Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikleti tavsiyeleri

Dağ bisikletçiliğine ilgi duyuyorum. Asfalt dışına da çıkabilirim. Dağ bisikletinin bana düz yolda da pek zorluk çıkartacağını düşünmediğim için dağ bisikleti düşündüm. Günlük en fazla 20-25 kilometre sürerim herhalde. Yanlış karar mı verdim?

29 inç lastiğin büyük geleceğini düşünmüştüm ama alabilirim, teşekkürler önerin için.
Dağ bisikletini asfalt yolda sürmeye çalıştığın zaman seni çok yoracak ve gereğinden fazla enerji harcıyacaksın ve yavaş gideceksin sonra mtb den soğumaya başlayacaksın. Bir düz maşalı trekking bisikleti alıp kullanırsan hem daha fazla zevk alırsın hemde sürerken mtb ye göre daha az enerji harcayıp daha hızlı gidersin asfalt yolda. Sıklıkla Engebeli yollarda, arazi alanlarda ve dağ yollarında sürmeyecek isen mtb almak anlamsız.
 
Scudo
Merhaba arkadaşlar,

Boy: 175 Kilo: 92 Yer: köy yolu dağlık alan
15000 TL'ye kadar bütçem var. Dağ bisikleti önerebilir misiniz?

tekerinize taş değmesin, iyi yolculuklar
 
Dağ bisikletçiliğine ilgi duyuyorum. Asfalt dışına da çıkabilirim. Dağ bisikletinin bana düz yolda da pek zorluk çıkartacağını düşünmediğim için dağ bisikleti düşündüm. Günlük en fazla 20-25 kilometre sürerim herhalde. Yanlış karar mı verdim?

29 inç lastiğin büyük geleceğini düşünmüştüm ama alabilirim, teşekkürler önerin için.

Eğer sürüş yapacağınız rotanın çoğu veya tamamı asfalt yol ve şehir içi ise trekking/şehir bisikleti almanız daha güzel olacaktır. Süspansiyon ile ilgili bir derdiniz yoksa düz maşalı olan modeller size 1-2 kilo kazandıracaktır. 29" janta sahip olup kadro boyu uyduktan sonra sıkıntı olmayacaktır. Dağ bisikleti yarışlarında 1.60 boylarındaki yarışmacılar bile 29" bisiklet kullanıyor. Şehir bisikleti tercih edecekseniz de konfor adın 700x38 ve 42c lastik seçebilirsiniz.

Kendim şuan aktif olarak dağ bisikletimi kullanıyorum sürüş yaptığım rotanın bazen %20si bazen de %50si asfalt oluyor. Kendi adıma herhangi bir yorgunluk hissetmiyorum. 1x12 kullanıyorum, önde 32T arkada 11-50 şeklinde 29"x2.25 lastik şeklinde kullanıyorum. Düzlükteki performansta makul seviyede geliyor, ki lastiklerimde üzerindeki basınç değerinin en alt seviyelerinde oluyor. Yorulma adına belirgin en önemli faktörler bana göre lastik genişliği, lastikteki hava basıncı, göbeklerin akıcılığı diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuh_n
7 km işe gidip 7 km gelmek için bisiklet bakıyorum yokuşlu yollar var

dağ bisikleti şehir içine uyar mı acaba?
 
Foruma az önce katıldım konu nasıl açılıyor burada? 10.000TL'ye bisiklet önerisi istiyorum fakat konu açma yok burada sanırım. Böyle konuların altına mesaj olarak mı yazıyoruz sorularımızı?
 
Foruma az önce katıldım konu nasıl açılıyor burada? 10.000TL'ye bisiklet önerisi istiyorum fakat konu açma yok burada sanırım. Böyle konuların altına mesaj olarak mı yazıyoruz sorularımızı?
Konu açma var ama yeni üyelere yok forumda 1 aya yakın aktif takılman lazım.
Zaten sen mesaj gönderince ana sayfaya düşüyo .yanıtlamak isteyen yanıtlar ordan.
Çok fazla aynı konudan oluyo sonra.
Soruna gelecek olursak .Biraz daha detay vermen lazım
+2. El de olur mu yoksa sıfır mı
+araziye çikacak mısın çıkacaksan araba yolundan mı yoksa enduro parkurları gibi daha zor yerlerdemi sureceksin.
 
Konu açma var ama yeni üyelere yok forumda 1 aya yakın aktif takılman lazım.
Zaten sen mesaj gönderince ana sayfaya düşüyo .yanıtlamak isteyen yanıtlar ordan.
Çok fazla aynı konudan oluyo sonra.
Soruna gelecek olursak .Biraz daha detay vermen lazım
+2. El de olur mu yoksa sıfır mı
+araziye çikacak mısın çıkacaksan araba yolundan mı yoksa enduro parkurları gibi daha zor yerlerdemi sureceksin.
0 bakıyorum hocam. Atlama zıplama yapmak için almıyorum normal yolda ve kaldırımda sürmek için alıyorum. Bu yollar biraz bozuk olduğu için dağ bisikleti tercih etmiştim. Daha önceden Kron XC150 kullanmıştım.
 
