Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Doktor Bu Ne! (Bir Specialized Vakası)

Selamicim çok geçmiş olsun konuyu yeni gördüm ve bunun senin başına gelmesine 2 kat üzüldüm. O şekilde o bisikleti kullanmanın içine sinmeyeceğini biliyorum. Arkadaşlarında dediği gibi konunun peşini bırakma yurtdışı ile mailleş durumu tekrar izah et.

Ben Selaminin KTM Revelator 4000'ini aldım, kim görse 2. el olduğuna inanmadı o kadar titiz bir kullanıcı kendisi, bu tür bir olayın başına gelmesi çok büyük talihsizlik.
 
Scudo
Amacım kimseyi karalamak degil! Specialized butcem dolayisi ile ilgi alanimin cok disinda bir marka zaten. O yuzden Turkiye distrubutoru ve bayilerinin hicbirini bilmem.
Ancak bir noktaya dikkat cekmek isterim ki isin uzmani arkadaslar degerlendirsin.

Once bir ornek:
Yillar once Quik Silver markasinin fanatigiydim neredeyse. Yasadigim yerdeki bayiden aldigim urunlerde bir sure sonra kalite sorunu ve sikayetlerimde 'kullanici hatasi' bastan savmasi ile karsilasmaya basladim. O zaman tifil bir ergen olmanin yanisira, tuketici heyeti, tuketici haklari gibi olgular yoktu.
Sonra ortaya cikti ki bizim bolgedeki bayi karini arttirmak icin fason urunler yaptirip orjinal fiyatina satiyormus. Marka olaya mudahale etti ve is distrubutorune kadar uzandi...

Uzun lafin kisasi, bir sekilde replika kalitesiz Specialized bisikletler orjinal gibi son tuketiciye ulastiriliyor olabilir mi? Bu bahsi gecen sorunlar yurtdisindaki specialized urunlerde de sıklıkla oluyor mu? Specialized yurtdisi kullanicilarini da bu sekilde magdur ediyor mu?

Amacim kimseyi karalamak, tohmet altinda birakmak, distrubutor veya bayi suclamak degil! Boyle birsey varsa bile distrubutor veya bayi durumdan habersiz olayin kurbani olabilir...Sadece kafamda soru isaretleri...
 
@cagdas81 ,@Uptown Cyclist @Çakırgöz @Strelok @cyurdasiper @Eser Sevinç @ratm @Mehmet Altuğ @Eibec @Yağız Gökmen @ahmetaldag @ÖmerMurat @altughansinan @Tolga Çelebi @Korhan A. @suat akman

Merhabalar,öncelikle mesajlarınız ve yorumlarınız için teşekkür ederim iş yorgunluğu ve moral bozukluğu ile mesajlarınıza tek tek yanıt veremediğim için kusura bakmayın.Genel olarak şöyle cevaplayacağım.

Konuyu Specialized'e bildirme konusunu düşündüm fakat Hasan bey zaten konuyu speciazed ile ilk görüştüğünde olumsuz yanıt gelmiş kendisi irdeleyip uzatmış bundan dolayı süreç uzamış hatta.Ben samimiyetine inandım ama inanmayanlar için söylüyorum Specialized'den yazılı rapor da tarafıma ulaştırılacak.Yani durumun distribütörden Specialized'e aktarılmamış olma ihtimalini şuan için görmüyorum.Fakat biz iletişime geçsek boşuna mı olur ? Hayır diyemem iyi dil bilen bir arkadaş yardımcı olursa bu forum başlığıyla birlikte kendi ağzımdan konuyu Specialized'e iletip ücretsiz değişim talebinde bulunabiliriz diye düşünüyorum.

