Amanita
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 9 Ağustos 2020
- Mesaj
- 469
- Tepki
- 393
- Yaş
- 34
- Şehir
- Antalya
- İsim
- Hasan UĞUZ
- Başlangıç
- 2003—04
- Bisiklet
- Mosso
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Merhaba iyi günler arkadaşlar.Daha önceleri orta süspansiyonlu markası ve parça markaları kaliteli olmayan bir bisiklet sahibiydim.Sonrasında Shimano Sis ekipman takılı 90 lardan kalma çıt çıt vitesli demir kadro bir bisiklet kullanmaya başladım.Kadro ve jantlar demir olması haricinde aynakol olsun aktarım organları olsun çok memnundum.
Bisiklet konusunda çok profesyonel bir sürücü değilim.Çocukluğumdan bu yana şehir içinde sabahtan akşama gezmişliğim vardır sadece.
2 gün önce Carraro Force 970 29 Jant 27 Vites Shimano Altus takımı içeren bir mtb bisiklet aldım.2.bisikletimde bulunan Shimano Sis takım seneler geçmesine rağmen vites geçişleri olarak gayet sağlıklı durumda herhangi bir bozulma vesaire gibi bir durum yaşamadık.
Sormak İstediğim Konulara Gelirsek:
1.Sorum: Carraro Force 970 aldıktan 2 gün sonra arka dişli 4.vitese geçmeden 5 e geçmeye başladı (1,2,3 geçişlerinde sorun yok) atmak istediğimden hep 1 fazla vitese geçti.Örnek olarak arka dişlisi 8 den 9 a geçirdiğimde herhangi bir değişiklik olmuyor zaten 8 de de 9 da bulunuyor.İlk aldığımda ayar konusunda yetkili servis yardımcı olmuştu ancak 2 günde bu ayarın kaçabilmesi mümkün müdür bilemiyorum? (20-25 gün sonra tekrar ücretsiz bakım için çağırıldım)
2.Sorum: Sele bir süre sonra rahatsızlık vermeye başlıyor.Ekipman konusunda eksikleri yavaş yavaş tamamlamaya çalışıyorum ve bu konuda neredeyse acemi olabilirim.Selenin rahat olması adına ve orjinalliğinin korunması adına jel dolgulu kılıf aldım.İyi mi ettik bilemedim.Sele borusu amortisörlü olması sizce nasıl bir etki yaratır (İnternet'e gördüm sadece) bu konuda ve tavsiyeniz var mıdır?(Parçalarda veya tavsiyelerde marka model belirtirseniz sevinirim)
3.Sorum: Elcikler en az sele kadar rahatsızlık verici geliyor.Gün boyu bisiklet kullanıyorum bu yaz döneminde.Elcik değiştirmeyi düşündüm ancak parçaların tamamen orijinal olmasını istediğim için eldivene yöneldim.Elcik değiştirmek mi daha mantıklı ve rahat olur yoksa eldiven mi? Tavsiyelerinize açığım (Elcik marka model veya eldiven marka model belirtirseniz sevinirim)
2. Ve 3. Sorularımda belirttiğim durumlar kız arkadaşımın Corelli Snoop 3.2 24 Jant 21 Vites bisikletinde de mevcuttur.Aynı zamanda ona da uygun cevapları verirseniz çok memnun olurum.
Bütçemiz üniversite öğrencisi olmamız itibariyle kıstılıdır.Ancak şimdilik şu ekipman size yeterli olur ileride maddi durum karşılanırsa şunu da alabilirsin gibi tavsiyelere de açığım.
Yeni üye olmam itibariyle konu açamıyorum sanırım o yüzden başka bir başlığı yanıtlamak zorunda kaldım.Şimdiden yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Bisikleti ilk aldığında ayarlarının bozulması normaldir. Zaten o yüzden aldıktan 15 gün ya da 1 ay sonra ücretsiz ilk bakım hizmeti olur. O zaman kaçan ayarlarının hepsi düzeltilir. Ondan sonra da ayarlar bozulursa gidip ücretsiz düzelttirmeye devam edebilirsin ya da kendin bir kaç video izleyerek kolay bir şekilde kendin de yapabilirsin(Mekanik bir sorun yoksa).
Uzun süreler kullanıyorsan elciklerin ve selenin rahatsızlık vermesi normal. Jelli kılıfı iade et derim. Biraz sürdükçe kalçanız alışır belli bir süreye kadar ama dediğiniz gibi çok uzun sürüşler yapıyorsanız PEDli shor ya da tayt almanız daha iyi olur diye düşünüyorum. Tabii sele'yi de değiştirmek bir seçenek.
Elcik değiştirebilirsiniz ama benim ilk tavsiyem eldiven almanız olur.