Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Decathlon Van Rysel Edr Road Af 2020 Ülkemizde Satışta

Çok iyi fiyat diyoruz ama geçen seneden bu sene neredeyse herşey iki katına çıktı maaşlar aynı kaldı bu şartlarda alım gücü dibe vurdu sanırım bu gidişle bisikleti bırakma noktasına geleceğiz
Yani tabii ki fiyatlar saçmalık derecesinde yüksek. Piyasa koşullarında değerlendirildiğinde çok iyi fiyat demek gerekli.
 
Scudo
İnternet herşeyi bozdu. Cehalet mutluluktu. Bilmiyorduk mutluyduk. Şimdi biliyoruz ve mutsuzuz.
 
Çok iyi fiyat, van rysel'den daha iyi.

Neye göre daha iyi? R13 1500 km kullandım, VR ise 500 km kadar kullandım. Düşüncelerimi paylaşmak isterim hepinizle:

İki bisiklete de sahibim R13 yaklaşık 400 gr. daha ağır ve 52/36 aynakol ve 11/28 ruble ile bu ekstra ağırlığı çekmeniz daha zor. Jant olarak da Van Rysel racing 6 jant kullanıyor, R13 ise racing sport. Racing 6 hem hafif hem de daha akıcı.

R13 tam bir düz yol bisikleti, tırmanışta yukarıda bahsettiğim sebeplerden zorluyor. İnişlerdeki virajlarda yüksek hızda dönerken düz gitmeye meyilli (bunun sebebi çatalın öne doğru yaptığı açının fazlalığı) olması büyük bir handikap. Karma kadro denilse de düz segmentler dışında avantaj sağlayamıyor. Şehir içindeki kısa ve eğimi düşük yokuşlarda ve de özelikle düz yollarda kullanırım diyenler için R13 kesinlikle üzmez diyebilirim. Özellikle kondisyonunuz iyiyse R13 dişli oranlarını düz yolda avantaja çevirebilirsiniz.

VR endurance geçse de daha dengeli (race-sport karışık) bir kadro geometrisine sahip. Aşağı doğru eğimli üst borusu ile arka tarafı daha kompakt yapıyor (son dönemde Specialized, Cannondale, Giant bu kompakt geometriyi işliyor). Bu sayede daha iyi güç transferi sağladığı yabancı yorumcular tarafından belirtilmiş. VR tırmanırken sizi üzmüyor; hem hafif hem de 50/34 ve 11/32 oranlarını kullanıyor. Tırmanmayı seven ama karbona çok para vermek istemeyenler için ideal. Bisikletin dönüşlerdeki kontrolü de gayet iyi ve dengeli. Düz yolda da gayet yeterli geliyor, 38-40 km ortalama hızla Tuzla'dan Bostancıya geliyorum. Ben her rotayı denerim, yeri gelir 1200 m tırmanırım diyorsanız VR ile daha rahat edersiniz.

Peugeot'nun bir artısı ise Deda tamamlayıcı set kullanması, kabloların içeriden geçiyor olması (bu bir çoğumuza göre önemli) ve kaynak silme işlemi yapılması. R13'ü ilk kullanıcılara daha albenili kılıyor. VR bu konuda Decathlon'un kendi üretimi parçaları kullanıyor. Bu parçaları uprade ederseniz 8,6 kg civarına düşürebilirsiniz bisikleti.

Bu deneyimlerimle birlikte ben VR'nin aradaki 900 lira farka değdiğini düşünüyorum (aradaki ağırlık farkını kapatmak için harcanacak para daha fazla olacaktır). Bu arada Decathlon ömür boyu garanti dese de pratikte nasıl işleyeceğini denemediğim için o kısmı hesaba katmadım.

Not: Ana bisikletim Giant Tcr Advanced 1 KOM modelidir, 2 Peugeot 1 Giant 1 van Rysel kullanarak bu kıyaslamaları yaptığımı söylemeliyim.

