Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikleti tavsiyeleri

@Adofe
Samsunda Yantur bisiklet var çoğu markanın hem bayisi hem servisliğini yapıyor, nereden alırsanız alın kesinlikle pazarlık yapın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adofe
Scudo
Ben geçen ay 27,5"jant Binachi speed 7027 aldım. Alırken düz yolda daha seri olur düşüncesiyle boyuma göre biraz büyük olan bu bisikleti tercih ettim, ancak profosyonel olmadığımdan bisiklet boyunun önemini göz ardı etmişim :acpsnr:. Büyük jant düz yolda ve inişlerde çok avantajlı, ancak rampada jant ölçüsü büyüdükçe tekerlere daha düşük tork iletiliyor, yani daha çok enerjiyle daha az verim elde ediyorsunuz. Bu yüzden ben boyuma göre tam sınırda sayılacak ölçüde bisiklet aldığım için biraz pişmanım. MTB tercih eden biri düz yoldan ziyade eğimli bölgelerde daha çok kullanacaktır diye düşünüyorum, bu nedenle belirttiğim hususun dikkate alınması umarım yararlı olur. Bisiklet alırken beklenti, bütçe önemli ama bence daha önemli olan bisiklet boyu. Ne alırsanız alın ama boyunuza uygun jant ve kadro ölçülerinde bir bisiklet alın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adofe
KRON XC 250 HD mi yoksa Carraro Force 540 mı ?

Arkadaşlar iki bisiklet arasından hangisini almak daha mantıklı olur ?

Yorumlarınızı bekliyorum.
 
@baby_face_ s.a bende rcx 130 almayi düşünüyorum dasizce nasil yani aldiğima değer mi. Baktim özellikleri bana uygun ve isteklerimi karsilayacak türden ancak kararsiz kaldim bi tavsiyede bulunursan sevinirim. Teşekkurlerr... :):harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: baby_face_
@emrecan4200 Yaklaşık bir aydır kullanıyorum hiç bir şikayetim yok. Ben öyle günlerce araştırarak almadım. Gittim mağazaya aklımda Carraro sportive serisi vardı, sonra rcx 130 u gördüm alüminyum kadro shimano hidrolik disk fren, deneyip hemen aldım dediğin gibi fiyatıda çok iyiydi tam fiyat performans bisikleti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adofe
Lütfen bana da yardım edin bisiklet alıcam ama araziye çıkmak için hemde sahilde gezmek için bisiklet istiyorum ama kafamda fazla birşey belirleyemedim bir ara Kron xc 150 düşündüm öğrenciyim zaten temiz 2.el alıcam başlangıç için aklınızda bildiğiniz bir bisiklet varsa lütfen önerilerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler
 
1000 tl bütçeyle dağ bisikleti almak istiyorum.Zamanla kondisyonumu geliştirdikçe uzun yol yapmak istiyorum.

1.90 boyunda 110 kiloyum.

Konuyu arkadaşımın ağzından açıyorum. Yorumlara o cevap verecek ( yeni üye, konu açamıyor )
 
Arkadaşınız hangi fren sistemini düşüyor? ve 1000 TL bütcesine kask, vs. dahil mi? değil mi? bunu da göz önünde bulundursun.
 
merhaba....siteye yeni üye oldum ve biraz arastirmaya basladim. Bu platformu sagliyanlara ve yasatanlara tesekkür ederim.
Benim sorum su:
Yas ilerledikce sagliksiz yasiyamanin üzüntüsü bende bisiklet alma fikrini uyandirdi. Her gün ise 7km bir mesafeyi bisikletle gidip gelmeyi düsünüyorum.
Tabiki birazda gözüme hos geliyor diye MTB lara gözüme kestirdim. Isyerinde alman arkadaslariminbisikletleri muazzam, ama benim maddi imkanim onlar gibin 2000-5000€ bisiklete vermeye ne gücüm var ne hevesim.
300€ civari asagidaki bisikleti buldum. Tavsiye edermisiniz?

