Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocross almayı düşünenler ama kararı veremeyenler... CYCLOCROSS ALIN :)

@trabzonlu ozan 'ın bir blogdan aldığı şu resim üzerinden CX bisikletinin neden tur için ideal olmadığından bahsetmek istiyorum:
screenshot-2017-10-8-kullandigim-bisikletler-png.132875



Cyclocross parkurlarında keskin dönüşler vardır, bu yüzden CX bisikletleri kıvrak olmalıdır. Bu sağlamak için de bisikletlerin teker aralığı (wheelbase - iki teker göbeği arası yatay mesafe) dardır. Teker aralığı dar olan bir bisiklete bagaj takarsanız da, bu resimde görüldüğü gibi bagaj arka tekerin üzerinde değil, arkasında olur. Bunun önemsiz bir detay olduğunu düşünebilirsiniz ama o bagaja ciddi ağırlığı olan bir şeyler koyacak olursanız, bisikletin dengesi bozulur; ideali %50-50 olan ön/arka tekerlek ağırlık dağılımı, 20-80 falan olur. Viraja bisikletin önünün kayması, bozuk yola girdiğinizde bisikletin kendi istediği yere gitmesi gibi sorunlar yaşarsınız.

Bu da hakiki tur bisikleti, arka bagaj arka tekerin tam üzerinde:
03_TX-Randonneur_Shimano_105_30g_Dia_DSC_9011-959x620.png


Ayrıca ön tarafında da lowrider denen bagajlardan var. CX bisikletine bundan takmayı denerseniz büyük olasılıkla ayaklarınız pedal çevirirken çantalara çarpacaktır.
 
Scudo
Birçok kişi de gördüğüm bir hata var. O da her araziye girebilen veya kadrosu daha kalın lastik almaya elverişli olan yol gidonlu bisikletleri "cyclocross" olarak adlandırma sıkıntısı.

Halbuki bu tür bisikletler '' Adventure Bike '' veya '' Gravel Bike '' şeklinde de karşımıza çıkabiliyor.

Zaten hem kadro yapısı ve hemde dişli oranları bu türler arasındaki bariz farkı gözümüze sokuyor.

Şahsen ben günlük kullanım veya tur için Cyclocross almazdim ki zaten çok absürt olurdu. Ancak bir Adventure Bike bulursam hemen üstüne atlayacağım :D
 
sedona nın 640-D modeline sahibim şimdiki aklım olsa direk yol bisikleti alırdım fakat üzerinde gelen 35c ebatindaki lastikleri 25 c yaptığımdan beri hız konusunda yol bisikletlerinden aşşağı kalır bir yanı olmadığını düşünüyorum
 
İkinci el Cyclocross arıyorum
 
arkadaşlar,

giant anyroad comax modeli çok hoşuma gitti, uzun zaman scott speedster yol bisikleti kullandım, şimdi bu tür bir bisiklet almayı düşünüyorum ne dersiniz,
uzun zaman scott kullanmış biri olarak giant markasını tavsiye eder miziniz, bana çok güzel geldi kadroları da iyi diye biliyorum ama sizin fikirleriniz neler,

birde boyum 174 bacak iç uzunluğum da 74 cm XS modeli var üzerine binerek baktım rahat geldi ama ilerde çok küçük gelir mi diye endişe ettim biraz, zaten yolda S kullanmıştım bunda XS var çok çok fark yok aralarında ama sizin fikirleriniz neler,
yardımcı olursanız sevinirim,
 
@alidesidero07

AnyRoad Comax modelinin alışılagelmişten farklı bir geometrisi var (Şu adresteki tablo üzerinden konuşuyorum: (link) ). stack/reach oranı çok yüksek; yani gidonun yüksekliği, uzanma mesafesine göre fazla. Bu yol bisikletinden ziyade, şehir bisikleti gibi bir sürüş pozisyonu demek. Ayrıca küçük 3 boy için (XS, S ve M) uzanma mesafesi aynı, ancak gidon boğazları farklı uzunlukta.

Sele yüksekliğinin bacak boyunuza göre ayarlanabildiğini var sayarsak, beden tablosuna göre küçük olan kadroyu almanın iki riski var; ilki gidonun alçakta kalması, ikincisi fazla yakın olması (Gidonun alçakta olması omuz veya sırt ağrısına sebep olur, ayrıca bisikletin kontrolü zorlaşır. Gidonun yakında olması ise vücudunuzdan güç alarak pedallara kuvvetli basmanızı zorlaştırır). Gidonun alçakta kalacağını pek sanmıyorum, çünkü daha önce söylediğim gibi stack/reach oranı çok yüksek. XS kadrodaki 548mm stack, normalde 52 veya 53 kadro yol bisikletinde göreceğimiz bir değer. Gidona uzanma mesafesi az gelirse de çaresi gidon boğazını değiştirmek, aynı bisikletin M kadrosunda bile uzanma mesafesi aynı, gidon boğazı farklı olduğuna göre fena bir çözüm değil.
 