Selamlar
 
400 gr ağırlığa takılan da bir zahmet peugeot veya van rysel almasın.

Iki bisikleti karşılaştırırken ağırlıktan bahsetmekten daha doğal ne olabilir ki? Ayrıca 400gr ağırlığı onemseyen ancak bütçesi de bu civarda olan birisi, Peugeot ya da Van Rysel almayıp ne yapabiliyor?
 
Peugeot arka rubleyi 11-34 yapma şansınız varsa biraz daha yokuş dostu hale gelebilir arka aktarıcı değişmeden bu işlem yapılabilir eldeki 11-28 de satılırsa çok ufak bir fiyata tırmanışta da sizi üzmeyecek bir bisiklet elde edebilirsiniz aslında. @YagizY Ben de Giant TCR Advanced 2 KOM kullanıcısı olarak aynakol yapraklarını 52-36 yaptım arka ruble kendinden 11-34 zaten yokuşlarda bir sıkıntı yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.Özçelik
Iki bisikleti karşılaştırırken ağırlıktan bahsetmekten daha doğal ne olabilir ki? Ayrıca 400gr ağırlığı onemseyen ancak bütçesi de bu civarda olan birisi, Peugeot ya da Van Rysel almayıp ne yapabiliyor?

Tamamen katılıyorum, ağırlık çok önemli mevzu. Misal carraro 062 bu noktada büyük eksi benim açımdan , güzel donanıma sahip ama ağır. Van rysel ile ilgili yorumları okuduktan ve epey yabancı kaynaklardan araştırdıktan sonra kadronun güç iletminin çok başarılı olması öne çıkan artılarından olduğunu öğrendim . Türkçe siteden bir örnek:

Uzun zamandır takipte olduğum bir modeldi. Tekrar stoğa girince hemen satın aldım. Karbon bisikletimi yedeklesin diye düşünüyordum ama beklentilerimin çok üstünde bir bisiklet çıktı.

Tasarımı çok hoş, mat renk üzerine minimal ve ışıkta parlayan logolar çok güzel duruyor. Bisiklet kendine baktırıyor bence.

Performans olarak da epey tatmin edici, muadillerine göre epey hafif bir bisiklet ve bu sayede karbonla çıktığım hiç bir yokuşta bu bisikletle geri kalmadım. Jantları, göbekleri çok akıcı, lastikler de iyi olunca karbonla aradaki ağırlık farkını telafi edebiliyorsunuz.

Geometrisi de çok güzel düşünülmüş, 120 km turu yormadan tamamlayabildim. Duruş pozisyonu ne çok dik ne çok yatık, ortalama bir yerde.

Özet olarak geometrisi, kadro kalitesi ve komponenetleri ile epey akıllıca oluşturulmuş bir bisiklet diyebilirim.”

Bu benim için önemli ağırlık gibi. Eve çıkarken bir elimde torba bit elimde bisiklet rahat rahat çıktım. Bence yerinde bir inceleyin, yakından çok daha iyi be kaynak izleri çok iyi çalışılmış (orta göbek tarafı hariç).
Ömür boyu garanti olması başlı başına bir artıyken , bu garanti ; Dünya ‘nın her yerinde geçerli. Bence fiyatı 6.500₺ civarında kalması gerekirdi ancak döviz kurları füzeye bağlamış durumdayken zor. 50/34 aynakol ve 11-32 ruble her gönlü fetheder biçimde düşünülmüş. İlerde 52/36 ile aynakol değişimi gelişiminize bağlı orantıda iyi bir upgrade olur.
 
