derecede daha ucuz.

Benim için yol tutuşundan sonra en önemli kriter lastiğin hissi, bu yüzden Veloflex Corsa veya Vittoria Corsa gibi yumuşak hamurlu ve yüksek TPI değeri olan lastikleri tercih ediyorum. Ancak bu lastikler ıslak zeminde ne varsa topladıkları için kışın çok sık patlayabiliyorlar. Kışlık lastik olarak benim favorim Challange Paris-Roubaix; fakat 27mm genişliğinde olduğu için her kadroya sığmıyor. Ayrıca 300 grama yakın ağırlığı var ve yuvarlanma direnci de pek düşük sayılmaz.
 
@Ozan k. Su an yagmurda suruyorum 25c kullanmama ragmen pek guvenip yatiramiyorum. Ozellikle beton ve metal benzeri puruzsuz yuzeylerde direk dusuruyor. Normal asfaltta o kadar kotu degil islak olmasina ragmen. Kuruda baya memnunum zaten. Bu arada sadece marka degil net bir model yazarsaniz daha iyi olur. Yani markanin modelinin bile altinda 2 3 secenek oluyor. Secerken cok unsur var. Yani guvenli surus icin 6 7 watt kaybetmek mi gerekiyor illa. Bu arada pro 4 endurance ye baktim en akla yatani verilere bakilinca. 2 w kayip var sadece. Eger kaydirmiyorsa kis icin guzel bi performans lastigi olabilir.

@Murat B. Yazdiginiz modelleri de listeye aldim. Biraz da yorumlara ve incelemelere bakip sececegim. Konuyu takip eden arkadaslar icin de klavuz olacagini dusunuyorum.

Lastik secimi onemli bi konu. Bi lastige alismak, hakim olmak gerekiyor. Lastige guvendikten sonra tercih hep o yonde oluyor zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
@Özhan Akgöğ

vittoria open corsa sl, veloflex corsa ya da master, challenge tavsiye ederim. ıslak zemin, kuru zemin, patlak koruması, yuvarlanma direnci bakımından kesinlikle vittroia open corsa sl tavsiye ederim. bir çift eskittim ( 4000 km civarı kullandım şu an diğer bisikletime taktım hala da çarşıya pazara giderken sürüyorum) bir kere bile patlamadı. ama her sürüşten önce lastik hava basınçlarını kontrol eder öyle binerim. adana-kozanda sürüyorum yollar soğuk asfalt kötü yani, kaymak yol yok denecek kadar az. conti gp4000 s2 kadar yol tutuşu iğrenç bir lastik görmedim. ben kendi tecrübelerimi yazıyorum. kullandım yaşadım gördüm bedava verseler almam contiyi.
 
Bu Continental GP4000S II lastiklerin katlanmış olması lastiğe bir zarar verir mi uygun fiyata buldum da aklıma takıldı sanırım fabrika çıkışı öyle lastiklerin.
 
Vittoria zaffiro pro slick bianchi celeste lastiği önerir misiniz? Bir de belki burası yeri değil ama selle italia turbo 1980 sele kullanan var mıdır? Önerir misiniz? Rahatlık ve uyuşmama problemi açısından?
 
@btaskazan
Bencede yeri değil :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MELİKŞAH
yol bisikletine geçtikten sonra continental'in grand prix four season modeliyle birlikte kullandığım bir lastik. performansından memnun kaldım. iki kere patlama vakası dışında bir problem yaşamadım.
 
Güncelleme. Şimdilik 1 çift power compettion ve 1 power endurance yi farklı bisikletler üzerinde kullanıyorum.

Power ciddi anlamda mutlu etti beni. Endurance modeli biraz watt olarak kaybı olsa da çok güven veren bir lastik. Yaklaşık 1000 km lerde kullandım ikisini de. Henüz patlama sorunu yaşamadım. Hatta Co2 tüp aldım yarışlarda kullanmak için. Bi tüpü idmanda patlasın da deniym diye sürekli yanımda taşıyorum ama lastikler patlamadı henüz:D

Power Competitionla bir kere yağmurlu havada yarı çamur asfaltta çok düşük hızda olmama rağmen düştüm. Bu açıdan contilerle aynı derecede güven veriyor ıslak koşullarda. Yani pek güvenemedim. Onun haricinde pek yamuğunu da görmedim. Yani continental 4000s2 yerine gayet güzel bir alternatif.

Enduranceye açıkca rakip olabilecek bir lastik bilmiyorum hem watt hem de dayanıklılık baz alınırsa. Yarış lastiği değil ama idman ve günlük kullanım için fazlasıyla iyi. Kısmen 4season lastiği gibi bile kullanabilirsiniz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Özhan Akgöğ

Power Competition'ın yanakları çok ince. Asfalt dışına çıkmamak gerekiyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Bolu'da ana yol dışına çıkınca yarış lastiklerinin ne zaman yarılacağı belli olmadığı için Michelin pro4 endurance v2 kullanıyorum. Kuru zemin yol tutuşu istediğim ayarda değil ama sağlamlık ve hız dengesini bulmuş iyi lastiklerden biri. Ufak watt kaybını azaltmak için latex iç lastik aldım sorunsuz kullanıyorum.
 
@Oğuzhan Y. almak istediğim araştırdığım beni yolda bırakmayacak olduğunu düşündüğüm lastik ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Vedat_Çakar
Geri