Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Doktor Bu Ne! (Bir Specialized Vakası)

@mehmet.ali

Bilirkişi diye, İstanbul/Eminönü'de adını duymadığım bilmem ne pasajına hatalı ürün yollamıştım. Sonuç olumsuz oldu ve ürünü satın aldığım firma değiştirmemişti. Bu bilirkişi ve tüketici hakem heyeti mevzularını, toplum olarak gözümüzde fazla büyüttüğümüzü düşünüyorum.
 
Scudo
Arkadaşlar hayırlı akşamlar öncelikle,her mesajı tek tek okudum ne yazayım ne yapayım bilemediğimden bu saate bıraktım dilim döndüğünce yazacağım bir şeyler.

Öncelikle benim gözümde Specialized bisiklet denince akla gelen rehber,tarif niteliğinde bir marka idi.Bu markaya olan sempatim amblemi olan ''S'' harfinin bile bendeki yeri başkadır.
Bu zamana kadar çeşitli bisikletler kullandım hiç birisini de eskitecek kadar kullanmadım bisiklet konusunda biraz iştahlıyımdır.Zaten son dönemlerde 4-6-8-10 derken bu işe ayırdığım bütçeyi artıra artıra model yükseltme hastalığına kapılmıştım.Önceki bisikletimi sattım onun borcu bitmemesine rağmen oradan elime geçen parayı buna verip üstüne kredi kartına taksit yaptım.Velhasıl dedim ki ; ''bu bisikleti ömrü bitene kadar kullanacağım satmak yok,kadro sağlam zaten değişikliğe gidecek olursam üstünde basit oynamalar yaparım.''

Bisikleti aldığım ilk gün binmedim iş dolayısıyla lastiği bile yere değmedi denemeden arabanın arkasına koyup eve getirdim,bir gün sonrası spd pedalları taktırmak için çıktım ilk binişim oldu. 2. ve 3. binişim işe gidip gelmek oldu.Düşünün işten fırsat bile bulamıyorum ki işe gidip gelirken kullanıyorum.Bu süreçte bisikletimi evin salonunda (!) hani Türk toplumunda ev ahalisinin bile giremediği salonda tutuyorum.Neyse,oldu oldu bir vakit buldum ve bisiklet formumuzdan yeni arkadaşlar ile tanışmak üzre Büyükada turu planladık koyulduk yola.Ada motoruna biniyoruz cizilmesin diye kılı kırk yarıyorum inerken binerken kontrol ediyorum derken adayı döndük dolaştık bitirdik.Haliyle kesmeyince tekrar yukarıya,kesmeyince ayayorgi kilisesinin arnavut kaldırımı rampasına vurduk kendimizi.Bayadır yol bisikleti kullanmıyorum işim de yorucu bacaklar hantallaşmış bir hamlık var derken içimdeki hırsla tırmanmaya koyuldum.Yukarıya çıkarken fotoğraf çekmiştim,hasarlı kısım kadrajıma girmiş,temiz pürüzsüz kusursuz.Çıkarken bir şey yok yani bariz.Zirvede dinlenirken fotoğraf çekilme faslı oldu bisikletimi banka dayadım,bisikletim ya rüzgardan dolayı yada bir arkadaşımın teması ile yere devrildi fakat banka devrilmedi.Zemine düştü yani gidon geldi zemine evet.İçim cız etti kaldırdım üstün körü gözle kontrol ettim çok da malı kıymetliymiş havası sezdirmemek için detaylıca da incelediğimi söyleyemeyeceğim.
Neyse lafı çok uzattık,inişe geçtim frenleye frenleye inmekten en son ben indim meydana inince yine rutin gözle akort kontrolü yaparken gözüme ateş eden bu manzarayı gördüğümü belirtmiştim zaten.

