Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikleti tavsiyeleri

Anladığım kadarıyla mizahla karışık yapılamayacağını anlattınız, takip ettiğim bir YouTube kanalı deore acera karışık bir set ve m315 fren ile 50-55km hızla iniş yapıyordu buna istinaden yapılabilir sanmıştım

Hayır, fazla fazla yeterli derken tam olarak yeterli olmaktan daha iyi olduğunu belirttim.

Tabii hızla yokuş inerken fren kalitesi dışında birçok konu var, bisiklet türünden bağımsız. Fren arızası, zemin sorunu, beklenmeyen kişi, hayvan ya da araçlar v.b. O bisikletteki fren gayet iyi ki 50-55 km hızla V frenle de iniş yapılabilir. Önemli olan bir aksilik olmaması için tedbir almak (frenleri bakımlı tutmak, aşırı hız yapmamak, frenleri ısıtmamak, gidon kontrolünü kaybetmemek v.b.), aksilik olursa ne yapılabileceğine dair hazırlıklı olmak. İşin mizah kısmında gerçek bir çözüm yok. En güzeli tedbirli olmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: glaZEDX
Scudo
Ben sadece mizah kısmına odaklanıp asıl mesajı kaçırmışım benim hatam, peki trekking ile bu eylemi yapmak bisiklete zarar verebilir mi
Size de çok soru sordum biliyorum ama öğrenmek de istiyorum bir yandan kusura bakmayın
 
Ben sadece mizah kısmına odaklanıp asıl mesajı kaçırmışım benim hatam, peki trekking ile bu eylemi yapmak bisiklete zarar verebilir mi
...

O hızla düşmedikçe ya da bir yere çarpmadıkça vermez. Yüksekten düşme (kaldırımdan sert inme dahil), çarpma (duvara, arabaya, kaldırım taşına ve hatta inik lastikle ray gibi alçak sert cisimlere), aşırı yük (trekking bisikletler için yük, sürücü ve bisiklet dahil 145 kg civarından fazla - lastik basıncı ve yol koşullarına göre limit azalabilir), aşırı inik lastikler, jant tellerinin arasına cisim girmesi (en çok taşınan yükün parçaları, çantaların uçları, kemerleri v.b., dal gibi şeyler - benim bir defa kedi girdi) ve bakımsızlık ilk aklıma gelen sıkıntı oluşturabilecek konular.
 
  • Beğen
Tepkiler: glaZEDX
Yani bisikletin kapasitesinden çok dış etkenler tehlike yaratıyor bunun önü de tedbir ile geçiliyor, çok teşekkürler hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Aklıma takılan bir hususu da sormak istiyorum, bisiklet türü fark etmeksizin, bu yaptığımız dişli oranları 1 tur pedal çevrildiğinde arka tekerin kaç tür attığını gösteriyor bu bağlamda 3.63 oran ile 4.36 oran arasında çok fazla bir hız farkı olur mu, tekrardan 930 oranlarına baktım da gerekirse başka bir şehirden almayı düşünüyorum eğer son hızda Sportive 227 ile fark edilemeyecek veya keşke daha hızlı gitsin diyeceğim bir farkı olmayacaksa, sonuç olarak aralarında 3k fiyat farkı var ve biri alivio altus karışık iken diğeri full deore
 
Aklıma takılan bir hususu da sormak istiyorum, bisiklet türü fark etmeksizin, bu yaptığımız dişli oranları 1 tur pedal çevrildiğinde arka tekerin kaç tür attığını gösteriyor bu bağlamda 3.63 oran ile 4.36 oran arasında çok fazla bir hız farkı olur mu, tekrardan 930 oranlarına baktım da gerekirse başka bir şehirden almayı düşünüyorum eğer son hızda Sportive 227 ile fark edilemeyecek veya keşke daha hızlı gitsin diyeceğim bir farkı olmayacaksa, sonuç olarak aralarında 3k fiyat farkı var ve biri alivio altus karışık iken diğeri full deore

3.63 oranlıyla4.36 oranlıyla
1 pedalda gidilen yol (2πr ~ 2x3.14x14" ~ 223.3 cm)810.6 cm973.66 cm
Dakikada 60 pedal çevirsek486.4 m584.2 m
Hız (km/saat)29.2 km/s35.05 km/s

Bu işin teorisi tabii. 3.63 oranıyla dakikada 60 pedal çeviren birisi 4.36 oranıyla çeviremeyebilir. Biriyle en fazla 90 çevirebilirken diğeriyle 80'de kalabilir, o nedenle bu teorik maksimum hıza her zaman ulaşılamayabilir.

