Tolga Uşaklı
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 31 Ekim 2009
- Mesaj
- 467
- Tepki
- 1.105
- Yaş
- 43
- Şehir
- İzmir
- Başlangıç
- 1992—93
- Bisiklet
- Orbea
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
@Dağhan Aynakolda 52T dişliniz var, arkaya 34 T taktığınız zaman sizin vites oranınız etkileniyor.
Viteslerde diş oranları olarak bakarsak Dahon aynakol 52 diş, arkada 11 - 32 dişli var.
Dişler 11-13-15-18-21-24-28-32t olarak gidiyor, dolayısıyla D8 ile en hafif seçenek 52 / 32 şeklinde, bu haliyle bile %5 eğimin üzerinde ve uzun süren yokuşlarda zorlar kondisyon iyi değilse.
O yüzden arkada ne kadar büyük dişli varsa o kadar rahat olur çevirmesi.
Diğer bisikletlerimden örnek vermek gerekirse yol bisikleti 50 / 34 aynakol ve 11 - 32 arka dişli oranlarına sahip.
MTB ise 3 x 8 eski sistemlerden onda ön aynakolda 26 diş olması büyük avantaj sağlıyor, rahatça tırmanıyorsunuz her yere.
Ben bir kere 500 metre uzunluğunda %12'lik eğime daldım Vitesse D8 ile, çıktım ama nabız 175'e fırladı, çok zor oldu.
O yüzden yokuş için önde mutlaka ikinci yaprağa ihtiyaç var.
Viteslerde diş oranları olarak bakarsak Dahon aynakol 52 diş, arkada 11 - 32 dişli var.
Dişler 11-13-15-18-21-24-28-32t olarak gidiyor, dolayısıyla D8 ile en hafif seçenek 52 / 32 şeklinde, bu haliyle bile %5 eğimin üzerinde ve uzun süren yokuşlarda zorlar kondisyon iyi değilse.
O yüzden arkada ne kadar büyük dişli varsa o kadar rahat olur çevirmesi.
Diğer bisikletlerimden örnek vermek gerekirse yol bisikleti 50 / 34 aynakol ve 11 - 32 arka dişli oranlarına sahip.
MTB ise 3 x 8 eski sistemlerden onda ön aynakolda 26 diş olması büyük avantaj sağlıyor, rahatça tırmanıyorsunuz her yere.
Ben bir kere 500 metre uzunluğunda %12'lik eğime daldım Vitesse D8 ile, çıktım ama nabız 175'e fırladı, çok zor oldu.
O yüzden yokuş için önde mutlaka ikinci yaprağa ihtiyaç var.