Şimdi ben @Hasan Çağri beyle iletişime geçtim enine boyuna bugün konuştuk bunları.Düşüncelerime gelecek olursak Hasan bey uzun süredir Specialized bünyesinde çalışan kendini bu markaya adamış bir arkadaşımız.Konuyu iletmiş olumsuz sonuç alınca çaba sarfetmiş.En azından daha önceki Specialized vakalarında ben kendisinde bu hassasiyeti sezdim.Karşı tarafta ise Specialized gibi büyük bir marka duruyor.Resimler makro çekilmiş gün gibi detaylar ortada.Ben her ne kadar kaza yapmadım desemde Specialized beni yalancı çıkarırcasına darbe almış diyor.Evet biz (yani en azından ben) bu konuda eğitimli değiliz.Specialized'in ''darbe almış'' yorumu karşısında diyebileceğim tek şey ''ama kaza yapmadım ki.'' demek oluyor.

İşin özü,şimdi ben Hasan beye güveniyorum,Specialized'in bilgi birikimine inanıyorum.Kaza yapmadığımdan da adım gibi eminim.
E bu durumda bir ihtimal kalıyor oda bu yan düşme esnasında mı bu oldu ?
Şimdi olay bunu işaret edince bu sefer güvenilmemesi gereken Specialized değil Specialized'in karbon Tarmac'ı mı oluyor ?
Yani şimdi kafamı tırtıklayan bir soru beliriyor:
Ben kadroyu değiştirirsem yeni alacağım kadro da bu kadar basit heba olmayacak mı ?
Veya karbondan komple mi soğumalıyım ?
 
Yan düştüğünde bu hale gelecekse bir dünya markası kadrosu, al vur duvara parçalansın da bari garanti kapsamı dışı kaldığına değsin! Tomarla para veriyorsun kadronun durumuna bak. Sıpeyşılayzed midir nedir ısınamadığım bir markaydın zaten oldum olası. Arkadaş yol bisikletimle girdiğim yollara girse, sanırım kadro ortadan ikiye ayrılacakmış. :acpsnr::acpsnr: Forumda servis ve garanti koşulları konusunda şikayet edilen markalardan ne farkın kaldı. Demekki neymiş çok para verince de kalite olmuyormuş...
Geçmiş olsun arkadaşa. Adamı bisikletten soğutacak mevzu bu. Umarım soğutmaz...
 
  • Beğen
Tepkiler: KUTAY67
İlk gün arabada hasar almış ve adada düşünce boya dökülmüş olabilir mi?
Ben az çokbu boya işinden anlarım. Evet firmanın açıklama doğru darbe almış gibi fakat hiç darbe almamış güvi olan yerde de dökülme var.
Benim aklıma gelen tek şey kadronun o bölgesi çok esnek(kadro hatalı üretim olabilir, çatlamaya yüz tutmuş olabilir) olmalıki büyük bir alanda boya atması olsun. Çok çetrefilli bi konu bu. Dediğim gibi kadroyu güzelce inceletmek gerek.
 
@mehmet.ali

Arabada nereden nasıl hasar alabilir ? İhtimalsizlikten yeni ihtimaller türetir olduk yazık halimize. Kadro değişimi yapıldıktan sonra bu kadro parçalanacağına amerikaya detaylı incelemeye gönderilsin diyeceğim ama zaten fotoğraflar makro,karar değişmeyecektir.Zaten Hasan bey de ilk baktığında darbe almış gibi duruyor ama boya da kusurlu gibi duruyor demişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet.ali
Aluminium is still ahead of carbon in the fact that it can bend and dent rather than shatter or snap. It’s for this reason that aluminium is still a popular choice with amateur racers, who can build a stiff, light bike without the fear of writing it off in one crit crash. - Karbon ve alü sağlamlığı kıyaslamasına gerek artık yok.Alü'nün daha sağlam olduğu, en azından uzun vadede daha sağlam kalacağı aşikar.Üstteki uzun ingilizce cümle benim değil, alıntı.Benim de düşündüğümü kanıtlar nitelikte.Neyse, 'Aktif Pedal' adına özür dilenmiş bu da bi şey.Diğer taraftan, yine de alacağınız diğer Tarmac kadrosu kötü olur mu, dayanıksız olur mu diye endişeniz biraz boşa açıkçası.Başınıza gelen olay çok nadir aslında.Strade-Bianche, Paris-Roubaix gibi yarışlarda koşuyor S-Works Roubaix'ler.Şimdi diyeceksiniz biri Fact11R biri 10.Doğru ancak Specialized'in kalitesi de belli.Yani ne kadar kötü olabilir? Ama ben şahsen hiçbir şekilde karbon'a yanaşmam.Son 2 ayda çevremde 5'e yakın kırık karbon kadro gördüm.Verilen paraya yazık.
 
