Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Disk fren mi V fren mi?

Scudo
V fren. Fakat v frenli bisiklet modeli giderek azalmakta.:(

V fren. Fakat v frenli bisiklet modeli giderek azalmakta.:(
 
HD kullanmaktayım; bir miktar param oldugu zaman daha ust seviye ve V frenli bir bisiklete geçecegim.
 
Bu muhabbeti anlamıyorum; herhalde yaşlılığımdan olsa gerek. Bana göre şehirde bisiklete binen birinin hidrolik disk frene de (mekanik diskin v frenden farkı olmadığını düşünürsek), amortisöre de, kilitli maşaya da ihtiyacı yok. (Altını çizerek belirteyim; zevk ve imkân meselesidir bir şey denilemez o ayrı)

Hafta sonları ben belgrat ormanında falan kullanacağım, hoplayıp zıplayacağım,dağ-bayır gezeceğim, ıslak çimenlerde süreceğim falan diyorsan ve imkânında varsa HD. alırsın, kilitli maşada. ama yok ben şehir için de 10-15 km. kullanacağım diyorsan bu kadar ağırlığı taşımanın ne anlamı var?
 
fren ayar ve arızası durumuna göre değerlendirme...


Kendin bir şekilde arızasını gideremezsin. ustasınıda zor bulursun herkez anlamaz. = H.Disk
bişekilde hidroliğe göre onarımı kolaydır. en azından yağ olayı yoktur. = M.Disk
hepsi teldir. teli sık ayarı çek. sen bile yaparsın. usta sensin yani = V fren

olay bitmiştir abi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: volkan baran
@HakanAydın55
Hidrolik frenin arıza ve ayarları kullanıcı tarafından gayet rahat yapılabilen şeyler. Fazla abartılı buluyorum bu yolda kalma / tamir edememe olaylarını. V frenin ince ayarını yapabilen biri (Ki çok kolay kaçıyor bence) hidrolik freniyle ilgilenebilir. 2 fren türünde de bisiklete sahip biri olarak söylüyorum bunu.
Kışın arazi sürüşlerinde görüyorum sorunsuz denen v frenleri. Hepsinin bir kullanım amacı var sonuçta.
 
@BerkEvren

Katılmamak elde değil. Janta yapışıp açılmayan, tekeri adam gibi bırakamayan fren pabuçları :acpsnr: + ince ayar yapmanın zor olması (belki de pahalı fren seti istiyor, bilemiyorum... Eski bisikletimde bıktırmıştı)

Hidrolik disk bakım olarak daha masraflı gibi görünebilir (yağ, bleed kit, vs) ama ne kadar sorun çıkartıyor ki, binlerce km sonrasında biraz bakım istemesi normal değil mi? Günlük kullanımda dikkat edilmesi gerekenler basit: Balataya/rotora kötü madde gelmeyecek, teker üzerinde değilken fren kolu sıkılmayacak. Bu kadar. (Avid'in hava yapan sorunlu frenlerini hariç tutabilirim...)
 
Tüm pazarlama stratejilerinde disk freni özendiren bir anlayış var.
Farklı fren türlerini kullanan biri olarak "U" frenin en uygunu olduğuna karar verdim.
Parçaları uygun fiyatta,bakımı kolay,kaza anında riski az( disklere göre)..
 
  • Beğen
Tepkiler: Saru
@cazci
Evet her ne kadar istediğimiz freni seçebiliyormuşuz gibi görünse de işin aslı öyle değil. Üretici ne üretirse onu alabiliyoruz. Üreticiler de her yıl bize farklı şeyler dayatıyorlar. Örneğin ilk önce vites sayısını arttırabildikleri kadar arttırdılar, şimdi azaltabildikleri kadar azaltıyorlar. Önceden 26 jant kullanılırdı sonra 27,5 daha iyi hem hantal değil hem çevik dediler, şimdi downhill bisikletlerini bile 29 üretmeye başladılar.