(link)
 
amaan hocam uzak dur.bizim bimde satılan bisikletlerden:):).hardtrail diye aratırsan daha hafif ve yormayan bisikletlerden yani. ortada amörtisör olmasın.2000 avro vermiceksen
 
Ortada amotisör oluncan kötümü?
Kusura bakmayin ben bu konulara yillarca yabanci kalmisim. Benim zamanimda bisikletler 3 vitesdi....yeni yeni 18 / 21 shimanolar cikiyordu :)
Angel hocam, sag ol link icin. Ingilteredemi duruyor bu? Peki benim bakdimin bisikletin nesi kötü tavsiye etmiyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: kasapogluu
DOWNHILL
hem bisikletim hemde dağların sınırlarını göremeye niyetli kişiler için ideal olan bisiklettir. pek pedallama yapmanın düşünülmediği sert inişler için tasarlandığı için vites aralıkları düz yolda dahi tatmin etmez. 180-200mm veya daha fazla amortisör mesafesine sahiptir. amaçları dolayısıyla çok sağlam yapıda üretilirleri dolayısıyla ağırlık kaygıları yoktur. bu yarışlarda ana amaç bisiklet hakimiyeti olduğu için bu amaç doğrultusunda kadro geometrisi vardır. tepe inişi yapanların haricinde başka kimseye hitap etmez. standart olarak 26" piyasada vardır.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/097ca0deb62b1b7e7d9b5b5341a6061f.jpg

ENDURO
150-180mm amortisör aralığına sahip, çok azda olsa çıkışlara ve düzlüklere sahip tepe iniş yarışlarını amaçlayan downhill bisikletleridir. amaçları gereği downhill bisikletlerden daha hafif olurlar ama en az onlar kadar dayanıklı olmak zorundadırlar. hem sürücünün bisiklet hakimiyeti hemde sürücü dayanıklılığı ve yokuş kondisyonun test edilmek istendiği yarışlar için idealdir. tepelerden iner, tepelere çıkarım. patikaya dahi bulaşmadan işim off-roaddur diyen kişilere hitap eder sadece. standart olarak 26" pazarlansada artık 27.5" olanlarıda bulunabiliyor.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/a7bf0a7344f1408b722ec34c4b958ecb.jpg

MTB (trail bike, çift amortisör)
bu bisikletler "ben yoldan çıkarım" diyen kişiler için idealdir. yollar ve patikalar bana göre değil, ben off-road arazide taşlı yüzeylerden, çamur kaplı yollardan geçerim diyorsanız bu sizin bisikletiniz. hem iniş için hem tırmanma için uygun vites aralıkları sunar ama hız beklentilerini karşılama gibi bir sorunu yoktur.
120-160mm arası amortisör mesafesine sahiptir. "ben hangi bisikleti alayım" diyen bisiklet dünyasına yeni girecek kişilere önerilecek bir bisiklet değildir. 26" standart olsada 27.5" ve 29" versiyonlarıda vardır.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/68fa3fc1e39bc0376ee225c2d99ff9de.jpg

MTB (cross country, tek amortisör)
bu bisikletlere arazinin yarış bisikletleri gözüyle bakabilirsiniz. hem iniş hemde çıkışlar için hız beklentilerini karşılayabilecek vites aralıkları sunar. kadroları trail bikelara göre nispeten daha hafif ve daha kati olur. 80-120mm arası mesafeye sahip tek amortisörleri vardır. patika, toprak yol, köy yolu gibi yerlerde kullanım için idealdir. şehir sınırları içerisinde bisiklet kullanacaklara tavsiye edilmemesi gerekir.
önceleri 26" standart olsada, şimdilerde 29" daha ağırlıklı pazarlanmaktadır.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/41aa5783c8fc5c00cc7d8e0a3dcdcd56.jpg

