Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Doğru lastik basıncı

conti grand prix4s2 max 116 psi 130 bastım sıkıntı olur mu ? arka lastiğim nedense patladı ve 1 gün sonra hava basıncı 130psi' dan 100 psi düştüğünü gördüm bilgisi tecrubesi olan var mı bu konuda.
 
Scudo
Ben her zaman lastiklerime basabildiğim en yüksek havayı (Artık havayı basınca siboptan hava kaçırma sesi gelmeye başlayana kadar) basarım. Başka şekilde süremiyorum. Ön lastiğin havası az bişey inik olsa bisiklette ayağa kalkınca lastik sanki yere yapışmış gibi duruyor hiç sevmiyorum lastik dediğin diri durcak eğilip boynunu bükmüycek. Diyceksiniz ki yerdeki bütün girinti çıkıntıları hissedersin, hissedeyim be abi ben de ondan zevk alıyorum işte :D
 
Güzel iş emeğine sağlık.
 
Lastik basınçlarımızı ayarlarken hiçbir zaman aklımızda sabit bir rakam ya da önceden belirlenmiş bir aralık olmamalı. Bisikletinizin ön lastiğinin havası sizin ideal basınç aralığınızda olduğu halde çok kötü bir yol tutuşu verebilir. Özellikle ön lastik basıncının kuyumcu hassasiyeti ile ayarlanması gerektiği kanaatindeyim. Ben böyle yapıyorum ve çok rahat ediyorum. Bagaj durumunuza ve yol durumunuza göre lastik havalarınızı yeniden ayarlamak size zaman kaybettirmez tam aksine zaman kazandırır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
@MehmetAliB. geçen hafta yeni bir yol bisikleti aldım lastiğinde 700x25 yazıyor .bende 77 kiloyum tabloya göre 95 psı olması gerekiyor.
ancak 80 psı dan sonra ayaklı pompa bile basmıyor. bir yanlışlık mı var yoksa ben mi yanlış bakıyorum tabloya.
 
78 - 79 kiloyum.
Michelin Dynamic Sport 700 x 25 lastiklere 100 psi hava basıyorum, ölçüm ayak pompasının gösterdiği kadar ama gayet güzel gidiyoruz.
Bisiklet Sensium 300, Jantlar fabrika çıkışı Shimano R500.
Pompa iyi ise gayet güzel basabilirsiniz ben sorun yaşamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: BARTHEZ
@BARTHEZ Mutlaka bir yanlışlık var. Ayaklı pompada sorun olabilir. Başka bir pompayla deneyin. 120'ye kadar hava basabilmeniz lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: BARTHEZ
@Tolga Uşaklı bendede aynı bisiklet ve aynı lastik var. 80 psı bastığımda elle lastiği yokladığımda zaten taş gibi oluyor. Bir yandan da insan korkuyor daha basmaya.

@MehmetAliB. Pompa da sıfır daha ama dediğiniz gibi olabilir.başka bir şekilde denemekte fayda var.
 
80 psi ile 100 psi arasında temiz ve kaplaması güzel asfaltta çok ciddi fark oluyor bence.

Ben bir kere 80 psi ile gittim sonra aynı yolu tekrar 100 psi ile gittim, ikinci sürüş kaymak gibi geldi :)

Zemin çok bozuk değilse ben çıkmadan hep 100 psi yaparım.

Geçen gün 117 km 100 psi ile sürdüm zemin bazen bozuk olmasına rağmen rahatsız etmedi hiç.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
@Tolga Uşaklı bende deneyeceğim. dışarıda hava bastırayım basıncına bakarak. bilgilendirme için çok teşekkür ederim.
 
Merhaba yol bisikletine geçen ağır bir sürücü olarak (114 kg) size sormak istedim. 700x25c 125 psi Max basınç değeri olan bir lastikte basıncı güvenli bir sürüş için kaç yapmalıyım.
 
Bisiklet lastiğimin üzerinde minimum ve maksimum basınç değerleri yazıyor. Ancak ben lastiğe hava basmaya kalktığımda pompanın basınç göstergesi 3'e ulaşmadan zorlanmaya başlıyor ve lastik minimum basınç değerine ulaşamadan sertleşiyor. Pompanın göstergesinde sorun olduğunu düşünüp harici bir basınç ölçerle lastiğin basınç değerini ölçtüğümde de değerde bir yanlışlık olmadığını görüyorum. Pompa, 3 bardan sonra lastiğe daha fazla hava basılamayacağını belirten tepkiler veriyor. Lastik arada 0.5 bar kadar hava kaybediyor. Şambrelde bir sorun var da bu sebeple mi böyle bir sorun yaşıyorum acaba diye düşünüp diğer lastiğe de hava basmayı denedim ancak sonuç aynı oldu. Yanlış olan nedir bilemedim. Lastik üzerindeki değerler başka bir şeyin mi ifadesidir, bu konuda bilgi sahibi olanlar beni yönlendirebilir mi? (Lastik ya da şambrel hiç değiştirilmedi.)