Burada hesabı kitabı bir yere bırakıp şuna odaklanmak lazım: MTB kullanıcıları ya da küçük aynakollu diğer bisikletleri kullananlar, mesela ben ya da bu forumdaki ya da bisiklet grubundaki diğer birçok kişi "pedalı dolduramamak"tan yakınır.
Örnek: Grupça bayırı tırmanıp zirveye çıkarsın, o arada tırmanma oranı iyi olanlar mutludur; zirveden aşağı 3 km tatlı iniş vardır, hafif rüzgara karşı. Yol kullananlar 53/11, 52/11, 50/11 ile zaten doldura doldura giderken 48/11'li trekking bisikleti mutludur, 46/11'li trekking bisikleti biraz seriye bağlamış olsa da mutludur ama 40/11, 36/11'li olanlar geriden fıldır fıldır pedal çevirip arka grubu oluşturur. 32/11'li olan zaten hiç gelmez, yetişemeyeceğini bilir. Grup 35 km/s ile süzülürken 48/11'li ile 32/11'linin kadansları arasındaki farkı hesaplamayacağım, fazla hesap yaptık ama kolayca tahmin edilebilir.

"Pedal boşa dönüyor" hissini yaşamayan ya da şartlar gereği yaşamayacak birisi MTB oranlarıyla gayet mutlu olabilir ama bu hissi yaşamaktan hiç mutlu olmayanlar var, biri de benim. Yine de nihai karar bisikleti kullanacak olanın. Ben sadece "bunu dikkate almak lazım" diye yazıyorum, "böyle yapın" diye değil.

Kullandığım oranlar ve bu oranlardan memnuniyetim:
52-42 / 11-23 mutluyum ama güzergah inişli çıkışlıysa 52-42 / 11-30 yapıp ekstra mutlu oluyorum.
48-38-28 / 11-32 mutluyum
48-38-28 / 14-28 şehir içinde mutlu, çok ender uzun yola çıktığımda mutsuzum
48-38-28 / 14-34 (26") şehir içinde mutluyum, uzun yola çıkmam (18 kg)
42-32-22 / 14-28 (26") şehir içinde bile mutlu değilim ama her yerde bırakabildiğim bisiklet, o nedenle çok sık kullanıyorum.
 
Son düzenleme:
Hocam yukarıdaki tabloda teorik açıklamışsınız elinize sağlık da aşağıda örnek verirken 48/11li trekking bisikleti mutludur 40/11 ise geriden fıldır gelir demişsiniz, 930 40/11, 227 48/11 verdiğiniz tablo tabi teorik ama ben cok bir fark göremedim belki bisiklet dinamiklerini bilmediğim içindir, ayrıca şuan için grup sürüşü yapmak gibi bir amacım yok bisikletin ve yolun tadını çıkarıp spor yapmak asıl amacım o yüzden şunu geçeyim burada basayım diye düşünmüyorum, bulabilirsem 930 alacağım sanırım olmazsa da 227 mutlu edecektir
Tekrar bir inceledim belki de en önemli nokta olan ağırlığı hesaba katmadan yorum yapmışım Daytona serisi genel olarak ağır kalıyor bu da hız konusunda aynakol izin verse bile tam performans kullanmaya engel olur sanırım
 
Teorik olarak 930 daha iyi performans vermiş olsa da, biri tek yaprak diğer 3 yapraklı siz değerli büyüklerimin de yorumunu merak ediyorum internet fiyatları aynı gözüküyor sizce hangisini almalıyım?

Carraro'nun sitesinde modellerin ağırlık bilgilerini bulamadım ancak kağıt üzerinde tek yaprak aynakollu model, 3 yaprak aynakollu modelden daha hafiftir. Ayrıca daha basit bir sistem olduğu ve daha az parça ihtiva ettiği için hem arıza yapma ihtimali düşüktür hem de bakımı-temizliği daha kolaydır.

Ben olsam tek yaprak aynakollu model olan 911'i tercih ederdim. Ayrıca 911'in maşası 930'daki maşadan daha iyi.
 
...Tekrar bir inceledim belki de en önemli nokta olan ağırlığı hesaba katmadan yorum yapmışım Daytona serisi genel olarak ağır kalıyor bu da hız konusunda aynakol izin verse bile tam performans kullanmaya engel olur sanırım

Bence ikisinin ağırlıkları birbirine yakındır. En güzeli bir el tartısıyla bayilerde ikisinin de ağırlığına bakmak. Baskülle bile gidilebilir.
 