HİBRİD
dağ bisikleti ile yol bisikleti arasında kalmış bir türdür. genellikle amortisörleri olmaz. gidonları yüksektir ve çok dik bir oturuş konumu sağlar. arada kalmış bir tür olduğu için hiçbir amacıda yoktur. kadro geometrisi her türden esintiler taşır ama tam olarak hiçbirine tam hitap etmez. o yüzden azda olsa herkese hitap eder. bisikletle ilgili hiçbir hedefim yok diyen kişilerin alıp şehrin her türlü yolunda rahatlıkla kullanabileceği bisiklet türüdür. genelde 700c olarak üretilirler.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/e2de3361338a501dbc2a478807938c5c.jpg

ŞEHİR (Commuter)
bisikleti ile işe gelip gitmek isteyen kişiler için, bisikleti ile çarşı pazara, okula gitmek isteyen kişiler için, yani bisikletini şehirde ulaşım aracı olarak kullanmak isteyen kişiler için üretilen bisikletlerdir. hafiflik ve hız gibi hedefleri yoktur. asıl amaçları kullanıcısına en az sorunu çıkarmak ve onu en az bakımla uğraştırmaktır. genellikle amortisörleri olmaz. şehrin inişli çıkışlı yolları için ideal vites aralıkları sunar.
amaçları doğrultusunda ufak çaplıda olsa eşya taşıma kapasitesi vardır. işe, okula, çarşıya pazara gitmek için bisiklet almak isteyen kişiler için idealdir. genelde 700c olarak üretilirler.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/f474b6e4b9411e6ccd090b42a66af2c7.jpg

TUR bisikleti
uzun mesafeleri katedmek amacıyla tasarlanan bisikletlerdir. bu uzun mesafelerde kullanıcısına en az sorunu çıkarmak ve en çok yük taşımak ana amacıdır. bu amaçlar doğrultusunda genelde hi-ten çelik kadroya sahiptir. şehir bisikletlerinin jantları genelde 32 tel olduğu halde, bu bisikletler jant teli kırılma sorunlarını azaltmak için 36 tel jantlar vardır. hem ön hemde arkada yük taşıma aparatları vardır. hız amaçlı değildir ama yokuşlarda rahat ettirecek vites aralıklarına sahiptir. konfor ana amaçtır bu bisikletlerde. benim işim ne dağda bayırda, nede şehir içinde olur. ben şehirden şehire, ülkeden ülkeye gezerim diyenler için ideal bisikletlerdir. genelde 700c olarak üretilsede 26" versiyonlarıda bulunabiliyor.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/64650d3cfebc3ccd18bca8729a919884.jpg

YOL (yarış)
yollar için üretilmiş hız makineleridir. konfordan bir miktar ödün verilmiştir. hız, aerodinanizm, sürücünün gücünden maksimum verim almak ana hedeflerdir. kadroları bu doğrultuda hafif ve kati olarak üretilir. üst modellerde karbon kadrolar tercih edilir. bu bisiklet alınırken kadro boyu ve geometrisi çok iyi araştırılmalıdır. hafiflik ön planda olduğu için frenler ve vites sistemleri bu doğrultuda imal edilir. viteslerde hızlı geçişler ana hedeflerdendir. vites aralıkları düzde ve her türlü inişte iyi iş görsede tırmanışlarda kondisyonsuz kullanıcılar zorlanabilir. 700c 23mm olarak üretilirler. amacı yarış yapmak olanlar haricindeki kullanıcılara pek hitap etmez.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/3806ab84e6ae81c5819c2787c57486dd.jpg

YOL (endurance)
yapısal olarak yol&yarış bisikletleri ile tamamen aynıdır.
yol&yarış bisikleti kullanmak isteyen ama yarış hedefi olmayan kişilere,
veya çok uzun yol yarışlarında pedallamak isteyen kişilere,
veya kartlı tur (yanına çok fazla eşya almadan, kredi kartını alarak ve otellerde konaklama yapılarak yapılan tur) amacı olan kişilere hitap eden bisiklet türüdür.
Yol&yarış bisikletlerine kıyasla daha konforlu olurlar.
kadro geometrilerinde uzun yol dayanıklılığı ana kriterdir.
700c 23mm olarak yaygın olsada 25mm olanlarıda bulunur.
şehrin bozuk yolları ona zara vermez. sadece size amortisörlü bisikletlerin verdiği konforu vermez. tek farkı budur.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/a44c9200440d595de26d355e1d2374ca.jpg


