Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikleti tavsiyeleri

@semihce merhaba guzel kardeşim . Tabiki zevkini bilemem ama sahibindende enfes bir cube gördüm 1800 tl civarı idi.. param olsa hiç düşünmem alırdım istersen özelden ataym linkini
 
  • Beğen
Tepkiler: semihce
Scudo
İlk önce aramıza hoşgeldiniz sefalar getirdiniz. Öyle bir şey yazmışsınız ki amacı çok geniş tutmuşsunuz. Hepimizin arzusu o aslında. Tek bir bisiklet ile bütün işi çözmek ama gel gelelim ki ne yazık ki olmuyor. Öyle bir bisiklet aldığınızda diğerlerinden mahrum kalacaksınız. Örnek vermek gerekirse; her tercih bir vazgeçiştir diye bir söz var. Bu sözden yola çıkarak, MTB bisiklet seçtiniz yol bisikletini kaçırdınız, yol bisikletini seçtiniz, down hill (tepe inişi) bisikleti kaldı, onu seçtiniz, katlanır kaldı. Derken hayatın her alanında Her tercih bir vazgeçiştir. Mersin'de yaşıyorsunuz İstanbul'u kaçırıyorsunuz yada biz istanbul'da yaşıyoruz Mersin'i kaçırıyoruz. Bence ilk önce neyi tam olarak ziyadesiyle yapmak istediğinize tam olarak karar vermeniz gerekmektedir. Tatlının tadı ayrı, çiğköftenin tadı ayrı ama canımız bazen ikisini de çekiyor öyle değil mi? Ancak baklava arası çiğköfte yiyemiyoruz, yersekte ikisininde lezzetinden tam olarak istifade edememiş oluyoruz. Bilmem ne demek istediğimi anlatabildim mi? Kısaca hepsini tam olarak yapamasanızda bütçeyi biraz daha artırarak cannondale'nin marka önemli değil yanlış anlamayın, downhill ile sadece ön amorsitörlü MTB arası modeller var. O tarzda birşey düşünülebilir. Tam olarak isimlerine ne deniliyor hatırlamıyorum. Trek markasında da var. Hatta geçen ilanlarda satılık vardı. Aşağıdaki tarz bir bisiklet düşünülebilir.

http://www.tredz.co.uk/prodimg/73573_1_supersize.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: beitar ve semihce
Teşekkür ederim. Mesajınızı şimdi okudum. Görsel olarak gayet iyi ve kayda değer duruyor. Maalesef teknik özellikler ve diğer donanımlar konusunda birikimim olmadığı için sizlerin daha önceki paylaşımlarına göz atıyorum. Yani pat diye karar veremediğimden izlemeye aldım :)

@soneryen
Eğer motosikletler üzerinden örnek vermek uygnsa enduro motosiklet tarzında bir bisiklet istiyorum haklısınız. Ancak alanı daraltmak gerekiyorsa cross tercihim. Yani tam bir arazi bisikleti istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@semihce

Öyleyse dediğim tarz bisikletler olabilir. Birde tam dağdan taştan inmeye yarayaran downhill dediğimiz bisikletler var ki. Bunların bütçesi çok yüksek ve kaldı ki o bisikletler ile o tepelerden inmek için, evvela başlangıç olarak yine benim dediğim tarz ile başlamak, belirli bir bilgi birikimi ve tecrübe edinerek, ilerlemek gerekiyor. Öyle hepimizin yapabileceği durumlar değil, parkurlar zorlar insanı, kafa göz, kase gider neme lazım. Lafın özü, MTB ile Downhill arası full suspension denilen yukarıdaki resimler uygundur. Genelde üst sınıf ekipman olur üzerinde, bisikletin ekipmanı şu olsun, maşası bu olsun şeklinde girdiğimizde forumda kimse o derece altına inecek fırsatı bulamaz. Tarzı belirledikten sonra kompenentlerin hangisinin hangisinden üstünlüğü olup olmadığına bakarak, okuyarak, araaştırarak ulaşmanız gerekir. Kısaca shimano serisi altus tourney lerden başlar, acera ile bir sınıf ileri geçer, deorelerde orta noktayı bulur, slx'lerde üst sınıfa kapak atar derken XTR serileri profesyoneldir. İllede nokta atışı istersenezi yine de yazayım. Deore kompenent sizin için idealdir. Tabi bu bence diyerekten yaptığım yorumumdur.
 
Sizi çok iyi anlıyorum. Zaten benim mevcut bütçeye uygun şekilde tam bir arazi bisikleti istememde ki ana neden de bahsettiğiniz şeyler. Yani değişiklik ihtiyacını uzun bir süreye yaymak istiyorum. Yoksa şu aşamada zaten mümkün değil o parkurların üstesinden gelebilmek.
Peki bana önerdiğiniz markalardan ziyade model tercihi de sunabilir misiniz?
 
