Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dişli oranlarınız ve tecrübeler

Selamlar.

52 36 ve 50 34 oranlarının farkı tam olarak nedir yani yüzdesel vs. Olarak kağıt üstüne dökülebilir rakamlar mıdır🙂
 
Scudo
Selamlar.

52 36 ve 50 34 oranlarının farkı tam olarak nedir yani yüzdesel vs. Olarak kağıt üstüne dökülebilir rakamlar mıdır🙂
(link)
Bu sitede tam olarak aradığınız hesaplamalar mevcut. Örneğin 50x12 ile 52x12 dişli oranları ile 100 kadansta çevirdiğinizi varsayarsak 2km hız var farkı oluşuyor. Aynakol x Ruble oranlarıni verdim kafanız karışmasın 😊
 
(link)
Bu sitede tam olarak aradığınız hesaplamalar mevcut. Örneğin 50x12 ile 52x12 dişli oranları ile 100 kadansta çevirdiğinizi varsayarsak 2km hız var farkı oluşuyor. Aynakol x Ruble oranlarıni verdim kafanız karışmasın 😊
Teşekkürler inceleyeceğim 👍🏻👍🏻
 
Krank takımım; 40X30X22T, arka dişliler ise; 11-34T açıkcası ben gayet memnunum yokuş performansından olsun düz yol performansından olsun beni hiç üzmedi. Ya birde şu var ben profesyonel bir sporcu değilim yani Tour de France'a katılacak değilim. :komik:
 
53/39 ve 46/36 ön,
11/28 ve 11/32 arka 2 li lerin den hangisi makbuldür? Son hız ve yokuştan istifade edeyim desem?
 
53/39 ve 46/36 ön,
11/28 ve 11/32 arka 2 li lerin den hangisi makbuldür? Son hız ve yokuştan istifade edeyim desem?
53/39 - 11/28 çeviririm diyorsan tavsiye ederim. Ama Bursa gibi bir şehirde biraz zorlar. Özellikle antrenmansız olunan sezon başları.
 
53/39 ve 46/36 ön,
11/28 ve 11/32 arka 2 li lerin den hangisi makbuldür? Son hız ve yokuştan istifade edeyim desem?
%8-9 üzeri ve uzun yokuşlar hayatınızın bir parçası ise 52-36 / 11-30 tavsiye ederim. Ben 11 28le 6 ay kadar kullandım. Uzun sert yokuşlarda kadansım 50lere kadar inmeye başlıyordu. 11 30 a geçince hem sürüşler daha rahat oldu hem de antreman kalitem arttı daha sağlıklı pedal çevirebildiğim için.
 
53/39 ve 46/36 ön,
11/28 ve 11/32 arka 2 li lerin den hangisi makbuldür? Son hız ve yokuştan istifade edeyim desem?
53/39 kullanırsan, arkada 11/32 bile kullansan, 70 kilo sıfır yağ dal gibi biri değilsen, yokuşlarda zorlanırsın. Ayrıca, hız vitesi (53/11) 5'e yakın bir oran, düzlükte bile zorlayacaktır. Bence 53/39 profesyonellere hitap eden bir aynakol. O yüzden önerim 46/36 + 11/32.

@Bıyıkov Küçük dişli 36 olunca aynakol 110 BCD oluyor. 52T 110 BCD yaprak var mı ki?
 
Son düzenleme:
53/39 ve 46/36 ön,
11/28 ve 11/32 arka 2 li lerin den hangisi makbuldür? Son hız ve yokuştan istifade edeyim desem?
50/34 11-28 yada 11-30 biz amatörler için ideal. Şahsen ben 52/36 11-30 kullanıyorum ancak yaşadığım yer deniz seviyesinde bir yer ve abartılı yokuşlar yok. Bursada yaşasaydım kesinlikle 50/34 aynakolu seçerdim.
 
52-36 ön, 11-28 arka kullanan biriydim. Yokuşları çıkıyordum ancak kendi gücümle, kadans az power yüksek. Özellikle uzun mesafelerdeki sallıyorum 150-200km lerdeki yokuşlar çok yoruyordu hele ki %12 üzeri yokuşlarda doğal olarak daha çok güç ürettiğim için bacaklardan ve dizlerden çok yiyordum.