Bu özellik nasıl ölçülebiliyor acaba, bu yorumu yapan arkadaşlar ölçmüş müdür? Tamamen hissiyata dayalı bir şeymiş gibi duruyor.
Nicel gözlemlere bağlılığına hayranım. :harika:
 
Bu özellik nasıl ölçülebiliyor acaba, bu yorumu yapan arkadaşlar ölçmüş müdür? Tamamen hissiyata dayalı bir şeymiş gibi duruyor.
Nasıl ölçüp ölçmediğini bilemem , yorumlar ve kullanıcıların aktardığı bu. Decathlon fransa sitesindeki onlarca yorumu çevirip tek tek okudum ortak paydalardan birisi de bu.
Ayrıca birkaç özellikle italyan bisikletçinin incelemeleri de var youtube da, altyazı da açılabiliyor.
Kendi aldığım bisikleti yere göğe sığdıramayıp öve öve bitiremeyecek değilim , saçma. İyi bir bisiklet o kadar.
 
Selamlar. Bugün Van Rysel için İzmir Gaziemir Optimum Decathlon'a gittim. Pandemi nedeniyle bisikletleri plastik kelepçe ile bağlamışlar, denemeye ve tur atmaya izin vermiyorlar. Satın almaya niyetli olduğumu birkaç dile getirdikten sonra sağ olsunlar kırmayıp L kadroyu standdan indirerek denememe izin verdiler. Carraro 221 gibi ağır bir bisikletin ardından elime Van Rysel kuş gibi hafif geldi.

Decathlon'da benimle ilgilenen personel, Van Rysel'de 1,85 boy, 84,5 iç bacak boyu ile kadro yapısına bakarak L bedenin benim için ufak kaldığını, XL bedenin daha doğru olacağını söyledi. Yani bugün bisiklet almak için gittiğim Gaziemir'den eli boş döndüm. Benim için küçük kalan kadroyu, sırf bisiklet satılsın diye beni yanıltmayıp aldırmayan Decathlon personeline, ayrıca bu şekilde dürüst çalışmalarını sağlayan Decathlon'a ayrı ayrı teşekkür etmek lazım.

Bunun yanı sıra XL kadronun artık gelmesini beklemediklerini, var olan stoğun tükendikten sonra da bu fiyatlarda satışın imkansız olduğunu söylediler. Eğer Van Rysel düşünüyorsanız, çok fazla vakit kaybetmemenizi tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Bunun yanı sıra XL kadronun artık gelmesini beklemediklerini, var olan stoğun tükendikten sonra da bu fiyatlarda satışın imkansız olduğunu söylediler. Eğer Van Rysel düşünüyorsanız, çok fazla vakit kaybetmemenizi tavsiye ederim.

Hocam selam , XL kadro biraz abartı olmuş gibi geldi bana. L kadronun size olması gerektiğini düşünüyorum. 181cm boyum 81cm iç bacak boyuyla M kadro aldım , birkaç denememde gayet oldu kadro. Şu an nekahat dönemindeyim bisikleti henüz sürmedim ancak L ile M kadro deneme şansım oldu mağazada. L kadro ile çok öne eğildiğimi gördüm. Mağazaların birinde var ise L kadro denemenizi tavsiye ederim. XL kadro 190 ve üzeri için olması gerekir.
 
Hocam selam , XL kadro biraz abartı olmuş gibi geldi bana. L kadronun size olması gerektiğini düşünüyorum. 181cm boyum 81cm iç bacak boyuyla M kadro aldım , birkaç denememde gayet oldu kadro. Şu an nekahat dönemindeyim bisikleti henüz sürmedim ancak L ile M kadro deneme şansım oldu mağazada. L kadro ile çok öne eğildiğimi gördüm. Mağazaların birinde var ise L kadro denemenizi tavsiye ederim. XL kadro 190 ve üzeri için olması gerekir.

Valla benim daha önce yol bisikleti tecrübem olmadığı için, kadronun küçük ya da büyük olduğu konusunda malesef herhangi bir yorum yapma şansım yok. L kadroyu denedikten sonra ölçme fırsatım oldu, 56 cm geldi. Decathlon'daki personel "Bu size biraz küçük geldi" deyince, ben de çok fazla bilgim olmadığı için bisikleti almaktan vazgeçtim.
 
