Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dahon Kullanıcıları Kulübü

@Dağhan
Merhaba. 2014 temmuzunda vybe c7a almıştım. Petrol yeşili renginde. Sizinkinin 1 ya da 2 alt modeli. O bisikletimi sattım ama pişman oldum. Çok sevmiştim.
Aktarıcıdan sürekli olarak ses geliyordu vites farketmeksizin. Önceleri sadece 3. viteste zincir sürtmesi vardı. Rodaj süresi geçince ve çok hassas bir ayar yapınca 3. vitesteki ses gitti. Ama aktarıcıdaki sabit cırlama sesi hiç gitmedi. Sonra araştırdım ki neos 7 aktarıcı olan vybe'lerin hemen hepsinde varmış bu ses. 2015 modellerde aktarıcının değişmesiyle ses olayı çözülmüş oldu.
Yalnız bence bu bir sorun değil. Ben makinacı olduğumdan bu tarz ses vb şeyleri arayıp bulmak işim ve de hoşuma gidiyor. Örneğin: bugün bisikletçiye gittim arka göbeği sıktırmaya. Salcano izmir sahibi biri de pedal çevirdikçe bir sürtme sesi şikayetiyle gelmiş. Pedalın belli açılarında ses geliyordu. Tamirci arkadaş biraz çevirdi ama ben sesin kaynağını bulmuştum. Aynakol hafif yamulmuş ve arka vites kablosu aynakola temas etmekte. Aynakol sürterek kablo üzerindeki plastiği aşındırıp metale inince ses ortaya çıkmış. Kabloyu aynakoldan uzaklaştırınca ses kesildi tamamen.
Bendeki sesin arka teker göbeğinden olduğunu düşünüyorum. Teker bisiklet üzerinde rahat dönüyormuş gibi görünüyor ama söküp parmaklarımla göbek milinden tutup döndürünce takılarak döndüğünü ve vibrasyonu bariz anlıyorum. Bu vibrasyonun pedala aktarımı diye düşünüyorum.
Bu kadar yazdım kusura bakmayın ama öyle abartılacak bir durum değil. Ben biraz fazla mükemmeliyetçiyim galiba. Ama tek takıldığım ise şu. B'twin tilt modelinin d8 den daha akıcı olması.
 
Scudo
@Yusufclp
Hocam,güzel bilgiler vermişsiniz,evet çok kafaya takmamak lazım,geçen gün bisikletçiye bakıma gittim,vites ayarı bozulmuş,3-4 viteslerde tırtır sesi geliyor,birde 4den 3 geçerken pedal boşluğa düşüyor sanki,çelikoğlu bisiklete gidip vites ayarı yaptıracağım bende

@cagugur
Evet aynı ses ve vibrasyonlar bendede var ben acaba kilomdan şüphelendim,jantlarmı yere sürtüyor diye düşündüm ama o da değil
 
@Yusufclp @cagugur @Dağhan gecwn hafta arkadaşıma aldığımız 2015 D8'de de aynı hırıltı var. Özellikle yüksek viteslerde. Sesi rubleye zincir sürtmesi gibi hissediyorum. Vites ayarlarına baktım kusursuz çalışıyor.
Bence biraz km yapıp biraz da zinciri bolca yağlayıp alışma sürecini tamamlamak gerek.

@Yusufclp adaşım bahsetmiştim sana d8 in akıcılığı bana da daha üzerine çıkar çıkmaz çok tuhaf gelmişti. Benim yadigar vybee c7a bile d8 den çok akıcı. Bunda iki unsur var ilki lastik. Sizin lastik bana göre 20 inç jant ebatı için çoooooooh kalın:).
Schwalbenin marathon greenguard 20x1.50 (40-406) lastiğini takın 70-75 psi havayı basın çıkın bisikletin üstüne ilk iş bana dua edeceksiniz:).
İkincisi jant göbekleri daha çok yeni oldukları içün alışana gadar yeni sıfır bisikletlerde akıcılığı etkiliyorlar vesselam..
 
  • Beğen
Tepkiler: burhan çetin
@Yusuf'san Çok çok haklısın. Ancak karşılaştirma yaptığım biskletin lastikleri aynı kalınlıkta. Alışma surecini tamamlayınca gobekler kandine gelecektir. Ama yine de ben anahtar bulup göbeklere bakacağım. Sedece meraktan.

CAM00478.jpg CAM00479.jpg CAM00481.jpg CAM00482.jpg CAM00484.jpg CAM00486.jpg CAM00490.jpg

D8 e alüminyum park ayağı yaptım. Artık katlarken seleyi indirmek zorunda kalmayacağım. Siyaha da boyadıkmı tamamdır.
 
@Yusuf'san Daha güzel görünüyor. Lastik, jant ne taktınız ?
 
@Bahadır ÖZEL teşekürler.
Zaruri bir değişim oldu bu.
Visc D18'in orijinal jantına aldığım üç çift lastiğin üçü de uymayınca mecbur kaldım.
Bu janta ise bütün lastikler uyuyor.
Lastik Schwalbe marathon plus 20x1.35 (35-406), jant Dahon çift kat alüminyum.

IMG_20160605_094439.jpgPazar turuna devam..

