Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikleti tavsiyeleri

Öncelikle iyi günler ilk defa foruma yazıyorum yanlış veya eksik yaptığım bir şey olursa affola, malumunuz muhteşem ekonomimiz sayesinde bir hobiye başlamadan önce bir şey almadan çok çok kez araştırmak gerekiyor, esasında hareketsiz hayatıma hareket katmak için 8 9 yılın ardından bisiklet arayışına girdim, önce şehir içinde kullanır gezer tozarım demiştim ama sonrasında Aydın gibi merkezi çok küçük bir ilde yaşadığımı hatırlayıp maalesef ki tatmin edecek bir bisiklet yolu olmadığını ve karayolun da 2 seritli olup tek başına sürüşün riskli olacağını düşünüp mtb araştırmaya başladım, kron f/p gibi gözüktü ilk başlarda ama üzerindeki setlerin diğer markalara göre düşüp ve daha pahalı olduğunu gördüm, onca izlenmiş video ve okunmuş yorumdan sonra carraro almanın daha mantıklı olduğunu düşünüp Daytona 911 ve 930 arasında kaldım
911'de tırmanma oranı 0.62
930'da tırmanma oranı 0.61

911'de son hız oranı: 2.90
930'de son hız oranı 3.63

Teorik olarak 930 daha iyi performans vermiş olsa da, biri tek yaprak diğer 3 yapraklı siz değerli büyüklerimin de yorumunu merak ediyorum internet fiyatları aynı gözüküyor sizce hangisini almalıyım?

MTB'lerin geleceği tek yapraklı aynakollu ama MTB olarak kullanılanların. Şehir kullanımı için 32/11 bana çok yetersiz geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Scudo
MTB'lerin geleceği tek yapraklı aynakollu ama MTB olarak kullanılanların. Şehir kullanımı için 32/11 bana çok yetersiz geliyor.
911de 52/11 kullanılmış ama tek yaprak 32 olduğu için özellikle son hızı çok düşük kalıyor sanırım buna bir çözüm bulamaz mıyım aynakolu değiştirmek gibi
911 32t- 11/51t
930 40x30x22t- 11/36
 
Son düzenleme:
911de 52/11 kullanılmış ama tek yaprak 32 olduğu için özellikle son hızı çok düşük kalıyor sanırım buna bir çözüm bulamaz mıyım aynakolu değiştirmek gibi

Orada kastettiğim 32/11 o zaten, öndeki 32'nin arkadaki 11'e oranı. Ruble yazımında yani aralıkla ilgili konularda küçük önde, büyük arkada, arada tire oluyor: 11-32 gibi. Bölü kullandığımızda konu oran.

Aynakol dişlisi büyütülürse yokuş performansı düşer ama o önemli değilse değiştirilebilir.

Bir de aynakolun ayrılan yere sığması konusu var, başka bir örnek için karaladığım şu resimdeki alanda yer olup olmadığı:
1716973879133-png.317619
 
Orada kastettiğim 32/11 o zaten, öndeki 32'nin arkadaki 11'e oranı. Ruble yazımında yani aralıkla ilgili konularda küçük önde, büyük arkada, arada tire oluyor: 11-32 gibi. Bölü kullandığımızda konu oran.

Aynakol dişlisi büyütülürse yokuş performansı düşer ama o önemli değilse değiştirilebilir.

Bir de aynakolun ayrılan yere sığması konusu var, başka bir örnek için karaladığım şu resimdeki alanda yer olup olmadığı:
1716973879133-png.317619
Kusura bakmayın dediğim gibi çok fazla teknik bilgim yok yeni yeni başlıyorum araştırmaya, sonuç olarak hangi modeli almam daha uygun olur son hızdaki farktan dolayı 930a daha yakın gibiyim sizin yorumunuzu merak ediyorum
911 32/11 oranla son hızda düşük kalıyor sanırım söylemek istediğiniz bu o zaman 40/11 oran daha mantıklı değil mi
 
