Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikletine yol bisikleti lastiği takmak

bu topiği açan arkadaş 2008 'de açmış üzerinden yıllar geçmiş,

mart ayı sonunda bende scott scale 30 karbonu almış idim sene 2008 idi
50.000 ler bitti ikinci 50.000 lere başladık,evet nedir burada tartışma bence gereksiz bu tartışmalar,
bi kere tarzınız ne ??????????????????????

1- ben cyclo cross çuyum diyen varmı.? ben sadece asfaltta kalmam aynen dalarım düz zeminli toprak yollara ve bozuk asfalta ve stabilize yollara diyen varmı ? işte oranın bisikleti cyclo cross yol bisikleti ,burada işe yarar, cyclo cross 'un hakkını verecen, sadece asfaltta sürmek için ne akla zarar cyclo cross almak ,onun yeri sadece asfalt değil 3 adet yolu harmallamaktır

2- mtb 'ciyim diyen varmı benim tarzım sadece ormandır ,sert zeminlerdir ,kayalıklı yollardır diyen varmı, mtb 'nin hakkı budur ne işi var mtb :nin asfaltta

3 -ben turcuyum diyen varmı şehirler arası gideceğim bagajı koyacağım arkaya alacağım bi adet 700x35 teker city bike ,
4- ben yol bisikletçiyim sadece asfaltta sürat yapacağım diyen varmı o vakit alacak yolu sürat yapacak asfaltta ne işi var yol bisikletinin sert zeminli topraklarda, konumu yalnış olur ve de konforlu olmaz eşyanın tabiatına aykırı bi durum...

sele üstünde tarzınız nedir ????????????????????????
yok benim tarzım ben sadece yazın bisiklete binerim derseniz alın mtb binin asfaltta ama onu yeri ora değil tabi,,

ha karbon scota 1.50 teker takmış idim silik idi ama sert zeminlerde kayma riski oluyor idi üstelik jant 26 idi ben 28 kullandım 1976 da yeni köye adeti abd li bir mucit getirdi bu mtb ''yi icat etti ama dağda binin diye ne işi var asfaltta mtb 'nin gidin dağa hakkını verin o bisikletin ..ayrıca hikaye tabi 26 janta takın silik teker 1.50 olsun 700 x 32 gibi asla olmaz aradaki farkı ben gördüm kendime 1 saat fark attım görünen köy kılavuz istemez cyclo cross tarz en iyi tarzdır çünki 3 yoluda harmallarsınız tabi niyetiniz amacınız hep bu olacak hem toprağa tabi sert olmayan toprağa gireceksiniz hem asfalta hemde stabilizeye kafanız salim olur cyclo ile...
 
Scudo
Abi tam da benim yaptığım şeyleri sormuşsun. Ben Mtb'yi maşası ve frenleri yüzünden tercih ettim ama arazide kullanmadığım için yol lastiği taktım ve düz yolda çok rahat 30-40 km/h süratlere çıkabiliyorum. Anlık hızlanma rekorum 58 km /h ...
 
  • Beğen
Tepkiler: wildboytam35
@enes savaş


enes arazide işe yarar mtb sen yol lastiği takdığın için riske girersin arazide ,ama genede derimki henüz yaşın küçük ilerde bütün yolların parisine yönel ,yol ayırt etmeyen tek bisiklet cyclo cross yol bisikleti, ama çok sert arazide cyclo cross' ların işe yarayacağını zannetmiyorum oralar mtb için ..ayrıca anlık hızlanmaların 200 km lik bir etabta pek yararı yoktur kontrolsüz güç güç değildir bi günde 200 km ye soyunur isenki ama daha yaşın küçük ailen izin vermez ,durumun ne kadar farklı olduğunu göreceksin..
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret abi çok haklısın. Yol lastiğini bırak , araziye bile girmiyorum zaten. Denk gelirse takas yoluyla yol bisikletine geçmeyi düşünüyorum. Cyclo Cross'lar da biraz pahalı sanki :D
 
@mukan çakır
Ucarak kahkaha attim :)
@Kudret Kurtcebe
Kudret bey buradaki tek sorun cyclocrossa butce ayiramiyor olmam :) yada cok sevdigim bir kac parcadan vazgecip alicam.

O parcalardan vazgecmek icinde benim gibi manyak bulmak lazım :)
 