IMG_20160605_095723.jpg
 
O lastik benim de aklımda var demek istesek takamayacağız direkt. Türkiye'de de bulamamıştım siz yurt dışından mı aldınız lastiği? Üzerinde standart Schwalbe kojak 1.35 geliyordu diye biliyorum memnun kalmadınız mı? Visc d18'e geçmeyi düşünüyorum da ondan bu kadar ilgiliyim.
 
@Bahadır ÖZEL marathon plus lastiği senin janta takarsin lastikte sıkıntı yok. Bendeki Vybe C7A'ya aldığım üç lastik de kusursuz uydu. Sıkıntı Visc D18'in jantıydaydı. Üzerinde ise kendanın sadece 900 km de eriyen 1.35 ebatında yine kojak gibi slim bir lastik vardı.
Bendeki 2015 model Visc'in jant ölçüsü 20" ten kesinlikle büyük. Bunu buradaki Dahon bayisi de kabul etti.
Sana tavsiyem 2016 visc d18 almadan iyice araştırman yönünde olacaktır. Hatta takmak istediğin lastiği jantına deneyip oluyorsa öyle alman yönünde olacaktır. Yoksa benim gibi yesyeni jantları atıl bırakıp fuzuli yere bir de jant parasını bisikletin maliyetine eklemek zorunda kalabilirsin.

@ilhnkz jantları Dahon bayisine Aslı Bisiklet'ten getirttim.

@Yusufclp teşekkür ederim eskisi daha iyiydi ama ne yapayım siyah jantta yoktu Aslı bisiklette ben de Dahon'un yine orijinal janti olsun diye çaresiz aldım idare edeceğiz artık.

@Bahadır ÖZEL bi sorunu yanıtsız bırakmışım ekliyorum; evet lastikleri Türkiye'de bulamadım Almanya'dan bike24.com dan aldım.
 
Özendiriyorsunuz insanı :snzdglsn:
 
@Yusuf'san Çok saolun bu bilgiler önemli. Lastikleri değiştirmek gerekeceğini tahmin ediyordum da jantları da öğrendiğim iyi oldu. Jantlar pahalıya patlamadı umarım.
 
@Yusuf'san
Kenda lastikler gerçekten çok çabuk erimiş.Ben Kojak kullanıyorum,yaklaşık 2000 km. oldu sorun yok.
@Yusuf'san
Aslı bisikletin sitesinde farklı Dahon modellerine ait jantlar var.Bisikletin modeline göre fiyatlar çok değişken.Ayıptır sorması hangi modeli ne kadara mal ettiniz.Bozuk yollardan oluşan turlarda Kojak'lar 75-80 psi'lık hava basıncı nedeniyle ile pek rahat edemiyorum.Yedek bir çift jant alıp üstüne daha kalın Marathon'mu taksam diyorum.
 
@Bahadır ÖZEL @burhan çetin elimdeki lastikleri vybe'de deneyip olduğunu görünce arkadaşıma aldığımız 2015 Vitesse D8'den bildiğim üzere d8 ile vybe ile aynı jantı kullaniyor. Bunun üzerine kaset ruble takabilmek için (Vybe'ye vidalı ruble takiliyor) Vitesse D8 ön-arka siyah renk istedim.
Siyah tükenmiş, sadece bir çift turuncu kalmış dediler olsun dedim kafaya taktım ya turuncu olsun gönderin dedim.
Ertesi gün bayi aradı turuncu da kalmamış beyaz mı gri mi ne yine sadece bi çift varmış hatta bir başka bisikletten söküp gönderecekmiş başkada yokmuş dedi ben de ne varsa ne şekildeyse göndersinler dedim.

Neyse iki gün sonra geldi baktım benim bildiğim vitessenin jantından farklı yüksek profilli çift kat bir jant. Bu da şimdi daha pahalıdır derken yok aynı dedi bayi. Ben de bu jant farklı fiyat farklı olmasın daha pahalı olabilir dedim. Gitti faturasını getirdi kontrol etti aynı dedi biraz sevindim.

Liste fiyatı ön-arka 156 TL tutuyordu 150 TL ödedik helalleştik.

Lastiklerin ederini de paylaşayım madem bir ayı geçti alalı o zamanki döviz kuru ile kago dahil 209 TL tuttu. Siparişten sonra 9. gün PTT'nin ambarından 60 kr bir ödeme yapıp teslim aldım vesselam..
 
Arkadaşlar, dün iş çıkışı ,biraz dolanayım dedim. Yaklaşık 60 km pedalladım. Döndüğümde bisikletin gidon borusu gevşemişti, gidon katlama yerindeki somun gevşemiş eklem sallanıyordu. Ayrıca arka freni sıkınca tak tak tak yaparak fren yapmaya başladı. Sele bölgesi/katlama kısmından gelen tık sesi zaten iyice arttı.
Acaba ben mi bisikleti sert kullanıyorum yoksa sizlerde de benzer gevşemeler sık sık oluyor mu?
Her 60-100 km sürüşte bunları kontrol etmem gerekecek mi?
 
Gidon borusu gevşemesini sıktığım somuna Japon yapıştırıcı sürerek hallettim bir daha gevşemedi. Diğer sorunları yaşamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Bende de zaman zaman gevşeme oluyor. Her bindiğimde kontrol ediyorum. Hareketli parçalarda gevşeme yapması normal sanırım. Belli aralıklarla kontrol yapmak da fayda var sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: cagugur
Geri