Bilgili kullanıcılardan fikir almaya çok ihtiyacım var. Yokuşlarda rahat edeceğim ve uzun sürüşler yapabileceğim bir bisiklet arayışındayım. En son kullandığım bisiklet 52-36 aynakol 11-28 ruble ve ağır olmasıyla beni biraz zorladı maalesef ayrıca race geometrisine sahip olmasıyla uzun sürüşlerde ağrılarım oluyordu. Bu sebeple bisiklet arayışına girdim. Kendimi bayağı zorlayıp Giant Advanced 2 KOM mu almalıyım. Yoksa bu fiyata Van Rysel edr alarak hiç zorlamasam mı? İki bisiklet arasında bir çok fark var ancak en belirgin fark giant 7,8kg edr 8,8kg bir de Giant 11-34 rubleye sahip ancak aradaki fiyat farkı iki katından fazla. Aslında pek karşılaştırılacak fiyat seviyelerinde değiller ancak fikir alabilirsem mutlu olurum
 
Bilgili kullanıcılardan fikir almaya çok ihtiyacım var. Yokuşlarda rahat edeceğim ve uzun sürüşler yapabileceğim bir bisiklet arayışındayım. En son kullandığım bisiklet 52-36 aynakol 11-28 ruble ve ağır olmasıyla beni biraz zorladı maalesef ayrıca race geometrisine sahip olmasıyla uzun sürüşlerde ağrılarım oluyordu. Bu sebeple bisiklet arayışına girdim. Kendimi bayağı zorlayıp Giant Advanced 2 KOM mu almalıyım. Yoksa bu fiyata Van Rysel edr alarak hiç zorlamasam mı? İki bisiklet arasında bir çok fark var ancak en belirgin fark giant 7,8kg edr 8,8kg bir de Giant 11-34 rubleye sahip ancak aradaki fiyat farkı iki katından fazla. Aslında pek karşılaştırılacak fiyat seviyelerinde değiller ancak fikir alabilirsem mutlu olurum

Bence marka takıntınız yoksa (bunu kötü bir şey olarak söylemiyorum, bazı markalar bazı insanlar için gerçekten özel olabiliyor, sonuçta bu biraz da tutku meselesi) kesinlikle aradaki fiyata değmez zorlamanız. Aradaki farkı bisiklete, ekipmana ya da giyime harcarsınız. 8.8kg alüminyum bir bisiklet için çok çok iyi bir ağırlık zaten. Rubleyi de hiç kullanmadan satıp, 11-34 rubleye geçerek ufak bir harcamayla istediğiniz sonuca yine ulaşırsınız.

Dediğim gibi, Giant sahibi olmak gibi bir tutkunuz yoksa, bu bisiklet yarı fiyata çok yakın bir performans verecektir.
 
@vurakh Kıyas yaptığınız bisikletlerden bir tanesi karbon diğeri alüminyum bence şartları zorlama imkanı varsa tercihinizi karbondan yana yapın derim. Giant Advanced 2 KOM modelinin 7,8 kg olduğunu kim size söylediyse fena halde kandırmış. Ben yapmış olduğum iyileştirmelerle 7,9 kg ancak görebildim. (Pedalsız) Bir kere bisiklet alırım bağlanırım, uzun süre binerim, hakkını veririm (burası elbette sizin bileceğiniz iş) bence Giant alın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: vurakh
Valla benim daha önce yol bisikleti tecrübem olmadığı için, kadronun küçük ya da büyük olduğu konusunda malesef herhangi bir yorum yapma şansım yok. L kadroyu denedikten sonra ölçme fırsatım oldu, 56 cm geldi. Decathlon'daki personel "Bu size biraz küçük geldi" deyince, ben de çok fazla bilgim olmadığı için bisikleti almaktan vazgeçtim.

Hocam L kadro size uygun . Her çalışan çok bilgili değil malesef , bir de göz kararıyla bu size uygun veya değil hiç bilimsel bir yaklaşım değil. :)

Siz L ile rahat kullanırsınız , XL 186dan sonra boyu olanlar için kendi sitesinde bile mevcut.