Son düzenleme:
Kusura bakmayın dediğim gibi çok fazla teknik bilgim yok yeni yeni başlıyorum araştırmaya, sonuç olarak hangi modeli almam daha uygun olur son hızdaki farktan dolayı 930a daha yakın gibiyim sizin yorumunuzu merak ediyorum
911 32/11 oranla son hızda düşük kalıyor sanırım söylemek istediğiniz bu o zaman 40/11 oran daha mantıklı değil mi

Evet öyle. Şehir kullanımında yüksek hıza uygunluk önemli. Ben olsam şehirde kullanım için 930'u alırdım. Arazide tırmanış yapsam 911'i, her ikisinde birden kullanacaksam yine 930'u alırdım.
 
Evet öyle. Şehir kullanımında yüksek hıza uygunluk önemli. Ben olsam şehirde kullanım için 930'u alırdım. Arazide tırmanış yapsam 911'i, her ikisinde birden kullanacaksam yine 930'u alırdım.
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için 930 daha baskındı zaten siz de doğrulayınca daha net oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Tekrardan selamlar bugün birkaç bisiklet bayisini aradım ve carraro modellerini sordum 911 ve 930 hiçbirinde yoktu çoğu 9 10 18 ve 20 vitesli cues modellerimiz mevcut dedi, aklıma acaba artık hepsi cues mu satacak sorusu geldi, buradan başka yerde Türkçe kaynak bulamadım cues hakkında ve anladığım kadarıyla yeni bir set olduğu için de ne olup olmadığı belli değil, bütçeyi kısıp gerekirse ileride cues geçmek için başlangıç modellerine yönelmeye karar verdim 20 bine kadar yapacağınız her tavsiyeye açığım yorumları bekliyorum
Aklıma şimdi geldi yine burada cues Shimanonun diğer setlerine göre hangi konumda diye bir yorum yapmıştı biri cues alivio üstünde yer alıyordu eğer gerçekten öyleyse carraroda cues bulunan çoğu model giriş seviyesindeki MTB'lerden daha iyi olmuyor mu ayrıca aynı fiyata
@Spartiat
 
Son düzenleme:
...
Aklıma şimdi geldi yine burada cues Shimanonun diğer setlerine göre hangi konumda diye bir yorum yapmıştı biri cues alivio üstünde yer alıyordu eğer gerçekten öyleyse carraroda cues bulunan çoğu model giriş seviyesindeki MTB'lerden daha iyi olmuyor mu ayrıca aynı fiyata
...

Bu mu: Hoşgeldin Shimano CUES
Öneriden çok, alırsanız bir süre kullandıktan sonra deneyimlerinizi aktarmanızı bekliyoruz. Forumumuz şimdilik CUES tecrübeleri konusunda biraz fakir.

227 teknik olarak trekking kategorisinde bir model.
317364 dosyayı görüntüle

Kullanım tarzına bağlı olarak Shimano'nun CUES'i içinde tuttuğu Lifestyle kategorisinin tanımı şöyle:
"Shimano's lifestyle components have a rider-centered design that differs from our traditional racing approach. Their user-friendliness helps people feel at ease on the saddle and supports bike-based lifestyles." - "Shimano'nun yaşam tarzı bileşenleri, geleneksel yarış yaklaşımımızdan farklı, sürücü merkezli bir tasarıma sahiptir. Kullanım kolaylığı, insanların sele üzerinde kendilerini rahat hissetmelerine yardımcı olur ve bisiklete dayalı yaşam tarzlarını destekler."

Bence düşünmeniz gereken en önemli konu 227c'de kullanılan 46-30 / 11-36 oranlar size uygun mu? 46/11 yüksek hız, 30/36 tırmanma ihtiyacınız için yeterli mi?
227'de oranlar 48-36-26 / 11-34.

227c'de en hızlı oran 46/11 = 4.19
227'de 48/11 = 4.36
227 daha yüksek hıza uygun.

227c'de tırmanma oranı 30/36 = 0.83
227'de 26/34 = 0.76
227 tırmanışa daha uygun.

