Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dişli oranlarınız ve tecrübeler

Scudo
@denizt tiagra olması önemli değil 10 lu, 4 delik ve 110 bcd olduktan sonra marka model fark etmeksizin montaj yapılabilir. Ben 30 dişli olunca neden uyum sorunu olacağını öğrenmek istemiştim. Belki zincir boyu uzun kalabilir mi diye düşünmüştüm.
 
Son düzenleme:
@denizt tiagra olması önemli değil 10 lu, 4 delik ve 110 bcd olduktan sonra marka model fark etmeksizin montaj yapılabilir. Ben 30 dişli olunca neden uyum sorunu olacağını öğrenmek istemiştim. Beliki zincir boyu uzun kalabilir mi diye düşünmüştüm.

Not:Farklı ayna kol dizilimi elde etmek için dişili değişimi yapılırken önce Vida-Daire Çapı(BCD) nin uygunluğuna sonra da orta aktarıcınızın kapasitesine bakınız ve ona göre sipariş veriniz.BCD si uygunda olsa kapasite hesabını mutlaka kontrol ediniz.

Not yazmışlar dikkat edin derim. Bunu da almanız gerekebilir
Screenshot_20210128_223921.jpg

Arkadaşların dediği gibi anlamsızlaşmaya başlıyor olay. 🙄🥴
30 u boş verin arka rubleye odaklanın 11-34 mis gibi olacaktır. Ben scultura 300 de kullanıyorum gayet güzel.
yaş 41 oldu 2 gün önce 11-32 ile Erciyes tırmanmaya çalıştım 😬
 
Son düzenleme:
Rublem hali hazırda 11-34 yokuslardada pek sıkıntı yaşamıyorum. Ama oturduğum yerin çevresinde çok ciddi yokuşlar var. Eve gelmek istediğimde ciddi rampaları tırmanıyorum. En azından dizlerime binen yükü azaltmak istemiştim hemde kalın lastik takip araziye girersem kadansım biraz daha yüksek olsun diye. Ama çok maliyetli olacak gibi duruyor ön aktarıcı değişimi vs. Yazan ve bilgilendiren abilerime teşekkürler.
@Muhammet Ağrı @selim82 @denizt
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
Rublem hali hazırda 11-34 yokuslardada pek sıkıntı yaşamıyorum. Ama oturduğum yerin çevresinde çok ciddi yokuşlar var. Eve gelmek istediğimde ciddi rampaları tırmanıyorum. En azından dizlerime binen yükü azaltmak istemiştim hemde kalın lastik takip araziye girersem kadansım biraz daha yüksek olsun diye. Ama çok maliyetli olacak gibi duruyor ön aktarıcı değişimi vs. Yazan ve bilgilendiren abilerime teşekkürler.
@Muhammet Ağrı @selim82 @denizt
Güçlenerek bu problemi çözersin. Sadece tırmanma sayını arttır inan gerisi geliyor. 34x34 ile heryere 80 90 kadans çevirirsin .
 
Yukarıda "Tiagra 4700 aynakola 30T dişli taksam problem çıkar mı?" şeklinde sorulmuş ama cevabı biraz eksik kalmış gibi.

Eğer takabilseydiniz problem olmazdı belki ama fiziki sebeplerden ötürü takamazsınız. 110 BCD ölçüsündeki aynakollarda minimum dişli 34T bulunabiliyor. Çok zorlarsanız çin menşeili dişlilerde 32T'de bulursunuz ancak zincir aynakolun gövdesine temas edecektir. Baktığınız 30T dişli 104 BCD ölçüsündedir.

GRX aynakol düşünülebilir, 30-46T ile çıkılamayacak rampa sayısı epey azalır. Ancak GRX seride aynakolun dişli hizası 2.5mm daha dışarıda olduğu için teoride ön aktarıcıyı da değiştirmek gerekir. Bisan Alltrail 2020 modellerde GRX seti R7000 ön aktarıcı ile çalıştırıyor. (niyeyse, grupset daha mantıklı değil mi?) Muhtemelen limitlerle oynanarak bu 2.5mm telafi edilebiliyor.

Benim planım ön aktarıcıdan tamamen kurtularak 1x sisteme geçmek. Arkaya çay tepsisi ebadında 11-42 dişli, öne 40T narrow wide yaprak dişlisi takıldığında arka aktarıcı da uyumluysa sorunsuz çalışıyor. Optimal kadans ve KOM peşinde koşanlara kabus gibi görünebilir, lakin benim gibi faniler için kaymaklı kadayıf.
 