@semihce
Uyku geldi bedene. Hatun zaten bıkmış bisikletten 2 tanesi salonda duruyor. Kumalarım diyor hergün fırça atıyor. Başka üyelerde fikrini söyleyecektir bende model ve marka bakacağım başlık zaten takipte. Yazılanlar geliyor bakarız hep beraber bir model buluruz
 
Amanın üstadım dertler hep aynı desenize :))
Bizim hanımda yeni kumam geliyor telaşında zaten. Hanımları fazla kızdırmamak lazım. Hakkınızı helal edin :)
 
@soneryen hocam siz benim Trek Fuel 90dan bahsediyorsunuz ilanı güncelledim yeni dış lastikler aldım kışlık ve arazi için yumuşak hamurlu o nedenle ilan güncelleniyor, onaylanmasını bekliyorum. Bu kardeşimize bir tavsiye vereyim acizane, çift süspansiyonlu (full süspansiyon) bir bisiklet alırken orta amortisörün kilitleniyor olmasına dikkat et. Paran olunca bir jant takımı ve ince lastikler alırsın yedek olarak onlarla şehiriçi ya da uzun yolda gidersin. Kalın lastiklerinle de araziye girersin.Az evvel orta (arka) amortisor kilitlensin dedim sebebi de asfalt ve yokuş tırmanışlarında arka amortisör tüm gücünü emer eğer kapatmazsan. Yerinde sayarsın. Bisikletlerin full süspansiyonlarının da kendi aralarında sınıfları var. Süspansiyonlu ucuz bisikletleri saymazsak (bianchi, umut, cendrix gibi markaları)

Arka süspansiyonları efektif olan bisikletler kendi aralarında çalışma mesafeleri, süspansiyonlarının kilitlenip kilitlenmemesi ve kadro sağlamlıklarına göre

Cross Country
Tur / Trial
All Mountain / XC (Bendeki Trek ve GT Bu sınıfa Giriyor)
Enduro
Gravity / Downhill

Diye gruplara ayrılıyor. Ama bu sıralama fiyatları aynı sırayla etkilemez. Kullanılan bileşenler ve malzemeler fiyatı belirliyor. (Karbondan kadro, aktarıcılar, sele, jantlar kullanılabiliyor bazen)
. Benim de niyetim 2. El bir enduro almak , işe yarar 2. El bir enduro 4500-5000 TL civarında bu arada bilgilerinize arz edeyim.
 
Sağolun üstadım. Süspansiyon meselesini okumuştum. Çok önemsenmesi dikkatimi çekiyor. Lastik değiştirme işinin kafama yatıyor olması da tercihimi kolaylaştırıyor zaten. Aslında benim talebim net. Arazide bütçeye en uygun kalite ve verimliliği elde edebileceğim modeli arıyorum. Şimdi sizler böyle açıklamalar yapınca öğrenmek adına dikkatlice okuyorum ancak belli ki bu fırından çok ekmek yemek gerekiyor. Öyle hemen "aha okudum öğrendim." diyemiyorum :)) Bu nedenlerle özellikle model belirterek tavsiyelerde bulunmanızı rica ediyorum ki eksisini artısını belirleyip bir tanesi üzerinde karar verebileyim. Muhabbetle ...
 
Araziye çok girecekseniz çift süspansiyon rahat ettirir. Az girecekseniz de hard trail denen sadece ön maşası süspansiyonlu olan makinelerden de alabilirsiniz o zaman bütçeniz de rahatlar. Bendeki yavruların fotoğraflarını atıyorum buraya. Griyi verip enduro alacağım. Mavi Tr de tek satılıl değil :) Buradan ya da özelden bir sorunuz olursa ve cevabını biliyorsam direk yazarım. Şimdi müsadeyle yatayım 8de kalkıp bisiklete bineceğiz :)

tmp_14858-IMG_20151003_173828-1624477083.jpg tmp_14858-IMG_20151003_173447-1293968000.jpg tmp_14858-IMG_20150913_083306219289013.jpg tmp_14858-IMG_20150913_0832551707989932.jpg
 

Dosyalar

  • tmp_14858-IMG_20151003_215140-1846049700.jpg
    tmp_14858-IMG_20151003_215140-1846049700.jpg
    44,1 KB · Okunma: 15
Profilinizde satış ilanını okuyordum ben de. Bu trek kafama yattı ama yanlış anlamayın ilk yetişkin bisikletimin ilk sahibi olmak istiyorum :))
Mavi olan bisiklete bakmaya doyamadım maşallah satmamakta haklısınız :)) İyi gezmeler diliyorum. İlgi için teşekkür ederim.
 