Daha sonra "yüksek hızda pedal boşa dönüyor" ya da "yokuşları daha rahat çıkmak için ne yapmalıyım" dememek için bu oranların üzerinde düşünmekte fayda var. Her ikisi de önemli değilse içinize sinen neyse onu alın.

-----------

Carraro fotoşopçu olmuş, CUES'li bisikletin resmini çekmek yerine aynakola CUES yazısını fotoğrafta oturtmuş. Herhalde çekimi yaparken ellerinde CUES set yoktu.

317363 dosyayı görüntüle


Ya da bu: Hoşgeldin Shimano CUES
En pratik kaynak Shimano'nun sitesi. Her grup üst seviyeden alt seviyeye doğru yukarıdan aşağıya doğru sıralı. CUES MTB tarafında Alivio'nun, Lifestyle tarafında Acera'nın üstünde.

317472 dosyayı görüntüle

Ama aslında Lifestyle grubunu birleştirmek lazım, o zaman neredeyse MTB listesindeki gibi sıralanır:
DEORE XT
DEORE
CUES
ALIVIO
ACERA
ALTUS
TOURNEY
şeklinde. Alfine ve Nexus göbekten vitesliler, sıralama dışında tutulabilir.

Yalnız bu sıralama her zaman aynı nesil içinde geçerli. Örneğin Deore 8000 ve 6000 Alivio 4000'den iyi ama eski bir Deore yeni bir Alivio'dan iyi değil. Tourney 800'ler hariç güncel serilerin kodu 4 basamaklı, eski serilerin kodu 3 basamaklı. En kolay eski-yeni ayırma yolu bu.


CUES'in sunduğu oranlar da yüksek hız için kötü, 1x setli MTB'lerdeki oranlara benzer olduğundan arazi kullanımı için iyi. O nedenle arazi kullanımı için MTB alanlar, çok yokuşlu yerde kullanıp yüksek hızı önemsemeyenler v.b. için CUES iyi.

Lifestyle grubundaki CUES setleri bunlar: (link) . Trekking/şehir kullanımı için 46-32 ve 40-26 dişlileri olan aynakollar var, diğerleri çok küçük, çevir çevir gitmez.

Shimano'nun MTB tarafı için önerdiği CUES set de bu: (link) . Bu seride 46-32 ikili aynakol var ((link)) , serinin arka attırıcılarının toplam kapasitesi (link), (link). 39T olan ikili aynakolla zaten kullanılamıyor, 48T olanda ise önde 46-30 ikili aynakol kullanıldığında toplam_kapasite = (ön büyük - ön küçük) + (arka büyük - arka küçük) kuralından 48 = (46 - 32) + (x - 11) = 14 + x - 11 = x + 3 => x= 45, yani en fazla 11-45 ruble kullanılabiliyor. Bu kombinasyonu kullansalar 46/11 ile maksimum hıza uygun oran 4.18, tırmanma oranı 32/45 ile 0.71 olur, bence gayet de iyi olur ama MTB kullanıcıları 0.60'a yaklaşan tırmanma beklediğinden onlara yetersiz gelebilir. Belki bu nedenle en azından yerli markalar bu seti ürünlerinde kullanmıyor, onun yerine 36-22 aynakol kullanarak tırmanma yeteneğini yüksek, 4000 serisi bileşenlerle de maliyeti düşük tutuyor.
 
Hocam 20 bine kadar mtb modellerinde hız ve yokuş performansı birbirine benzer diye gördüm ancak carraro Daytona 920 modelinde 36/22 ön 11/39 arka aktarıcı ile tırmanış performansı 0.56 son hız performansı 3.27 olarak hesapladım yanlış değilsem, son hız olarak tatmin etmez mi bu oran
Evet ikinci attığınız linkteki yorumuzu kast ettim @Spartiat
 