Aksini iddia edenler bana 26 jant v fren mtb bulsun(2017) örneğin canyon' un sevdiğim 27,5 modeli vardı, gelecek yıl 29er olarak üretilecek :ytrya:

Özet olarak seçmiyoruz, seçtiğimizi sanıyoruz. Aynı misafirlikte çay mı kahve mi sorusuna gazoz diyememek gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: BANDSAW ve cazci
@Mustafa Zeybek

İşte buldum: (link)

26" MTB'lerin ve V-frenlerin yavaş yavaş kaybolmalarının en önemli sebebi teknolojinin gelişmesi. Disk frenlerin ucuzlaması, sağlam ve nispeten hafif jantların 26 inçten daha büyük boylarda da üretilebilmesi eski teknolojileri pazar dışına itiyor. Günümüzde dolma lastik, tahta jant veya indekssiz vites kolu da bulamazsınız...

Bu arada, yol bisikletlerinde kullanılan kaliperler V-fren değildir. Cyclocross bisikletlerde kullanılan cantilever sistem de v-fren değildir.
 
Başıma geldi yolda jant telim kırıldı anında teker sekiz çizmeye başladı hemde öyle böyle sekiz değil bisiklet disk fren olduğu için sıkıntısız ve frenimden olmadan yola devam ettim v fren olsaydı ya freni iptal etmek zorunda kalacaktım ya yolda kalacaktım bence ister mekanik ister hd olsun disk fren eğer fren telini koparmazsanız sıkıntısızdır hatta fren teli koparsa v frende işinize yaramaz v fren avantajı bence sadece ağırlık disk fren ayarı yapmakta sadece bir alyana bakıyor...
(Benim görüşüm [emoji3] )

Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Tabi birde rotorun parıltısı söz konusu :) Görsel zevkleri - tasarım anlayışını da ele almak lazım. Rotorsuz bir jant çok abes geliyor benim gözüme şahsen.
Ayrıca şehir içerisinde kullanan, trafikte kullanan kişiye çok net bir duruş gücü gerekiyor. Ben çok defa yola zıplayan yayalardan, çok defa önüme açılan kapılardan HD frenin frenaj kabiliyeti sayesinde kurtuldum. V-Fren olsa net 3-4 yayayı ezmiştim yani bu kadar net söylüyorum.

Ama maddi açıdan bakarsak da alırken cidden çok pahalı. Düzgün bir HD fren + rotor resmen giriş seviyesi bir bisiklet fiyatında :D Şaka gibi fiyatlar söz konusu.
Bakımı dert değil, balatası ıvırı zıvırı hiç problem değil. Ama frenleme kolu veya pistonlar arıza yaparsa vay haline, değiştirmek durumunda kalırsın.

Para açısından kafası rahat olan kişi, kullandığı bisikletin amacı ile çelişmemek kaydıyla HD kullansın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kızılçam
@Murat B.
Trollüğünüzü yapmışsınız :D küçük firmalardan ya da ucuz bisikletlerden bahsetmiyorum bence siz de biliyorsunuz :) diyelim ki 4000 liraya 26 jant v frenli mtb alacağım bulma şansım var mı?
 
Kesinlikle disk fren. Duruş gücünü, yağmurlu ve karlı havalarda gücünü kaybetmemesini, jant yamulup teli kırılsa bile frenleyebilmesini çok sevdim. Uzun inişlerde eli yormuyor. Artık tur bisikletleri ve yol bisikletlerinde bile bulunuyor. Üstelik tahmin edildiği kadar ağırlık yapmıyor. Bakımını bilene bakımını yapması V fren kadar kolay geliyor.
 
@alperennuzumcu1
Allah biliyor gerçekten zengin falan değilim. Ama gönlümün zenginliği konusunda bir şey diyemem :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Kızılçam
disk fren olursa bisiklet daha güzel duruyor diye birşey yok.. araba değil ki bu, seni tutan bi kemer de yok.. ani bi frende bisiklet zınk diye dursa da sen uçarak yola devam edersin :D
 
Arkadaşlar merhaba, V fren bir bisiklet almayı düşünüyorum da kolay kolay sorun çıkarmayan, iyi bir v fren modeli tavsiye edebilir misiniz? Şimdiden Teşekkür ederim.
 
Geri