Carraro'nun sitesinde modellerin ağırlık bilgilerini bulamadım ancak kağıt üzerinde tek yaprak aynakollu model, 3 yaprak aynakollu modelden daha hafiftir. Ayrıca daha basit bir sistem olduğu ve daha az parça ihtiva ettiği için hem arıza yapma ihtimali düşüktür hem de bakımı-temizliği daha kolaydır.

Ben olsam tek yaprak aynakollu model olan 911'i tercih ederdim. Ayrıca 911'in maşası 930'daki maşadan daha iyi.
Tek yaprak aynakol her ne kadar daha cazip ve basit oluşuyla öne çıksa da 930 daha iyi performans veriyor ayrıca çoğunlukla şehir içi ve asfaltta kullanacağımı hesaba katınca trekking'e ağırlık vermeye başladım sağolun yine de
Bence ikisinin ağırlıkları birbirine yakındır. En güzeli bir el tartısıyla bayilerde ikisinin de ağırlığına bakmak. Baskülle bile gidilebilir.
Sportive ile Daytona mı diyorsunuz hocam yoksa 911 ile 930 mu, mtb alacak olursam 930 trekking alacak olsam 227de karar verdim, Shimano yetkili servisinde birkaç tanıdık var onlarla konuşup ve ikisi bisikleti de deneyip karar vereceğim yetersiz veya eksik geldiği yerde mtbden trekking veya trekkingden MTB'ye de geçebilirim önce bi denemek lazım
 
...Sportive ile Daytona mı diyorsunuz hocam yoksa 911 ile 930 mu...

Öncesindeki cümlede 227 ile 930 geçiyordu, onları demiştim:
... bulabilirsem 930 alacağım sanırım olmazsa da 227 mutlu edecektir​
Tekrar bir inceledim belki de en önemli nokta olan ağırlığı hesaba katmadan yorum yapmışım Daytona serisi genel olarak ağır kalıyor bu da hız konusunda aynakol izin verse bile tam performans kullanmaya engel olur sanırım​

911 930'dan az daha hafiftir. Aynakol hafifliyor, ruble biraz ağırlaşıyor v.b. Bu arada Mehmet Altuğ'un mesajıyla fark ettim, 930'da noname maşa varmış, 227'dekinden daha düşük kalite olabilir ama 227'deki 63 mm, şehir şartlarında yeterli, Daytona'lardaki 100 mm, araziye uygun.
 
Öncesindeki cümlede 227 ile 930 geçiyordu, onları demiştim:

911 930'dan az daha hafiftir. Aynakol hafifliyor, ruble biraz ağırlaşıyor v.b. Bu arada Mehmet Altuğ'un mesajıyla fark ettim, 930'da noname maşa varmış, 227'dekinden daha düşük kalite olabilir ama 227'deki 63 mm, şehir şartlarında yeterli, Daytona'lardaki 100 mm, araziye uygun.
Onu fark ettim ancak copy paste yaptığımda sr suntour çıkıyordu çok ben de öyle sandım, bir bakayım da eğer 930da noname maşa varsa 227den başka seçeneğim kalmıyor zaten 911 az hafif olsa da 32/11 oranı şehir içinde çok yetersiz kalır
 
arka ön amortisörlü modellerin düşük bütçelerde tercih edilmemesi gerektiğini çünkü arka amortisörün konfor sağlamayacağını ama pedal gücünü sönümleyeceğini duymuştum. Bu bilgi doğruysa alınabilecek en uygun arka ön amortisörlü bisiklet nedir?
 
arka ön amortisörlü modellerin düşük bütçelerde tercih edilmemesi gerektiğini çünkü arka amortisörün konfor sağlamayacağını ama pedal gücünü sönümleyeceğini duymuştum. Bu bilgi doğruysa alınabilecek en uygun arka ön amortisörlü bisiklet nedir?

Sanırım (link)

Sadece fiyatlar hakkında fikir versin diye tek bir satıcının ilgili kategorisi: (link)
 
Öncelikle iyi günler ilk defa foruma yazıyorum yanlış veya eksik yaptığım bir şey olursa affola, malumunuz muhteşem ekonomimiz sayesinde bir hobiye başlamadan önce bir şey almadan çok çok kez araştırmak gerekiyor, esasında hareketsiz hayatıma hareket katmak için 8 9 yılın ardından bisiklet arayışına girdim, önce şehir içinde kullanır gezer tozarım demiştim ama sonrasında Aydın gibi merkezi çok küçük bir ilde yaşadığımı hatırlayıp maalesef ki tatmin edecek bir bisiklet yolu olmadığını ve karayolun da 2 seritli olup tek başına sürüşün riskli olacağını düşünüp mtb araştırmaya başladım, kron f/p gibi gözüktü ilk başlarda ama üzerindeki setlerin diğer markalara göre düşüp ve daha pahalı olduğunu gördüm, onca izlenmiş video ve okunmuş yorumdan sonra carraro almanın daha mantıklı olduğunu düşünüp Daytona 911 ve 930 arasında kaldım
911'de tırmanma oranı 0.62
930'da tırmanma oranı 0.61