Hocam 20 bine kadar mtb modellerinde hız ve yokuş performansı birbirine benzer diye gördüm ancak carraro Daytona 920 modelinde 36/22 ön 11/39 arka aktarıcı ile tırmanış performansı 0.56 son hız performansı 3.27 olarak hesapladım yanlış değilsem, son hız olarak tatmin etmez mi bu oran
Evet ikinci attığınız linkteki yorumuzu kast ettim @Spartiat

Tatmin/yeterlilik kişisel bir konu. Ben o nedenle "olur/olmaz" diye kestirip atamıyorum. Şehir içi için bence yetersiz diyorum ama başkasına göre yeterli olabilir, özellikle sakin bir kullanıcıysa ya da kullanım ortamı yüksek hıza uygun değilse v.b. Bana göre düz bir şehirde ulaşım için en azından 40 dişli aynakol kullanılabilir, ne kadar üstü olursa o kadar iyi, 46 dişli ideal, 48 dişli şahane. Kimi kullanıcı 32 dişli tekli ile bile mutlu. Zaten bu seçim son şans değil, gerekirse setin izin verdiğince ya da masrafı göze alıp gerekenleri değiştirerek ihtiyaca göre düzenleme yapılabilir.

(link)'de
- ön attırıcı (link), aynakolun büyük dişlisinin 36-40 arasında olmasına izin veriyor, izin verdiği diş farkı 14. Yani 36-22 ve 40-26 aynakolla kullanılabilir. Serinin aynakolu: (link)
- arka attırıcı için "SHIMANO CUES U6010 SHADOW" demişler ama öyle bir model yok. (link) ve (link) var. 6000 tekli aynakola izin verdiğine göre kullanılan 6020-10 olmalı. Bunda toplam kapasite 44T, kullanılabilecek en büyük arka dişli 39T.

Şu anda 36-22 ve 11-39 ile 3.27 olan maksimum hız ve 0.564 olan tırmanma oranı 40-26 aynakola geçilirse 3.636 ve 0.667 olarak değişir. MTB standartlarından biraz uzaklaşır, şehir kullanımına az da olsa yaklaşır. Tipik bir ikili aynakol kullanan trekking bisikletinde bu oranlar 4.18 ve 0.83.
 
  • Beğen
Tepkiler: KuzeydenGaliba
Trekking mi mtb mi sorusuna hâlâ tam cevap veremiyorum trekking almakta karar verirsem şüphesiz tercihim Sportive 227'den yana olacak 0.76 yokuş ve 48 dişin verdiği artı ile 4.36 son hız performansıyla carraronun kendi modelleri arasında en uygun model olarak gözüküyor, tırmanış performansında mtbler 0.60li rakamlarda oluyor genellikle, peki Sportive 227 alıp 0.76 oranı ile bisiklete sıfırdan başlayacak birinin keşke MTB alsaydım bu yokuşlar beni mahvediyor dedirtecek yetersiz bir performans verir mi, cümle devrik olmuş olabilir şimdiden kusura bakmayın @Spartiat
Ayriyeten Sportive 227 alıp dağ taşa değil de patika yollarda kullanmam mümkün mü, yüksek ihtimalle şehirde sürüp bir yerden sonra boşa pedal çeviriyor olmak da istemiyorum ama o virajlı dağ yollarının da tadını çıkarmak istiyorum çok ikilemde kaldım
 
Trekking mi mtb mi sorusuna hâlâ tam cevap veremiyorum trekking almakta karar verirsem şüphesiz tercihim Sportive 227'den yana olacak 0.76 yokuş ve 48 dişin verdiği artı ile 4.36 son hız performansıyla carraronun kendi modelleri arasında en uygun model olarak gözüküyor, tırmanış performansında mtbler 0.60li rakamlarda oluyor genellikle, peki Sportive 227 alıp 0.76 oranı ile bisiklete sıfırdan başlayacak birinin keşke MTB alsaydım bu yokuşlar beni mahvediyor dedirtecek yetersiz bir performans verir mi, cümle devrik olmuş olabilir şimdiden kusura bakmayın @Spartiat

Aydın'da yollar nasıl? Yokuşlar ve zemin kalitesi bakımından. Bu hem ihtiyaç duyulan oranları, hem ihtiyaç duyulacak maşayı belirler.
Trekking tercih edilse 35i 38, 40 mm lastik yeterli olur mu?

