Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Disk fren mi V fren mi?

Scudo
Tur bisikletinde disk fren boş yere masraf ve kafa ağrısı verir. Heleki hidrolik olanı tam baş belası olur. Uzun yolda v fren tek anlaşılır ve sancısız çözümdür. Yinede pek tabiki daha tecrübeliler ne der ona bakmak lazım.

Birde kıyaslama yı ayni bisikletin ve aynı markanın iki fren çeşidinde yapmak gerekir. Aksi takdirde bilimsel bir kıyas olmaz.

Discovery II Mini cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Avantajı, dezavantajı bir kenara bırakırsak, güvenlik açısından yani frenaj olarak:


Video da görüldüğü gibi frenaj açısından çok farkları var.

Benim için hafif olsun daha fazla performans yapayım duruş mesafesi önemli değil
veya
performans benim için önemli değil fren yaptığımda benim güvenliğim daha önemli diye ikiye ayırabiliriz.

Sonuçta adı üstünde fren, kıyaslamak istiyorsanız asıl görevi olan frenaj üzerinden değerlendirme daha doğru olabilir.

Fren kullanan kişiye bağlı olarak, kabaca arasındaki fark:
Frene bastığınız da arabaya yapışma ihtimaliniz diğerine göre daha fazla.

(Bu fark hava şartlarına (yağmur, çamur vs.) bağlı olarak V frende daha da artıyor.)




Unutmadan, Disk frenin bir de yüksek hızlarda iken kızartma ve yaralama riskleri daha fazladır :)


Tabi bu %100 olacak anlamı yok, sonuçta kazanın nasıl sonuçlanacağını kimse bilemez.





Yüksek hızlarda rotorun ne hala geleceğine bir örnek:
Tabi siz bu hızlara çıkmayacaksınız :)

 
şunu anladımki gün geçtikçe farklı şeyler öğreniyor insan ilk benim salcanomu aldığımda okadar mutluydumki ohh dedim mis gibi mtb ama sonra işin içine girince salcanonun aslında nekadar tırt bir bisiklet olduğunu anlıyor insan. antalyadayım bugün abartısız 100 bisiklet görmüşümdür belkide daha fazla. bu 100 bisikletin bikere 80 salcano. 80 salcanodan 60 tanesi mtb ve 60 mtbden belki bir iki tanesi v frendi. ben bisikleti alırken dağ bayır tırmakmak istediğim için aldım ama şunu bugün birkez daha anlamadım araştırmadan anlamadan etmeden bisiklet alıyoruz. adam bisikleti sadece şehir içi kullanıyor belli tertemiz bisiklet ama neden mtb ? mtb yi kadar önemli kılan ne ? disk freni önemli kılan ne ? kendimizce bişeyler yapıyoruz ama anlamış değilim. evden işe işten eve gidenler bile mtb alır oldu. herkesin altında salcano hd mtb var. uzunca yazdım ama şu soruyu kendimize sormuyoruz hiç " ben bisikleti hangi amaçla alıyorum ve hangi amaçlar için kullanıcam ? "
 
@kity92 aynı şekilde disk fren v frende tamamen kişisel bir tercih.

V fren:
Frenaj mesafesi disk frene göre daha düşük olsun çok problem değil,
yağmurda, çamurda bisiklete binmiyorum,
v fren basit, kendim bile fren pabuçlarını değiştiririm,
daha hafif olduğu için performansımı artsın,
jant setleri vs. V frenlere uyumsuzluk sorunu olmaz


disk fren:
benim için frenaj ve güvenliğim daha önemli,
yağmurda, çamurda daha iyi frenaj yapsın,
daha ağır bu yüzden, performansım düşsün önemli değil,
balata değişimi veya hidrolik yağını giderim bisikletçiden değiştiririm veya bir şekilde öğrenirim.
jant seti almadan mevcut disk rotoruma uyması lazım, en fazla jant seti almam veya uyumlu jant seti arar bulurum.
düştüm vb. rotoru yamuldu yenisi masraflı ama olsun problem değil.
 
Bu arada durmak için fren tek başına yeterli bir koşul değil. Yokuşta yaşadığım en büyük problem lastiğin kayması oluyor. V fren kullanıcısıyım ve zor durumda arkayı aniden sıkmaya korkuyorum. Çünkü yüklendiğim de lastik durup kaymaya başlıyor, dengem bozuluyor. Disk freni hayal bile edemiyorum.
 