MTB ye City lastiği taktım ve gayet memnunum, internette çok araştırdım, genelde karşılaştığım ise "takıp deneyeceğim, görüşümü bildireceğim demiş" bildirenler üzerine alınmasın ama inanın net bir görüş yok. Şahsi görüşüm belki benim gibi konu üzerinde aylarca araştırma yapan arkadaşlara yardımcı olur.
Bisikletim Giant Rincon disk fren sistemlisi, üzerinde Kenda marka lastiğin Giant için ürettiği MTB 1.95 dişli lastikleri vardı, beraber dolaştığım arkadaş grubumuzda ise bir yarış, iki city ve benimki ile beraber iki mtb mevcut. Yarış hakkında konuşmaya gerek yok, asfalt üzerinde gerek ayna kol, gerek lastik inceliği, gerekse bisiklet hafifliği ile resmen uzuyor, geri kalan city bisikletleri ele alalım, gerek asfalt, gerekse toprak yolda güzel gidiyor ama bisiklet o kadar yüksek ki sanki havada gidiyorsunuz, mtb ise malum dişli lastiklerden dolayı istediğin gibi kaldırıma çık, virajda pedal çevirerek dön, asfalttan direk mıcır yada toprak yola gir sıkıntı yaptırmadan götürüyor ama dişli lastik oldukça yoruyor. MTB nin kadrosunun verdiği güvenide hiç biri vermiyor. Bu kadrodan vazgeçemeyeceğim için bu hafta sonu schwalbe maraton green guard 26x1.75 lastik aldım. Çoğu mtb cinin genel bir görüşü var, mtb ye city lastik komik durmazmı diye, hala oldukça dolgun durmakta ve normalde düz bisiklet yolunda (izmir'i bilen için, konak devlet tiyatrosundan, inciraltına gidiş geliş) 20 km. Yolu 1:20 dakika da yaparken ve bu yolda düz olmasına rağmen pedal çevirmeyi bir müddet bıraktığımda hız kaybederek yavaşlamaya başlamama rağmen, bu gece 26x1.75 lastiklerle direk evden çıkıp (buca'dan konak tüneli, alsancak liman ve altınyol "yeşildere" den tekrar buca'ya) 20 km. yolu, şehir içi trafikte kullanmama ve eğimli yani bisiklet yolu gibi düz olmamasına rağmen rampalı yolları toplamda 1:14 dakika da yaptım, işin en güzel tarafı pedallamayı bıraktığımda hız kaybım dişli lastikler gibi olmadı, dönüşlerde yerler ıslak olmadığı için bir kayma sorunu yaşamadım ama unutmamalı ki city bike diye geçen bisikletlerde de 1.75 ölçüsünde lastik kullanılmakta. Schwalbe maraton lastiklerden de oldukça memnun kaldım. Kısacası mtb ye 1.75 lastik taktım ve oldukça memnun kaldım. Belki 1.50 de daha da fazla performans alınabilir. Bunlar şahsi görüşümdür. Mtb alıyorsan dağ bayır gezeceksin diye bir durum söz konusu değil. Umarım kararsız kalanlara yardımcı olacak bir yazı olmuştur. Hayırlı sürüşler. Pedalınız düz bassın.
 
1.90 altına inme mtb için yol lastiği konusunda çok rahatsız ediyor
 
Miillet bende de Bianchi Montana Ds var. Çift amortisörlü sanırım mtb oluyor. Lastikleri traktör lastiği gibi ve asfalt lastiği almayı düşünüyorum. Öneriniz nedir? Ayrıca jant değiştirmek gerekir mi?
 
@OsmanAltuntekin şuanki lastiğinizin ölçüleri ve alacağınız lastiğin ölçülerini belirtirseniz cevap vermek daha kolay olur
 
Jant: 26" Bianchi Çift Kat Alüminyum 36 H
 
Naylon 53-558 (26x 1.95) yazıyor lastiğin üzerinde

Naylon değil Nylon
 
@OsmanAltuntekin jantın kaldırdığı kadar inceltebilirsin lastiği 1.75 yada 1.50 kullanabilirsin
 
Bir de Decathlon da olursa iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: m.klcts
Dağ bisikletine ince teker??? bir bilgim yok dağ bisikletimde yok ama ben yola dağ bisikleti aynakolu taktım offf alet bir rahatladı ve roket oldu.
 
@OsmanAltuntekin 1.50 alacaksan decathlondaki arkadaşlara danış belki uymayabilir
hatta orda taktır olmazsa iade edebilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Naberland
O zaman jantlardan birini götüreyim yanımda diyeceğim de taşıma sıkıntı. Bisikletle gideyim desem kaskım kayıp ve emri altında olduğum bisiklete binmeyi büyük tehlike sanan bir annem de var :). Galiba lastik sonraya kalacak. Önce kask alayım pompa falan alayım minik olanlardan bir süre asfaltta traktör tekeriyle gitmeye devam :)

@Endorfin
Aynakol önemli ya ayakta trafikte giderken bir kırılırsa mahvolur adam
 
@OsmanAltuntekin decathlon da schwalbe var, çift 26x1.75 ölçüde 200 tl. ye mal edersiniz. Üzerindeni 26x1.95 iç lastiklerde uymakta. Taktığınızda farkı göreceksiniz.

@ATALAY16 görüşünüze saygı duyarım, şahsi görüşüm maşayı kilitlemediğim sürece hiç bir rahatsızlık hissetmemem, maşayı kilitledeğimde de zaten sürüş anındaki darbeleri hissediyorum.
 
@avare hocam ben 1.60 kalınlığında takmıştım benim maşada kitleme olayı yok sadece sertliği ayarlıyabiliyorsunuz evet bisiklet çok ivmeleniyor fakat gerçekte nbeni çok rahatsız etmişti hatta mazgala bile giriyordum kıl payı kurtardım :)
 
Geri