YOL (fitness (düz gidon yol))
yol bisikletinin konforunu yaşamak isteyen
ama dropbar ile bir yarışcı gibi görünmek istemeyen kişiler için üretilmiş bisikletlerdir.
yol&endurance bisikletleri ile çok benzer geometriye sahiptirler.
tek fark düz gidona sahip olmalarıdır.
"benim pedallamamın %90'ı asfaltta olur" diyenler için ideal olan bisiklettir.
yeni yeni disk frenleri versiyonlarıda bulunabilir olmuştur.
700c 23mm olanları yaygın olsada 25mm ve 28mm versiyonlarıda vardır.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/8e16cc313502cbf0675e656d96b787ff.jpg

TRIATLON
Yol&yarış bisikletlerinden ana farkı tamamen aerodinanizm kaygılar doğrultusunda şekillenmişlerdir.
triatlon yarışlarında başka bir bisikletiçinin arkasına geçip onun rüzgar tünelinden faydalanmanıza izin verilmez. yalnız kovboy misali rüzgarla tek başınıza mücadele ettiğiniz triatlon yarışları baz alınarak tasarlanmış hız canavarlarıdır. yol&yarış bisikletlerinden daha dik sele açısı vardır ve sürücüsünü daha önde bir pozisyonda tutar. böylelikle sürücü aerobarlar üzerine kollarını yerleştirir. ama bu aerobarlar üzerinde frenler olmadığı için bu bisikletlerinde durdurulması zor olur. bu yüzden çoğu normal yol yarışında bu bisikletlere izin verilmez. normal yol yarışlarında ucu açık olmayan ve ucu fren kollarından ileri çıkmayan barlara izin verilir sadece. 700c 23mm olurlar. hafiflik ve aerodinanizm ana hedef olduğu için pek dayanıklı değillerdir. triatlon ve Ironman yarışlarını hedeflemeyen kişilere hitap etmezler.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/c87866a4c1cf89b237cf63b9315296a3.jpg

CYCLOCROSS
yol&yarış bisikletlerinin genellikle 1 saati geçmeyen, patika ve toprak yollarda yapılan yarışlar için uyarlanmış hali denilebilir bu bisikletler için. yol&yarış bisikletlerine oranla daha az agresif kadro geometrisine sahiptir. kadroları biraz daha uzundur. 700c 30mm veya 35mm olarak patlamaya dayanıklı dişli lastiklere sahip olurlar. fren ve vites telleri ya kadro içine yada çoğunlukla üst borunun üstüne yerleştirilir. böylelikle bisikleti omuzunuza aldığınızda teller rahatsızlık vermez. son zamanlarda disk fren versiyonları daha yagın olmaya başlamıştır. toprak yollarda, patikalarda, köy yollarında hızlı bisiklet sürmeyi hedefleyen kişiler için ideal seçim olabilir. ama çok uzun sürüşler için pek ideal değillerdir.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/cef4351d8483212156befc94cc193d4e.jpg

GRAVEL (all-road) bike
cyclocross bisikletlerin uzun sürüşleri için tasarlanmış hali denilebilir bu bisikletler için. nispeten daha ince lastiklere (28mm, 30mm vb) lastiklere sahip olurlar. cyclocross ile benzer kadro geometrisi vardır. sadece aynakol daha düşük bir konumdadır ve daha uzun dingil mesafesi vardır ve bu sayede uzun mesafe stabilitesi elde edilir. böylelikle bu bisiklet tur amaçlı olsun, cyclocross yarışları olsun, şehir içi kullanımı olsun, her türlü yolda her türlü amaçla kullanılabilecek bir bisiklet türüdür. ama asıl ustalığı mıcırlı yol yarışlardır. bu yarışlar ülkemizde yok. 5 yıl öncesine kadar bu bisiklet türü zaten dünyada da olmadığı için bu bisiklet türüde henüz ülkemizde yok.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/a8a8319db63b71500c4674e976e7caba.jpg