Bunun dışında,Specialized firması kendi bünyesinde onarım yapmaya karşı bir marka imiş.(2.el işlerine bulaşan bir imaja bulaşmamak için)
Ya komple kadroyu ücretsiz değiştiriyorlar yada %50 kadar indirimli şekilde yeni kadro tedarik ediyorlar.Fakat ben bunu kabul edersem de bu kadroyu elimden alıyorlar,tekrar revize edilip satılabilir diye düşünen arkadaşlar içinde şöyle bir bilgiye ulaştım Aktifpedal bu kadroyu kesip biçip mağazada vitrine koyuyor.İndirimli/Ücretli yenileme konusunda da şunları ekliyeyim ; Hasan Çağrı bey ile telefonda görüştüğüm kadarı ile 2016 model Tarmac 10R serisi bir kadro set için Specialized 1400 doları uygun görmüş.(Sitesinde kadro set fiyatı 3500 dolar)

Yasal yoldan hak arama konusuna gelecek olursak Specialized yazılı bir rapor ile karşımızda,telefonda Hasan bey tüketici heyeti genellikle tüketicinin yanındadır ama specialized teknik bir yazılı rapor ile değişimi reddettiği için çok bir şey değişeceğini sanmıyorum siz bilirsiniz yönünde bir yorum yaptı.Açıkçası bir mahkeme yoluna giderek elimdeki indirimli değişim hakkını kaybetmek istemiyorum.(Tabi bu değişim için Hasan beyden dönüş bekliyorum S-works kadro içinde bir fiyat gelecek.Bir yandan da kadroyu bu şekilde kullanıp hakkımı arama yoluna gitmeyi düşünüyorum.Bu süreçte kadroyu kullanarak kusurlu bölgenin ilerleyişini de gözlemlemiş olarak tekrar Specialized ile iletişime geçebilirim.

Sonuç kısmına gelecek olursak kafamda deli sorular,kara keçiler halay çekmekte netice yok.
 
@Selami53
Olur da kadro almazsanız direkt olarak Specialized'e mail atmak isterseniz ingilizce olarak, bana özelden yazabilirsiniz.Seve seve çeviri konusunda yardımcı olurum.Diğer taraftan, açıkçası fact10r kadro için 1400 dolar süper fiyat.Tekrar tekrar çok geçmiş olsun.
 
bu kadar kolay hasar alabiliyorsa bu bisikleti alsınlar başlarına çalsınlar, hem en pahalı bisikleti satacaksın hemde böyle hasarları olağan göreceksin , specialized markası benim için bitmiştir artık
 
@ratm

@ahmetaldag

@altughansinan

Yukarıda ismi geçen arkadaşlara karşı ifade şeklimizin hatalı olmasından dolayı kendilerinden özür dilerim...

Specialized'in raporu içerisinde yolladığı açıklayıcı görseli aşağıda paylaşıyorum. Burada göründüğü üzere kadronun üst katmanlarında da hasar olduğunu, neden garantiye girmeyeceğine karar verdiklerini detaylı olarak anlatıyor. İngilizce anlayan arkadaşlar okuyup anlayabilir.

Ayrıca Boya kusuru ve üretim kusurları hakkında yorum yaparken biraz da olsa zihninizi açmanızı sağlayacaktır.

Biz bu karar karışık farkını karşılayarak Selami Bey'e kadro temin edebileceğimizi bildirdik.

Bu görsele ve karara inanmayan arkadaşlar Specialized'in kendisine ve garanti servisi olan Central Europe Distributor Service <CEDS@specialized.com> 'e mail atarak teyid edebilirler.

Selami Bey'in bütün yasal hakları kendisinde saklıdır. istediği gibi değerlendirebilir kullanabilir. Biz Aktif Pedal olarak kendisini mağdur etmemek için elimizden geleni yapmaya devam ediyor olacağız. Kimsenin bize ve verdiğimiz hizmetlere bizi tanımadan, yaptıklarımızı ve çabalarımızı görmeden bu şekilde yargılama hakkı bulunmuyor.

Ayrıca şahsım adına da konu durum hakkında ne kadar üzgün olduğumu ve mağdur etmemek için çabaladığımı da Selami Bey'e bildirdim.

Aktif Pedal.png
 
@Hasan Çağri beyin yayınladığı fotodaki ifadeleri tatminkar buldum şahsen. Ama markanın ve distirbitörünün de "kendi markalarının seçimini yapmış" bir tüketiciyi de mağdur etmeyeceğini düşünüyorum. Zaten indirimli kadro değişimi vs. mevzu olmuş. Umarım süreç arkaaşımız için maddi-manevi en az zarar verici olarak sonuçlanır...
 