911'de son hız oranı: 2.90
930'de son hız oranı 3.63

Teorik olarak 930 daha iyi performans vermiş olsa da, biri tek yaprak diğer 3 yapraklı siz değerli büyüklerimin de yorumunu merak ediyorum internet fiyatları aynı gözüküyor sizce hangisini almalıyım?
Merhabalar,
MTB senin için doğru bir tercih gibi görünüyor. Bisiklet seçimlerin fena değil. Her iki model özellikleri bir birine yakın gibi görünse de 911 daha doğru bir tercih olur. Günümüzde bundan böyle yavaştan tek yapraklı ayna kollar tercih edilecek, sebebi ise yapılan araştımalar sonucunda 27-30 vites kullanan çoğunluğun bu viteslere çıkmadığı yönündedir. Bu sebepten üreticiler tek yaprak aynakol ve rublenin dişli oranlarını değiştirerek 11-12 vitesli donanımlar ürettiler, bu doğrultu da bu donanımlar daha verimli kullanılmaktadır. Örnek aynakol 32T ruble 51T düz yolda giderken emin ol çoğu zaman 8-9 vitesten yukarı çıkmayacaksın. Ayrıca MTB ler yapısı gereği yol bisikletleri gibi hız yapmadıkları göz önünde bulundurulduğunda 12 vites bir MTB kullanıcısı için son derece yeterli bir vites kombinasyonudur. Sonuç olarak 911 sana fazlasıyla yeter :)
 
Sanırım Carraro BIG FS 27.5" 12-V HD

Sadece fiyatlar hakkında fikir versin diye tek bir satıcının ilgili kategorisi: bikeandoutdoor sitesi full süspansiyon kategorisi
Teşekkürler hocam, seviliyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
arka ön amortisörlü modellerin düşük bütçelerde tercih edilmemesi gerektiğini çünkü arka amortisörün konfor sağlamayacağını ama pedal gücünü sönümleyeceğini duymuştum. Bu bilgi doğruysa alınabilecek en uygun arka ön amortisörlü bisiklet nedir?
Merhaba,
Çift süspansiyonlu bisikletlerin de aksine konfor ön plandadır. Orta üst sınıf kategorisinde bir seçenektir çift süspansiyon. Pedal gücünüzü sönümlememesi için ise tıpkı ön süspansiyondaki gibi kilit mekanizmasına sahiptir. Bu sayede düz yolda kilitler, arazide açabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: berkayaltok
Hocam 227de arka vites alivio ön vites ve krank Altus, trekking bisikleti için bu setler yeterli mi full deore yapmak istesem baya bir bütçe ayırmak gerekiyor bu fiyat bandında daha iyi alternatifler var mı daha üst parça kullanan
 
Hocam 227de arka vites alivio ön vites ve krank Altus, trekking bisikleti için bu setler yeterli mi full deore yapmak istesem baya bir bütçe ayırmak gerekiyor bu fiyat bandında daha iyi alternatifler var mı daha üst parça kullanan

(link) ama kolay bulunmuyor artık.
(link) ama düz maşalı.
(link) ama 27 küsür bin lira.
 
Herkese merhaba,
Bisikleti en son ortaokulda iken sürmüştüm. Yaşım 41 , kilom 96, kilo vermek ve kondisyon için bisiklet almayı planlıyorum. Hiçbir marka ve model hakkında bilgim yok. Evim Eyupsultan camiine çok yakın. Rampalı bir mahalle, akşamları ve hafta sonraki sabah veya akşam bisiklet sürmek ve kondisyon kazanmak için nasıl bir bisiklet önerirsiniz. Bütçe konusunda orta karar bİr bisiklet olsa yeterli, bildiğim kadarıyla on tekerde disk freni olanlar daha güzel oluyormuş, amortisor gerekirmi emin değilim. Maksat tamamen kondisyon aslında. Alışırsam hafta sonları Kemerburgaz veya Belgrad ormanlarına gitmeyi de planlıyorum aslında. Önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Geri