Bu aralar bisiklet sorgulamaları yine gözde olmaya başlamış ne guzel
Amatör kullanıcıdan (ben), yeni bisikletçi adayı arkadaşlara basitce bilgi vermeye calisacagim.
Hata, kaza, yanlış veya eksik bilgi varsa kusura bakmayın artık.
Arkadaslar kullanım amacinizi göz önünde bulundurun. Görsel olarak size hoş gelen severek bineceginizi dusundugunuz bisikletlerden butcenize uygun olanlarını gözünüze kestirin. Paranızın yettigi ölçüde en üst donanımlı olanları alırsanız, tecrube edindikce pismanlık oranınız bir parca dusecektir. Eninde sonunda ufak tefek arıza, tamir, bakım sorunlari baş gösterecek, işi öğrendikçe ve kullandıkça ne istediginizi kendiniz anlayacaksiniz.
Ama sonucta aldiginiz sıfır veya 2. el bisiklet, basit mekanizmasini işler halde tutabildiginiz surece sizi bir yerlere götürecektir
İlk etapta yol (yarış) bisikletini genelde kimse dusunmez ve piyasada digerleri agirliklidir. Bu konuyu pek tecrube etmedigimden o kısmına dair bir sey söylememem daha dogru olur
-Çift amortisorlu ucuz bisikletlerden mumkunse uzak durun. Agir olurlar, her pedala guc verdiginizde esneyerek guc aktariminda verim kaybina neden olurlar. Bunlarin cok ust seviyeleri downhill için tasarlanmıştır.
-Şehir ve asfaltta binecekseniz ön çatal amortisorsuz olabilir.
-Özellikle işe gidip gelmek, ulaşım için kullanacaksaniz; çamurluk konusuna en baştan eğilin! Camurluğu olsun veya nasil çamurluk takacaginizi gözönünde bulundurun. İşe giderken kimse en ufak su birikintisi nedeni ile uzeri kirlensin istemez!
-V fren alırsanız zaman zaman fren pabucu ve jant akort ayarına ihtiyac duyacaksiniz. Yoksa fren veriminiz duser ve nahoş fren sesleri dinlersiniz. Bu konuda zamanla kendinizi gelistirin. Ancak V fren parcalari ucuzdur ve kolay bulunur.
-MD ve HD alırsanız kaliper ayarı, HD alırsanız olasi bir sorunda yag ekleme/degistirme gibi konularda bilgi sahibi olmaya calisin. Frenleme acisindan MD ve HD frenler, jant akort bozulmalarinda size sorun cikarmayacaktir.
-Arazi ve sert kullanım meraklilarindansanız su an icin 2000 TL civarlarina kadar satilan bisikletlerdeki amortisorler sizi sadece idare edecektir. Zoom ve suntour maşalar cok performansli ve dayanıklı amortisorler degildir. Dirt ride veya sehirde kaldirimda merdivende hoplayıp ziplarken sizi idare ederler.
-Vites sayısının genişliği özellikle çok tırmanışın çok olduğu bölgelerde kullanananlar için rahat pedal cevirme aralıgında avantajlı olacaktır. Vites sayısınin azligi ve coklugu yapacaginiz max. hız ile ilgili degildir! Hızınızı aynakol ve ruble dişlilerinin çapı/diş sayısı belirler.
-Vites, fren, aynakol, ruble seceneklerinizde cok alt modellere dusmezseniz ileride daha rahat edersiniz. Ancak hepsi sonucta is gorur ve en iyisi bile bir sure sonra aşınacaktır. O zaman gönlünüze ve bisikletinize göre marka/model secip yenilersiniz.
-Orta göbek (aynakol) ve teker göbeklerinin kaliteli olması bisikletin akıcılığı icin önemlidir.
-Lastiklerin kullanacaginiz ortama uygun modeller olmasi, tercih edilen guvenilir markalar olması, teker hava basinclarinin tavsiye edilen aralıkta ve kullanacaginiz ortama uygun olması guvenli ve akıcı surus yapmanızı saglayacaktır.
Bisiklet alacaksaniz kask, eldiven almanız ve bunlari takmaniz guvenliginiz icin iyi olacaktır. Olurda duserseniz ic gudusel olarak ellerinizi uzatip avuc içlerinizi asfaltta birakacak veya tas parcalari/dikenler ile dolduracaksiniz ki eldiven gereksinimini bu sekilde tecrube etmenizi istemeyiz. Kask için anlatmaya gerek yok zaten; ÖNEMLİ!
Aksam veya gece saatlerine kalacaksaniz reflektor/aydınlatma edinmeniz gorunur ve guvenli surus saglayacaktir.
Butun bunlarin yanısıra lastik tamiri, fren ayarı, vites ayarı gibi yolda ihtiyac duyabileceginiz konularda bilgi edinerek bunlari kendiniz cozebilmeniz, minimum alet edevat tasiyabileceginiz yol kitinizi olusturmaniz iyi olur.
Ayrıca bu konuların tamamına dair bol ve derinlemesine detaylı bilgiyi forum içerisinde arastirip bulabilirsiniz.