@semihce zehir kana karışmış bi kere hadi hayırlı olsun. model önerisine gelirsek bence senin bu aşamada çokta Extreme bir downhill tarzı sürüş yapmayacağını düşünüyorum ve de arazinin yanısıra turlarda da kullnmak istediğin için hardtrail(sadece ön süspansiyonlu dağ bisikleti) modellerine yoğunlaşmanı öneriyorum kendimce. Bu tarz bir bisikletle arazide pek sorun yaşamadan istediğini alırsın. istediğin zamanda lastikleri inceltip uzun tura da çıkarsın.

carraro big 1029
(link)

MERIDA BIG NINE 70
(link)

sedona 940
(link)

scott aspect 730
(link)

markalardan bu fiyat aralığında önereceğim modeller. tabi daha başka birçok model olabilir. ama öncelikle bisikletin donanımları hakkında detaylı bilgi sahibi olup ondan sonra ihtiyaçlarını karşılayacağını düşündüğün modeli seçmen doğru olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: semihce
Vallahi harika söylemişsin üstad. Düşüncelerin de tavsiyelerin de çok hoşuma gitti. Carraro ve scott arasında kaldım. Diğer iki modeli eleme sebeplerimden ilki 29 luk istiyor olmam ve gördüğüm kadarıyla Shimano markaların daha çok tercih edildiği. Görselliğe de önem verdiğim için ikisini çizdim. Umarım doğru karar veriyorumdur bunu siz daha iyi bilirsiniz. Gönlümden geçen Carraro ama nedenini soracak olursanız net bir cevap veremem :))
 
@master06 Atladığımız en önemli nokta süspansiyonların kilitleniyor olma özelliği. Güzel bir konuya değinmişsiniz. Güzelce cevaplanmışsınız söylenecek söz kalmamış. Artık bütçeye göre araştırmak size kalmış. @semihce
 
@soneryen aynen öyle oldu üstad. Bu modellerin kilitlenme özelliği var sanırım.
Bir de forumda okuduğuma göre genel itibarla scoot için carraro'dan daha kaliteli deniliyor.
 
@semihce
Ben bakmaya fırsat bulamadım ama ışık tutmak adına diğer modellerinde 29" ölçüsü olabiliyor. Artık tüm markalar 29" inch olayına yoğunlaşmaya başladı. Yalnız 29" olan yolda iyi gider lastik ebatının büyük olmasından ve ufak tefek çukurları az hissettirir ama arazise hakimiyeti biraz daha zor olur. Boyunuz çok büyük değilse, 29"almayın derim. En kötü ihtimalle tamam 26" olanda almayın ortası 27.5" var onlara bir bakın. Yedek parça bakımından 26" kadar bol olmuyor. Bir takım artı ve eksileri var. Birde aynı komponentlere sahip olarak makul fiyat kaliteli ürün olarak mosso markasına da bakmanızı tavsiye ederim. Kaliteli kadroları var ama piyasaya girmek için fiyatları ucuz tutuyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: semihce
@soneryen

1.70 Boyum var ve 70 kilogramım.
27,5" tercih edeyim. Anlıyorum ki tüm bunları netleştirmeden model seçebilmek zor oluyor. Şimdi yeniden bir araştırmaya girmek gerek.

Ayrıca hepinize çok teşekkür ederim. Çok faydalı bilgiler veriyor ve açıklamalarını da yapıyorsunuz. Ben de uzun uzadıya yazıyorum ki benim gibi araştırmaya girmiş arkadaşlar detaylıca faydalanabilsinler.
 
@semihce
Vallahi inan benimle hemen hemen aynısın hem kg. hem boy ölçüsü. Benim ideal bisikletim 16" kadro boyu olan 26 inch ama ben 18" kadro boyu olan 26" kullanıyorum. Kadro boyu 18" bile olunca yollarda iyi ama arazide büyük oluyor. Ben olsam hiç 27,5" bakmazdım. Boy kısaymış benim gibi. Yine tercih sizin. Sizde 18" alırsınız olur biter, gayette altınızda büyük durur diye düşünüyorum. Arazide hakimiyet zor olur. Yine direk arazici arkadaşlar daha detaylı fikir verecektir. 26 mı 29 mu diye başlık vardı onu bulun okuyun derim. Kendi kafanızda daha net fikir oluşacaktır.
 
@soneryen arazi de arazi :))
arazi de hangisi işime yarayacaksa ondan yanayım.
Peki biraz daha gezinip okuyalım. İlla ki modeli netleştireceğiz. İnşallah bisikleti önümüzdeki yaza kadar alabilirim :))
 
@semihce Siz beni yanlış anlamışsınız hocam.

Ben size bisikletimi satmaya çalışmadım :)

Konusu Geçmiş Bende İlan Güncelleniyor, Mavi GT'ye de Sulanan Çok Oluyor :D Satılık Değil Dedim Sadece. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: semihce
Geri