@selim82 Efsane bacaklarımla 52-11 100 üzeri kadansım ne olacaktı peki. :komik: :komik:
 
uzun süre farklı kombinasyonlar kulandım güncel durum şu şekilde.

bir bisikletimde 52-36 11-28 var. %10 üzeri eğimlerde zorluyor tempo tutmamı zorlaşıyor.
diğerinde 50-34 11-28 kullanıyordum yeni 32 rubleye geçtim. +250km lik uzun sürüşlerde gücü ekonomik kullanmak için böyle bir tercih yaptım.
 
uzun süre farklı kombinasyonlar kulandım güncel durum şu şekilde.

bir bisikletimde 52-36 11-28 var. %10 üzeri eğimlerde zorluyor tempo tutmamı zorlaşıyor.
diğerinde 50-34 11-28 kullanıyordum yeni 32 rubleye geçtim. +250km lik uzun sürüşlerde gücü ekonomik kullanmak için böyle bir tercih yaptım.
Ben de bir suredir 52 36 / 11 28 kullaniyorum. Ozellikle uzun(1 saat ve uzeri) ve %10 civari yokuslarda kadans 60 civarinda seyrediyor. Ama burada kilit noktanin guc oldugunu düşünüyorum. 3.5 watt/kg yerine 4 watt/kg guc uretebilsem stabil olarak 1 saat boyunca sanirim 80 kadansi rahat yakalarim. Ama onun icin de daha cok calismam lazim😁
Belki trainer alirken 11 30 ruble alip trainer ile bisikletin rublelerini degistirmek akilli bir hareket olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Ben de bir suredir 52 36 / 11 28 kullaniyorum. Ozellikle uzun(1 saat ve uzeri) ve %10 civari yokuslarda kadans 60 civarinda seyrediyor. Ama burada kilit noktanin guc oldugunu düşünüyorum. 3.5 watt/kg yerine 4 watt/kg guc uretebilsem stabil olarak 1 saat boyunca sanirim 80 kadansi rahat yakalarim. Ama onun icin de daha cok calismam lazim😁
Belki trainer alirken 11 30 ruble alip trainer ile bisikletin rublelerini degistirmek akilli bir hareket olabilir.

bilemiyorum tercih meselesi. benim yaklaşık 4 watt/kg. katıldıgım sürüşler min 4500 elevation kazanımlı ve min 300km uzunlugunda turlar. bu zamana kadar 28le katılmıştım ama yasaklar kalklarsa 32 ile deneme şansım olacak.
 
bilemiyorum tercih meselesi. benim yaklaşık 4 watt/kg. katıldıgım sürüşler min 4500 elevation kazanımlı ve min 300km uzunlugunda turlar. bu zamana kadar 28le katılmıştım ama yasaklar kalklarsa 32 ile deneme şansım olacak.
Bu bahsettiğiniz uzun surusler icin mutlaka 32 daha saglikli olacaktir. Enerjimizi cok iyi planlamazsak 1500kj - 2000kj sonra uretebildigimiz ve koruyabildigimiz guc miktarlari min %15-20 bandinda düşüyor zaten. Wko5te incelemeyi cok sevdigim bolumlerden biri sure uzadikca ve yorgunluk biriktikce urettigimiz gucun azalmasi grafikleri.
Benim kendimle ilgili bahsettigim daha ziyade 3-4 saatlik 80-100 km civari ve 2000m civari elevationli surusler.
 
Bu bahsettiğiniz uzun surusler icin mutlaka 32 daha saglikli olacaktir. Enerjimizi cok iyi planlamazsak 1500kj - 2000kj sonra uretebildigimiz ve koruyabildigimiz guc miktarlari min %15-20 bandinda düşüyor zaten. Wko5te incelemeyi cok sevdigim bolumlerden biri sure uzadikca ve yorgunluk biriktikce urettigimiz gucun azalmasi grafikleri.
Benim kendimle ilgili bahsettigim daha ziyade 3-4 saatlik 80-100 km civari ve 2000m civari elevationli surusler.

o tip sürüşler için allezi kullanıyorum :)
 
52-36 & 11-28 grupsetimi modifiye edip
52-34 & 11-32 olarak kullanıyorum. Kafam çok rahat 😉
 
@samet42 bildiğim kadarıyla uyumsuzluk orta akrarıcının kapasitesi nedeniyle olacaktır genelde 16 kapasite oluyor 52_36, 50_34, 46_30 gibi bu rakamlar tesadüf değil. Shimano sitesinden kontrol edebilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: SametUYNDRN
Geri