Şehir kullanımı için MTB alanların bir kısmı sonradan lastik incelterek çözüm bulmaya çalışıyor ama lastiğin etkisi bir yere kadar tabii. Özellikle bisiklet yolunda MTB'ler lastiklerinin çıkardığı sesle görmeden tanınabiliyor ama şehirde bisiklet yolu yoksa, kullanılabileceği yollar çok kötüyse bir MTB'ye gerçekten ihtiyaç olabilir. Bir MTB süspansiyonu gerektirecek kadar kötü olacağını sanmıyorum, Carraro'lardaki maşalar da diğer markalardaki benzerlerine göre iyi. Diğer bileşenler ve kadro kalitesinde trekking bisikletleri ile MTB'ler neredeyse aynı. Yol koşullarına dayanıklılık bakımından süspansiyon dışında en büyük fark lastik, o da bazen gereksiz yük olabilir.

227 gayet güzel bir model. O fiyata Legarda 2330 MSM H alınırdı ama artık bulmak çok zor. (link) 227'nin F/P benzeri ama maşası belirsiz, Mosso'dakiler gibi. Diğer bir alternatif de (link).
 
Ben şehir merkezinde yaşıyorum Şehir merkezinde yollar gayet güzel yokuş benim yaşadığım tarafta yok şehrin kuzeyine gidildikçe artıyor yanlış değilsem, ancak bir tür yapıp ilçeleri gezeyim dediğimde yol kalitesi bozuluyor, hep MTB araştırdığım için trekking lastik ebatları hakkında bilgim yok bu konuda genel bir yorumunuz varsa atarsanız sevinirim, ayrıca MTB'ye ince lastik takıldığını biliyorum peki trekking'e mtb kadar olmasa da daha kalın bir lastik takmak faydalı olur mu
 
Ben şehir merkezinde yaşıyorum Şehir merkezinde yollar gayet güzel yokuş benim yaşadığım tarafta yok şehrin kuzeyine gidildikçe artıyor yanlış değilsem, ancak bir tür yapıp ilçeleri gezeyim dediğimde yol kalitesi bozuluyor, hep MTB araştırdığım için trekking lastik ebatları hakkında bilgim yok bu konuda genel bir yorumunuz varsa atarsanız sevinirim, ayrıca MTB'ye ince lastik takıldığını biliyorum peki trekking'e mtb kadar olmasa da daha kalın bir lastik takmak faydalı olur mu

227'de 38 mm lastik var. Benim için kalın, birçok kişi için ince ama güncel trekking standardı. 227 en azından 45 mm'ye kadar lastik alır. Zaten 45 mm'yi geçtikten sonra inç ile ifade edilmeye başlıyor, çapı da 28" yerine de 29" olarak anılıyor, MTB lastiği oluyor. 40 mm'ye kadar trekking lastiklerinde yuvarlanma direnci düşük, zırhı yüksek, çok ağır olmayan, diş yapısı ve basıncı nedeniyle zorla gitmeyen, vınlamayan güzel çeşitler var. 227 ile gelen lastik oldukça iyi ((link)). Bir Marathon değil ama az düşüğü.

"Şehirde MTB kullananlara hayretle bakanlar" grubunun üyesi olduğum için az çok taraflı olduğumdan MTB isteyen ve künyesine yazan birini trekking'e yönlendirecek yorumlarda kendimi kısıtlamaya çalışıyorum. Bu yönlendirmeyle bence doğrusunu yapmış olurum tabii ama sonra "neden aldım bunu, ne güzel MTB alacaktım" deme ihtimali olan birinin ahını almak istemem. Bu aşamada birkaç farklı görüş almak ya da biraz Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz? konusuna göz atmak faydalı olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: glaZEDX
Az çok okudum yorumları genellikle yolcular şehirde MTB alıp kalın lastiği ince lastikle değiştirenlere atıfta bulunmuş nitekim haksız da sayılmazlar, illa mtb olacak diye bir şartım yok hesap açmak için mtb istediğimden yazdım, şuanlık yüzde 90 şehirde kullanacağım gibi duruyor bu yüzden mtb alıp kendime eziyet çektirmek istemediğime karar verdim, en yakın zamanda 227 denemeye gideceğim, asıl sormak istediğim 227 aldım bir müddet şehir içinde kullandım ve asfaltta dağ yollarına gidip iniş yapmak istedim 0.76 oranı ile yokuş çıkarken çok sıkıntı çıkarır mı, kadrosu ve grup setleri patikaya girmek istesem beni üzer mi @Spartiat
 