Bir de en kolay ölçe yöntemlerinden biri; kadroyu bacaklarınızın arasına alın , apış arası ile 4 parmak kadar boşluk varsa uygun sayılabilir. Ama en doğrusu boy/iç bacak boyu.Sonuç olarak L diyorum. 👍🏻
 
  • Beğen
Tepkiler: LaLinea
@trainspotting35 Çetin hocam ben de düşünüyorum bir ara 52/36 almayı, yokuşta 34/34 kullanmıyorum zaten, fazla yavaşlatıyor. 50/34 sprintte biraz geri kalıyor gibi.
Bu özellik nasıl ölçülebiliyor acaba, bu yorumu yapan arkadaşlar ölçmüş müdür? Tamamen hissiyata dayalı bir şeymiş gibi duruyor.
İki bisiklet arasındaki güç aktarım farkını yorumlamak için nesnel ölçüme gerek var mı? Uygulayabildiğimiz güç belli, bisikletin tepkileri belli ediyor güç altında ne kadar atik olduğunu. Zaten bahsettiğim iki bisikletteki aynakol ve grupset aynı, BB aynı, jantlar aynı markanın. Lastikler de orta seviyede, direnci çok düşük olmayan lastikler.

Zaten ölçülebilir olsaydı pro pelotonda ak koyun kara koyun ortaya çıkardı. Bisiklete biniyorum diyen birisi bacaklarına güvenmeyi ve hissiyatını ve sebeplerini yorumlayabilmeyi öğrenmeli.

Selamlar
@vurakh tcr tırmanış bisikleti olarak pazarlanıyor, elbette arada fark olacaktır. Ağırlıktan ve kadrodan dolayı tcr daha sizi zirveye daha kolay ulaştıracaktır.

Burda önemli olan sizin bütçeye uygun olarak ihtiyacınıza ve amacınıza uygun olan bisikleti seçmeniz bence. Antrenmanla kondisyonunuz artacaktır zaten, 9,5 kg alu bisikletle yokuşlarda bana fark atan takım arkadaşım genç Osman’ı örnek gösterebilirim size. Modifiyeli Tcr 1’imle bile bana tozunu yutturur sağolsun :)))
 
Son düzenleme:
Valla benim daha önce yol bisikleti tecrübem olmadığı için, kadronun küçük ya da büyük olduğu konusunda malesef herhangi bir yorum yapma şansım yok. L kadroyu denedikten sonra ölçme fırsatım oldu, 56 cm geldi. Decathlon'daki personel "Bu size biraz küçük geldi" deyince, ben de çok fazla bilgim olmadığı için bisikleti almaktan vazgeçtim.

önceki serisi olan ultra 700 ve 900 serisinden bisikleti ikinci olarak aldım ben xl olarak biliyordum ta ki kadro ve faturasında L kadro olduğunu görene kadar 1.98 boyum var L kadro olana biniyorum doğru sele ayarı ile hiç bir sıkıntı yaşamadım. Zaten st(seat tube)60, toptube'da 58 diye biliyordum ki az önce bisiklet üzerinde bakınca 56 gördüm, daha önceden bulduğum alt görselde de öyleymiş, o zamanlar sadece biniyordum yavaş yavaş işin içine girdikçe öğrendim. Benimde bacaklarım üst bedene göre biraz daha uzun olduğu için bana yeterli geldi. XL kadro olsa çok daha iyi olurdu ama L kadrodan oluşan her hangi bir rahatsızlığım oluşmadı.

ultra af 700- 900 kador ölçüsü.JPG
 

Dosyalar

  • IMG_20201030_120131.jpg
    IMG_20201030_120131.jpg
    1,1 MB · Okunma: 93
  • IMG_20201030_115850.jpg
    IMG_20201030_115850.jpg
    944,7 KB · Okunma: 95
Geri