VELEDROME
bir bisikletçinin en son istiyeceği bisiklet türüdür belkide. sadece kapalı veledrome yarışları için yapılmışlardır. oradan başka yerdede kullanılmaz. hız ve yarışı kazanmak ana hedef olup, konfor düşünülmez. hafiflik elde etmek için vites ve frenleri olmaz. bunları frenleri olmayan bir Ferrari gibi düşünebilirsiniz.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/d9069233004c9784dec68c2df634f0f1.jpg

BMX
hoplamalı zıplamalı özel parkurlarda mesafe veya zamanlı bazlı olmadan beceri bazlı puan toplama esaslı yarışlarda kullanılan bisikletlerdir. 20" veya 24" olurlar. kadroları nispeten çok küçüktür. kullanıcıya ayak hareketlerini yapacak alan bırakmak için seleleri çok düşüktür. kadrolarında ağırlık kaygısı pek yoktur, onun yerine dayanıklılık ana hedeftir. sadece bu tip kullanım hedefleyen kişiler için doğru seçim olur.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/96db1216f09db60f476203e3bea278d3.jpg

SINGLE SPEED ve FIXIE
single speed bisikletlerde vitessiz bisikletlerdir. çok basit yapıda oldukları için arıza çıkarma ihtimalleri pek yoktur. buda daha az bakım ve daha uzun ömür anlamına gelebilir. soğukta vites arızaları ile uğraşmak istemeyen kuzey ülkelerinde kış bisikleti olarak çok rağbet görmüş bir bisiklettir. ama vistessiz olduğu için yokuşlarda kullanıcısının dizlerini çok aşırı zorlar ve yorar. fixie bisikletler ise single speed bisikletlerin frensiz hali denilebilir. single speedlerde siz pedal çevirmeyi durdurduğunuzda tekerler dönmeye devamm eder ama fixie bisikletde arka taraf olduğu gibi sabitlenmiş olduğu için siz pedalı ileri çevirseniz tekerler ileri döner, geri çevirseniz geri döner, durdurursanız hareketde durur. yani pedal üzerindeki ayaklarınız aynı zamanda fren görevide görür. aynı zamanda fixieler için geri vitese sahip tek bisikletlerdirde diyebiliriz.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/534991d60f31162e2846c8b9b55856e6.jpg

CRUISER
genellikle sahilde dolaşmak için ortaya çıkarılmış bisikletlerdir. vitessiz veya göbekten 3 vitesli olurlar. sahilde dolaşmak haricinde başka biryerde kullanılması pek önerilmez ve verimli olmaz. kum üzerindede gidebilsin diye bazı modellerinin arka tekerleri şişman teker olur.

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2009/05/rusty-spokes-cruiser-bicycle4.jpg

TANDEM
aynı anda 2 veya daha fazla kişin kullanması için tasarlanmış bisikletlerdir. kadro geometrisi ve lastik tipi olarak gerek MTB, gerek şehir gerekse yol bisikletleri baz alınarak yapılmış modelleri vardır. kontrolleri zordur. pek alıp satanıda yoktur ülkemizde. yurtdışında 3 veya 4 kişilik olanları dahi vardır. aileyi birarada tutarak pedallama maksatlı kullanılabilir.

http://aktuelresim.com/resim/tandem_._if_it_isn%E2%80%99t_on_a_tandem_bike!_(photo_courtesy_of_considerbiking.org.jpg

RECUMBENT
yatay bisikletde denir. 2 veya 3 tekerli versiyonlarıda vardır. çok rahat bir oturma pozisyonu sunduğu için ona tembel kişi bisikleti diyenler dahi olmuştur. yol, şehir veya MTB jantları taşıyan modelleri vardır. kontrolleri zordur ama iyi bir aerodinamik sağladığı için özellikle yol bisikleti jantlarına sahip olanları ile oldukça yüksek hızlı yolculuklar yapılabilir. ülkemizde nedense satılmamaktadır.