1 hafta önce 11-34'e geçiş yaptım, yokuşlarda şuana kadar daha rahattım ama henüz 100km üzeri uzun bir mesafede deneme fırsatım olmadı. Bu hafta sonu 300kmlik bir rotada avantajlarını çok daha rahat göreceğimi düşünüyorum. bence her durumda arka ruble oranları 30-32-34 olmalı... Çünkü şimdi dizlerimi güçlü ama böyle böyle dizlerden çok güç yiyoruz ve sakatlık ya da ilerleyen yaşlarda sıkıntılar doğabilir.

(Ufak not: düz yolda performasın ufakta olsa düştüğünü hissediyorum. Daha çok deneme ile göreceğiz tabi)
 
Arkada 11-34 biraz vites geçiş tadını kaçırıyor gibi. Deli gönül daha az aralıklı ruble al diyor bir daha ki sefere 11-30 gibi ama ön aynakol ve yaş ne yapıyorsun sen Çetin Bey diyor.
 
Arkada 11-34 biraz vites geçiş tadını kaçırıyor gibi. Deli gönül daha az aralıklı ruble al diyor bir daha ki sefere 11-30 gibi ama ön aynakol ve yaş ne yapıyorsun sen Çetin Bey diyor.


Hocam ben hiç sorun yaşamıyorum. Zaten 34'ü henüz denemek dışında hiç kullanmadım :) Hep 30 ya da 27 ile çıkıyorum çıkacaksam :) Bence büyük ruble herkese şart. Yoksa dizler zamanla perte çıkar Allah korusun :)
 
Yol bisikleti kullanmayan biri olarak yorum yapicam. Londradan istanbula fixieyle gelen de var. O yüzden vites oranına cok takılmamak lazim. Bi bisiklet toplasam campagnolo ekar tekli aynakol 44 diş. 9-42 ruble kullanırdım. Bu oranlar yol bisikletinde nasil gider? Hız yapmaktan çok ortalama hiza onem veren biri olarak
 
Yol bisikleti kullanmayan biri olarak yorum yapicam. Londradan istanbula fixieyle gelen de var. O yüzden vites oranına cok takılmamak lazim. Bi bisiklet toplasam campagnolo ekar tekli aynakol 44 diş. 9-42 ruble kullanırdım. Bu oranlar yol bisikletinde nasil gider? Hız yapmaktan çok ortalama hiza onem veren biri olarak

vardır hocam dediğim gibi 36-28ile kartepeyi tırmandım ben, ya da daha sert yokuşları çıktım hiç problem olmadı ama bu sağlıklı bir süreç değil dizlere yazık.
 
53/39 kullanırsan, arkada 11/32 bile kullansan, 70 kilo sıfır yağ dal gibi biri değilsen, yokuşlarda zorlanırsın. Ayrıca, hız vitesi (53/11) 5'e yakın bir oran, düzlükte bile zorlayacaktır. Bence 53/39 profesyonellere hitap eden bir aynakol. O yüzden önerim 46/36 + 11/32.

@Bıyıkov Küçük dişli 36 olunca aynakol 110 BCD oluyor. 53T 110 BCD yaprak var mı ki?
53 nereden çıktı anlamadım açıkçası ben 52 36 kullanıyorum ve mesajımda da o şekilde belirttim. Birşey gözümden mi kaçtı?
 
@Bıyıkov Yanlışlıkla 53 yazmışım. Şimdi baktım da, tahmin ettiğim gibi, küçük dişlisi 38'den küçük olup büyük dişlisi 52 olan yapraklar sadece yeni nesil 4 vidalı yapraklarda varmış. 5 vidalılarda ikisi beraber olan aynakol yok.
 
50-34 ayna 11-28 ruble kullanıyorum daha önceki setim 11-30 du 30 u aradığım yerler oluyor elbette, 32,34 ruble bence fazla
 
Gravel bisikletimi önde 40T aynakol, arkada ortalama bir çay tepsisi ebadındaki 11-42 kaset dişli ile 1x olarak topladım, pişman değilim.

Asfaltta yeterli hıza ve ideal kadansa sahip değilim ama asfaltta süren kim. :)
 
Geri