kararsızkararlı
Üye
- Kayıt
- 14 Temmuz 2024
- Mesaj
- 18
- Tepki
- 2
- Yaş
- 20
- Şehir
- Aydın
- İsim
- Enver
- Başlangıç
- 2022—23
- Bisiklet
- Carraro
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Ben sadece mizah kısmına odaklanıp asıl mesajı kaçırmışım benim hatam, peki trekking ile bu eylemi yapmak bisiklete zarar verebilir mi
...
Aklıma takılan bir hususu da sormak istiyorum, bisiklet türü fark etmeksizin, bu yaptığımız dişli oranları 1 tur pedal çevrildiğinde arka tekerin kaç tür attığını gösteriyor bu bağlamda 3.63 oran ile 4.36 oran arasında çok fazla bir hız farkı olur mu, tekrardan 930 oranlarına baktım da gerekirse başka bir şehirden almayı düşünüyorum eğer son hızda Sportive 227 ile fark edilemeyecek veya keşke daha hızlı gitsin diyeceğim bir farkı olmayacaksa, sonuç olarak aralarında 3k fiyat farkı var ve biri alivio altus karışık iken diğeri full deore
3.63 oranlıyla | 4.36 oranlıyla | |
1 pedalda gidilen yol (2πr ~ 2x3.14x14" ~ 223.3 cm) | 810.6 cm | 973.66 cm |
Dakikada 60 pedal çevirsek | 486.4 m | 584.2 m |
Hız (km/saat) | 29.2 km/s | 35.05 km/s |
Teorik olarak 930 daha iyi performans vermiş olsa da, biri tek yaprak diğer 3 yapraklı siz değerli büyüklerimin de yorumunu merak ediyorum internet fiyatları aynı gözüküyor sizce hangisini almalıyım?
...Tekrar bir inceledim belki de en önemli nokta olan ağırlığı hesaba katmadan yorum yapmışım Daytona serisi genel olarak ağır kalıyor bu da hız konusunda aynakol izin verse bile tam performans kullanmaya engel olur sanırım
Tek yaprak aynakol her ne kadar daha cazip ve basit oluşuyla öne çıksa da 930 daha iyi performans veriyor ayrıca çoğunlukla şehir içi ve asfaltta kullanacağımı hesaba katınca trekking'e ağırlık vermeye başladım sağolun yine deCarraro'nun sitesinde modellerin ağırlık bilgilerini bulamadım ancak kağıt üzerinde tek yaprak aynakollu model, 3 yaprak aynakollu modelden daha hafiftir. Ayrıca daha basit bir sistem olduğu ve daha az parça ihtiva ettiği için hem arıza yapma ihtimali düşüktür hem de bakımı-temizliği daha kolaydır.
Ben olsam tek yaprak aynakollu model olan 911'i tercih ederdim. Ayrıca 911'in maşası 930'daki maşadan daha iyi.
Sportive ile Daytona mı diyorsunuz hocam yoksa 911 ile 930 mu, mtb alacak olursam 930 trekking alacak olsam 227de karar verdim, Shimano yetkili servisinde birkaç tanıdık var onlarla konuşup ve ikisi bisikleti de deneyip karar vereceğim yetersiz veya eksik geldiği yerde mtbden trekking veya trekkingden MTB'ye de geçebilirim önce bi denemek lazımBence ikisinin ağırlıkları birbirine yakındır. En güzeli bir el tartısıyla bayilerde ikisinin de ağırlığına bakmak. Baskülle bile gidilebilir.
...Sportive ile Daytona mı diyorsunuz hocam yoksa 911 ile 930 mu...
... bulabilirsem 930 alacağım sanırım olmazsa da 227 mutlu edecektirTekrar bir inceledim belki de en önemli nokta olan ağırlığı hesaba katmadan yorum yapmışım Daytona serisi genel olarak ağır kalıyor bu da hız konusunda aynakol izin verse bile tam performans kullanmaya engel olur sanırım
Onu fark ettim ancak copy paste yaptığımda sr suntour çıkıyordu çok ben de öyle sandım, bir bakayım da eğer 930da noname maşa varsa 227den başka seçeneğim kalmıyor zaten 911 az hafif olsa da 32/11 oranı şehir içinde çok yetersiz kalırÖncesindeki cümlede 227 ile 930 geçiyordu, onları demiştim:
911 930'dan az daha hafiftir. Aynakol hafifliyor, ruble biraz ağırlaşıyor v.b. Bu arada Mehmet Altuğ'un mesajıyla fark ettim, 930'da noname maşa varmış, 227'dekinden daha düşük kalite olabilir ama 227'deki 63 mm, şehir şartlarında yeterli, Daytona'lardaki 100 mm, araziye uygun.
arka ön amortisörlü modellerin düşük bütçelerde tercih edilmemesi gerektiğini çünkü arka amortisörün konfor sağlamayacağını ama pedal gücünü sönümleyeceğini duymuştum. Bu bilgi doğruysa alınabilecek en uygun arka ön amortisörlü bisiklet nedir?
Merhabalar,Öncelikle iyi günler ilk defa foruma yazıyorum yanlış veya eksik yaptığım bir şey olursa affola, malumunuz muhteşem ekonomimiz sayesinde bir hobiye başlamadan önce bir şey almadan çok çok kez araştırmak gerekiyor, esasında hareketsiz hayatıma hareket katmak için 8 9 yılın ardından bisiklet arayışına girdim, önce şehir içinde kullanır gezer tozarım demiştim ama sonrasında Aydın gibi merkezi çok küçük bir ilde yaşadığımı hatırlayıp maalesef ki tatmin edecek bir bisiklet yolu olmadığını ve karayolun da 2 seritli olup tek başına sürüşün riskli olacağını düşünüp mtb araştırmaya başladım, kron f/p gibi gözüktü ilk başlarda ama üzerindeki setlerin diğer markalara göre düşüp ve daha pahalı olduğunu gördüm, onca izlenmiş video ve okunmuş yorumdan sonra carraro almanın daha mantıklı olduğunu düşünüp Daytona 911 ve 930 arasında kaldım
911'de tırmanma oranı 0.62
930'da tırmanma oranı 0.61
911'de son hız oranı: 2.90
930'de son hız oranı 3.63
Teorik olarak 930 daha iyi performans vermiş olsa da, biri tek yaprak diğer 3 yapraklı siz değerli büyüklerimin de yorumunu merak ediyorum internet fiyatları aynı gözüküyor sizce hangisini almalıyım?
Teşekkürler hocam, seviliyorsunuzSanırım Carraro BIG FS 27.5" 12-V HD
Sadece fiyatlar hakkında fikir versin diye tek bir satıcının ilgili kategorisi: bikeandoutdoor sitesi full süspansiyon kategorisi
Merhaba,arka ön amortisörlü modellerin düşük bütçelerde tercih edilmemesi gerektiğini çünkü arka amortisörün konfor sağlamayacağını ama pedal gücünü sönümleyeceğini duymuştum. Bu bilgi doğruysa alınabilecek en uygun arka ön amortisörlü bisiklet nedir?
Hocam 227de arka vites alivio ön vites ve krank Altus, trekking bisikleti için bu setler yeterli mi full deore yapmak istesem baya bir bütçe ayırmak gerekiyor bu fiyat bandında daha iyi alternatifler var mı daha üst parça kullanan