http://www.atomiczombie.com/plans/marauder/Marauder%20Long%20Wheelbase%20Recumbent%20Lowracer%208.jpg

KATLANIR bisiklet
kadrosunun ortasından katlayarak taşıma ve saklama rahatlığı sunan bisikletlerdir. 26" ve 28" olanları dahi bulunsada yaygın olarak 20" versiyonları yaygındır. sürüş hakimiyetleri nispeten daha zordur. daha konforsuz sürüşleri vardır. şehir içinde çok kısa mesafeler için uygun olur. ben zaten kısa mesafe binerim ama taşıma&saklama yeri sorunum var diyenler için uygun olabilir

http://cdn.westmarine.com.tr/Assets/Base/Thumbs/katlanir_bisiklet_stow_away_7_11363.jpeg

PEDICAP
insan veya yük taşıma maksatlı yapılmış 3 veya daha çok tekerli bisikletlerdir. özel amaçlı bisikletler olup ticari faaliyet haricinde kullanılmaz. memleketimizde seri üretim veya satışıda yoktur.

http://i373.photobucket.com/albums/oo180/dreamboys69/Pedicap/classic-pedicab.jpg

AMSTERDAM bisikleti (Dutch Bike)
Amsterdam sokakları görsellerinde görmüş olduğunuz klasik kadrolu, çoğu bayan bisikleti kadrolu ve çok eski olduklarını zannedilen bisikletler aslında orada yaygın olarak kullanılan Dutch Bike isimli bisikletlerdir.
bu bisikletler geri yerleştirilmiş oturma konumları ve geometrisi ile heryaştan her türlü kişinin kullanımına olanak sağlar. yük taşıma kapasiteleri ve yetenekleri artırılmıştır. kendi üzerlerini gömülü vaziyette kilitleme mekanizmaları vardır. ayrıca tamamen kapalı göbekten vites sistemleri vardır. ağırlık, geometri ve vites olarak yokuşlara uygun olmasada Amsterdam sokakları gibi düz şehir sokakları için mükemmeldirler ama bu bisiklette ülkemizde yok

http://bikes.urbanoutfitters.com/images/gallery/plato_build_03_image.jpg

şişman lastikli bisiklet (fat bike)
kar, buz ve kum gibi yüzeylerde gidebilmek için tasarlamış bisikletlerdir. hız yapamassınız ama üzerinde lastikler ile her türlü yüzey üzerinden geçebilirsiniz. çok çeşitli kadro malzemesi ve jant boyutlarında satışı yapılmakta olup ülkemizde 24" ebatlarında olanı daha kolay bulunabilmekte. kum, çamur, kar vb diğer bisiklet tekerlerinin battığı yerlerde batmadan ama hızda yapamadan bisiklet sürmek isteyenlerin tercih edebileceği bir bisiklet türüdür.

http://www.thecyclingexperts.co.uk/uploaded_images/types-of-bikes/3bdca3872900a15ac579229405ac38a5.jpg
 
@kasapogluu
Basliga tam bilgi vermemisim.bu 7km yolun 2km bi kisimi ormanin icinden geciyor, asfalt yok.

Bilgiler icin tesekkür ederim.......bunlari okuyup bi hatim indiririm. Sanirim bilmem gereken hepsi burda.Emeginize saglik.
 
  • Beğen
Tepkiler: kasapogluu
İyi akşamlar arkadaşlar 1000-1200 lira aralığında 29'' 21' kadro boyu 27 vites hidrolik disk fren mtb bisiklet düşünüyorum. Önerileriniz nelerdir? ben salcano ng 350 modelini beğendim sizce almalı mıyım ?
 

Dosyalar

  • NG350.png
    NG350.png
    80,3 KB · Okunma: 19
Geri