yan, XS - S de olsa aynı diyorsunuz hocam,
XS üzerine oturdum rahat geldi, tabi sürüş yapmadım bilemiyorum ama,
sanki sıkıntı olmaz gibi geldi bana,

dediğiniz gibi normal yol bisikletinde S kullandım çok rahattım,
 
@ATALAY16 (link) uzun zaman olmuş ama cevap vereyim sizin bisikletiniz cyclocross değil zaten. Bütün kalın lastik takılabilen modeller cyclocross değildir. Bisikletinizin dişli oranlarına baktığınızda genelde endurance kadrolarda görülen dişli oranlarına sahip olduğunu görürsünüz. Bilgilendirme yanlış olmasın lastikleri inceltim yol bisikleti performansı yakaladım demekte haklısınız çünkü sizin bisikletiniz yol bisikletine çok daha yakın.
 
@trainspotting35 harbi mi resmen kandırıldım arkadaş :) disk fren olunca öyle şeyettim bilgilendirme için çok sağolun
 
@ATALAY16 Kandırma demeyelim de bisikleti satan arkadaş sizin cyclocross bisikletten pişman olacağınızı öngörüp size direk yol bisikleti satmış diyelim. Daha güzel duruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@inziva
2017 yahut 2018 modellerinde bunu hidroliğe çevirmediler değil mi?
 
Baştan sona okudum da, bazı arkadaşların yorumları şaka gibi.

Cyclocross'un araçlardaki karşılığı allroad quattro denebilir. A4 veya A6 allroad quattroya bakalım (cyclocrosslara), ikisi de otomobildir (bisiklet), normal otomobilden farklı olarak asvalt canavarıdır (yol bisikleti), SUV değildir (MTB değil), buna rağmen arazi ve çamur performansı mükemmeldir (cyclocross). Ayrıca ikisi de Statio wagondur, bagaj hacmi büyüktür (bagaj delikli). Eşyalarını yükle, Türkiye turuna çık (tur bisikleti).
 
canı cehenneme lastikleri 23 e çektim bu gün test ettim 25 e göre bile fark var disk frenli yol bisikletim oldu bir nevi :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: ikemath
@saydalan

Metaforlar kötü olmuş.

Bir cyclecross ile yol bisikleti performans olarak kıyas kabul etmez. A4 quattro'lar asfalt canavarı falan değildir ayrıca. (RS ile karıştırdınız)
SUV da denemez. SUV'lara olsa olsa "hybrid" şehir bisikletleri denir. Arazi ve çamur performansları MTB'ye yakınsar, ama bir downhill de değildir.
Ayrıca SW de denemez. Çünkü bir SW için çok kısadır, wheel length mesafesinden ötürü. dolayısıyla bagaj hacmi büyük değildir, gerçek anlamda büyük bagaj takmanıza izin vermez, ayağınıza çarpar. Tura her bisikletle çıkılır, ama bir tur bisikleti değildir.

Cyclecross'lar, hafif engebeli arazi için performans bisikletleridir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Murat B.
Tur bisikletinde ideal yük dağılımı %60 arka bagaj, %35 ön bagaj, %5 gidon şeklindedir.
 
Merhabalar, bende Cyclocross almak istiyorum fakat sizin bindiklerinize baktığımda oldukça pahalı ve bütçemi aştığını gördüm acaba ikinci el yol bisikleti alıp cyclocross lastik alsam olur mu? Bisiklete başlamak istiyorum normalde yayan olarak kamp yapmaktayım fakat bisiklet ile daha uzak yerlere gitmek için forumda iyiyce baktıktan sonra dağ, çamur, toprak zemine uygun cyclocross bisiklet önerilmiş fakat daha uygun fiyatlı ve başlangıç olarak önerebileceğiniz bisiklet var mıdır? Teşekkür ederim şimdiden
 
@lzexpand
Gravel bisiklet al, yada direk dağ bisikleti
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve lzexpand
@Adrenalin26
Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim, dağ bisikletlerine pek alışkın değilim, dediğiniz Gravel Bisikletlerden Kron Ccr 1000 buldum başlangıç için Gravel bisiklet önerebileceğiniz bisikletleri yazarsanız çok sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@lzexpand

İkinci el alacağınız modern yol bisikletine cyclocross lastiğini sığdıramazsınız, tekerler ile fren bacakları ve kadro arasında o kadar boşluk olmuyor. Eski yol bisikletlerine cyclocross lastiği takacak kadar yer olsa da genel olarak dağda çamurda gitmeye pek elverişli değiller.
 
Geri