_MG_6440.JPG
 
@idrisarici

edit : ben 125 yapıyorsunuz sandım.

125 sizin için iyi gibi ben 85 kg yim 125 le yapıyorum her turumu ama lastikler farklı kendi sitesinden bi kontrol etmek lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: idrisarici
The Espoir Sport is a reliable road tire that's ideal for ambitious training and high-mileage rides. It features a durable compound with low rolling resistance and plenty of grip. And with our BlackBelt X 2 flat protection, you also gain reliability and durability where it counts.
  • Casing: 60 TPI
  • Bead: Wire
  • Compound: 70a
  • Flat Protection: BlackBelt X 2
  • 700 x 25mmmm; psi 110-125; approximate weight 370g
  • 27 x 1-1/4"; psi 85-95; approximate weight 475g
 
Bende Giyo'nun 25 liralık bir pompası var, 120 psi basabiliyor ve göstergesi var. Öne 75 psi, arkaya 85 psi basıyorum. (Schwalbe Marathon Plus 700x38C)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eroseros
@Unchained

Lastiğin içindeki hacim araba lastiğine göre çok küçüktür.
Daha ölçmeye başlarken içindeki havanın ciddi bir kısmı tahliye olur.

Asıl yapılması gereken:
Pompayla Lastiği şişirirken üzerinde "tahliye butonu olan" kaliteli pompa ile lastik havasını :: ölçerek şişirmektir ve azaltmaktır:: :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih T.
Bisiklet için standart bir psi değeri olmaz. Araba gibi düşünmeyin. Arabalarda jant büyüklüğüne ve genişliğine göre fabrika çıkışı olarak bazı değerler verilir. Bisiklet zaten kendisi hafif. Bunun için kıstas jant büyüklüğü ve lastik genişliği değildir. Tamamen sürücünün ağırlığı ile alakalıdır. Basınç az olduğunda lastik yayılır, bisiklet zor gider. Çok olduğunda ise sert ve rahatsız olur. Ayrıca patlama riski de var. Lastiği elinizle kontrol etmeniz yeterli. Sürekli bindikçe kendinize uygun basıncı da bulmuş olacaksınız. Göstergeli bir pompa kullanıyorsanız eğer, sizin için kolaylık olacaktır. Size uygun olarak bulduğunuz değeri göstergede psi olarak saptadıktan sonra hep o değerde hava basarsınız
 
ReifenbreiteKörpergewicht
ca. 60 kgca. 85 kgca. 110 kg
25 mm6.0 Bar7.0 Bar8.0 Bar
28 mm5.5 Bar6.5 Bar7.5 Bar
32 mm4.5 Bar5.5 Bar6.5 Bar
37 mm4.0 Bar5.0 Bar6.0 Bar
40 mm3.5 Bar4.5 Bar6.0 Bar
47 mm3.0 Bar4.0 Bar5.0 Bar
50 mm2.5 Bar4.0 Bar5.0 Bar
55 mm2.0 Bar3.0 Bar4.0 Bar
60 mm2.0 Bar3.0 Bar4.0 Bar

Tablo schwalbe.com sitesinden alınmadır.
Görüldüğü gibi 60 kg, 85 kg ve 110 kg vücut ağırlığına göre ve lastik genişliğine göre bar cinsinden değerler var.
Örnek 72 kg lık birisi 2 inç yani 50 mm tabanlı lastik kullanıyorsa 2.5 ile 4.0 bar ortalaması 3.2 bar ayarlaması gerek.
Birçok sitee ön lastik arka lastiğe göre 0.5 bar düşük olmalı diyor.
Bu durumda 72 kg lık vücut için ve 2.0 inç lastik için;
Arka 3.2 bar
Ön 2.7 bar olmalı.
Rakamları psi ye çevirmek için 14.5 ile çarpıyoruz.:)

Tabloda vücut ağırlığı satırı bozuk çıktı.
Doğrusu:
(link)

Kaynak : schwalbe.com

İlave:
Schwalbe.com da lastik basıncının birazda kişisel tercih olduğu yazılı.
Basınç yükseldikçe sürtünme direnci azalır..kolay pedal çevrilir.lastiğin patlama riski azalır.
Ama konfor da azalır.
Yani bozuk zeminde lastik sönümleme yapamaz.:)
 
@kuşlar gibi özgür

Daha önce 85 psi bastıysanız ..
Ve 70 psi yaparsanız lastik daha konforlu olur.
Muhtemelen pedal da hafif sertleşir.:)
 
Geri