Benim ortalama 10,000tl bütçem var ve bir yandan ortalam 40 50km yol(%70 asfalt) gideceğim ama bir yandan da ufak zıplamalı işlere girişmek istiyorum. Ne önerirsiniz?
 
Benim ortalama 10,000tl bütçem var ve bir yandan ortalam 40 50km yol(%70 asfalt) gideceğim ama bir yandan da ufak zıplamalı işlere girişmek istiyorum. Ne önerirsiniz?
Carraro Force 970.
0 bakıyorum hocam. Atlama zıplama yapmak için almıyorum normal yolda ve kaldırımda sürmek için alıyorum. Bu yollar biraz bozuk olduğu için dağ bisikleti tercih etmiştim. Daha önceden Kron XC150 kullanmıştım.
Carraro Force 970.
 
0 bakıyorum hocam. Atlama zıplama yapmak için almıyorum normal yolda ve kaldırımda sürmek için alıyorum. Bu yollar biraz bozuk olduğu için dağ bisikleti tercih etmiştim. Daha önceden Kron XC150 kullanmıştım.
(link)
linkte verdiğim olabilir kadro hem ergonomi hemde görsel olarak beğeniyorum.
Carraro Force 970 da olabilir donanım olarak daha iyi yani daha iyi vites oranları var yokuş çıkarken carraro force daha rahat etirecektir.
 
linkte verdiğim olabilir kadro hem ergonomi hemde görsel olarak beğeniyorum.
Carraro Force 970 da olabilir donanım olarak daha iyi yani daha iyi vites oranları var yokuş çıkarken carraro force daha rahat etirecektir.
Hocam Carraro'yu beğendim. Alınabilir bir bisiklet dimi hocam bu. Sipariş vereceğim birkaç gün sonra bir yerleri arızalanmaz.
 
...Sipariş vereceğim birkaç gün sonra bir yerleri arızalanmaz...

Bu kısmı yüksek oranda size, kısmen de bisikletin kurulumunu yapana bağlı. Aynı seviyede donanıma sahip ürünlerin kalitesi markadan markaya pek değişmiyor.

Kurulumu yapan düzgün yaparsa, siz de hor kullanmadan ve bakımlarını zamanında yaparak kullanırsanız sorunsuz bir bisiklet olur, diğer bisikletler gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Merhaba 1.86 84 kiloyum 7000tlye kadar dağ bisikleti bakıyorum. İstediklerim kadrosunun sağlam olması, vites geçişlerinin rahat olması ve beni yarı yolda bırakmayacak olması, genellikle arazide veya patika yollarda kullanacağım ama şehir içinde de kullanabilirim. Biraz araştırdım ve Corelli Zoi 2.2 yi buldum nasıldır iyi midir bilmiyorum önerilerinizi bekliyorum.
 
Bu kısmı yüksek oranda size, kısmen de bisikletin kurulumunu yapana bağlı. Aynı seviyede donanıma sahip ürünlerin kalitesi markadan markaya pek değişmiyor.

Kurulumu yapan düzgün yaparsa, siz de hor kullanmadan ve bakımlarını zamanında yaparak kullanırsanız sorunsuz bir bisiklet olur, diğer bisikletler gibi.
Hocam hafif çukurlu yokuşlu yollar için dağ bisikleti olarak Carraro'yu mu tercih etmeliyim yoksa şehir bisikleti olarak Mosso Legarda 2324 MDM H var onu mu almalıyım?
 
iyi günler

190 boy 85 cm iç bacak boyu ve 90 kiloyum.
PEUGEOT M18 29 jant 53 cm kadro
kadrosu uygun olur mu bana
ben 192yim kullandım tanıdığıma aitti gayet güzeldi uygundur
şu an elimde Carraro Daytona 2727 var elimden çıkarmak istiyorum temiz kullanılmış zararı sorunu olan bir yeri yok piyasasına tam hakim olmadan da satıp kazıklanmak istemiyorum sizce kaça satmalıyım ya da kar edebileceğim zaman şu sıralar mı beklemeli miyim?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gepamar
Hocam hafif çukurlu yokuşlu yollar için dağ bisikleti olarak Carraro'yu mu tercih etmeliyim yoksa şehir bisikleti olarak Mosso Legarda 2324 MDM H var onu mu almalıyım?

Bana şehirde dağ bisikleti hiçbir zaman mantıklı gelmedi ama aşırı bozuk yollardan şikayetçi olanlar kullanıyor. Şehir bisikletleriyle aynı göbeği ya da süspansiyonu kullanıp tek farkı kalın bir lastik olduktan sonra sağlam zannedip dağ bisikleti almanın bir anlamı yok. Trekking/hibrit denilen, bizde şehir bisikleti de denilen Legarda'lar, Sportive'ler ve benzerleri çok daha uygun.