Az çok okudum yorumları genellikle yolcular şehirde MTB alıp kalın lastiği ince lastikle değiştirenlere atıfta bulunmuş nitekim haksız da sayılmazlar, illa mtb olacak diye bir şartım yok hesap açmak için mtb istediğimden yazdım, şuanlık yüzde 90 şehirde kullanacağım gibi duruyor bu yüzden mtb alıp kendime eziyet çektirmek istemediğime karar verdim, en yakın zamanda 227 denemeye gideceğim, asıl sormak istediğim 227 aldım bir müddet şehir içinde kullandım ve asfaltta dağ yollarına gidip iniş yapmak istedim 0.76 oranı ile yokuş çıkarken çok sıkıntı çıkarır mı, kadrosu ve grup setleri patikaya girmek istesem beni üzer mi @Spartiat

Patika sorun değil, trekking bisikletkerinin kullanım alanı içinde. "Dağ yollarına gidip iniş yapmak" derken kasıt "(link)" değildir diye düşünüyorum, downhill ise koşullara bağlı olarak belli bir seviyenin altındaki MTB'ler bile uygun olmayabilir.

227'deki 26/34=0.764 bence fena bir tırmanma oranı değil. Ben trekking bisikletinde 28/32 = 0.875 ile tırmanıyorum (yolda 42/30 = 1.4 ile) ama çok zor yokuşlar yok.

227'deki (link) 11-36 rubleyi destekliyor ama o zaman 45T'lik toplam kapasite aşılıyor. Aynakol 48-38-28 olsaydı 11-36 ruble kullanılabilirdi ama ön attırıcı da 48-36-26 aynakola zorluyor. Dolayısıyla birkaç bileşenlik bir değişiklik yapmadıkça oranlarda iyileştirme şansı yok.
 
Dağ yollarından kastım asfaltta iniş yapmak dağda değil bunu yapmak için uygun değil midir frenler 930 ve 911de kullanılan frenler @Spartiat
 
Anladığım kadarıyla mizahla karışık yapılamayacağını anlattınız, takip ettiğim bir YouTube kanalı deore acera karışık bir set ve m315 fren ile 50-55km hızla iniş yapıyordu buna istinaden yapılabilir sanmıştım
 
Anladığım kadarıyla mizahla karışık yapılamayacağını anlattınız, takip ettiğim bir YouTube kanalı deore acera karışık bir set ve m315 fren ile 50-55km hızla iniş yapıyordu buna istinaden yapılabilir sanmıştım

Hayır, fazla fazla yeterli derken tam olarak yeterli olmaktan daha iyi olduğunu belirttim.

Tabii hızla yokuş inerken fren kalitesi dışında birçok konu var, bisiklet türünden bağımsız. Fren arızası, zemin sorunu, beklenmeyen kişi, hayvan ya da araçlar v.b. O bisikletteki fren gayet iyi ki 50-55 km hızla V frenle de iniş yapılabilir. Önemli olan bir aksilik olmaması için tedbir almak (frenleri bakımlı tutmak, aşırı hız yapmamak, frenleri ısıtmamak, gidon kontrolünü kaybetmemek v.b.), aksilik olursa ne yapılabileceğine dair hazırlıklı olmak. İşin mizah kısmında gerçek bir çözüm yok. En güzeli tedbirli olmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: glaZEDX
Geri