Peşini bırakmayın hocam. Yaptıkları ayıp, böylesi büyük bir firmaya yakışmamış gerçekten. Kurcalayın kurcalayabildiğiniz kadar.
 
Ne kadar komik ya.

Yani Selami Bey yalancı adam ısrarla kaza yapmadım,şahitlerim var diyor. Hala Specialized iki çiziğe bakarak kaza olduğunu mu anlıyormuş.(!)

Vay arkadaş bu Specialized nasıl bir markaymış da bilmiyormuşuz. Adamlar bir fotoğrafa bakarak bisikletin kaza yaptığını çözdüler.Bu yapılan alıcıyı yalancı duruma çıkarmaktan başka hiç bir şey değil. Müşteri her zaman haklıdır muhabbeti de yalanmış meğerse.

Ömür boyu kadro garantisi olmayan markadan bisiklet alınmazmış demek ki. Trek'e bu konuda saygılar..
 
Olayda bir gariplik var ama çözemedim. Hasarı canlı göremediğimiz için 2 boyut resimden analiz yapamıyoruz. Kendi adıma kaza darbe olmaması durumuna göre yorum yaptım, ancak ya kaza yapılmama durumu doğru değil, ya da rapor doğru değil. Ne kaza yapılıp yapılmadığını bilmek ne de raporun doğruluğunu teyit etmek benim gibi 3. şahıslar için mükün değil. Bu yüzden eksik veri varken birilerini veya kurum-firmaları suçlamak çok da doğru değil. Tek temennim umarım doğru neyse o bulunur..
 
Üzüldüm. Bir hevesle alınan bisiklet ve sonuç gerçekten üzücü.
Firmanın rapor göndermesi çok bişey ifade etmiyor zaten hakem heyeti bu yüzden bu işi yapıyor ama bilir kişi ne kadar bilir orası muamma. Bu kez hakkınızdan olmayın.

@Hasan Çağri ben alıntı yaptığınız mesajlarda bir hakaret göremedim. Firmanızı yalancılıkla suçlamışlar. Aynı firmanızın selami beyi yalancılıkla suçladığı gibi. Tehdit etmeniz hiç hoş olmamış.
 
Specialized diyor ki: Sayın kullanıcı üzgünüz ancak çatlak çizgileri düz değil eğik gidiyor.Istisna olamaz biz hemen kanıya vardık ve çizgiler eğik gittiğine göre kaza yaptınız.Yani yalan söylüyorsunuz tüm suç sizde.Verdiğiniz para umrumuzda değil ne de olsa sizinle durmuyoruz ayakta.Aktif pedal değil de Specialized'in canı cehenneme.Sizleri bilmem ama benden tek kuruş çıkmaz Specialized'e.Beğeniyorduk o kadar yazık oldu.
 
@SerkanH
Kadrodaki çatlak çizgileri düz gidiyor olsaydı üretim hatası olurmuş ancak şu an farklı yönlere doğru.Yani çatlama farklı karbon katmanlarında.Yani ağır bi darbeye maruz kalmış hasar almış falan :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Eibec ve SerkanH
Gördüğüm kadarıyla bunun bisikletinizin düşmesinden kaynaklanan bir darbe yüzünden olabilmesi mümkün. Burada bunu belirterek açık kapı bırakmışsınız zaten bisikletin yere devrilmesinden kaynaklı da olabilir diye. O halde sizin derdiniz kullanıcı hatası olup olmamasından ziyade bisikletin boya kalitesizliği veya dayanıksızlığı üzerine. Açıkcası bu durumda Specialized'ın yaklaşımı doğru, belki özel bir iyi niyet gösterip, darbe kaynaklı olsa bile hasar sırf müşteri memnuniyeti için ücretsiz değişim yapabilirlerdi ancak yapmak zorunda da değiller. Şu konuya yazan bir çok kişi sapla samanı ayıramamış, güncel üretilen otomobillerin çoğunun tampon boyaları çok ince verniklerle yapılır. Hafifçe bir sürtme bile olsa direk çıkar ve dökülür, siz bunu servise götürüp garanti kapsamına sokamazsınız, boya ucuz olabilir, dayanıksız olabilir ancak bu en nihayetinde kullanıcı hatasıdır.