Bütçesi uygun olana da karışık yol tipi için ideal ürünlere Scott Sub Cross'ları örnek gösterebilirim, örneğin bu: (link)
 
Bana şehirde dağ bisikleti hiçbir zaman mantıklı gelmedi ama aşırı bozuk yollardan şikayetçi olanlar kullanıyor. Şehir bisikletleriyle aynı göbeği ya da süspansiyonu kullanıp tek farkı kalın bir lastik olduktan sonra sağlam zannedip dağ bisikleti almanın bir anlamı yok. Trekking/hibrit denilen, bizde şehir bisikleti de denilen Legarda'lar, Sportive'ler ve benzerleri çok daha uygun.

Bütçesi uygun olana da karışık yol tipi için ideal ürünlere Scott Sub Cross'ları örnek gösterebilirim, örneğin bu: (link)


Spartiat Üstadım;

Şehirde dağ bisikleti kullanilmaması, sehir bisikleti ile mtb nin ayni komponentleri kullanması yada sehirde mtb yerine mosso legarda yada carraro sportive 2xx gibi trekking tarzina yakın bisikletler kullanilmasi dusuncelerinize kesinlikle katiliyorum 👍👍

Eklemek istedigim, Carraro modelleri icin konusuyorum, mesela Daytona mtb modellerinin kadrosu ile sportive 2x modelinin kadrosu arasinda ciddi saglamlik farki var. Kadro birleşim kaynak yerleri, boru capları ve kalınlıkları farklı.

Ha tabiki de trekking bisikletin kadrosunun saglamligi bize yetmezmi? bisikletle ne yapacagiz? Freestyle mi takilacagiz, yuksek ve hizlı ve yuksek rakim dag inislerimi yapacagiz, surekli iki kisimi binecegiz? ( Bu arada daytona uzerine 100+100 200 kg denemek amacli 2 kisi binip hic dikmat etmeden sehir icinde kaldirim, kasis belki 3 km yol yaptık taş gibi kadro 😅)

Bu onemli tabiki. Yani ben hic duymadım sehir icinde isime gelir giderken trekking bisiklet kadrosunu kirdim diyen 😅

Saygilar.
 
bu tarz sürüşler için gravel candır diyorum aynı mantık için gravel aldım gayet memnunum canım nereye isterse haftasonu grup sürüşüne yol bisikleti ile diğer türlü gravel devamke
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
bu tarz sürüşler için gravel candır diyorum aynı mantık için gravel aldım gayet memnunum canım nereye isterse haftasonu grup sürüşüne yol bisikleti ile diğer türlü gravel devamke
Danimarkalı arkadaşımda titanyum kadro ve maşası karbon olan litespeed gravel mevcut. Jantları hunt. Bisiklet resmen ateş ediyor, özellikle aynakol ve ruble sayıları çok iyi.
 
...Ha tabiki de trekking bisikletin kadrosunun saglamligi bize yetmezmi? bisikletle ne yapacagiz? Freestyle mi takilacagiz, yuksek ve hizlı ve yuksek rakim dag inislerimi yapacagiz, surekli iki kisimi binecegiz? ( Bu arada daytona uzerine 100+100 200 kg denemek amacli 2 kisi binip hic dikmat etmeden sehir icinde kaldirim, kasis belki 3 km yol yaptık taş gibi kadro 😅)

Bu onemli tabiki. Yani ben hic duymadım sehir icinde isime gelir giderken trekking bisiklet kadrosunu kirdim diyen 😅
...

Mutlaka kadrolar arasında farklar var ama bileşenler de etkili, sürüş stili de çok etkili. Görüş isteyen arkadaş farklı mesajlarında "...Atlama zıplama yapmak için almıyorum normal yolda ve kaldırımda sürmek için alıyorum ... hafif çukurlu yokuşlu yollar için..." diye belirtmiş. Daytona ya da Force gibi şehir bileşenli MTB'ler kadar biraz çukura girme, kaldırımdan inme payı da olur.

Tabii herkesin farklı şekillerde kullanası da gelebilir, biraz daha sağlamını almak daha iyi olabilir. Tavsiyemle oğluna Mosso Cavalier Sora alan bir arkadaşımın oğlunu sürekli okulun önünde bisikletin önünü kaldırırken görüyorum. Öğrenmiş, inişi çok düzgün yapıyor, o yüzden bir şey diyemiyorum ama orası burası pörtledi derlerse sebebi belli.

Mesela dayanıklılık olduğunda uç şehir içi şartlar için en dayanıklısı MTB'den çok (link). Vites - süspansiyon yok ama en azından vites takılır, ben çocukken 5'li vites takmıştım.
 
Geri