Diyorum ki keşke kaza yapsaydım veya keşke daha elde tutulur bir zarara uğrasaydı kadro,ne bileyim kırılsaydı çatlasaydı falan.Durum böyle olunca sırf boya kusurundan dolayı kadroyu değiştirme konusunda kararsız kalıyor insan.Öte yandan bu şekilde kullanasım da gelmiyor.
 
Bu şekilde kullanmayın. Alım satım profiline baktığımızda bunu satma ihtimalinizde var ve hem karbon hem hasarlı kadroyu satmanız güçleşir malesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
Hocam geçmiş olsun da boyada çizik var diye kadro mu değiştirilirmiş. Yeni alacağınız kadro ile de düşüp kaza yapsanız çizilse ne olacak?
Çok hoş bir bisikletiniz var, güle güle binin derim. İyi akşamlar.
 
buraya birileri yanlış birşeyler yazıyorsa kişi güzel bir dille uyarılır kişi yanlışsa özürdiler forum yöneticilerinden rica edilir mesajlar silinir diye düşünüyorum
arkadaşlarında dediği gibi direk tehtit edilirse insanlar iyiden bile soğurlar tablo bunu gösteriyor tabi buda bir düşüncedir yanlış olabilir zaten maksat markayı kötülemek değil tam tersi nekadar müşterinin arkasında duran sağlam bir marka olduğunu göstermekti aslında yada bizmi yanlış anladık bilemiyorum

@Selami53 kardeşim senin gibi bukadar bisiklet sevdalısı olup maaşının kaç katını bisiklete verip bu durumlara düşmen inan beni çok üzdü inşallah bukadar sıkıntının arkası iyi olur allah yardımcın olsun
 
konuyu yeni okudum ve yıkıldım. canyon kullanıcısıyım. canyondan cokta memnunum. canyonu eskittiğimden bir tarmac hayalim vardı hem (bu sworks tarmacta olabilir) ama forumdaki specialized vakalarını ve sonuclarını okudukca ince ince sogumaya başladım. canyonun hakkını verene kadar pedala devam.
bu arada cok gecmiş olsun neler hissetiğinizi anlıyabiliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
Tehdit edildiğimi görememiştim. Sonradan mesaj düzeltilmiş ve özür de dilenmiş. Bende kendi adıma özür dilerim ama böyle olmamalıydı ve bence de ciddi değer kaybına yol açtı bu durum. Ayrıca burası insanların düşünce ve tecrübelerini açıklayabildiği çok güzel bir ortam. Keşke her konu da burası gibi duyarlı platformlar olsa. Burada hiç kimse kar amacın da değil. Hasan bey çalıştığım kurum da müşteri memnuniyeti adına ne ürünler değiştiriyoruz bilmenizi isterdim. Bir arkadaşımız da değinmiş, firmanın tutumu kullanıcıyı tam anlamıyla memnun etseydi yapılabilecek en güzel reklamı olurdu bence de. @Selami53 bey benim kişisel görüşüm de hobi kullanıcısı olarak alu kadrolardan yanadır. Sebebi bu gibi durumlar. Karbon bisikleti muhafaza etmek bile bir sorun. Kısa süre bile olsa direk güneşe maruz bırakmamak gerekiyor. Asit özellikli sıvı temasından kaçınmak gerekiyor. Karbon kadrolu bisikletler yarış koşmak için yapılmış ve dolayısıyla kısa ömürlüdür. Bunlar için önemli olan yüksek performans alabilmektedir. Bence tercihinizi Alu kadrodan yana yapabilirsiniz. Eğer firma size üste ödeme yapmayacağınız şekilde alu kadro temin ederse zararınız en aza inmiş olacak ve keyifle yollara düşebileceksiniz. Karbon tercihiniz de hep bu şüpheyi duyabilirsiniz. Firmanın bu şekilde ki isteğinize yaklaşımını çok merak ediyorum. Açıklamalarınıza yürekten inanıyorum ve hiçbir kusurunuzun olmadığını düşünüyorum.Bu olayda kendimi sizin yerinize koyup en az sizin kadar üzüldüm. Tekrar çok geçmiş olsun.
 