@darkdream

Hocam bence bu durumda 2 freni birden kullanmak daha mantikli. %10 üzeri egimli yokuslardan inerken arada ince bir fren çizgisi var ve bu çizgiyi tutturmak gerçekten çok zor.

Frene tam basmazsaniz bisiklet durmuyor, tam basarsanizda tekeriniz kayiyor.
Sürekli kaydirma durumlarindada lastik 1 haftaya yariya iniyor.
Frenler çift papuç yapilabilir aslinda baski alanini dahada genisletmek için ama bu seferde daha fazla kuvvet isteyecek bizden.
Özellikle tur bisikletçileri için frenin önemi 1000 kat daha fazla.
40-45 kilo bisiklet+ 75-80 kilo turcu= nerden bakarsaniz 115-125 kiloyu durdurmak hiçte kolay degil.

BENCE DAHA GÜVENLI FREN SISTEMLERI YAPILMALI.
 
Anladığım kadarı ile sürüş tarzı ile de alakalı.
Sakin sürüş tercih eden biri için v fren yeterli ama daha seri, hızlı kullanan ve trafikte kullananlar için Hidrolik disk tercih edilebilir.
V fren avantajı çok daha ucuz ve bakımı kolay, hd fren avantajı daha kısa mesafede duruyor çok daha az kuvvetle duruyor, ıslak durumda bile performans veriyor ve estetik görünümü iyi.
V fren dezavantajı ıslak durumda performans çok azalıyor, HD frenin dezvantajı ise bakımı zor ve pahalı.

Buradan çıkarımım;
yağmur çamur demeden bisiklete binenler, MTBsini gerçekten arazide kullananlar ve şehir içinden bir trafiğe çıkıp ani dur kalk yapanlar için hidrolik fren iyi ama günlük kullanım için şehir merkezlerinde veya şehir dışında nispeten sakin trafikte ve trafiksiz ortamlarda kullananlar için vfren daha iyi.

peki hidrolik v fren sistemleri var mı ve kolay ulaşılabilir mi? her bisiklete uyar mı?
 
@kurloz evet var magura sanırım markası ve tur bisikletlerinde uygulanıyor.Her bisiklete uygulanır mı bilmiyorum fakat ağırlık önemli olunca her bisikletçinin isteyeceği bir şey olacağını sanmıyorum.
 
Kişiden kişiye ve sürüş tarzına göre değişir fakat benim gibi bisikletle beraber 115-120 kiloysanız(yüksüz) hidrolik zorunlu gibi bir şey.
 
dağda sürüp çamur yüzünden frenleriniz boşalmıyorsa v fren. zaten bildiğim kadarıyla disk fren karda çamurda sürüşler için geliştirildi.

daha hafif
daha ucuz
tamiri daha kolay
yedek parça bulmak daha kolay
ve de aynı duruş mesafesini sağlayabiliyorsunuz.
 
Hocam V frenin parçaları kolay bulunur , yolda bile kendin tamir edebilirsin. Ama disk öyle değil , zahmetlidir. Ben dağda bayırda sürmüyorum. Şimdiye kadar iki fren türünü de denedim ve V frende karar kıldım .
 
Disk fren yağmur ve çamurda tutma konusunda sorun yaşamazken v frenler geç tutma veya tamamen tutmama gibi sorun yaşatabilirler bence en büyük fark budur[emoji4]
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Hidrolik v fren [emoji5]

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hidrolik kullanmış biri olarak benim için kesinlikle V fren ya da U fren. Disk frenlerin en sinir bozucu olayı diskin hizasının bazen kaçabilmesi ve çok takıntı yapıyor. Karda çamurda sürecekler için bir şey diyemem. Bir de hidrolik fren bakım olarak oldukça komplike ve hassas.

Açıkçası ben gözümde fazla büyütmüşüm hidroliği, espirisi sadece az kuvvet çok güç ama öyle abartıldığı gibi de değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Ben ilk v frene geçtiğimde bayağı bir zorlandım ancak alıştıktan sonra pek fark etmiyor. Pabuçları kaliteli bir pabuçla değiştirince dahada rahat oluyor ve evet bakım v frende inanılmaz basit. V fren <3
 
v-fren zevkli olmuyor en iyisi hd-disk :D
 
Zengin = H.Disk
Orta = M.Disk
Fakir = V fren

olay bitmiştir abi :)
 
Geri