Iki bisikleti karşılaştırırken ağırlıktan bahsetmekten daha doğal ne olabilir ki? Ayrıca 400gr ağırlığı onemseyen ancak bütçesi de bu civarda olan birisi, Peugeot ya da Van Rysel almayıp ne yapabiliyor?
Tamamen katılıyorum, ağırlık çok önemli mevzu. Misal carraro 062 bu noktada büyük eksi benim açımdan , güzel donanıma sahip ama ağır. Van rysel ile ilgili yorumları okuduktan ve epey yabancı kaynaklardan araştırdıktan sonra kadronun güç iletminin çok başarılı olması öne çıkan artılarından olduğunu öğrendim . Türkçe siteden bir örnek:
“
Uzun zamandır takipte olduğum bir modeldi. Tekrar stoğa girince hemen satın aldım. Karbon bisikletimi yedeklesin diye düşünüyordum ama beklentilerimin çok üstünde bir bisiklet çıktı.
Tasarımı çok hoş, mat renk üzerine minimal ve ışıkta parlayan logolar çok güzel duruyor. Bisiklet kendine baktırıyor bence.
Performans olarak da epey tatmin edici, muadillerine göre epey hafif bir bisiklet ve bu sayede karbonla çıktığım hiç bir yokuşta bu bisikletle geri kalmadım. Jantları, göbekleri çok akıcı, lastikler de iyi olunca karbonla aradaki ağırlık farkını telafi edebiliyorsunuz.
Geometrisi de çok güzel düşünülmüş, 120 km turu yormadan tamamlayabildim. Duruş pozisyonu ne çok dik ne çok yatık, ortalama bir yerde.
Özet olarak geometrisi, kadro kalitesi ve komponenetleri ile epey akıllıca oluşturulmuş bir bisiklet diyebilirim.”
Bu benim için önemli ağırlık gibi. Eve çıkarken bir elimde torba bit elimde bisiklet rahat rahat çıktım. Bence yerinde bir inceleyin, yakından çok daha iyi be kaynak izleri çok iyi çalışılmış (orta göbek tarafı hariç).
Ömür boyu garanti olması başlı başına bir artıyken , bu garanti ; Dünya ‘nın her yerinde geçerli. Bence fiyatı 6.500₺ civarında kalması gerekirdi ancak döviz kurları füzeye bağlamış durumdayken zor. 50/34 aynakol ve 11-32 ruble her gönlü fetheder biçimde düşünülmüş. İlerde 52/36 ile aynakol değişimi gelişiminize bağlı orantıda iyi bir upgrade olur.