@Selami53 Konuyu bastan berı takıp ediyorumyasadıgınız olay uzucu be talıhıszlık olarak degerlendırıyorum yazdıklarım kendı dusuncelerım kesınlıkle uzerıne yorum yapmaya calısırken buna dıkkat ederek yapın arkadslar

selamı bey bısıklet dustugunu soyluyorsunz ve bu dusute hasar almadıgını dogrıdur belkı o bolge esneme vs oldu boya atması oldu belkı urun hatalı belkıde urun darbe aldı sonuc sızde hasan beyde uzlasma ıcıne gıtmeye calısıyorsunuz bayoı olarak onlar ellerınden gele

@Hasan Çağri mesajında bıraz sert ıtamlarda bulunmus ve hatalı oldugunu kabul etmıs ve ozur dılemıs burda uzatılacak bısey oldugunu dusunmuyorum elınden gelenı yapıcagını belırtmıs ve selamı beyle bır ortak yol bulma cabasına gırısmmısler dedıgım gıbı bastan berı okuyorum bu sayfaa aktıf pedal ve marka baya sıkıstırlıyor

bahsı gecen markayı almakta ozgursunuz aktıf pedaldan alısverıs yapmaktada bunu bura belırtmektede ama bır seyı 10 kere yazmak cok gerekaız al yada alma beyen yada beyenme yaz 1 kere gıtsın ınsanlar okuyupp ona gore karar verırler zaten

son olarak aktıf pedalla hıc alısverısım olmadı 1 kere pro alet matarasaı alıcaktım bunun ıcın telefonda gorustum ve tavır davranıs olarak gayet memnun kaldım bunuda belırtmek ısterım ,
 
Aktif pedal, Specialized vsden bağımsız olarak karbon bisikletlerin bazi açılardan aldıkları küçük darbelerden bile çok etkilendikleri artık bilinen bir gerçek.

Hafif, agresif karbon bisiklet aliyorsaniz bunlarin narin ve yarış amacli oldugu gerçeğini akildan cikarmamak lazimdir.

Dolayısıyla dururken yara düşmesi sonucu en narin parca olan çeki borusunun catlamasi çok da imkansız degil maalesef.

Yani her marka karbon bisiklet durdugu yerde duserse sasiyi kırma riskiniz var. (Hele hele arnavut kaldırım gibi düz olmayan bir yüzeyde bu risk dh d fazla) Karbon bisiklet alirken bunlari da aklinizda tutmayı ihmal etmeyin...

Burada firma yetkilisi gereksiz sinirlenip hakliyken haksiz konuma düşmüş maalesef.

Bisiklet sahibi kardeşimiz de bir bisikletcinin başına gelebilecek en berbat olayı yaşamış. Onu da anlamak gerekir.

Sonuc olarak bisiklet alırken bütçeniz, kullanim amaciniz gibi kriterleri dikkatlice belirleyin. Karbon bisikletinizi bir yere dayarken 3 kere düşünün. ..

Herkese kolay gelsin, allah kimsenin başına vermesin...
 
Konuyla çok alakası yok ama..

"Benim x tl'lik bisikletimde bile böyle şey olmadı" diyen arkadaşlara, bu bisikletin kadrosunun karbon olduğunu bir kez daha hatırlatırım. Karbon kadroların özellikle decal ve boya tutumlarıyla aluminyum kadroları karşılaştırmak doğru değil.