Burada da söylenecek şey şu, hafif bir düşme ile boya bu hale geliyorsa, demek ki bir kalite sorunu var ortada. Ancak burada bir "düşme, devrilme" durumu mevzubahis olduğu için, Specialized'ın kadroyu ücretsiz yenileme, direkt garantiye alma zorunluluğu diye birşey söz konusu olamaz. Bunu darbe şüphesi varsa, hiçbir bisiklet firması yapmak mecburiyetinde değil. Ancak dediğim gibi kadronun boyasının kaplamasının dayanıksız olduğu ortada, bundan sonra tercihi de bu konuyu göz önünde bulundurarak yapmalı insanlar.
 
Hocam öncelikle çok geçmiş olsun,arkadaşların da dedikleri gibi specialized bir dünya testen geçiyor,bu ay aldım diyorsunuz,sizden kaynaklanan bir problem de değil ki neden yalan söyleyesiniz ki ayrıca bu tarz bir bisikleti olan herkes inceliyor (ben de öyleyim) .Boya atması var gibi ama karbon ömürü ile alakalı bir şey de olabilir.Onlar da sürece göre hareket edecekler.Umarım tez zaman da bisikletinize kavuşursunuz.
 
@Selami53

Yaşadığınız bu durum adına gerçekten üzüldüm. Keşke demekten hoşlanmıyorum ancak, yeni yol bisikleti tavsiyesi konusu açtığınızda, seçenekler arasında olan Scott'lardan bir tanesini almış olsaydınız diyorum. Konusu geçen markayı, 3-4 senelik amatör bisiklet hayatımda hiç sevemedim. İçinize sinecek ve kafanız rahat olacaksa eğer, mevcut kadro boyası'nın uygun bir ücret karşılığında onarılmasını sağlayın. Aksi durumda farkını verip, aynı markanın farklı bir modelini almak bana hiç cazip gelmiyor. En kısa sürede yaşanan bu sorunların, sizin adınıza olumlu sonuçlanmasını diliyorum.
 
Alici ile satici malin kusurlu/kusursuz oldugu konusunda anlasamaz ise konu tuketici hakem heyeti yada bilirkisi gibi mercilere gider ki bu da normal bir surectir.
 
@Hasan Çağri İnsanlar ülkenin gerçeklerinden ve yaşanmış olaylardan yola çıkarak bazı tahminlerde bulunuyor. Olayın aslının böyle olmadığını nazikçe ve yapıcı bir dille izah etmek yerine insanları mahkemeye vermekle tehdit etmeniz hiç yakışık almamış. Madem arkadaşlar hakkında "gerekli işlemleri" başlatacaksınız, bunu yaptıktan sonra BF forum hesabınızı kapatın ve buraya bir daha uğramayın. En azından böyle yaparak, temsil ettiğiniz marka ve firmanız hakkında görüş bildirmek isteyen insanların başlarında, mahkeme dilekçesini Demokles'in kılıcı gibi sallamamış olursunuz.

Şu savurduğunuz tehdit yüzünden insanların zihninde nasıl bir antipati oluştuğunun, takındığınız tavrın firmanıza ve temsil ettiğiniz markaya, bahsi geçen arkadaşlardan çok daha fazla zarar verdiğinin farkına varmanız dileğiyle...
 
Konunun yabancısıyım, sadece okudum ve kendimce dersler çıkardım:

1) Specialized marka hiçbir şey alma.

2) Aktif Pedal'dan hiçbir şey alma, boykot et.

Bu nasıl bir cesarettir ki tüm potansiyel müşterilerinin bir arada bulunduğu bir forumda adam gelmiş millete ulu orta tehdit mesajları atıyor. Şahıslarla derdin varsa bunu özel mesaj kanalıyla, daha uygun bir dille, çözüm odaklı yaklaşarak aşmaya çalışırsın. Ben senin tehditlerine maruz kalmak zorunda mıyım?

Kız arkadaşıma bisiklet alacaktık 1-2 ay içerisinde. Specialized'ın bir modelini de beğenmiştik ve ciddi ciddi düşünüyorduk. Fakat bu konu sonrasında elimi bile sürmem.

Zaten hiçbir alışverişimiz olmamıştı Aktif Pedal'la, bundan sonra da asla olmayacak. Boykot ediyorum.
 
Geri