Ve evet, karbon kadro doğası gereği aluminyumdan daha "narin"dir. Yatay ve dikey dayanımları yüksek olsa da, bu biraz da karbon örgüsünün yapısına da bağlıdır, en ufak bir ters kuvvet bu örgüyü kırabilir.

Neticede aslında terminolojik olarak da yanlış kullanıyoruz. Karbon dediğimiz bir element, dunyadaki en saglam madde degil. Malzemenin saglamligini olusturan karbon dizilimi. En sert malzemelerden biri olan Elmas da aslinda karbonlarin kafes yapida dizilmesiyle o sertlige erisiyor, ama cok dayaniksiz bir malzeme olan komur de karbon aslinda. Keza kalem uclari diyebilecegimiz grafitler de karbonlarin farkli dizilimiyle olusuyorlar. Karbona oksijen ve hidrojen baglayip dizersen plastik elde edersin, farkli sekilde dizersen margarin olur.

Cyclist cevirilerim

Suada Karbon kompozit teknolojisini cevirmistim bir dergiden. Belki isinizi gorur.
 
Üzücü bir durum... Siz kaza yapmadığınızı, Specialized da teknik inceleme sonucu üretim hatası olmadığı söylüyor. Benim anladığım "üretimde hata yok bizim kalitemiz, dayanıklılığımız budur" demişler. Belli noktalardan bize göre "büyük bir güç" olmasa da kadronun düşme sonucu bu denli hasar alabileceğini firma kabul etmiş. Takip etikleri kalite/dayanıklılık bölgelerinde yer almıyor olabilir bu bölge (çok nadir yaşanan bir durum olabilir, her detayda bunu sağlayabilmek zaten tahminimce çok zordur)... Aktif Pedal'ın yapabileceği aradaki iletişimi sağlamak,fazla bir şey zaten beklemek hata olur, gördüğüm bunu da yapıyorlar zaten. Bu tarz bir sorun herhangi bir "pahalı" markada da başınıza gelebilir. İndirimli yeni kadro önerisi de güzel bir adım (he ne kadar cebinizden yine para çıkacak olsa da, diğer yollara göre daha net ve uygun çözüm sunulmuş). Eski kadro zaten kesilip duracaksa bari şöyle bir duvardan duvara vurun kayalıklarda parçalayın sinirinizi çıkarın :) Aktif Pedal buna izin verir artık herhalde?
 
Ulasimda saglikli ve cevreci bir alternatif olarak kullaniyorum bisikleti. Ayrıca firsat buldukca arkadaslarla turlamayi, arazide hoplayip ziplamayi seviyorum. Kesinlikle 100 km ustu surusler yapan, yuksek performans antrenmanlari yapan, yaris kosan birisi olmadigim icin, ileride butcem olsa dahi KARBON kadroya donup bakmayacagimin teminati oldu burada okuduklarim!
Tekrar gecmis olsun @Selami53 :(
Umarim bu isten sizi en tatmin edecek olan ve minimum zarara ugratacak sonucla siyrilirsiniz...
 
Tüm yazılanları okumaya çalıştım ama hızlı okurken gözden kaçırmış olabilirim. O nedenle soruyorum. Kadro şu anda güvenle kullanılabilir durumda mı ? Yani hasar boya katmanları ile sınırlı mı ? Tam olarak anlayamadım. Konuyu takip edip hakim olan bir arkadaş yazarsa memnun olurum.
 
@caner ünsal
Aktifpedal'in hasar tespiti yapan personeli Hasan bey gozle bakti catlak gozukmuyor dedi,karbon tamiri yapan arkadas ise kesinlikle catlak var dedi.Olaydan sonra bir kez tura ciktim suan icin bir sey yok.Ama catlak var diyen arkadas catlagin ilerleyecegini de beyan etti,ayrica boyasi kalkan kisim acik kalirsa sudan nemden etkilenip biyada dokulmelere yol acacagini da beyan ettiler.
S-Works dusunuyorum suan.
 
  • Beğen
Tepkiler: caner ünsal
Geri